Team M&M Gymlog

Iso kiitos kyllä penkki tekniikan opettamisesta. Nyt tuon tekniikan ansiosta saa sen tuntumaan älyttömän hyvin rintalihaksissa. Kolmen kuukauden aikana penkki painot ei noussut mihinkään ja nyt kun on tullut tehtyä muutaman kerran tolla tekniikalla rinta päivänä niin sarjapainot noussut jo 15kg. :)

Mikallahan näyttäs hirvee siwan kassit olevan tuolla käden alla, niin kertoiskohan se, että ottaako mikään kunnon raskas liike parhaiten just tohon sisempiin ojentajiin, vai pitääkö tyytyä treenaamaan just eristävillä? Tällä hetkellä väännän kapeen penan, että rinta sais ojentajien ohella vähän epäsuoraa runtua, sitten toi hauis/ojentaja videolla nähty smithipunnerrus ja viimoseks ranskalainen punnerrus. Jos nimenomaan haluan painottaa noita sisempiä ojentajia, niin pitäiskö muuttaa ojentaja rutiinia?

Se on kertonut sen jo.

Se on kertonut sen jo.

Oli muuten todella hyvin mietitty postaus. Oma viesti sisälsi ties kuinka monta kysymysta, etkä viitsi edes avata, mitä niistä tarkoitat. Jos kerran on jotain mainintaa ollut, niin eikö se olisi järkevää pistää mukaan viestiin?

Mikallahan näyttäs hirvee siwan kassit olevan tuolla käden alla, niin kertoiskohan se, että ottaako mikään kunnon raskas liike parhaiten just tohon sisempiin ojentajiin, vai pitääkö tyytyä treenaamaan just eristävillä? Tällä hetkellä väännän kapeen penan, että rinta sais ojentajien ohella vähän epäsuoraa runtua, sitten toi hauis/ojentaja videolla nähty smithipunnerrus ja viimoseks ranskalainen punnerrus. Jos nimenomaan haluan painottaa noita sisempiä ojentajia, niin pitäiskö muuttaa ojentaja rutiinia?
Olisko noi smithpunnerrukset pään päälle, dipit, leveä pushdown. Mä en yleensä hirveästi hae tiettyä osaa ojentajille vaan rääkkään ojentajat kokonaisvaltaisesti. Ensin yksi tai kaksi isoa pääliikettä ja sit yksi tai kaksi eristävää apuliikettä. En usko että sun tarttee hirveästi muuttaa mitään ohjelmassasi. Kokeile vaihtaa smithpunnerrus ekaksi liikkeeksi ja sit vasta kapea pena.

Alkakaa nyt ihmeessä tekee tuota Food Corneria säännöllisesti, jotenkin noissa natsaa kaikki palaset kohdilleen. Tullut pariin kertaan katsottua nuo molemmat osat. :D

Törmäsin eilen salilla ihan hirmuiseen kaappiin!

bisley.webp

Olisihan se pitänyt arvata...

Suuret kiitokset hyvistä vinkeistä ja motivaatiosta jätkille!

Helkkarin hyviä videoita, joka videosta on löytynyt useampikin hyödyllinen juttu treeniin, ja kumpaakin ruokaa olen testannut - lihapataa 3 kertaa. Kanasetissä yogurtti vetisty heti, vaikka olin siirtänyt ykköselle jo 10min aikasemmin, kun vähän arvasin, että mun surkean lieden levyt ei nopeasti viilenekään :jahas: 20s niin oli jo vetinen, mutta ei siinä mitään. Kaadoin riisit sekaan, niin nesteet imeytyi pääosin riisiin, ja hyvää oli :)

Varsinkin Mikan tyyli kokata iski muhun hyvin - eli ei kannata kiirehtiä ruuanlaitossa, vaan ihan rauhassa nauttia punaviinistä ja tehdä kokkaamisesta enemmänkin ajanviettoa :) Tästä kuitenkin nousi mieleeni kysymys:

Onko merkitystä palautumiseen - tarkemmin proteiinisynteesiin (ehkei sentään testosteronintuottoon?) - jos nauttii kahdesti viikkossa pari lasia punaviiniä? Tarkoitukseni ei ole nyt hifistellä, vaan kysyä, onko tälläisella määrällä (yhteensä 3-4dl) merkitystä palautumiseen? Tiedän, ettei ole käytännön merkitystä jos välillä ottaa alkoholia, mutta entäs silloin jos säännöllisesti juo tuon verran esim kahdesti viikossa? Onko enemmän merkitystä juoko tuon verran punaviiniä treenin jälkeen illalla kuin jos viikonloppuna juo esim. la tai su, kun viikon vika treeni on ollut pe?

Tosiaan mielestäni tuo oli mukava tapa kokata, ja ottaisin mielelläni tavakseni pari kertaa viikossa kokata isomman satsin ruokaa rauhassa punaviinin tai yhden kaljan seurassa ja siinä samalla vähän kasvattaa ruokahaluakin. Mutta jos tuollaisella määrällä on edes jonkinlaista merkitystä treeniin, niin siinä tapauksessa mielummin tekisin punaviininjuomisesta poikkeukseksen (1-2kertaa per kk) kuin säännön. Ja tosiaan ihan vain 1-2 lasia juon, ei lähde käsistä (koko pullo -tyylillä :D)

Kiitos vielä kerran hienoista ja motivoivista videoista! :worship:

Bisley kerroit tuossa ensimmäisessä foodlogissa syömisen vaikeudesta. Joudutko usein pakottamaan itsesi syömään ja mitä syöt silloin kun ei tee mitään mieli? Itselläni tuntuu olevan tämä syöminen suurin ongelma tässä bodailussa, varsinkin kun olen aivan surkea kokki.

Bisley kerroit tuossa ensimmäisessä foodlogissa syömisen vaikeudesta. Joudutko usein pakottamaan itsesi syömään ja mitä syöt silloin kun ei tee mitään mieli? Itselläni tuntuu olevan tämä syöminen suurin ongelma tässä bodailussa, varsinkin kun olen aivan surkea kokki.
Yritän tehdä aina sen verran hyvänmakuista ruokaa, että se menee alas. Jos ruoka ei maistu niin yksinkertaisesti en syö mitään. Se on tosin huono juttu lihaskasvun kannalta. Nyt on kyllä ruoka maistunut koko ajan ja kehityskin on ollut kovaa.

Selkä esim on kehittynyt huimasti kovilla vedoilla ylätaljassa. Nyt tosin tuli pikku haveri käteen ja treenit on jäähyllä vetojen osalta.

censored.jpg

Helkkarin hyviä videoita, joka videosta on löytynyt useampikin hyödyllinen juttu treeniin, ja kumpaakin ruokaa olen testannut - lihapataa 3 kertaa. Kanasetissä yogurtti vetisty heti, vaikka olin siirtänyt ykköselle jo 10min aikasemmin, kun vähän arvasin, että mun surkean lieden levyt ei nopeasti viilenekään :jahas: 20s niin oli jo vetinen, mutta ei siinä mitään. Kaadoin riisit sekaan, niin nesteet imeytyi pääosin riisiin, ja hyvää oli :)

Varsinkin Mikan tyyli kokata iski muhun hyvin - eli ei kannata kiirehtiä ruuanlaitossa, vaan ihan rauhassa nauttia punaviinistä ja tehdä kokkaamisesta enemmänkin ajanviettoa :) Tästä kuitenkin nousi mieleeni kysymys:

Onko merkitystä palautumiseen - tarkemmin proteiinisynteesiin (ehkei sentään testosteronintuottoon?) - jos nauttii kahdesti viikkossa pari lasia punaviiniä? Tarkoitukseni ei ole nyt hifistellä, vaan kysyä, onko tälläisella määrällä (yhteensä 3-4dl) merkitystä palautumiseen? Tiedän, ettei ole käytännön merkitystä jos välillä ottaa alkoholia, mutta entäs silloin jos säännöllisesti juo tuon verran esim kahdesti viikossa? Onko enemmän merkitystä juoko tuon verran punaviiniä treenin jälkeen illalla kuin jos viikonloppuna juo esim. la tai su, kun viikon vika treeni on ollut pe?

Tosiaan mielestäni tuo oli mukava tapa kokata, ja ottaisin mielelläni tavakseni pari kertaa viikossa kokata isomman satsin ruokaa rauhassa punaviinin tai yhden kaljan seurassa ja siinä samalla vähän kasvattaa ruokahaluakin. Mutta jos tuollaisella määrällä on edes jonkinlaista merkitystä treeniin, niin siinä tapauksessa mielummin tekisin punaviininjuomisesta poikkeukseksen (1-2kertaa per kk) kuin säännön. Ja tosiaan ihan vain 1-2 lasia juon, ei lähde käsistä (koko pullo -tyylillä :D)

Kiitos vielä kerran hienoista ja motivoivista videoista! :worship:
En tiedä juurikaan tuosta viininjuonnista viikoittain, mutta eikös jotkin tutkimukset tue sitä, että lasi viiniä per päivä vähentää riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin? Italiassahan käsittääkseni on tapana juoda ruokaillessa lasi viiniä, jopa lapsille annetaan sitä vedellä laimennettuna. Italiassa kaiketi ei esiinny läheskään niin paljon sydän- ja verisuonitauteja kuin Suomessa. Dieetillä en joisi alkoholia, koska siitä tulee turhia kaloreita ja se sotkee aineenvaihduntaa.

Täytyy kyllä sanoa että tuli hyvä fiilis kun osasin tämän tehdä (vaikkakin ohjeiden kera), sillä omat ruoanlaittotaidot rajoittuu kanan paistamiseen ja makaronin keittämiseen. Toki tämä nyt sen vaikeampaa ole mutta jotain vaihtelua mun kokkailemisiin!

^^
Näyttää kyllä aika vetiseltä :(

Jep, ei vissiin makrut jaksanut vielä tossa vaiheessa imeä nestettä sisään. Ehkä huomenna?! No en tiedä.

Mika/Mike : Tuosta penkistä, ennen olen tehnyt ihan koko selkä kiinni penkissä.. Nyt tänään koitin sit hakea tota kaarta mutta perkele kun en tunnu saavan tarpeeksi sitä kaarta siihen. Onko sulla nuo jalat koko ajan ns. jännityksessä, vyötä kehiin?
Tein kyllä asenteella sarjat loppuun mutta tuntui et nyt ei ihan ole oikein selkä.
Tuolla selkä kaarella - tekniikallahan saa myös enemmän painoa liikkeelle?
Aattelin yheltä karpaasilta kysyä jos olisi tietänyt kunnes näin hänen runkku penkkinsä joten aattelin tänne kirjottaa.
Muutenkin, tuosta loppuun viennistä, treenaan tolla 2-jakoisella (elaston posti) ja vien aina niin loppuun kun menee, kyykyissä tänään lähti jalat alta niin kuuluuko se vetää juuri näin loppuun asti? (En siis loukannut)
Sori on vähän sekava posti mut arvostaisin vastausta.

Back
Ylös Bottom