Team M&M Gymlog

Tuohon sun ongelmaan on helppo ratkaisu, älä tee sitä. Ei kaikki liikkeet ole kaikille. Me ollaan kuitenkin yksilöitä vaikka kaikilla onkin kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Välitykset, lihaskoordinaatio, rakenne, yms. vaikuttaa paljonkin millä liikkeillä kukin saa tuntuman lihaksiin. Itselläni menee tuossa liikkeessä perse niin jumiin että joudun invavessaa käyttämään paskalle mennessäni.

Suosittelen sulle bulgarialaista kyykkyä ekaksi liikeeksi 5 sarjaa 10-15 toistoa, sitten tee SJMV ja lopuksi tuntumalla reiden koukistus maaten(nilkat rentoina). Noilla saat varmasti takareisiin ja perseeseen muotoa niin, että bikinit vain viheltää (ja kundit) ensi kesänä biitsillä, kun siellä tepastelet! :D

Oletan että olet nainen, J'Lo? :D

Menipä kaveri lapaan, nimestä oletan? Nytpä nolottaa. :jahas:. Olen kokenut tuon SJMV:n kanssa samaisen ongelman, jotenkin takaselkä menee pumppiin ja tuntuu ettei takareisiin saa tuntumaa milläänlailla.. Mutta eiköhän sitä vielä ehdi tuntumaa saamaan vaan kokeilemalla sitä mikä sopii, nuorikun tässä vielä ollaan. Takareisille pääliikkeeksi noin monta sarjaa + toistoa bulgarialaisessa, eikö mene yli jo, jos ottaa siihen 4 settiä jalkaprässiä + koukistukset 4-5 10-15 toistoilla?
Toki sitäkin täytyy sitten kokeilla. Kiitos vinkeistä

Lionhead, tarviiko sitä kaikkea kertoa? ;p (ja aika alivoimaisen penkkituloksen olet jostain löytänyt ;p)

Menipä kaveri lapaan, nimestä oletan? Nytpä nolottaa. :jahas:. Olen kokenut tuon SJMV:n kanssa samaisen ongelman, jotenkin takaselkä menee pumppiin ja tuntuu ettei takareisiin saa tuntumaa milläänlailla.. Mutta eiköhän sitä vielä ehdi tuntumaa saamaan vaan kokeilemalla sitä mikä sopii, nuorikun tässä vielä ollaan. Takareisille pääliikkeeksi noin monta sarjaa + toistoa bulgarialaisessa, eikö mene yli jo, jos ottaa siihen 4 settiä jalkaprässiä + koukistukset 4-5 10-15 toistoilla?
Toki sitäkin täytyy sitten kokeilla. Kiitos vinkeistä

Lionhead, tarviiko sitä kaikkea kertoa? ;p (ja aika alivoimaisen penkkituloksen olet jostain löytänyt ;p)
Älä ihmeessä ole J'Lo nimimerkillä sehän on Jennifer Lopez!? J'Lo? OMG?!?!?!

Luulin että teet takareidet omana päivänä... Et siis maininnut mitään että teet jalat yhtenä päivänä kaikki. Oletin sinun jakavasi jalat kahteen osaan. Voit toki ensi kesänä käyttää bikineitä, olishan se ihan sun nimimerkillekin edullista? ;)

Ps. Vaihda nyt toi nimimerkki tai laita jokin info että olet uros....

Älä ihmeessä ole J'Lo nimimerkillä sehän on Jennifer Lopez!? J'Lo? OMG?!?!?!

Luulin että teet takareidet omana päivänä... Et siis maininnut mitään että teet jalat yhtenä päivänä kaikki. Oletin sinun jakavasi jalat kahteen osaan. Voit toki ensi kesänä käyttää bikineitä, olishan se ihan sun nimimerkillekin edullista? ;)

Ps. Vaihda nyt toi nimimerkki tai laita jokin info että olet uros....

Siis kyllä olen jakanut reidet 2 osaan, etureiskoilla ja takareiskoilla on siis omat päivänsä.
Olenko antanut olettaa jotain muuta? Tosiaan takareiska reeniin tarvisi erinäisiä pääliike ehdoituksia, etureiskiille reenaan kapean kyykyn, hack-kyykyn ja ojennukset.

Mitä tohon nimeen tulee niin onhan tuolle nimimerkulle varmasti muitakin henkkoht syitä, kuin että viittaisin sillä kyseiseen artistiin.

Tänään kokeilin Bisley SJMV:tä. Meni niinkuin pitikin: takareisissä hyvä fiilis ja venytys, lisäksi kova pumppi alaselässä. Tää oli ehkä gymlogin parasta antia, en oo ikinä onnistunu tekeen kunnolla tavallista SJMV:tä.

Siis kyllä olen jakanut reidet 2 osaan, etureiskoilla ja takareiskoilla on siis omat päivänsä.
Olenko antanut olettaa jotain muuta? Tosiaan takareiska reeniin tarvisi erinäisiä pääliike ehdoituksia, etureiskiille reenaan kapean kyykyn, hack-kyykyn ja ojennukset.

Mitä tohon nimeen tulee niin onhan tuolle nimimerkulle varmasti muitakin henkkoht syitä, kuin että viittaisin sillä kyseiseen artistiin.

NO jos teet omana päivänä niin eihän siinä mene mitään yli silloin. Teet sen sun jalkaprässis 4 työsarjaa vaikka leveällä sumoasennolla 10-15 toistoa, sit hyökkäät bulgarialaiseen ja otat sen verran kevyet kässärit että saat tehtyä sen 5 sarjaa 10-15 toistoo ja lopuksi tuntumalla reiden koukistukset. Just sopiva takareiskapäivä Tuu joskus treenaa mun kanssa salille niin näytän sulle mitä on kovaa treenaaminen. Siinä mennään tarkoituksella joskus yli oman sietokyvyn ja rajojen.. ne kehittää. Jokainen toisto sen jälkeen ku alkaa sattua ovat niitä lihastakasvattavia toistoja. Sun olis pitäny joskus nähdä kun me treenattiin Mähösen ja Sirenin kanssa jalkoja, good old days, siinä tuli äitiä ikävä.... :'( ja välillä tais itkukin päästä... armoa ei annettu.

Hyvää settiä taas! Tuo nilkkojen rentouttaminen toimii todella hyvin kyllä tuossa reiden ojennuksessa, mutta itse huomasin viime jalkapäivänä että tuossa reiden koukistuksissa itellä on todella hankala saada nilkat siinä rennoiksi ja tuntui jopa siltä että paine takareidessä parani jos nilkat ei ollut rentoina :/. Jalkapäivä tosiaan oli tiistaina ja ei vieläkään oikein maistu nuo rappuset kävellen :D

Viimeksi muokattu:
NO jos teet omana päivänä niin eihän siinä mene mitään yli silloin. Teet sen sun jalkaprässis 4 työsarjaa vaikka leveällä sumoasennolla 10-15 toistoa, sit hyökkäät bulgarialaiseen ja otat sen verran kevyet kässärit että saat tehtyä sen 5 sarjaa 10-15 toistoo ja lopuksi tuntumalla reiden koukistukset. Just sopiva takareiskapäivä Tuu joskus treenaa mun kanssa salille niin näytän sulle mitä on kovaa treenaaminen. Siinä mennään tarkoituksella joskus yli oman sietokyvyn ja rajojen.. ne kehittää. Jokainen toisto sen jälkeen ku alkaa sattua ovat niitä lihastakasvattavia toistoja. Sun olis pitäny joskus nähdä kun me treenattiin Mähösen ja Sirenin kanssa jalkoja, good old days, siinä tuli äitiä ikävä.... :'( ja välillä tais itkukin päästä... armoa ei annettu.

Juu en tarkoittanutkaan sitä että reenaisi liian kovaa, mietin vain onko siinä liikaa sarjoja monine toistoineen.
Kuitenkin kun siitä tulee yli 12 sarjaa takaressuille joissa useimmissa on se yli 10 toistoa.
Toki olen itsekin reenannut jalkareenini yleensä pakkotoistojen kanssa ja tuskasta on jotain tietoa.
Mutta kiitos kommenteista, uskotaan teitä ja luotetaan ettei ile liikaa takaressuille tuo reeni. (olettaen vielä että reenaan maven seläpv, ottaa siinäkin varmasti vähän hittiä, joten kokeillaan ehtiikö hyvin palautuun. Kiitos :)

Juu en tarkoittanutkaan sitä että reenaisi liian kovaa, mietin vain onko siinä liikaa sarjoja monine toistoineen.
Kuitenkin kun siitä tulee yli 12 sarjaa takaressuille joissa useimmissa on se yli 10 toistoa.
Toki olen itsekin reenannut jalkareenini yleensä pakkotoistojen kanssa ja tuskasta on jotain tietoa.
Mutta kiitos kommenteista, uskotaan teitä ja luotetaan ettei ile liikaa takaressuille tuo reeni. (olettaen vielä että reenaan maven seläpv, ottaa siinäkin varmasti vähän hittiä, joten kokeillaan ehtiikö hyvin palautuun. Kiitos :)
Eihän tossa ole mitään liikaa. Monasti tulee tehtyä volyymipäivänä 200-300 toistoa jaloille (taka tai etu). Heavy päivinä sit tietty vastapainona lyhyemmät toistomäärät, mutta hevisti, kuten kuuluu. Kuten tossa etureiskatreenissä 5*5 isolla malmilla ja sit apuliikkeet eristävästi ja tuntumalla. Volyymipäivinä tuhotaan sit eri tavalla jalat. Jalat kestää rankaisua ihan luonnottoman paljon. Mullekin on nyt tälle viikolle tullut kolme peräkkäistä jalkatreeniä!

Sun olis pitäny joskus nähdä kun me treenattiin Mähösen ja Sirenin kanssa jalkoja, good old days, siinä tuli äitiä ikävä.... :'( ja välillä tais itkukin päästä... armoa ei annettu.

Näistä treeneistä oli oma ketjukin:http://www.pakkotoisto.com/treeni/27981-jalkatreeni-ala-aki-maehoenen/

Tein itse tuon setin kertaalleen ja olihan se yksi kamalimmista/parhaimmista jalkapäivistä ikinä.

Mulla pätkii toi video pahasti. Olisi kyllä mielenkiintoinen katsottava.

edit. Nyt toimii! no hätä...

Näistä treeneistä oli oma ketjukin:http://www.pakkotoisto.com/treeni/27981-jalkatreeni-ala-aki-maehoenen/

Tein itse tuon setin kertaalleen ja olihan se yksi kamalimmista/parhaimmista jalkapäivistä ikinä.

Mulla pätkii toi video pahasti. Olisi kyllä mielenkiintoinen katsottava.

edit. Nyt toimii! no hätä...
Mä ite teen tuota kyykkyä aina. Aivan hirveetä mutta jotenkin siitä on oppinut tykkäämään..
edit. Kuulostaa tuo Akin hengitys tuossa videossa aivan samalta ku mulla astmakohtauksen aikana. :D

Tossa on siis 180kiloa tangossa, tuo taisi olla vika sarja ja tauot olivat vain sen aikaa kun toinen teki. Sarjat ovat menneet siis seuraavanlaisesti:
  1. 15*40kg
  2. 15*50kg
  3. 15*60kg
  4. 15*70kg
  5. 15*80kg
  6. 15*90kg
  7. 15*100kg
  8. 15*110kg
  9. 15*120kg
  10. 15*130kg
  11. 15*140kg
  12. 15*150kg
  13. 15*160kg
  14. 15*170kg
  15. 15*180kg
Eli toistoja tuli tuohon liikkeeseen 225 kappaletta. Kun sitten katsoi Mähösen jalkoja niin ymmärsi kyllä mikä pointti tuolla volyymipäivällä oli! Ja mikä parasta nuo volyymipäivät olivat siis niitä kevyitä, palauttavia päiviä raskaista päivistä.... ;)
:D :D :D
Voin rehellisesti sanoa, että tästä maailmasta ei löydy kovinkaan montaa ihmistä, jotka jaksaisi mennä tuonne 180 kiloon asti tuolla intensiteetillä. Itse olen päässyt 140 kiloon ja laatta lensi kaaressa seuraavan tunnin ajan...

Hyi helvetti :D Kaikki bodailut on kyllä hirveitä, jos sykkeet pidetään korkealla koko treenin ajan. Välillä olen kokeillut noita crossfittaajien treenejä aikaa vastaan niin kyllä tälläinen perussalijamppa hyvin nopeasti etsiskelee sitä salin ainutta roskakoria :D

Riippuu tietty henkilöstä, mutta voiko tota gymlog 1:sen hauistreeniä tehdä jokaisena hauispäivänä (nelijakonen: 2 treeniä, lepo, 2 treeniä lepo etc.) vai meneekö ennenpitkää kädet liian tukkoon? Nyt kolme kertaa tuon pudotussarjan tehnyt ja ikinä saanut sellaista tuntumaa ja pumppia hauiksiin joten tahtoisin sillä jatkaa. Tuntuu että ne ois kasvanutkii tässä muutaman viikon aikana yllättävän paljon :D

Riippuu tietty henkilöstä, mutta voiko tota gymlog 1:sen hauistreeniä tehdä jokaisena hauispäivänä (nelijakonen: 2 treeniä, lepo, 2 treeniä lepo etc.) vai meneekö ennenpitkää kädet liian tukkoon? Nyt kolme kertaa tuon pudotussarjan tehnyt ja ikinä saanut sellaista tuntumaa ja pumppia hauiksiin joten tahtoisin sillä jatkaa. Tuntuu että ne ois kasvanutkii tässä muutaman viikon aikana yllättävän paljon :D

Kysymys kuuluu, jos kehitys on hyvää, mutta "et saa pumppia", niin miksi ihmeessä mitään tarvisi vaihtaa? Tuntuu kyllä vähän hölmöltä painottaa hauista, ellei oikeasti ole kunnon ongelmia sen kanssa, varsinkin jos treeni-ikää ei ole paljon. Omasta mielestä yksi ansa mihin aloittelija voi langeta on juuri liiallinen erikoistekniikoilla kikkailu, mikä on melko tarpeetonta varhaisessa vaiheessa.

Back
Ylös Bottom