Tatuoinnin hoito-ohjeet, ym.?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Onko tälläiset hoito-ohjeet mistään kotoisin?

1. Poista side 1-5 tunnin kuluttua
2. Pese tatuointi vedellä ja saippualla
3. kuivaa puhtaalla pyyhkeellä kevyesti painelemalla
4. Rasvataan ohuelti HELOSAN-voiteella 3-5 kertaa/vrk
5. Rasvausta jatketaan 2 viikkoa
6. Paranemisen aikana ei saunaa,aurinkoa,solariumia,suola- tai kloorivettä
7. Ei saa nyppiä tai raapia
8. Suojaa puhtaalla puuvillavaatteella
9. Jos tulee ongelmia tai kysyttävää,ota yhteys tatuoitsijaasi

Vai mitä muuta kannattaisi tietää? Ja mitä muuta kannattaa tietää ihan yleisesti, esim. mitä on edessä?
Ensimmäinen tatuionti nyt kyseessä ja koko homma ihan uutta mulle. Ensimmäinen tatuointi tulee ylös selkään, lähemmäs niskaa. Sinne tulee tyttären nimi, keskiaikaisin kirjaimin. Fontti on jo tiedossa, mutta ehdotelkaas vielä jotain. Haluan lähinnä keskiaikaisella fontilla ja niitä ku on miljoona erilaista.
Kun nimessä on vain 4 kirjainta (ei "perinteinen" suomalainen nimi), ajattelin että nimeä v e n y t e t ä ä n, jotta sen saa isommalle alueelle.
Ja tatuoidaan ihan lievään kaareen.
Olisko isolle miehelle tuollainen n. 12 cm leveä teksti liian pieni vai sopiva? Kirjasinkoko n. 3-4 cm korkuisina riippuen kirjaimesta (siis ensimmäinen kirjain kun tulee isolla, niin se on isompi.

Eipä tiedä jos vaikka innostuisi enemmänkin tatuointeihin ja ideoita on jo jonkinverran.

Mielipiteitä, kiitos!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
10. Varo ettei paita hankaa tatskaa niskassa ainakaan ekan kuukauden aikana.

Etsi ensin hyvä fontti vaikka dafont.comista, nimi ruutuun ja kone suoltaa n. 1000 eri variaatiota eri fonteilla. Älä luota tatuoijan taitoihin vaan vaadi että kuva on 100% sama kuin ehdotelmassasi. Tarkasta ääriviivat ennen maalaamista peilin kautta, vielä parempi että joku katsoo sen olevan suorassa. Jos tatuoija on krapulassa/mykiöt suurina, vaihda liikettä.

on ihan oikeaoppiset hoito-ohjeet.

tuosta kuvan koosta, niin voi olla aika pieni kylläkin. makuasia kylläkin, mut henkilökohtaisesti tollasissa kuvissa, tekisin ihan lapojen leveen siitä.
mut sullehan se tulee.

niin ja fonttina olde english on mun mielestä paras noista goottikirjaimista.

Tässä pari huonoa esimerkkiä tuosta ideasta, mallina David Beckham.

Tuo fontti ja koko asia tässä nyt aika paljon mietityttää. Fontteja olen katsonut juuri dafont.comista, jossa niitä riittääkin. Sieltä löysin tälläisen..
http://www.dafont.com/theme.php?cat=401&page=6&nb_ppp_old=10&text=Pakkotoisto&nb_ppp=10&classt=alpha ja sieltä Germanica Family.

Tosin haluaisin vielä enemmän sellaisen, joka olisi jokin "oikea" keskiaikainen fontti tai "perinteisesti" käytetty keskiaikainen fontti.
Osaako kukaan neuvoa mikä olisi tuollainen tai tuo Beckhamin fontti?

Edit: Tatuointiliikkeessä oli "mallistossa" joku keskiaikainen fontti, mutta en tiedä mikä se on, mutta näytti aika hyvältä.

Liitteet

• david_beckham2.jpg
    david_beckham2.jpg
    13,8 KB · Katsottu: 6 465
  • romeotattoo.jpg
    romeotattoo.jpg
    12,9 KB · Katsottu: 13 240
Tässä mun vinkit:

1. Pese tatuointia haalealla saippuavesi-liuoksella (Esim. 1:5 suhteessa saippuaa)
2. Ei saa raapia vaikka se kutiaakin välillä. Sitä pitää läpsiä!

3. Itse tykkään enemmän bebanthen voiteesta, jota saa apteekista. Se on antiseptistä hyvää tavaraa, jota olen aina käyttänyt itselleni.

4. Ei saa suojata tatuointia elmukelmulla sen jälkeen, ku se on poistettu (Voi tulehtua, mikä on fataalia tatuoinneissa) Sideharso tjs. on ihan hyvä. Tosin siitä jää paskaa tatuointiin, kun se vuotaa, mutta ei se mitään haittaa.

5. Kysy tatuoijalta eri musteista. Jotkut tuuppaavat jäämään vähän koholleen, mikä itteänikin harmittaa näin jälkeenpäin.

6. Rasvauksen lopetin sitten, kun haavat on parantuneet ja hilseet hilseilty. Eli 1.5 - 2vko

Tossa olikin kyllä aika paljon samoja ohjeita mitä sulla. Jos tulee kysyttävää, niin kantsii kysyä siltä hakkaajalta, ne yleensä tietää noista kaiken..

Itse kysyin tatuoijalta, miksi tatuointini jäi koholleen. Ei hän mitään eri musteista osannut sanoa. Sanoi, että jostain syystä se vaan jää välillä koholleen. Hänellä itsellään oli kuulemma pari tatuointia jäänyt kohollee, eikä syytä tiennyt. Igorssilla kävin, joten ei kai mikään pimeä puoti, ainakaan hinnan mukaan.

edit: Juu tuo on mun mielestä ainakin parhaita fontteja. Nimestäkin se jää välillä vähän kiinni.

Sanoisin että älä stressaa siitä tatskasta turhaan. Tunnen aika tatuoituja tyyppejä, ja harva niistä hoitaa tatskaansa mitenkään. Silti en ole ikinä kuullut että olisi käynyt yhtään mitään. omiani en ole hoitanut muuten kuin rasvaamalla kerran päivässä yleisrasvalla ekan viikon. Niskaan otetun tatskan jälkeen tein seuraavana päivän alaviistopenkkiä, ei haitannut mitään.

Saunassa voi käydä ihan vapaasti. Tuttu tatuoija sanoi että he antavat aina lapun missä on ihan liioitellut ohjeet (3vk ilman saunaa ym.) ihan sen takia että jos joku tosiaan sohlaa jotain täysin käsittämätöntä niin ei ole vastuuta.

ToughGrip sanoi:
edit: Juu tuo on mun mielestä ainakin parhaita fontteja. Nimestäkin se jää välillä vähän kiinni.

Puhuitko nyt Traditional Gothic, 17th c. fontista???

Ja MIKE!! kerro sääki mielipiteesi, kun sulla on hyvä maku noiden tatskojen(ki) suhteen, jos vielä puhut "punaisen" kanssa. :)

Epäilen itsekin josko musteen laadulla tai tyypillä on tekoa sen kanssa jääkö koholleen vaiko ei. En ainakaan ole moisesta koskaan kuullut.

Rasvauksesta senverran että vaikka monta kertaa päivässä tapahtuvan rasvauksen voi unohtaa vähän aikaa sen jälkeen kun ruvet ovat lähteneet ei rasvausta kuitenkaan kannata kokonaan lopettaa. Tatuointi pysyy yleisesti ottaen paremmin kuosissa kun sitä aika-ajoin sipaisee kevyesti Helosanilla tai vastaavalla voiteella, kunhan muistaa ettei "hukuta" kuvaa siihen.

Lisäksi varoisin aurinkoa pidempäänkin kuin tuon itse paranemisprosessin ajan, uusi iho on huomattavasti vanhaa parkkinahkaa herkempi palamaan ja tatuointi ei todellakaan pidä siitä että nahka kärähtää. Myöhemminkin saatu aurinko haalentaa kuvaa pikkuhiljaa.

IsoDino sanoi:
...jos vielä puhut "punaisen" kanssa. :)

Tavja = 5 kirjainta. Ei 4.

:piis:

Kyllä sitä tatskaa kannattaa hoitaa kunnolla, kun ei siitä isoja kustannuksia tai vaivaa ole. Ite olen rasvannut tatskoja ensin 2 viikkoa helosan/bebanthen -rasvalla, mutta kannattaa myös sen jälkeen rasvata vielä jollain perusvoiteella, jos se tuntuu vielä kuivalta ja kutiaa kovasti.

L0b0 sanoi:
5. Kysy tatuoijalta eri musteista. Jotkut tuuppaavat jäämään vähän koholleen, mikä itteänikin harmittaa näin jälkeenpäin.

Voi johtua musteesta. Mutta yleensä kuva on hakattu liika syvälle ihoon..

:offtopic: Mitäs ku ottaa tatskan vaik olkapäähän ja sit lihasta tulee vuosien saatossa lisää, ni iho venyy mites tatskan käy?? :eek:

Kannattaa tsekata fontiksi "Old english text", löytyy jopa wordistä. Riippuu kyllä tosi paljon nimestä, että millä fontilla näyttää hyvältä.

Petu80 sanoi:
:offtopic: Mitäs ku ottaa tatskan vaik olkapäähän ja sit lihasta tulee vuosien saatossa lisää, ni iho venyy mites tatskan käy?? :eek:
se tatuointi venyy ihon mukana. värit voi haalistuu kuulema vähän, mutta saatpa halvemmalla sit isomman tatskan, kun kasvatat olkapäitäs. ;D

IsoDino sanoi:
Puhuitko nyt Traditional Gothic, 17th c. fontista???
Ei sattuisi kiinnostamaan Old English-fontti?

Löysin todella hyvälaatuisen kyseisen fontin eräältä bändi-sivulta, muissa paikoissa ne ovat olleet heikohkoja.

Täältä saat ladattua fontin jos kiinnostaa. P.S. Älä hämäänny tuon nimeä joka on ladatussa tiedostossa, eli Diploma. Tuo on Old English.

Alla esimerkkikuva jossa käytin tuota fonttia.

attachment.php

Liitteet

• old_eng.jpg
    old_eng.jpg
    13,7 KB · Katsottu: 11 172
Tuohon tatska aiheeseen pitää kyllä kommentoida, että jos olet yh iskä niin tulevaa akkaasi luultavammin tulee vituttamaan tyttäresi nimi nahassasi. Nimimerkillä kokemusta on, jos ei satu tuleen lapsen kanssa toimeen.

hömppä sanoi:
Tuohon tatska aiheeseen pitää kyllä kommentoida, että jos olet yh iskä niin tulevaa akkaasi luultavammin tulee vituttamaan tyttäresi nimi nahassasi. Nimimerkillä kokemusta on, jos ei satu tuleen lapsen kanssa toimeen.

En ole yh enkä edes iskä, mutta jos joskus olisin isukki ja jos ajattelisin hakata ipanan nimen ihooni niin en todellakaan tekisi päätöstä sen perusteella mitä ehkä joku tuleva/menevä emäntä ajattelee asiasta. Se poika/tytär olisi kuitenkin mun lapsi aina, se emäntä saattaisi olla muutaman vuoden pätkä mun elämässä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom