tauriini + kofeiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja evkler
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kivenkantaja sanoi:
tuota...paljos tuommoinen mainittu Lidlin energiajuoma maksaa ja mimmonen sisältö mahtaa olla? :offtopic:

Ainakin siinä on ylivertaisesti eniten sokeria. En ole tsekannut tuoteselostetta, mutta pullollisen jälkeen voi tuntea parin millin kerroksen plakkia hampaissa...

Paremmalta se minusta maistuu kuin vaikka ED.

apina-arska sanoi:
:offtopic:
Olin taas kerran nokkela ja nakkelin tauriinit coca-cola-pulloon. Puolet sisällöstä kuohui pihalle.
-> ei kannata sotkea tauriinia limukkaan.

8cl skottiviskiä, 4dl Pepsi Maxia, 3g tauriinia ja 200mg kofua on paras energiajuoma, hakkaa batterykossut maussa mennen tullen :kuola:

Sukulaku sanoi:
Noi limonaatit ei vissiin hirveämmin tykkään jauhoista. Pistin kerran bussissa ollessani jotain salmiakkijauhoa kolapulloon ja puolet kuohuivat lattialle.

Ihan tavallinen sokeri ajaa saman asian. Syytä en kyllä tiedä. Sama juttu on jos tekee olutta itse ja lisää ne jälkikäymissokerit vasta pullotuksen jälkeen. Ei jää pulloihin paljon muuta kun vaahto. Mutta jos taas sokerit pistää ennen pullotusta, ei mitään ongelmia ole. Tämä ois oikeestaan sopinut tonne tyhmien kysymysten keroon.

Guile sanoi:
Hyllyssä olivat kun äsken kävin ostamassa. Näin siis ainakin täällä Oulun yliopiston apteekissa. Hintaa 3,55€ /purkki, jossa 100kpl 100mg Cofi-tabs -tapleetteja.
porin ya:ssa myös hyllyssä

Testorage sanoi:
Ainakin siinä on ylivertaisesti eniten sokeria. En ole tsekannut tuoteselostetta, mutta pullollisen jälkeen voi tuntea parin millin kerroksen plakkia hampaissa...

Paremmalta se minusta maistuu kuin vaikka ED.
ED lemon light ja tavallinen(sokerivelli)ED maistuu ainakin hyvin erilaisilta.
Musta toi ED lemon light on hyvää ja se on myös kevyttä.Siinä on vain vähän fruktoosia eikä jätä sokerikalvoa hampaisiin niinkuin perus ED tai muu runsassokerinen energiajuoma.

Tuli sitten sorruttua heräteostokseen = tauriini, joten nostanpa tämän threadin kysyäkseni, olisiko tauriini+kofeiini-combon kanssa hyvä ottaa vielä c-vitamiinia (ennen aamutreenejä siis tarkoitus ottaa piristeeksi)? Muistelen vain joskus jostain kuulleeni, että se voisi olla hyväksi/ehkä vielä tehostaa piristävää vaikutusta... tai sitten :wanha::n muisti pettää (taas) ...

kivenkantaja sanoi:
dodih, täydellistä. huomenna sit Lidliin vierailu ja energiajuoma makutestiin :kippis1:
No, miltä maistui? Piti itsekin Lidlissä viimeksi käydessäni ottaa pullo maistiaiseksi, mutta sitä ei saanutkaan ostettua pullottain, vaan olis koko sixpack pitänyt ostaa. 3 litraa maistiaisiksi on vähän liikaa, jos maku sattuukin olemaan ihan :urjo:

Kofeiinia siinä taisi muuten olla 160 mg/pullo.

Gillyanne sanoi:
olisiko tauriini+kofeiini-combon kanssa hyvä ottaa vielä c-vitamiinia (ennen aamutreenejä siis tarkoitus ottaa piristeeksi)?
En osaa mitään tieteellistä selitystä tähän antaa mutta itse ainakin vedän ennen aamutreenejä tuon tauriinin kanssa päivän vitskusatsin (sisältää 750mg C:tä) eikä pää ole vielä räjähtänyt joten kai ne yhteen sopii :) Eikö vitamiineista suuri osa olisi hyvä muutenkin vetää aamulla, varsinkin jos esim. C:stä sitä piristävää vaikutusta hakee..

sportti sanoi:
no juu tiedän tapauksen missä henkilö nappasi n.20 cofe-nappii kerralla (idiootti) ja meni siitä ihan sekasin. oon ite ottanu joskus pari nappii, mutta teetä ja kahvii tulee juotuu enemmän (kahvia joskus liikaa) ja sitten se Ed on ollu ihan ok.

viel ps. se tyyppi kuvitteli olevansa vissiinki mikroaaltouuni... :jahas:
Tähän on pakko sanoa että :anssi: on tullut kokeiltua joskus 15 kesäisenä eikä mitään "ylimääräistä" efektiä reilua piristystä lukuunottamatta

Steve_A sanoi:
Tähän on pakko sanoa että :anssi: on tullut kokeiltua joskus 15 kesäisenä eikä mitään "ylimääräistä" efektiä reilua piristystä lukuunottamatta
Kofeiini alkaa olla myrkyllistä siinä gramman tienoilla. Sitä en tiedä mitä tuo sinun "reilu piristyksesi" tarkoittaa. Itse tuli aikanaan vedettyä 1,8g kofua ja olo oli aika.. mielenkiintoinen. Ideana oli valvoa vuorokauden ympäri lukien tenttiin. Lopputulos oli se että tärisin niin pahasti että hyvä kun kynä pysyi kädessä ja vaikka luin kysymyksiä uudestaan ja uudestaan läpi pari tuntia niin en oikein tajunnut mitä niissä kysytään. Lopputuloksena kaikkien aikojen ylivoimaisesti huonoin tulos tuon aineen tentistä. Myöhemmin kun luin omat vastaukseni niin niissä ei todellakaan ollut päätä eikä häntää. Kyllä, olin varmasti "reilusti piristynyt" mutta katsoisin kyllä "ylimääräiseksi efektiksi" sen etten enää ymmärtänyt lukemaani kunnolla. En todellakaan suosittele kokeilemaan. Tai sitten mä vaan oon niin nössö ja sä ihan vitun kova... tai sitten tämäkin on vain :anssi:

Tuosta kokeilusta on aikaa jo kymmenisen vuotta enkä todellakaan suosittele kenellekään.. homma päättyi vielä niin että kun kokeen jälkeen olin ihan pihalla niin tuli imastua puolikas mieto "nukahtamistabu" ja voe pojat, sitten sitä vasta tutkalla oltiinkin kellon ympäri.

Steve_A sanoi:

Ehkäpä eri ihmisillä vaikuttaa eri tavoin kofeiinin reilu yliannostus.
Mulla ainakin tuli ihan helvetin huono olo ja sydän hakkas tuhatta ja sataa muutaman tunnin. Siitä seuras pienimuotoisia pelkotiloja. Fiilis oli sairain ikinä, ja kaikennäköstä skeidaa on kuitenkin nuorena tullu vedettyä. :david:

Tosin kofeiinin yliannostuksellakaan ei varmaan itsestään vihannesta saa. :lol2: Kovin sekaisin voi siltikin joksikin aikaa mennä.

Käytetääs niitä lääkkeitä sitten ohjeistuksen mukaan :thumbs:

Joo, ei minullakaan mitään henkilökohtaista Steve_A:ta vastaan, voihan se olla ettei kofu hänen pollaansa kovin sekaisin laita mutta EI NYT ********** ALETA TÄÄLLÄ KIRJOITTELEMAAN ETTÄ VETÄKÄÄ SITÄ KOFUA VAAN 20 KERTAISIA ANNOSTUKSIA, ei se mitään tee. Vähän vastuuta *******. Nih.

Ja sitten perään asiallisempi vastaus.. tulipa flipattua :D

Tappavan annoksen raja vaihtelee jonkinverran tutkimuksesta/lähteestä riippuen (ja aika harvoin tuota on laboratorio-olosuhteissa koehenkilöillä testattu :david: ) mutta arvio menee jossain 75mg:n kohdalla per painokilo. Uskoisin että kymmenestätuhannesta rekisteröityneestä käyttäjästä löytyy ainakin muutama noin 40 kiloinen tyttölapsi. Pikaisen laskutoimituksen tuloksena saadaan kuolemanvaaraan johtavaksi annostukseksi 3 grammaa, eli 30 kofeiinipilleriä. Nyt hiljennymme miettimään onko fiksua huudella että vetäkää vaan 2/3 mahdollisesti tappavasta annokstuksesta kemikaalia X, ei se mitään tee, kunhan vähän piristyy.

Tuli aika epäselvästi esitettyä tuon postauksen pointti. Kofeiinin reiluihin annostuksiin kyllä littyy tärinä, jonkinmoiset pelkotilat jne. Mutta jos luulee olevansa mikroaaltouuni :hyper: niin ainakin omakohtainen kokemus on että tuollaisia "fiiliksiä" ei kofeiinilla saa. :jahas:

Tuli itelläki Abi-risteilyllä vedettyä kourallinen cofuja naamaan ja olo oli todellakin kaikkea muuta kuin vähän piristyny. Piristäähän se tietenkin mutta kyllä meikäläinen meni aivan ulalle tosta satsista. Seuraavana päivänä aivan ihmefiilikset. Eipä ole tuon jälkeen tullut kokeiltua reiluja satseja.

Koitetaanpas vastata tohon neiti G:n alkuperäseen kysymykseen jotain. Ensinäkin eikös täälläkin ole ollut jonkin verran keskustelua siitä, että kofu heikentää C-vitamiinin imeytymistä, mutta ilmeisesti kyse on aika marginaalisista määristä joten ei mennä siihen. Mitään tieteellistä faktaa asiasta ei ole, mutta itse olen jo jonkin aikaa ottanut ennen treeniä 1000mg c-vitamiinia+300 mg kofu + 2-4 g tauriini. Mitään veretseisauttavaa piristystä sinäänsä en ole havainnut, mutta sitä kun on aika hankala verrata siihen, millanen olo olisi, jos en olis ottanut mitään. Kun olin muutaman viikon tätä comboa nauttinut 45-30 min ennen treeniä, niin treenikaveri huomautti että treenivirtaa on selkeesti tullut jostain lisää. Ja varsinkin treenin ehtoopuolella, viimeisissä liikkeissä ja sarjoissa jaksoi vääntää paremmin. En sitten tiedä johtuuko se tästä "pre-loaderista" sellaisenaa, jostain sen osasta vai paremmista yöunista. Mutta suosittelen kokeilemaan näitä kolmea. Ei siinä varmasti mitään häviä. Itse en siitä ihan heti luovu.

Hyöty mitä mä noista saan on se, että lämmin ja hiki tulee nopeemmin ja pääsee paremmin eroon sellasesta unisuudesta ja jäykkyydestä. Ei tietenkään joka päivä käytettynä vaan ite käytän lähinnä sillon ku olo on lamaantunu ja löysä ja salille/lenkille lähtö on tuskaista.
Juuri eilen ennen pace-tuntia nappasin tota ja kyllä sai itestä irti enemmän kuin aiemmilla kerroilla. Pääs sellaseen hyvään vireeseen ja kunnon hien päälle heti alusta lähtien. Joskus kun meinaa olla koko homma niin jäykkää puurtamista...
Huono puoli oli sitten se, että kun tunti oli illalla niin tosiaan kesti sit aika kauan ennen ku sai unta ku jäi toi vireystila aika korkeeks...Tosin kovan treenin jälkeen se voi jäädä muutenkin...

Ja Gillyannelle: Mä en oo missään kuullu et C-vitamiini tohon yhdistelmään mitenkään erityisesti kuuluis mut mitäpä haittaakaan siitä on?! Ite otan joskus c-vitamiiniporeen ihan sen vuoks et se on niin raikkaan makuinen ja piristää jo ihan siks :)

Angelica-82 sanoi:
Ite otan joskus c-vitamiiniporeen ihan sen vuoks et se on niin raikkaan makuinen ja piristää jo ihan siks :)
Mä käytän Vitamaxia samaan. Jos on vaikea herätä niin heittää sitä lusikallisen raakana naamaan ja imeskelee hetken. Jos ei hetkessä herää niin voi alkaa tilailemaan monosta kylään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom