Tavaroiden ostopaikat (kysymykset + vastaukset)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flesh
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä sais Helsingis ostettua semmosia selkämerkkejä, joita jengi käytti farkkutakeis joskus pimeinä aikoina. Siis semmosia tyyliin Metallica ja Iron Maiden.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä saa halvimmillaan pokeri salkun? (eli tarkoitan boksin missä pelimerkkejä ja kortit tai pelkästään pelimerkkejä erikseen)

Clas Olssonista sai salkun 35 eurolla. Liian kallis minulle :)

Ostin tänään Tarjoustalosta ison pokerisalkun missä 500 kpl merkkejä + 2 kpl korttipakka + 5 kpl noppaa = 35 euroa

P.S Clas Olssonin salkussa vain 300 chippiä

Gerhald, heittäisin olettamuksen, että jos sinulla olisi oikeus hankkia sellainen, tietäisit kyllä hankintakanavat. Tuo kysymys menee jotakuinkin samaan kastiin kysymyksen "mistä päin nettiä voi tilata huumeita jäämättä kiinni?" kanssa.

Mainitaan nyt, että tilattiin erään firman kanssa muistaakseni tuolta. Ja kyllä, meillä oli luvat noiden tilaamiseksi kunnossa. Sujuvaa oli.

asematunnelissa, r-kioskin ja indian bazarin välissä. muistaakseni.

Saakelis..mulla on tallessa sellainen. Ostin joskus -70-80-lukujen taitteessa. Aivan pirun hiano Black Sabbath. Jossain varastossa ja ei ole käytetty. Oli niin hiano, että en raaskinu ommella sitä koskaan...

Taidankin kaivaa esiin... kuten jekkupullonkin äsken kaivoin..kivaa kesälomaa...

-r3-

Gerhald, heittäisin olettamuksen, että jos sinulla olisi oikeus hankkia sellainen, tietäisit kyllä hankintakanavat. Tuo kysymys menee jotakuinkin samaan kastiin kysymyksen "mistä päin nettiä voi tilata huumeita jäämättä kiinni?" kanssa.

Mainitaan nyt, että tilattiin erään firman kanssa muistaakseni tuolta. Ja kyllä, meillä oli luvat noiden tilaamiseksi kunnossa. Sujuvaa oli.

Juu, luehan lakia ennen kuin alat leijumaan.
E: http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.nsf/vwThreads/540B3BD3C91077F3C22572F3002392B9

Vaikka tuosta alkuun. Heti ku löydät näistä huumeista samanlaisen pätkän nii pastetko linkin ;)

1167092236_vlcsnap-466308.jpg

Mistä tuommoisia paitoja?

Jos joku löytää, heti vastausta tänne :)

:offtopic: http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.nsf/vwThreads/1849C12111F618E4C22572120045BF71

Pätkä edellisestä:

Em. pykälien valossa maahantuontikaan ei ole rangaistavaa, mutta hallussapito kyllä ( poislukien 12 §:n mukainen toiminta ). Mielestäni kotiin tilaaminen on ainoa vaihtoehto, koska tällöin ei ainakaan syyllisty hallussapitoon yleisellä paikalla.
Minua askarruttaa vain se, että mitä tavallinen ihminen tekee jousipatukalla ? Ei ole oikein hyvä laite kodin askareisiin tai muuhun hyötykäyttöön. Keräily onkin sitten kokonaan oma maailmansa.

I s m o R a j a l a
Komisario

Nettikauppoja mistä sais voimapyörän suht edullisesti (tai sitten ei edullisesti vaan hyvän, eli esim. sellasen, joka ei oo muovia)? Vielä jos jostain löytys sellanen malli, jolla voi tehdä myös yhdellä kädellä niin ois aika hienoa :)

Juu, luehan lakia ennen kuin alat leijumaan.

Selitä mulle nyt alkuunsa tuo "leijuminen". Mutta jatketaan tästä

Järjestyslaki, 9§ 2
Teleskooppipatukan kauppa on kielletty, jollei luovutuksen saajana ole yksityisistä turvallisuuspalveluista annetussa laissa (282/2002) tarkoitettu vartioimisliike tai vartijan erityisen voimankäyttökoulutuksen järjestäjä. Teleskooppipatukan hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty, jollei hallussapitäjänä ole yksityisistä turvallisuuspalveluista annetussa laissa tarkoitettu vartija tai tämän lain 22 §:ssä tarkoitettu järjestyksenvalvoja työtehtävässään taikka jollei hallussapitoon ole teleskooppipatukan luovuttamiseen liittyvää hyväksyttävää syytä tai jollei 12 §:ssä muuta säädetä.

Puhuessani huumausaineista tarkoitin lähinnä sitä, että kysymyksen asettelusta olin lukevinani rivien välistä, ettet edusta kumpaakaan laissa mainituista instansseista ja olet hankkimassa teleskooppipatukkaa ns. pimeästi. Tämä siitä huolimatta, että olet tietoinen teleskooppipatukan hallussapitoon liittyvistä rajoitteista yksittäisen henkilön kohdalla. Mitä huumausaineden hankintaan tulee, on niiden hankkimisen yrityskin jo säädetty rikoslaissa rangaistavaksi.

Samalla analogialla olen nähnyt ihmisten tiedustelevan internetin välityksellä ns. "luotettavia" huumekauppoja, joista tilatessa kiinnijäämisen riski on minimaalinen. Olen tietoinen siitä, että yksittäinen henkilö voi teknisesti ajateltuna tilata itselleen teleskooppipatukan rikkomatta lakia sikäli kun TKP-paketti mahtuu postikuulusta sisään eikä sitä tarvitse noutaa lähipostista.

Toisaalta on myös hyvä ottaa huomioon, että siihen kiinteistöön, johon patukka on tilattu, sen tulee myös jäädä. Muussa tapauksessa TKP:tä kuljetetaan julkisella paikalla. Ja olen myös tietoinen, että tämänkin pykälän voi kiertää, keinot saat tosin itse keksiä.

Mitä lain lukemiseen tulee, olen perehtynyt järjestyslakiin sekä turvallisuuspuolen lainsäädäntöön melko lailla kattavasti. Em. aiheesta olen myös käynyt keskusteluita myöskin poliisin kenttäjohtoa paremmin lainsäädäntöön ja sen tulkintaan perehtyneiden osapuolten kanssa. Kiitos kuitenkin kehotuksesta, aion jatkaa lain lukemista ja sen tulkinnan opettelua vielä ainakin seuraavat 4 vuotta.

Ymmärtäisin siis, että alkuperäisen kysymyksesti voisi myös muotoilla seuraavasti:

Tietääkö kukaan sellaisia kauppoja, joista voi tilata sellaisia välineitä, joiden hallussapito on kiellettyä julkisella paikalla järjestyslain nojalla? Pitäis olla mielellään pikkuinen aspi, jotta mahtuu postiluukusta sisään.

Mitä sä aiot sillä tepalla himassas oikein puuhailla? Vispata kakkutaikinaa, vasaroida paneeleita, pitää vaimoa kurissa? Mä en keksi yhtään järkevää syytä.

Pitäisi hommata korttipakka, jossa kaikki kortit ovat samoja. Ei väliä mitä maata ja numeroa. Eipä tuollaista varmaan löydy mutta kysytäänpä silti.

Toinen vaihtoehto on tietysti ostaa 52 kpl normipakkoja.

Onko se sellainen musta boxi, mikä pistetään runkoon kiinni ja jonka sisältä tulee sellainen ohut metallinen vaijeri? Ja alkaako laite ulisemaan, jos joku katkaisee vaijerin tai yrittää rikkoa boxia?

Näinköhän mä sellaisen tuulettimen vähän aikaa sitten Nummelan CityMarketissa... (en oo ihan varma)? Joten jos vaikkapa niistä Cittareista kyselisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom