Team M&M Gymlog

Jos ei halua tehdä näitä apuliikkeitä (lankkupena, lattiapena yms) niin oletko Mike sitä mieltä, että pelkkä penkkipunnertaminen oikealla tekniikalla ja viimeisen toiston stopista ottaminen riittäisi ns. korvaamaan nuo edellä mainitut liikkeet ja riittäisi kokonaisvaltaiseen voiman kasvuun?
Ei riitä, koska lanttupenkit ja lattiapenkit ovat ojentajien vahvistamiseen, stopit taas antaa paukkuja sinne rinnalle. Yleensä paras lääke penkin nostamiseen on penkata hyvällä tekniikalla ja riittävällä progressiolla. Mutta jossain vaiheessa fysiikanlait tulee vastaan ja ojentajien heikkous versus rintalihakset tulee esiin ja silloin tarttetaan spesiaaliliikkeitä.

Kiitos poijjaat, menee junamatka rattoisasti gymlogia kattellessa. Mahti-infoa, taasen kerran!

Kiitokset, taas loistava gymlogi!

Mites Mike onko tosta nopeuspenkin tekemisestä mitään apua rinnaltalähtöön?

Eli pitäisi syyskuusta käydä ottamassa ensimmäiset kisapenkit ja ongelmana on stopilta huono rinnaltalähtö. Oon ottanut viikkoon yhden kovan reenin jossa kaikki toistot stopilta ja toisen nopeuspenkkinä stopeilla. Suosittelisitko ite vaihtamaan tuon nopeuspenkin videolla näkyviin liikkeisiin?

Viimeksi muokattu:
Pinnapenkistä ette maininnu mitään, mutta onko siinä suht samanlainen tekniikka kuin lattiapunnerruksessa?
Lankku on vastaava, riippuu vain lankun korkeudesta.

Kiitokset, taas loistava gymlogi!

Mites Mike onko tosta nopeuspenkin tekemisestä mitään apua rinnaltalähtöön?

Eli pitäisi syyskuusta käydä ottamassa ensimmäiset kisapenkit ja ongelmana on stopilta huono rinnaltalähtö. Oon ottanut viikkoon yhden kovan reenin jossa kaikki toistot stopilta ja toisen nopeuspenkkinä stopeilla. Suosittelisitko ite vaihtamaan tuon nopeuspenkin videolla näkyviin liikkeisiin?
Nopeuspenkissä ei ole maksimiromuja, ei siis vastaavaa mitä esim viimeisen toiston pysäytyksessä.

Lankku on vastaava, riippuu vain lankun korkeudesta.

Oon luullut että pinnapenkillä nimenomaan vahvistetaan rinnalta lähtöä jos pinnat on säädetty samoin kuin ne turvarautoina ovat. Eli lähtö otetaan rinnalta ja paineet päästetään pois aina takaisin rinnalle tullessa. Oonko ollutkin ihan väärässä ??

Itsekkin luulin että pinnapenkki olisi logissa yksi penkiltä lähdön vahvistaja...

Kuinka tehokas apu käsipainoilla tehty penkki/vinopenkki on rinnaltalähtöä ajatellen?
Millaisilla kuormilla(%1RM) ja toistomäärillä taas on tehokkainta tehdä stoppia ja puolitoistoo?

Esim. tänään penkki 5x70%,2x5x80%,3x90%,3x95%,3x90%viimeinen 1-2s stopilla, 3x4x85%viimeiset aina stopilla.
..mihin väliin ne pysäytykset kannattas sijoitella että niistä hyötyis..vai kokonaan omana treeninä?

3x90%stopilla oli jo tähän treeniin liian tiukka, eli jos katosta ois tippunu pölyä tangolle ois jääny siihen.:)

voisko seuraavassa food cornerissa (jos on tulossa) tehdä jotain massaa kasvattavaa ruokaa? ku mulla on ongelmana se että oon oman painoindeksin alarajalla ja tuntuu että ois hyvä saaha painoa lisää ku ei alipainosena huvita oikeen reenata

voisko seuraavassa foodcornerissa (jos on tulossa) tehdä jotain massaa kasvattavaa ruokaa? ku mulla on ongelmana se että oon oman painoindeksin alarajalla ja tuntuu että ois hyvä saaha painoa lisää ku ei alipainosena huvita oikeen reenata

Tuossahan on heti ensimmäisessä food cornerissa (kts. eka sivu) mainio vaihtoehto.
Ei se "massaruoka" ole mitään taianomaista ruokaa, vaan yleensä ihan perusruokaa pienillä viilauksilla.

Jos painosi keikkuu alarajan tuntumassa, ei siinä auta muu kuin opetella syömään kunnolla.

Ei sali tieto siittä lisäänny vaikka nostelisit kui kauan rautoja, jos ne raudat puhuu niin jatkakaa. Ainakin itselläni on kaverit auttanut, netissä on monia aiheeseen liittyviä artekkelia, keskustelua. Voidaa tehä testi missä henkilö A käy 5 vuotta salilla ja henkilö B ottaa selvää 5 vuotta salin saloista. Kummaltahan sitten sitä neuvoa oikeesti löytyy? Luulen että henkilö A tekee aika väärällä tekniikalla kun saleilla yleensä tehään. O_O
Nää asiat on kuitenkin ihan perus logiikkaa ja eikä ole mitään rakettitiedettä, netissä on kuitenkin kaikki tieto mitä tarvitsee. Ja mitä useemmasta lähteestä sen saa niin sitä varmempi se on.

Shekki! Oot edelleenkin mun idoli!!! :puntti:

Screen-Shot-2013-07-02-at-2.05.01.webp

Back
Ylös Bottom