Taukoja treenien välillä?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Neon
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
42
Kuinka pitkiä taukoja ("uskallatte") pitää lihasryhmän treenauksen välillä ettei vielä ole pelkoa jotta tulisi liian harvoin treenattua kyseistä lihasta...???

Eli siis esim. jos maanantaina treenataan hauis niin pidättekö esim. niinkin pitkää taukoa että hauis vasta seuraavana maanantaina, eli viikko?!

Jos pidätte vähemmän taukoa niin miksi?! Onko pelko ettei tulokset nouse samaan tahtiin...vai?!

Ja eikös se oo vähän niinkin että pienemmät lihasryhmät (esim. ojentajat) ei tartteis niin pitkää palautumisaikaa kuin esim. jalat kun ne on suurempi lihasryhmä???

Itellä menossa tällainen treeniohjelma:

Ke:Rinta
To:Hauis/Kyynärvarret
Pe:Ojentajat
La:Jalat
Su:Lepo
Ma:Selkä/Olkapäät
Ti: Lepo
Ke:Lepo
To:Rinta
Pe.hauis....jne jne.

Vaihteeks vähän erilainen ohjelma kun on tullu sitä samaa jankattua jo jonkin aikaa...

Semmosta tällä kertaa... :david:

Originally posted by Neon
Ke:Rinta
To:Hauis/Kyynärvarret
Pe:Ojentajat
La:Jalat
Su:Lepo
Ma:Selkä/Olkapäät
Ti: Lepo
Ke:Lepo
To:Rinta
Pe.hauis....jne jne.
Aika "pirstaleinen" ohjelma mun mielestä. Sulla on omana päivänä niinkin pienet lihasryhmät kuin ojentajat ja hauikset ja sitten taas toisaalta selkä ja olkapäät tehdään samana päivänä. Mikäs tässä oli logiikkana?

Selälle ja jaloille tulee se viikko lepoo. Ei muuten jaksa. Muille lihaksille tulee epäsuoraa treeniä 1 kerta + tietenkin omat treenit.:arvi:

Re: Re: Taukoja treenien välillä?!

No sanotaanko nyt näin että tykkään tehdä nää pienetkin lihasryhmät eripäivinä koska saan niihin paremmin tuntua...eli siis tää on vaan ihan mulle ittelleni sopiva jako omien kokemuksieni perusteella että ei siinä sen ihmeempää logiikkaa ole!

Oikeassa olet kyllä että "pirstaleinen" on toi jako mutta ainahan pystyisin palaamaan vaikka vanhaan "työntö- ja vetoliikkeet ohjelmaan"....josta en kyllä siinä mielessä pitänyt kun tein useamman lihasryhmän samalla kertaa niin veto loppui jo suurinpiirtein ekan lihasryhmän jälkeen ja sitten en voinut kunnolla keskittyä ja saada tuntumaa seuraaviin lihasryhmiin =(

Selän ja olkapäät teen siksi samalla kertaa koska jos jaottelisin nekin omille päiville niin en saisi lepopäiviä niin riittävästi ohjelmaani ja hartiat tulee siinä samalla kipeiksi... =]

Muttas kertokaapa ihmiset niistä treenitauoista???

Miten helkkarissa voit selkätreenin jälkeen tehdä olkapäät?
Hyvä jos pääsen omin jaloin kotiin selkäpäivän jälkeen.

Tällä hetkellä 4-jaettu, 7-päivän kierrolla:

1. etureidet + hauis
2. rinta + olkapäät
3. selkä
4. takareidet + ojentajat

Enempää en uskalla taukoa pitää lihasryhmän välillä kuin ton viikon, riittää ainakin mulle. Kuten Sustaa! Decaa! - kirjassa sanotaan, lihas kasvaa levossa, mutta myös purkautuu levossa. Jonkinlaista kultaista keskitietä olen yrittänyt noissa tauoissa.

Originally posted by gotto
Miten helkkarissa voit selkätreenin jälkeen tehdä olkapäät?
Hyvä jos pääsen omin jaloin kotiin selkäpäivän jälkeen.

Helposti.... (kylläkin ensin teen olkapäät ja sitten vasta selän, tuli väärässä järjestyksessä kirjoitettua)...toinen on veto ja toinen työntöliike, ei oo niin raskaskaan kun ei olkapäät oo niin iso lihasryhmä... ja kuten jo edellä tuli ilmi että mulle toimii :thumbs:

Originally posted by Neon
Kuinka pitkiä taukoja ("uskallatte") pitää lihasryhmän treenauksen välillä ettei vielä ole pelkoa jotta tulisi liian harvoin treenattua kyseistä lihasta...???
3 päivää.

Re: Re: Taukoja treenien välillä?!

Originally posted by Dopey
3 päivää.

Mulla suunnilleen sama, välillä tulee olosuhteiden pakosta 4 tai 5 päivää väliä. Vielä jonkin aikaa sitten tein lihasryhmän kerran viikossa, mutta tajusin (liian myöään) että vaikka kovat treenit tekisin niin lihas ehtii palautumaan reilusti ennen seuraavaa treeniä ja tällöin myös pienenemään.

Re: Re: Re: Taukoja treenien välillä?!

Originally posted by trebla
Mulla suunnilleen sama, välillä tulee olosuhteiden pakosta 4 tai 5 päivää väliä. Vielä jonkin aikaa sitten tein lihasryhmän kerran viikossa, mutta tajusin (liian myöään) että vaikka kovat treenit tekisin niin lihas ehtii palautumaan reilusti ennen seuraavaa treeniä ja tällöin myös pienenemään.

Varsin mielenkiintoista, itse treenaan viikon välillä per lihasryhmä, ja hyvinhän tuota kasvua tapahtuu. Treenaatko kuinka pitkiä ohjelmia?

Mä ainakin rääkkään lihakset treenipäivänä loppuun asti, jolloin ne ei kyllä oo vielä kolmenkaan päivän päästä täysin palautuneet, vaan kipeenä vieläkin.. ja venyttelen kyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom