Helkkarin hyviä videoita, joka videosta on löytynyt useampikin hyödyllinen juttu treeniin, ja kumpaakin ruokaa olen testannut - lihapataa 3 kertaa. Kanasetissä yogurtti vetisty heti, vaikka olin siirtänyt ykköselle jo 10min aikasemmin, kun vähän arvasin, että mun surkean lieden levyt ei nopeasti viilenekään :jahas: 20s niin oli jo vetinen, mutta ei siinä mitään. Kaadoin riisit sekaan, niin nesteet imeytyi pääosin riisiin, ja hyvää oli
Varsinkin Mikan tyyli kokata iski muhun hyvin - eli ei kannata kiirehtiä ruuanlaitossa, vaan ihan rauhassa nauttia punaviinistä ja tehdä kokkaamisesta enemmänkin ajanviettoa

Tästä kuitenkin nousi mieleeni kysymys:
Onko merkitystä palautumiseen - tarkemmin proteiinisynteesiin (ehkei sentään testosteronintuottoon?) - jos nauttii kahdesti viikkossa pari lasia punaviiniä? Tarkoitukseni ei ole nyt hifistellä, vaan kysyä, onko tälläisella määrällä (yhteensä 3-4dl) merkitystä palautumiseen? Tiedän, ettei ole käytännön merkitystä jos välillä ottaa alkoholia, mutta entäs silloin jos säännöllisesti juo tuon verran esim kahdesti viikossa? Onko enemmän merkitystä juoko tuon verran punaviiniä treenin jälkeen illalla kuin jos viikonloppuna juo esim. la tai su, kun viikon vika treeni on ollut pe?
Tosiaan mielestäni tuo oli mukava tapa kokata, ja ottaisin mielelläni tavakseni pari kertaa viikossa kokata isomman satsin ruokaa rauhassa punaviinin tai yhden kaljan seurassa ja siinä samalla vähän kasvattaa ruokahaluakin. Mutta jos tuollaisella määrällä on edes jonkinlaista merkitystä treeniin, niin siinä tapauksessa mielummin tekisin punaviininjuomisesta poikkeukseksen (1-2kertaa per kk) kuin säännön. Ja tosiaan ihan vain 1-2 lasia juon, ei lähde käsistä (koko pullo -tyylillä :D)
Kiitos vielä kerran hienoista ja motivoivista videoista!