Tatskat

Ultimecia sanoi:
Onko jollekin muuten sanottu töissä tatuoinneista jotain? Itse olen osan ajasta asiakaspalvelussa naamatusten, eikä ketään ole kiinnostanut pätkääkään vaikka tatuoinnit näkyvätkin (paitsi mutsi; "mitä ne siellä töissäkin ajattelee, naamassa lävistys, kauheeta" -- äiti, ei ne ajattele mitään).
Silloin ku olin vähä "paremmissa" hommissa, mulla pysy paidan hihojen alla kuvat piilossa. Äiti se jaksaa mullekin marmattaa, mutta eipä sitä kuitenkaa kukaa työnantaja ainakaa mitään negatiivista ikinä ole sanonu. Jos pelottaa, ettei kuvien takia saa haluamiansa töitä, ni sitte jättää ne kuvat ottamatta tai laittaa paikkaan, jossa pysyy piilossa.

inflames sanoi:
En tiedä onko asiaa jo jauhettu tässä ketjussa, mutta onko suomessa nimitekijöitä, sellasta kermaa, mitä löytyy ulkomailta? Mikäli löytyy, niin onko hinnat korkeampia jo nimen takia?
Ei mitenkää samalla tavalla.. Ainaki Grimellä on noin kolmen vuoden jonot, tuolla Paul Boothilla tais olla samaa luokkaa. Hinnoista en tiedä, mut monesti sitä statusta just noilla jonojen pituuksilla tunnutaan mittaavan.. On Suomessakin kansainvälisesti arvostettuja esim. Lasse Sjöroos, Petri Syrjälä ja Juho Sipilä.. Mut kai ne loppupeleissä on aika harvassa maailmanlaajuisestikin, joilla on yli vuoden jonot ja ympäri maailmaa tullaan ottamaan kuvia..?

Kattokaa Paul Boothin tekemiä kuvia, ei tule tällä planeetalla vastaan hienompia.
Hehe.. Hyvähän tuo on tekemään omaa tyyliään, mut onhan niitä muitakin taitavia.. Ootko esim. Brandon Bondin, Nick Baxterin, Boriksen jne.. kuvia nähny? Teknisesti taitavia tekijöitä on maailma pullollaan.. makuasiat on taas erikseen..

Davide Andreoli, eipä tätäkään paljo hienompia tule tällä planeetalla vastaan ;)
messicanapic.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Silloin ku olin vähä "paremmissa" hommissa, mulla pysy paidan hihojen alla kuvat piilossa. Äiti se jaksaa mullekin marmattaa, mutta eipä sitä kuitenkaa kukaa työnantaja ainakaa mitään negatiivista ikinä ole sanonu. Jos pelottaa, ettei kuvien takia saa haluamiansa töitä, ni sitte jättää ne kuvat ottamatta tai laittaa paikkaan, jossa pysyy piilossa.

Sillä just kysyinkin, onko kenellekään muka sanottu mitään, koska en ole koskaan kuullut kenestäkään, jolla olisi kuvien takia jäänyt joku paikka saamatta. Tuppaavat olemaan yleensä ne, joilla ei itsellään ole tatuointeja, jotka tuota aina jauhavat, vaikka en ole vielä kuullut varsinaisia perusteluja sille, mihin ne tatuoinnit varsinaisesti vaikuttavat. Tai siis että mitä haittaa niistä on (vrt. esim. joissain paikoissa on pidettävä hiuksia kiinni hygieniasyistä). Joillekin tuntuu tatuoinnissa olevan tärkeintä se, että sitä voi pitää aina esillä (esim. hihaton paita talvella, "kato ku mä oon rankkis") ja sitten suunnilleen valehdellaan, että niitä ei ole jos ei ole varma, pitääkö toinen niitä hienoina.

Samuli-1 sanoi:
Hehe.. Hyvähän tuo on tekemään omaa tyyliään, mut onhan niitä muitakin taitavia.. Ootko esim. Brandon Bondin, Nick Baxterin, Boriksen jne.. kuvia nähny? Teknisesti taitavia tekijöitä on maailma pullollaan.. makuasiat on taas erikseen..

Alkaa tuo Booth vähän toistaa itseään. Tai no, onhan ne ihan saatanan hienoja ja kelpaisi itsellenikin, mutta aina on kiva katsoa taitavan kaverin jälkeä, vaikka olisi totaalisen erilaista kuin mitä itselleen ottaisi. Esim. just noi massiiviset värikuvat.

Itellä on ihossa linotypen fontteja. :D *klik*

Noi saa tehtyä kuviksi+tallentaa+tulostaa tuossa. (Create sample, klikkaa kuvaa (tekstiä) oikealla -> tallenna kuva nimellä. Jos ei onnistu, niin paa privaa niin selitän tarkemmin.)

Tossa ihossa toi "Familia" on n. 3,5cm, kuva on aavistuksen epätarkka, ihan livenä toi on tarkempi kuin tuossa. Lisäks kun tuo osa on tuolla ojentajan takaosassa niin kuvausasennosta johtuen iho venyi vinoon.

KIITOS! :worship:

Mitä meinaatte ku nyt on pari viikkoa ollu tatuointi rinnassa, että sietääkö mennä jo juhannus saunaan. Mitäs treenien laita

Saunaan voi mennä jos se on jo parantunu sen verran, että on "rupi" lähteny. Treenata nyt ainaki voi.

Tässä olis yks tatskakuva ennen ja jälkeen. Peitekuva ei onnistunut ihan sataprossasesti, mutta en välttämättä rupea korjaamankaan; rintalasta ja kaula on meinaan PIKKASEN kivuliasta aluetta :(

Liitteet

• amebix.jpg
    amebix.jpg
    48 KB · Katsottu: 1 013
  • peitekuva.gif
    peitekuva.gif
    154,1 KB · Katsottu: 987
Itse olen suunnitellut jo pidemmän aikaa jotain tekstiä forkkuun tai ranteeseen. Mielessä on ollut Brothers in armsin lyriikoita ja jotain loistavia leffarepliikkejä, kuten "Get busy living or get busy dying". Mielessä on ollut myös Jason Beckerin "We live thinking we will never die. We die thinking we had never lived." No joka tapauksessa, osaatteko suositella jotain hienoja kirjoitustyylejä/fontteja joiden pohjalta noita voisi ruveta suunnittelemaan?
Mä en aina ymmärrä tuota kun kysytään muilta minkälaista tatskaa sitä ottaisi. Ota nyt hyvä mies semmoinen, mistä itse pidät. Fontteja on miljoona, valitse niistä sopiva. Mä olen käyttänyt charlesworthia.

Mä en aina ymmärrä tuota kun kysytään muilta minkälaista tatskaa sitä ottaisi. Ota nyt hyvä mies semmoinen, mistä itse pidät. Fontteja on miljoona, valitse niistä sopiva. Mä olen käyttänyt charlesworthia.

Joo, ehdottomasti otan omanlaisen ja tatskaa on harkittu jo pitemmän aikaa. Ei tribaali-lohikäärme-ankkuri-sydän-kiinalainen merkki-tatskaa mulle kiitos! ;)
Lähinnä tässä kyselin siis erilaisia fontteja, tai oikeastaan mistä niitä löytäisi. Jos netissä on jotain paikkoja, joissa olisi tuhottomasti fontteja niin sieltä olisi hyvä tutkiskella. Eli tarkoitus ei MISSÄÄN NIMESSÄ ollut kysyä asiaa tyyliin:"Suunnitelkaa mulle tatska ja valitkaa fontti kun en itse keksi eikä paljon kiinnostakkaan". :D

..lähinnä tässä kyselin siis erilaisia fontteja, tai oikeastaan mistä niitä löytäisi. Jos netissä on jotain paikkoja, joissa olisi tuhottomasti fontteja niin sieltä olisi hyvä tutkiskella..

Dafont on juuri oikea paikka. Siellä on myös lajiteltu fontteja eri kategorioihin kuten horror, comic, curly, celtic.. varmaankin löytyy mieluinen pienen tutkailun jälkeen.

Millaiset on muiden kokemukset tatuoitsijoiden ajan varausten paikkaansa pitävyyden kanssa?

Taas tänään (ulkomailla)tuli pakkia.Ekan ajan sain 10 päivän päästä siitä kun kävin ekan kerran juttusilla.Mut nyt on taas kuukausi mennyt ja pari peruutusta jo tullut.

Ei tässä mitään kiireitä ole enempi,pääasia että tulee hyvää jälkeä ja että on tuttu tekijä.Mutta muuten vain tuli mieleen kysellä.

Ekaa tatskaa (tällä hetkellä ainoaa) kun olin teettämässä Suomessa niin tuli kahdet pakit ja jäi sitten kokonaan tekemättä.

Mites muilla?

Edit: Tuosta tipin antamisesta tatuoitsijalle.Onko yleisesti tapana? Ei ole itselleni tullut ennemmin mieleen,lueskelin joitain Amerikkalaisia sivuja joissa useasti mainittiin n.10% tippiä.

Millaiset on muiden kokemukset tatuoitsijoiden ajan varausten paikkaansa pitävyyden kanssa?

Taas tänään (ulkomailla)tuli pakkia.Ekan ajan sain 10 päivän päästä siitä kun kävin ekan kerran juttusilla.Mut nyt on taas kuukausi mennyt ja pari peruutusta jo tullut.

Ei tässä mitään kiireitä ole enempi,pääasia että tulee hyvää jälkeä ja että on tuttu tekijä.Mutta muuten vain tuli mieleen kysellä.

Ekaa tatskaa (tällä hetkellä ainoaa) kun olin teettämässä Suomessa niin tuli kahdet pakit ja jäi sitten kokonaan tekemättä.

Mites muilla?
Jos messukuvia ei lasketa, niin vissiin 15 eri tatuointikertaa mulla on.. Kerran niistä vaan on tullu peruutus, joka sekin kyllä jonkin verran ärsytti.. Totta kai voi jotain esteitä tatuoijallekin tulla, mutta koska nehän työajalleen varaa niitä aikoja, ni mun mielestä aika outoa, jos kovinki usein noita peruutuksia tulee..

Onkohan kellään kokemusta tatuoinnin ottamisesta, jos on ihossa voimakas arven kasvu, eli keloidi-iho? Ku oon käsittäny, et tatuointi hakataan tuohon päällimmäiseen ihokerrokseen, eikä se näinollen muodosta kovin suurta arpea. Itelläni arpi kasvaa joihinkin paikkoihin iholla suureksi ja toisessa paikassa taas ei!

minä oon maksanu omastani 500€ ja se ulottuu sentään lapaluusta ranteeseen asti. Esim viimeksi tehtiin tribaalia kyynärpäästä olkapäähän ja hintaa tuli 200e kyllä sitä nyt kolmen röökiaskin verran tehtiin, jos tähän vertailulinjalle lähdetään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom