tauriini + kofeiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja evkler
  • Aloitettu Aloitettu
Olen alottamassa tauriinin ja kofeiinin yhdistettyä käyttöä siten, että ennen treeniä (4krt/vko) otan 100mg kofeiinia ja 2g tauriinia.

Onko tästä minkäänlaista terveydellistä haittaa, joko tulevaisuudessa tai heti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin tutkimuksen, jossa suositeltiin ottamaan kofeiinia 3mg/painokilo. Lisää vireystilaan vaikuttavien hormonien määrää elimistössä. Ei mainittu mitä eroa sitten on, jos ottaa enemmän kuin tuon kolme milligrammaa. Tais olla muuten Anssin artikkeli.

Monet tuota yhdistelmää käyttää, eikä siitä mitään haittaa ole, sen kun käytät.
Pitäis ittekkin ottaa kofeiini siihen lisäks, ei oo edes kallista.

evkler sanoi:
Olen alottamassa tauriinin ja kofeiinin yhdistettyä käyttöä siten, että ennen treeniä (4krt/vko) otan 100mg kofeiinia ja 2g tauriinia.

Onko tästä minkäänlaista terveydellistä haittaa, joko tulevaisuudessa tai heti?
Mulla menee ED lemon light-juomaa 1-2pulloo päivässä(0,5l/plo).
Pullollinen sisältää:
tauriinia 2g
kofeiinia 160mg
guarana-uutetta 45mg
niasiinia 40mg
B5-vitamiinia 10mg
B6-vitamiinia 9mg
B2-vitamiinia 3mg
B12-vitamiinia 10mikro?grammaa
hiilareita vaan 10,5g ja kaloreita vaan 40kcal
Piristää hyvin ja antaa potkua treeniin ja työhön,eikä pahemmallekaan maistu light-versiosta huolimatta.

Ton tauriinin pitkäaikaisvaikutuksista ei taida pahemmin tutkimusta olla,mutta se on muistaakseni normaalistikin ihmisessä esiintyvä välittäjäaine.

Snake sanoi:
Ton tauriinin pitkäaikaisvaikutuksista ei taida pahemmin tutkimusta olla,mutta se on muistaakseni normaalistikin ihmisessä esiintyvä välittäjäaine.

Juu, tauriini on normaali kehossa esiintyvä aminohappo, mutta silti ei kannata varmaan useita kymmenia grammoja per päivä nauttia jatkuvasti.

Tauriinin fysiologiset ominaisuudet

Tauriini ei osallistu proteiinien synteesiin, vaan sitä on ihmiselimistössä vapaana aminohappona. Tauriini on aivojen toiseksi yleisin aminohappo. Se toiminee aivoissa viestintäaineena. Tauriinin keskushermostovaikutuksista tiedetään, että se estää kouristuksia ja vaikuttaa hormonien eritykseen, kivuntuntoon sekä elimistön lämmönsäätelyyn. Tauriini osallistuu solujen osmoottisen paineen ylläptämiseen ja solukalvon (membraanin) stabilointiin. Aikuisessa ihmisessä tauriinia on noin 1 g ruumiinpainokiloa kohti.

Tauriinia esiintyy aivojen lisäksi silmän verkkokalvossa, sydän- ja luustolihaskudoksessa sekä tietysti sapessa. Tauriinia erittyy myös äidinmaitoon.

Tauriinia syntyy ihmiselimistössä metioniinista ja kysteiinistä, joten se ei ole ihmiselle välttämätön aminohappo. Synteesi tapahtuu sekä maksassa että aivoissa. Tauriinin muodostuminen on melko hidasta ja hidastuu voimakkaan lihasrasituksen aikana, joten ravinnosta saatavalla tauriinilla on merkitystä. Tauriinin puutosta ei ole kuitenkaan diagnosoitu.

Ostin tämän threadin inspiroimana SF Protein Sport Tauriinia. Ongelma on annostuksen mittaaminen.

Ohjeessa sanotaan "0,5-1 mittalusikallinen (1,5-3 g) jauhetta päivässä". No, eihän siellä paketissa mitään mittalusikkaa ole.

Ehdotuksia? Miten saan mitattua oikean annostuksen?

Saapas sanoi:
Luin tutkimuksen, jossa suositeltiin ottamaan kofeiinia 3mg/painokilo. Lisää vireystilaan vaikuttavien hormonien määrää elimistössä. Ei mainittu mitä eroa sitten on, jos ottaa enemmän kuin tuon kolme milligrammaa. Tais olla muuten Anssin artikkeli.

Monet tuota yhdistelmää käyttää, eikä siitä mitään haittaa ole, sen kun käytät.
Pitäis ittekkin ottaa kofeiini siihen lisäks, ei oo edes kallista.

muuten hyvä paitsi kofeiiniin nousee helposti toleranssi. Itselle 300 mg ei vielä kauheasti tuo mitään, mutta 500 mg tuokin jo vähän selvemmin. Tämä siis silloin kun kofeiinitabuja käytin. Toleranssi nousee hyvin kun juo päivässä mm. 1-2 pulloa EDiä. Tulevaisuudessa ajattelin taas ostaa tabuja, joita kuitekin harvemmin käytän (joskus ennen treeniä)

annostus yleensä 400-500 mg kofua + 5-10 mg tauriinia.

Kofeiiniin kasvaa kyllä toleranssi säännöllisesti käytettynä. Itse en juo kahvia enkä teetä, enkä kovin usein colajuomiakaan. Joten kofeiinia ei tule päivittäin nautittua. Treeniä ennen tulee otettua 200 mg kofeiinia ja 2-3 g tauriinia ja hyvin potkii. Eikä ole toleranssia minulle tullut, kun en käytä tätä kun treenipäivinä ja siinäkin pidän joskus muutaman päivän ylimääräistä taukoa.

Miten kofeiini nyt sitten loppupeleissä toimii? Kun siihen on vähän niin kuin jäänyt riippuvaiseksi:)
Eli vähän kun sitä juo joka päivä(n. pannullinen), mutta sitten kun haluaisi piristeeksi käyttää, niin täytyisi helposti ottaa pari ylimääräistä kuppia, mutta tuleekin vain väsy.
Eli pitäisikö juoda vielä yli sen rajan, ettei enää väsytä vai vaihtaa ainetta?

ZeiZei sanoi:
annostus yleensä 400-500 mg kofua + 5-10 mg tauriinia.
[Pilkunfiilailua]Aika varovasti jätkä ottaa tota tauriinia, millä mittaat sen?[/Pilkunfiilailua]

Itse otan ennen aamureenejä 200mg kofua ja ~4g tauriinia eikä ole henki vielä lähdenyt.

Testorage sanoi:
Ostin tämän threadin inspiroimana SF Protein Sport Tauriinia. Ongelma on annostuksen mittaaminen.

Ohjeessa sanotaan "0,5-1 mittalusikallinen (1,5-3 g) jauhetta päivässä". No, eihän siellä paketissa mitään mittalusikkaa ole.

Ehdotuksia? Miten saan mitattua oikean annostuksen?

Osta sellainen keittiömittasetti, ei maksa paljon... Pienin mitta sopii tauriinin mittailuun.

Itse käytän hardcore power nutritionsin tauriinia, siinä on valmiina mitta.

Ei ainakaan mulla toimi mitkään parin gramman tauriiniannokset.10g tai yli tauriinia + 200mg kofeiinia piristää ehkä vähän treenejä.

Mä ihmettelen tuota Hardcoren tauriinin annosteluohjetta, jossa lukee, että 1ml jauhoa on noin 1g. Tuskin se on läheskään niin paljon.

sammyx sanoi:
Mä ihmettelen tuota Hardcoren tauriinin annosteluohjetta, jossa lukee, että 1ml jauhoa on noin 1g. Tuskin se on läheskään niin paljon.

Oletko mitannut? Ei sen annostelun kuitenkaan tarvi niin tarkkaa olla :rolleyes:

hanttu sanoi:
Oletko mitannut? Ei sen annostelun kuitenkaan tarvi niin tarkkaa olla :rolleyes:

Joo piti just poistaa toi, mut en sit ehtinyt. Mä mistään mitään tiedä < :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom