TauluTV ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu
IronMind sanoi:
Tosiaan on lähes mahdoton vertailla yhtään mitään näyttöjä kaupoissa, kun LCD- ja plasmaruudut ovat kaikki kiinni siinä analogisessa antennijakoboksissa laatuisampien kuvalähteiden sijaan.

Seurauksena jokaikisen ruudun kuva on karmeaa basaa. Ainakin mitä viikonloppuna kanssa kävin näyttöjä vilkuilemassa. Myyjä kyllä olisi antanut ravata liikkeen digiboksin kanssa ympäri kauppaa, mutta ei kai se nyt asiakkaan hommaa ole hiipiä näytöltä toiselle piuhoja virittelemässä.

Sinänsä kyllä outo ilmiö, koska luulisi myynninkin lisääntyvän jos pistäisivät vaikka kaikkiin ruutuihin rgb scartilla tai vastaavalla dvd-matskua pyörimään. Ehkä perus kodinkonemyyjiä ei vaan jaksa kiinnostaa?

R2 PAL DVD ja digiboksi antavat ulos samaa tarkkuutta kuin se antennijohto eli 768x576 pikseliä. 576 juovaa siis.

Kuvanlaatu toki on parempi kuin siinä härisevässä ja pärisevässä tuhannelle töllölle jaetussa anteenipiuhassa, mutta resoluutio on täysin sama.

Ei vaan homman nimi on se, että asiakkaat ovat katselleet liikkeessä sitä HDTV-lähetystä tai vastaavaa uberkuvaa mitä sillä telsulla saa. Tehneet kaupat ja kiikuttaneet töllön kotiin, kotona kuva onkin analogiverkosta katsottuna juuri sitä paskaa mitä se on normaalillakin telsulla. Sitten ne tulevat pettyneenä takasin kauppaan valittamaan, että oli ihan paska kuva. Tuo on kyllä aika kusettamista jos se myyjä vielä myy sitä telsua sillä hyvällä kuvalla vaikka siitä ei maksimeja joka kodissa irti saadakaan.

DVD-matskullahan saadaan aika hyvä kuva varsinkin jos sitä syöttelee progena sinne telsulle, kai.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meille tuli tänään tämmönen olkkariin ja voin sanoa, että kuvassa ei ole mitään valittamista. Kyllä kelpaa katella leffoja, discoveryä ja snookeria.

Pitää laittaa ps2:nen pyhänä tohon kiinni :P

Himmentäjä sanoi:
Lcd on parempi kuin plasma. (Terävempi kuva) On tosin hieman kalliimpi. HDTV eli high definition tv on tulossa suomeen viiden vuoden sisällä, eli jos pitempi aikaista televisiota suunnittelee niin kannattaa miettiä HD valmiutta televisiossa.

En ole kuullut että noissa olisi jotain ongelmia digiboxien kanssa, mutta en mikään alan asiantuntija olekkaan, joten voihan se mahdollista olla.
Minun mielestäni plasma on vielä parempi. Mustan taso on selkeästi parempi.

quiz sanoi:
Minun mielestäni plasma on vielä parempi. Mustan taso on selkeästi parempi.
Väriliu'ut ovat plasmassa paskaa, riippumatta hinnasta, 1200euron LCD päihittää kuvanlaadussa 5000euron plasman. Totta turiset että mustan taso on plasmassa parempi, mutta se on vielä parempi wanhassa mummon kuvaputkitelkkarissa :D Itse olen lähes puolivuotta katsonut ainoastaan LCD-näyttöjen kuvaa, töissä monitori, kotona monitori, kotona telkkari sekä videotykki. Habitaremessuilla sitten törmäsin plasmatelkkariin enkä yksinkertaisesti kyennyt sitä kuvaa katselemaan 10 sekuntia pidempään. Kävi koskemaan silmiin se välkkyminen ja värit ovat perseestä.

Eilen käytiin kylässä ja katselimme Tila -ohjelmaa wanhasta 28" philips telkkarista ja voi luoja, vieläkin koskee päähän vaikka katselusta on aikaa yli 12h!!!

LCD rokkaa! :rock:

Jesuiitta sanoi:
Ei vaan homman nimi on se, että asiakkaat ovat katselleet liikkeessä sitä HDTV-lähetystä tai vastaavaa uberkuvaa mitä sillä telsulla saa. Tehneet kaupat ja kiikuttaneet töllön kotiin, kotona kuva onkin analogiverkosta katsottuna juuri sitä paskaa mitä se on normaalillakin telsulla. Sitten ne tulevat pettyneenä takasin kauppaan valittamaan, että oli ihan paska kuva.

Joo, totta tämäkin. Tosin näin digiaikakautena voisivat mallikappaleet näyttää edes digiboksin kamaa, koska analogisella signaalilla tosiaan on mahdoton vertailla ruutujen laatua keskenään - kaikissa kun on tasan yhtä paska ja suttuinen kuva. Reippaasti paskempi kuin jossakin 5+ vuotta vanhassa kuvaputkivehkeessä eli miksi kukaan kuvaputkitelsun omistava mutikainen ostaisi LCD-telsun kun omin silmin kaupassa todistaa miten huono kuva niissä kaikissa on.

Huppe sanoi:
Väriliu'ut ovat plasmassa paskaa, riippumatta hinnasta, 1200euron LCD päihittää kuvanlaadussa 5000euron plasman. Totta turiset että mustan taso on plasmassa parempi, mutta se on vielä parempi wanhassa mummon kuvaputkitelkkarissa :D Itse olen lähes puolivuotta katsonut ainoastaan LCD-näyttöjen kuvaa, töissä monitori, kotona monitori, kotona telkkari sekä videotykki.
Riippuu mitä arvostaa. Eikä se, että kuvaputkitelkkari on vanha keksintö tarkoita, että sen kuvanlaatu olisi huonompi. Enkä kyllä ole huomannut mitään väriliukuongelmia esim. Pioneerin plasmoissa. Katselen usein telkkaria hämärässä ja silloin LCD ei ole vahvoilla. Mustan taso on mielestäni tärkeä kuvanlaatuseikka.

IronMind sanoi:
Joo, totta tämäkin. Tosin näin digiaikakautena voisivat mallikappaleet näyttää edes digiboksin kamaa, koska analogisella signaalilla tosiaan on mahdoton vertailla ruutujen laatua keskenään - kaikissa kun on tasan yhtä paska ja suttuinen kuva. Reippaasti paskempi kuin jossakin 5+ vuotta vanhassa kuvaputkivehkeessä eli miksi kukaan kuvaputkitelsun omistava mutikainen ostaisi LCD-telsun kun omin silmin kaupassa todistaa miten huono kuva niissä kaikissa on.
Jos analogikuva on laadukas on se paremman laatuinen kuin digikuva. Omassa asunnossani ainakin on näin. Enkä nyt ymmärrä tätä kuvaputkien dissausta. Kyllä kuvaputken kuvanlaatu on usealla osa-alueella LCD:tä parempi. LCD ei ole vielä aivan kypsä tekniikka. Digikuva ja sen pakkauksen aiheuttamat virheet kuvassa ovat nimenomaan LCD-näytöille suurempi ongelma kuin muille tekniikoille.

Huppe sanoi:
Väriliu'ut ovat plasmassa paskaa, riippumatta hinnasta, 1200euron LCD päihittää kuvanlaadussa 5000euron plasman.
Noniin luepas uusin HIFI-lehti. Pioneerin plasma on kuvanlaadussa vielä jonkun verran parasta (Sonyn) LCD:tä edellä. :) Toki sillä oletuksella, että ei jouduta katselemaan valoisassa huoneessa.

quiz sanoi:
Noniin luepas uusin HIFI-lehti. Pioneerin plasma on kuvanlaadussa vielä jonkun verran parasta (Sonyn) LCD:tä edellä. :) Toki sillä oletuksella, että ei jouduta katselemaan valoisassa huoneessa.
Blaah, luotan omiin silmiini. Edelleen myös parhaissa Suomesta saatavissa plasmoissa kuva "elää" se välkkyy ja väriliu'ut ovat päin helvettiä. On se kumma kun plasmaan pitää laittaa 5000 euroa ja 1300 euron LCD on silti parempi...

Itse olen kohta vuoden katsellut LCD-telkun kuvaa ja viikoittain tulee kierreltyä kaupoissa ja aina silmäiltyä plasman kuvaa, paskaa.

Hifi-lehti on ihan jees muttei sitäkään pidä lukea kuin raamattua.

modified sanoi:
Joo, tuo on totta että 1500 euron tykillä saa uskomattoman hyvän kuvan, mustan taso on kylläkin onnetonta tuolla tykillä (tiedän koska se roikkuu katossani). Erilaiset suotimet linssin edessä hieman parantavat mustan tasoa mutta ei siitä mustaa saa tekemälläkään, mustaa saa Plasmasta kiitettävästi, siinä se on hyvä.

Tuo testi on sinänsä huono että on otettu hintaluokassaan paras tykki ja hintaluokassaan paskin LCD-telkkari vertailuun. Kannattaisi verrata vaikkapa Sonyn uuteen Bravia -sarjan telkkuun tuota tykkiä niin erot kaventuisivat ja uskoisin että lopputulos olisi päinvastainen. Tosin jos tykin kuvan pienentää 32" niin siitä saa aika rutosti irti, tykillähän on tarkoitus pistää seinän kokoista kuvaa, siihen se on hyvä/ainoa vaihtoehto. LCD + Tykki oli oma valintani, telkkarin käytettävyyttä ei voita mikään vaihtoehto, eikä LCD-telkkarin tyylikkyyttä mikään vaihtoehto. Tykin suoltamaa suurta kuvaa ei sitten nämä matkatelevisiot voita millään leffakäytössä.

Ostin itse Samsung LE-32M61 - mallisen telkun, lähinnä seuraavien syiden takia:

1) Se on helvetin tyylikäs :D

2) Kun vertailin sitä toisiin telkkareihin, kuva oli terävä ja kontrasti tosi hyvä. Musta oli mustaa. Kuvassa ei näkynyt minkäänlaisia häiriöitä.

3) Ei tyhmiä kaiuttimia sivuilla tai alhaalla rumentamassa.

4) Vaikka mitä liittimiä takana, en edes tunne kaikkia.

lcd-tv-le-32_40m61b_r_blue_l.jpg

Maksoin TV:stä 1800 €. Se on aika paljon LCD:stä tänä päivänä, mutta koin, että mun oli vain pakko ostaa tämä kaveri.

Mixu sanoi:

1) Se on helvetin tyylikäs :D

2) Kun vertailin sitä toisiin telkkareihin, kuva oli terävä ja kontrasti tosi hyvä. Musta oli mustaa. Kuvassa ei näkynyt minkäänlaisia häiriöitä.

3) Ei tyhmiä kaiuttimia sivuilla tai alhaalla rumentamassa.

4) Vaikka mitä liittimiä takana, en edes tunne kaikkia.

http://www.samsung.com/fi/products/tv/lcdtv/images/lcd-tv-le-32_40m61b_r_blue_l.jpg

Maksoin TV:stä 1800 €. Se on aika paljon LCD:stä tänä päivänä, mutta koin, että mun oli vain pakko ostaa tämä kaveri.

Toi on kyllä helkutan upea. Tahdon samanlaisen kuhan jossain vaiheessa saisi vaan rahaa. Toivottavasti tuo kaunokainen ei hajoa sittne tupareissa. ;)

EDIT: Poistin tuplakuvan näkymästä.

Mixu sanoi:
Kutakuinkin samat syyt, itse ostin LE-32R51B.

lcdtv_r51_angle_l.jpg

Sinun telkkarisi on tyylikkäämpi, tosin jalustalla tämä on oma "huomaamattomampi" mutta se on tarkoitus pistää makkariin seinälle jolloin tuo kolmio ehkä häiritsee hieman. Pitäisi vain keksiä minkä ostaisi olkkariin, Sonyn Bravia voi olla kova vaihtoehto, mutta Mixun Samsung on mageamman näköinen:
kdl-v32a11e_right_im_DVB3.jpg

itse ostan lcd töllön kun resoluutiot yltää tuonne 1920x1080p ja kontrasisuhde on vähintään 1000:1 ja että löytyy sopivat piuhat ja liittimet tietokoneelle (DVI tai LFH-60 tjms.). Ja hinta ei ole pilvissä...

Sininenporkkana sanoi:
itse ostan lcd töllön kun resoluutiot yltää tuonne 1920x1080p ja kontrasisuhde on vähintään 1000:1 ja että löytyy sopivat piuhat ja liittimet tietokoneelle (DVI tai LFH-60 tjms.). Ja hinta ei ole pilvissä...

Kyllä, mitä kärsivällisempi on, sitä laadukkaamman television saa.

Mixu sanoi:
Kyllä, mitä kärsivällisempi on, sitä laadukkaamman television saa.
Meitsi odottaa kans, ostan sitten kun pääsen eläkkeell 4D hologrammitelevision jossa tallentava piisiru. Toki siinä on virtuaalitodellisuuskypärä mukana myös.

Joo kyllähän aina odottamalla saa parempaa mutta sitten saakin odottaa aina. Itse olin kahden vaiheilla ostamassa jo uutta telkkua. Oikeastaan syyt miksi en ostanut on sitten, että vanha on kaikinpuolin hyvä ja uusi maksaisi sen n. 3000 eur (Sonyn V-malli HiVi-lehden testissä) mikä tähän konkurssiin on vähän liikaa. Toistaalta jos ostaisi litteän telkkarin tuon 32" putkitelkkarin tilalle niin siinänhän säästäisi asunnossa jo yhden neliön eli neliöhinnalla tuon voisi jo ostaakkin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom