tauko paikalla, saa polttaa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja taas sarjassamme typerät kysymykset: Niinkin mystinen asia kuin viikon tauko(en ole pian seitsemään vuoteen pitänyt NÄIN pitkää taukoa) salilta on ainakin omalta osaltani nyt ohitse. Eli siis mites on teillä tuon safkapolitiikan kanssa paussilla, kun yritätte toipua orastavasta ylikunnosta? Syöttekös samaa tahtia kuin aiemminkin, vai löysäättekö hieman? Itellä meni neljä ensimmäistä päivää hyvin syömisen suhteen ja sitten töks -ruoka ei kertakaikkiaan maistunut kahta kertaa useammin päivässä. Oli vain pakko mättää protskua mahaan, vaikka tuntui, että edellisetkin makaavat pakin pohjalla vieläkin. Ja tänään, kun pitäisi taas lähteä rutistamaan rautaa, niin voimia ei tunnu olevan nimeksikään. Sellainen hel*etin löysä olo vaan. Sitä kun luulisi pienen tauon olevan vain hyväksi itelle..

Ensimmäiset treenit tauon jälkeen saattaa tuntua "huonoilta", mutta asia korjaantuu hyvin pian, kun ruokakin jo maistuu! Itse löysään syömisen suhteen hiukan, mutta toisaalta saatan käydä 'loman kunniaksi' esim. raxissa mässäämässä... Itse olen kokenut nuo tauot positiivisiksi, kunhan et nyt koko viikkoa juo viinaa ja valvo yötä päivää! siitä ei varmasti ole apua! itse ainakin lepään ja nukun PALJON tuolla paussilla...:D

En ole ikinä ollut ylikunnossa mutta kai sitä pitäisi mahdollisimman monipuolisesti syödä. Toi on vähän huono juttu jos menee pelkälle protskujauho linjalle ,mutta onhan sekin parempi kun ei mitään.

Joo. Nyt olisi taas tarkoitus palata salille jopa vuoden tauon jälkeen! Vinkkejä miten lähtisi tästä eteenpäin? Voi olla typerä kysymys, mutta olen tosiaankin uuden asian edessä!

Mielenkiintoinen pointti on kyllä siinä, että pian salilta tulon jälkeen, palautusjuomankin nautittuani, huomaan olevani hyvin, hyvin nälkäinen. Toisin on kuitenkin esim. aerobisen treenin jälkeen, jolloin ruokaa on saatava vain tavan vuoksi.

Itselläni tuottaa siis myös ongelmia saada riittävästi kaloreita kun en syystä tahi toisesta puntilla käy.

Niin.

Itekkin oon huomannu, että viikon tauon jälkeen pari ensimmäistä treeniä tuntuu huonoilta ja painot raskailta mutta kahden tai kolmen viikon päästä tauosta alkaa paukkumaan uusia ennätyksiä vähän joka liikkeissä. Joten ei syytä huoleen. Olen pähkäillyt, että tuo lyhyen tauon jälkeinen heikkous johtuisi siitä, että lihaksien "paineet" on poistunut ja hermotus ei ole ihan hereillä. Tämä siis ihan täyttä mutua.

Edit. Niin ja kyllä se ruokahalukin siitä palaa kun alat treenailemaan.

Erik-loka sanoi:
Joo. Nyt olisi taas tarkoitus palata salille jopa vuoden tauon jälkeen! Vinkkejä miten lähtisi tästä eteenpäin? Voi olla typerä kysymys, mutta olen tosiaankin uuden asian edessä!

Minä olen pitänyt kesäisin aina pidemmän tauon (tänä kesänä 6 viikkoa), jolloin parantelen vammoja ja haen jälleen motiivaatiota talven treenaukseen. Nyt tänä vuonna otin syksyn alusta asti lähes täysillä, ainoastaan pari kevyttä koko kropan treeniä alle ja sitten totiset raudat tankoon. Ja tänä vuonna oli syksyn startti huomattavasti parempi kuin viime vuonna, kun otin syksyllä ensin kuukauden kevyen jakson ennen totista puristamista.

Mutta tuollaisen vuoden tauon jälkeen minä ottaisin aluksi kevyttä ja kuuntelisin sitä omaa roppaa, mitä se alkaa reenistä tykkäämään ja lisäisin tehoja hiljalleen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom