Tatuoinnin hoito-ohjeet, ym.?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu
en ole jaksanut koko ketjua lukea, mutta omat kuvat (4 kpl) on parantuneet hyvin täysin luonnollisesti. kun olen stuudiolta kotiin päässyt olen repinyt kaikki kelmut ja paperit helkattiin ja jättänyt haavat paranemaan omillaan. suihkussa olen käynyt normaalisti ja ihan normaalit podilotioonit olen iholle laittanut. ruvet on lähteneet sitten kun ovat halunneet, ihan omatoimisesti.

eikä mitään vikaa kuvissa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kaikkein parasta rasvaa tatskojen hoitoon on keltaisessa pikkupurkissa oleva vaseliini.

Klover.jpg

keveesti vedellä pesee aamulla+kuivaus ja tuota päälle, sama juttu illalla. ei tule rupea pintaan. oon käyttänyt myös helosania ja pasibactia, mutta mulle ne oli ainakin huonoja vaihtoehtoja.

en ole jaksanut koko ketjua lukea, mutta omat kuvat (4 kpl) on parantuneet hyvin täysin luonnollisesti. kun olen stuudiolta kotiin päässyt olen repinyt kaikki kelmut ja paperit helkattiin ja jättänyt haavat paranemaan omillaan. suihkussa olen käynyt normaalisti ja ihan normaalit podilotioonit olen iholle laittanut. ruvet on lähteneet sitten kun ovat halunneet, ihan omatoimisesti.

eikä mitään vikaa kuvissa!

Veikkaan että sun kuvat ovat aika pienen kokoisia?

Kyllä Bepanthen voide on parempaa kuin neutraalin mainitsema valkovaseliini. Itsellä ainakin parani noin kaksi kertaa nopeemmin ja koska voide sisältää myös valkovaseliinia se pysyy iholla suurinpiirtein yhtä kauan.

^Paitsi Inky Queen. Sen ohjeissa ei muistaakseni lukenu mitään saunasta ja/tai auringosta.

niin siis miten sitä rasvaa levitellään? että eikö siihen itse kuvan päälle vaan sen reunoille? Kun en ihan varma ole :o

Kuvan päälle.

Lyhyesti ja ytimekkäästi: tatuointi niskaan ja siitä sitten viikon päästä festareille, onko aivan mahdoton ajatus? Miten hoito ja suojaus? Kun auringolta pitäisi suojautua eikä kuvaa voi paidankauluksellakaan hangata. :(

mike tysonhan otti tatuoinnin naamaan pari viikkoa ennen matsiaan clifford etienneä vastaan.
tysoni ei tuossa matsissa ite paljon osumaa saanu, mutta ei siinä silti paljon tatuointien hoitoohjeita mietitty:lol2:

Lyhyesti ja ytimekkäästi: tatuointi niskaan ja siitä sitten viikon päästä festareille, onko aivan mahdoton ajatus? Miten hoito ja suojaus? Kun auringolta pitäisi suojautua eikä kuvaa voi paidankauluksellakaan hangata. :(

Sitä täytyy pestä vähintää 3krt päivässä lämpimällä vedellä ja saippualla. Reilusti rasvaa ja muista sitä ei voi koskaan rasvata liikaa. Aurinko polttaa taskan, eli loppu tulos ei ole paras mahdollinen. Kaulus paita päälle. Rock Rock! Alla vielä tarkemmat hoito ohjeet.

Tatuointien hoito:

1. Poista kelmu/side 2-6 tunnin kuluessa tatuoinnin ottamisesta.

- Uusi tatuointi suojataan kelmulla/siteellä etteivät veri, kudosneste, tatuointiväri tai rasva sotkisi vaatteita eikä tatuointiin pääsisi vieraita bakteereja.

- Kun kelmu/side poistetaan täytyy tatuointi pestä ja rasvata huolellisesti - Tatuointia ei suositella peitettäväksi uudestaan. Mikäli tatuointi joudutaan kuitenkin esim.työolosuhteiden takia peittämään, täytyy siteen alle laittaa niin paljon rasvaa ettei pääse kuivumaan tatuointiin kiinni.

2. Pidä tatuointi puhtaana.

Älä peitä tiukoilla vaatteilla tms. äläkä koske likaisin käsin. - Tatuointi, kuten mikä tahansa muukin haava paranee nopeammin jos se on tekemisissä ilman kanssa - Tatuointi on avohaava joka saattaa tulehtua mikäli siihen pääsee vieraita bakteereja.

3. Vältä hikoilua.

- Ensimmäisten päivien aikana liiallinen hien eritys saattaa viedä väriä mukaansa haalistaen tatuointia.

4. Pese tatuointi

Pese tatuointi vähintään kolme kertaa päivässä lämpimällä vedellä ja saippualla. Kuivaa varovasti ja rasvaa antiseptisella voiteella (Helosan, Bebanthen). - Rasvaamisen tarkoitus on saada tatuointi paranemaan ns.sisältä päin, ja minimoida ruven muodostuminen.

Mikäli tatuointia ei rasvata riittävästi saattaa kuivumisen mukana syntynyt rupi viedä tatuointiväriä irrotessaan mukanaan haalistaen tatuointia. - Muista että et voi rasvata tatuointia liikaa.

5. Älä raavi

Älä raavi tatuointia vaikka se kutiaisikin. - Jos raavit paranevaa tatuointia, saatat aiheuttaa siihen pysyviä vaurioita.

6. Ei uintia

Älä mene uimaan äläkä saunaan ennen kuin tatuointi on kokonaan parantunut (rupi kokonaan lähtenyt). - Järvi- ja kloorivesi sekä sauna ovat bakteerivaaran takia kiellettyjä paranemisaikana.

7. Varo aurinkoa

Vältä tatuoinnin altistamista suoralle auringon paisteelle koska väritetty iho palaa erittäin herkästi.

8. Tatuointi on avohaava, ja se paranee normaalisti 1-3 viikossa. paranemisaika vaihtelee ihotyypistä riippuen.

9. Tatuoinnista irtoaa paranemisen aikana mustaa rupea. Anna sen irrota itsestään, älä raavi.

10. Ensimmäisten päivien aikana tatuoinnin alueella saattaa tuntua kuumotusta, kirvelyä, tms.

11. Mikäli kysyttävää ilmenee, ota yhteyttä tatuoijaasi, kavereilta saadut neuvot eivät välttämättä ole aina parhaita.

Lähde: www.tinostattoo.fi (paras :rock:)

kaikkein parasta rasvaa tatskojen hoitoon on keltaisessa pikkupurkissa oleva vaseliini.

Klover.jpg

keveesti vedellä pesee aamulla+kuivaus ja tuota päälle, sama juttu illalla. ei tule rupea pintaan. oon käyttänyt myös helosania ja pasibactia, mutta mulle ne oli ainakin huonoja vaihtoehtoja.

Helosan paras mahdollinen!

minulle ei ollut vaan nimenomaan tuo kyseinen tuote. usko pois, olen kokeillut melko monta salvaa näissä hommissa, tosin en väitä että tuo vältämättä kaikille olisi paras.

Sitä täytyy pestä vähintää 3krt päivässä lämpimällä vedellä ja saippualla. Reilusti rasvaa ja muista sitä ei voi koskaan rasvata liikaa. Aurinko polttaa taskan, eli loppu tulos ei ole paras mahdollinen. Kaulus paita päälle. Rock Rock! Alla vielä tarkemmat hoito ohjeet.

Tatuointien hoito:

1. Poista kelmu/side 2-6 tunnin kuluessa tatuoinnin ottamisesta.

- Uusi tatuointi suojataan kelmulla/siteellä etteivät veri, kudosneste, tatuointiväri tai rasva sotkisi vaatteita eikä tatuointiin pääsisi vieraita bakteereja.

- Kun kelmu/side poistetaan täytyy tatuointi pestä ja rasvata huolellisesti - Tatuointia ei suositella peitettäväksi uudestaan. Mikäli tatuointi joudutaan kuitenkin esim.työolosuhteiden takia peittämään, täytyy siteen alle laittaa niin paljon rasvaa ettei pääse kuivumaan tatuointiin kiinni.

2. Pidä tatuointi puhtaana.

Älä peitä tiukoilla vaatteilla tms. äläkä koske likaisin käsin. - Tatuointi, kuten mikä tahansa muukin haava paranee nopeammin jos se on tekemisissä ilman kanssa - Tatuointi on avohaava joka saattaa tulehtua mikäli siihen pääsee vieraita bakteereja.

3. Vältä hikoilua.

- Ensimmäisten päivien aikana liiallinen hien eritys saattaa viedä väriä mukaansa haalistaen tatuointia.

4. Pese tatuointi

Pese tatuointi vähintään kolme kertaa päivässä lämpimällä vedellä ja saippualla. Kuivaa varovasti ja rasvaa antiseptisella voiteella (Helosan, Bebanthen). - Rasvaamisen tarkoitus on saada tatuointi paranemaan ns.sisältä päin, ja minimoida ruven muodostuminen.

Mikäli tatuointia ei rasvata riittävästi saattaa kuivumisen mukana syntynyt rupi viedä tatuointiväriä irrotessaan mukanaan haalistaen tatuointia. - Muista että et voi rasvata tatuointia liikaa.

5. Älä raavi

Älä raavi tatuointia vaikka se kutiaisikin. - Jos raavit paranevaa tatuointia, saatat aiheuttaa siihen pysyviä vaurioita.

6. Ei uintia

Älä mene uimaan äläkä saunaan ennen kuin tatuointi on kokonaan parantunut (rupi kokonaan lähtenyt). - Järvi- ja kloorivesi sekä sauna ovat bakteerivaaran takia kiellettyjä paranemisaikana.

7. Varo aurinkoa

Vältä tatuoinnin altistamista suoralle auringon paisteelle koska väritetty iho palaa erittäin herkästi.

8. Tatuointi on avohaava, ja se paranee normaalisti 1-3 viikossa. paranemisaika vaihtelee ihotyypistä riippuen.

9. Tatuoinnista irtoaa paranemisen aikana mustaa rupea. Anna sen irrota itsestään, älä raavi.

10. Ensimmäisten päivien aikana tatuoinnin alueella saattaa tuntua kuumotusta, kirvelyä, tms.

11. Mikäli kysyttävää ilmenee, ota yhteyttä tatuoijaasi, kavereilta saadut neuvot eivät välttämättä ole aina parhaita.

Lähde: www.tinostattoo.fi (paras :rock:)

Ohjeetkin vaihtelee ihan paikoittain

Minulle sanottiin että suoja aluksi päällä n. vuorokauden.
Rasvaamisesta sanottiin että 3-5 kertaa päivässä mutta ihan pieni määrä vaan sitä rasvaa kerrallaan.
Itselläni oli D-Panthenol (skin and tissue repair cream regenerates and tones problem skin) rasvaa mitä suositeltiin juurikin sieltä tatskaliikkeestä ja toimi kyl ihan hyvin

Mikäli tatuointi joudutaan kuitenkin esim.työolosuhteiden takia peittämään, täytyy siteen alle laittaa niin paljon rasvaa ettei pääse kuivumaan tatuointiin kiinni.
Yleensä se on nimenomaan se rasva, joka vaatteisiin tarttuu kiinni. Varsinki jos vähän väliä jaksaa suojana olevaa vaatetta pikkuisen liikauttaa tatuoinnin päältä, ni oikein (kevyesti) rasvattuna ei tartu kiinni.
Toi vähä kuulostaa siltä, ku siinä tatuoinnissa pitäis olla kerros sitä rasvaa päällä koko ajan. Ei tarvi. Iho ei pääse hengittämään, kaikki lika ja ne vaatteet tarttuu ja ei se puolen tunnin välein rasvatessa tatuoinnin räplääminenkään välttämättä ainakaa rauhoita sitä haavaa. Toi 3-5 kertaa päivässä ohuesti voidetta on aika hyvä sääntö, jos ei ite huomaa, koska tatuointi tuntuu liian kuivalta.

Ja jos tatuointia yhtää hoitaa, ni ruvet tulee yleensä sen takia, että iho on tatuoitaessa kärsiny liikaa.

rasvaa voi tosiaan laittaa todella useinkin mutta esim helosanilla nyrkkisääntönä että siihen ei jää ollenkaan valkoista kerrosta. itse olen käyttänyt bebanthenia ja sekä helosania, niissä todellakin on se ero että helosanista tulee minulle sellaisia pieniä "finnejä" esim käsiin ja rintaan mutta jalkoihin käytän sitä koska sitä on huomattavasti mukavampi laittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom