tauko jalkatreeneissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jeah322
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs mulla kävi nyt sellanen homma että mulla meni nilkka paskaksi ja joudun jättämään jalkatreenit väliin varmaan muutamaks viikoks :( Onko mun mitään järkeä treenata pelkkää yläkroppaa toi aika vai kannattaako pysyä kokonaan pois salilta...Mulla on sellanen käsitys että tosta yläkropan treenaamisesta ei juurikaan ole hyötyä jos ei treenaa jalkoja kanssa.. Oon kyl alottelija et saatan olla kyl väärässäki mut kertokaas kokeneemmat omia mielipiteitä :confused:

No tottakai kannattaa yläkroppaa huoltaa, kyllähän ne salin kovimmatkin jätkät reenaa vaan rintaa ja hauista. :D :D :D :D

Eli joo, aivan turhaa lopettaa muun kropan treenaminen, jos nilkka hajoaa.

-edit-
niin joo paitsi jos tosiaan olet kovissa lääkehöyryissä, niin sitten välttämäti ei kannata salille mennä.

-edit2-
lisäilin vähän hymiöitä, jottei käy hassusti

ei oo mitään lääkkeitä buranan lisäks ;) mutta syö kyllä motivaatiota toi ku joutuu kokonaisen lihasryhmän jättämään pois.

Originally posted by jeah322
ei oo mitään lääkkeitä buranan lisäks ;) mutta syö kyllä motivaatiota toi ku joutuu kokonaisen lihasryhmän jättämään pois.

Keskity sitten entistä paremmin siihen yläkroppaan, niin ei motivaatio laske:thumbs:

Mulla on sellanen käsitys että tosta yläkropan treenaamisesta ei juurikaan ole hyötyä jos ei treenaa jalkoja kanssa..
Ei pidä paikkaansa. Moni vaan näkee treenaamattomia jalkoja epäesteettisinä jos ylävartalo on iso...

Mulla on sellanen käsitys että tosta yläkropan treenaamisesta ei juurikaan ole hyötyä jos ei treenaa jalkoja kanssa
Kyseessä on itse asiassa sellainen seikka, että jos useita vuosia tekee pelkästään rinta-haba-treeniä, ja laiminlyö jalat täysin, niin em. yläkropan kehitys tulee olemaan hitaampaa kuin mitä se olisi koko kroppaa treenaavalla. Mutta jos jalat jättää pois vaikka kuukaudeksi pariksi, ei se koske missään.

Mitäs mieltä ootte seuraavasta...alottelin tossa jokin viikko sitten aeroobiset oikeen tosissaan ja minä en ainakaan pysty jalkoja reenaamaan kun ihan kevyesti jos meinaa jaksaa aeroobista vetää...

Et mitenkäs on jalkojen kehittymisen kannalta jos vetää vaikka pari kuukautta paljon aeroobista ja vähän punttia (siis ihan rasvanpolton takia) niin tekeekö pelkästään hyvää jaloille vai onko pahasta kehitykselle?? et pitäiskös tässäkin löytää joku kultanen keskite...kokemuksia?!?!?

Originally posted by timba79
Mitäs mieltä ootte seuraavasta...alottelin tossa jokin viikko sitten aeroobiset oikeen tosissaan ja minä en ainakaan pysty jalkoja reenaamaan kun ihan kevyesti jos meinaa jaksaa aeroobista vetää...

Et mitenkäs on jalkojen kehittymisen kannalta jos vetää vaikka pari kuukautta paljon aeroobista ja vähän punttia (siis ihan rasvanpolton takia) niin tekeekö pelkästään hyvää jaloille vai onko pahasta kehitykselle?? et pitäiskös tässäkin löytää joku kultanen keskite...kokemuksia?!?!?

IMHO voit huoletta lopetaa jalkojen punttaaminen niin kauan kun vedät aeroobista, voit korvata punttitreenejä vetämällä sprinttejä tai vetoja, se auttaa aeroobista kehittymistä hyvin kun samalla säilyy massa.

Hyvä tapa vetää vetoja on vetää 5 - 10 sekuntia tosi kovaa, kun myös aika ajoin tekee melkein minuutin vetoja... Jo 10:ssä sekunnissa alkaa maksimi suoritus menemään hapoille.

Itse olen vetänyt pyöräilyä niin että oli 1- 2 pitkää lenkkiä viikossa ja vedin melkein joka päivä veto/ kortteli treeniä. Fillarilla ja myös juosten saa kyllä hyvää voimatreeniä aikaan, ja jos ei ole niin treenannut vetoja vähän aikaan niin ei tule seinä vastaan kovin nopeasti... varo koiria.

Re: Re: tauko jalkatreeneissä

Originally posted by Mixu
Kyseessä on itse asiassa sellainen seikka, että jos useita vuosia tekee pelkästään rinta-haba-treeniä, ja laiminlyö jalat täysin, niin em. yläkropan kehitys tulee olemaan hitaampaa kuin mitä se olisi koko kroppaa treenaavalla.

Mihis tää nyt perustuu?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: tauko jalkatreeneissä

Originally posted by Mixu
Kyseessä on itse asiassa sellainen seikka, että jos useita vuosia tekee pelkästään rinta-haba-treeniä, ja laiminlyö jalat täysin, niin em. yläkropan kehitys tulee olemaan hitaampaa kuin mitä se olisi koko kroppaa treenaavalla. Mutta jos jalat jättää pois vaikka kuukaudeksi pariksi, ei se koske missään.

eikös tääkin oo aika monipiippunen juttu. Palstallahan oli juttua, että omat testotasot pystyy tiettyyn rajaan asti ylläpitämään lihasmassaa. Jos jättää jalkojen treenaamisen väliin (vähemmän lihasta alapäässä), niin yläpäähänhän voi ainakin teoreettisesti saada enemmän lihasmassaa kuin koko kroppaa treenaamalla. siis testotasoja ajatellen. En tiedä tarkemmin, ajattelin vaan mietiskellä :confused:

Re: Re: Re: tauko jalkatreeneissä

Originally posted by VahvaJussi
Mihis tää nyt perustuu?
Perehdyttyäni tarkemmin se perustuu tasan tarkkaan omiin tietoihini - Tämän luin jostain aikanani (itse asiassa parista eri paikasta) ja siihen uskon, mutta koska siitä ei ole mitään tieteellistä kirjoitusta, niin ilmeisesti on todellakin jokaisen oman uskon asia.
Alla keskustelu, joka selvitti ainakin sen, ettei asia ole selvä.

.....
.....
(A) Jalkojen laiminlyöti hidastaa kehitystä? yhtä tyhmä väite kun se, että auton maalaus ei hidastu, jos samalla asentaa renkaat
(F) Joku viikinki tms. botari kirjoitti, että keho kasvaa kokonaisuuteni tms. ja tietyssä pisteessä jos laiminlyö yhtä osa-aluetta, niin toinenkin kärsii.... eihän kenelläkään voi olla tikkujalat ja älytön rinta
(A) mulla on
(C) kyllä jalkojen treenaamattomuus haittaa koko kehon massan hankintaa
(A) millä vitulla se muka haittaa
(C) ei oo mikään legenda
(D) (E) selitti joskus että keho erittää enemmän insuliinii ku treenaa jalkoja.... ?
(A) jos sulta amputoidaan jalat, niin mistä vitusta se kroppa tietää ettei sulla ole jalkoja
(C) no toinyt on aika kaukaa haettua..
(A) ei se kroppa ajattele että "jahas, kaverilla on jalat eikä se treenaa niitä"
(C) no kroppaa ei pysty kokonaan treenaan vain osina, se massa kasvaa aika tasaisesti ympäri kehoa
(C) sitä paitsi jalkojen treenaus(esim.kyykyt) ihan tutkitusti nostaa enemmän teston ja kasvun eritystä kuin yläkehon liikkeet
(C) roinaamisessa voi olla pikkasen eri asia..
(A) mitenkähän C selittää sitten pikaluistelijat?
(A) miten vain jalat voi sitten kasvaa
(F) No A eihän sunkaan jalat kasva, jos hauiskääntöä teet
(A) toi on niin perse urbaanilegenda
(C) no ei ne nyt ihan ruikkuperseitä oo yläkehostakaan
(A) onhan ne
(F) mutta jalkojen aktivointi ja työ lisää mömmöjen kiertoa kropassa
(A) kuten myös hidastaa kehitystä
(A) palautumista
(C) jalkojen treenaus vai?
(A) niin
(C) no aika hiljasta
(A) aika vitun fakta, siinä menee kovassa jalkatreenissä kroppa aika sekaisin
(C) että jalkojen treenaus hidastaa yläkehon kehitystä... just
(A) ei vaan, ettei jalkojen treenaus ainakaan lisää massaa muualla
.....
.....

Elikkäs mulla kävi nyt sellanen homma että mulla meni nilkka paskaksi ja joudun jättämään jalkatreenit väliin varmaan muutamaks viikoks :( Onko mun mitään järkeä treenata pelkkää yläkroppaa toi aika vai kannattaako pysyä kokonaan pois salilta...Mulla on sellanen käsitys että tosta yläkropan treenaamisesta ei juurikaan ole hyötyä jos ei treenaa jalkoja kanssa.. Oon kyl alottelija et saatan olla kyl väärässäki mut kertokaas kokeneemmat omia mielipiteitä :confused:

Treenaa reisikoneissa reisiäs sen aikaa kunnes nilkka toimii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom