Tatskat

Meikä istui eilen 7h neulojen alla, tuli periaatteessa kolme valmista kuvaa ja neljänteen ääriviivat, jatkoa + värit Helmikuussa, silloinkin sama 7h setti tiedossa. Nyt on lapaset turvoksissa ja iloinen mieli! Ainoa vaan, että koko ajan satelee uusia ideoita täyttämään tyhjät aukot käsissä ja jalkaan sitä ja tätä tuon keskeneräisen viereen ja ja...

Hintaa euroissa koko kuvalle tulee arviolta n.1500 suomen hintatasosta ei mitään hajua mutta arvioitiin että 30-40h yhteensä kuvaa tehdään joten tuntitaksaksi jää sen maks 50 euroa joka ei mielestäni kuulosta kovin pahalle
Ei todellakaan paha hinta, jos kerta kerralla koko käsi niin melko edukkaasti hoituu. Suomessa jos vastaavasti varsinkin alan huipuille/tämän hetken kuumimmille nimille menisi, niin selvästi hintavammaksi tulisi. Itse pulitin 7h/500e, ja artistin hinnoittelu varsin keskiluokkaista vielä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ekaa sleeve sessioita lähetään tekemään 11.12, AH! Ekaa leimaa siis kyseessä niin jos jotain yleisiä tipsejä voi heittää ihan kaikkeen liittyen, mutta onko tarpeellista aloittaa käden rasvaaminen jo ennen kyseistä päivää? Vai onko tää nyt semmonen det spelar ingen roll juttu.

Ekaa sleeve sessioita lähetään tekemään 11.12, AH! Ekaa leimaa siis kyseessä niin jos jotain yleisiä tipsejä voi heittää ihan kaikkeen liittyen, mutta onko tarpeellista aloittaa käden rasvaaminen jo ennen kyseistä päivää? Vai onko tää nyt semmonen det spelar ingen roll juttu.

Kannattaa ajaa karvat ainakin kuvan alueelta ennen sessioo. Ja ei tarvitse ennen rasvata.

Kannattaa ainakin syödä hyvin ja juoda paljon paria päivää ennen tatskaa. Aamulla sit syöt aamupalan ja otat jotain patukkaa ja nestettä sit sessioon mukaan. Jos sulla on kuiva iho niin sillon voi rasvata ihoa parin päivän ajan ennen tatskan ottamista. Mun kaveri on tatuoija ja se antoi mulle tälläiset ohjeet kun menin ottamaan ensimmäistä leimaa. Yleensä liikkeen sivuiltakin löytyy vinkkejä valmistautumiseen.

Mä oon valmistautunut aina ottamalla vaan energiajuomaa mukaan :D Meinaa ruveta aina väsyttään se istuminen. En mitään sen kummempaa. Jälkihoito sen sijaan on se tärkein juttu.

Ei tuossa nyt mitään spesiaalia ole. Karvat nyt voi ajella jos haluaa, siellä ne viimeistään ajellaan. Sopivasti ruokaa ja nesteitä naamaan, jotain juomista ja kevyttä syömistä mukaan ettei verensokeri hirveästi heittele.

Viimeksi oli herkkua kun ilta vähän venähti ja sattu olemaan pieni rappe.. En suosittele :D

Itsellä on jälkihoitona toiminut parhaiten että olen ottanut kelmun pois parin tunnin jälkeen, pesu ja ohut rasva. Eikä enää kelmua päälle. Sitten vaan muutaman kerran päivässä pesu + rasvaus. Tosin viimeisimmät kuvat on kädessä missä ei hankaudu kovin helposti.

Varmasti ollut keskustelua tästä aiheesta aikaisemmenkin, mutta kuinka moni teistä ottaa tatuoinnin sen syvemmän merkityksen takia, kuvan hienouden tai taiteen takia ?
Mitä minuun tulee niin iholta löytyy sekä muistoja että hienouden takia otettuja kuvia.

Varmasti ollut keskustelua tästä aiheesta aikaisemmenkin, mutta kuinka moni teistä ottaa tatuoinnin sen syvemmän merkityksen takia, kuvan hienouden tai taiteen takia ?
Mitä minuun tulee niin iholta löytyy sekä muistoja että hienouden takia otettuja kuvia.
Sekä että. On asioita joita en halua unohtaa ja sitten vaan sen vuoksi, että se on mielestäni hieno.

Tänään olis peitekuvan eka sessio kolmesta. Vähän jänskättää meneekö vanha kuva kunnolla piiloon... Noh, eiköhän artisti tiedä mitä tekee. :)
Oletko tyytyväinen peitekuvaan? Oliko isokin?
Missä ja kenellä kävit?

Äh, ei pysty enää editoimaan edellistä.

Muutenkin saa vinkata tekijää peitekuvalle/vanhan parantelemiseen, paikkakunnalla ei ole väliä.

Miten kauan yleensä sitä uutta kuvaa suunnitellaan?
Minusta on vaikea miettiä mitä haluaisin, koska en tiedä mikä kaikki on mahdollista.
Olen jotenkin ajatellut, että tumman kuvan voi peittää vain tummemmalla mutta sitten netissä törmää esim. tällaisiin, joissa mustat rajat on onnistuttu peittämään sovittamalla toinen päälle ilman, että uusi kuva itsessään on erityisen tumma;

MTA9pnU.png

Zco0Td0.png

Itse olen ottanut usein kuvat tiettyinä aikakausina. Silloin kun koulu ja armeija oli ohi, kun ostin oman asunnon yms. En ymmärrä syvällisiä enkä taiteita..

Oletko tyytyväinen peitekuvaan? Oliko isokin?
Missä ja kenellä kävit?
Olen tyytyväinen! Sen verran paljon tyytyväinen että menen vielä ennen joulua fiksaamaan myös yhden toisenkin kuvan. Tuo peitettävä kuvani meni piiloon nätisti, en enää itsekään löydä vanhan kuvan rajoja alta vaikka kuinka yritin tiirailla. Sellanen hitokseen ruma tribaalikoukerokukka-hässäkkä parilla kinkkimerkillä varustettuna laitettiin piiloon sini-violeteilla ruusuilla, oliskohan tossa vähän yli parin (naisen) kämmenen verran kuvaa.
Tekijä Jenni / Bound Tattoo Helsinki, ei voi kuin suositella. :)

20 vuoden tauon jälkeen aika varattu ja heraldista kuviota ihoon.
Tuli haettua mustetta ihoon. Ja jumalauta, hyvä ettei pitäny aikuisen miehen lähteä karkuun, sattu ja tuntu jonkun verran ällölle. Välillä ihan päässä huippas :) :) :)
Eka 5min jälkeen teki mieli sanoa, homma seis, palaan kohta kun olen hakenut lapsille tarkoitettua taikarasvaa aka Emla.
Mutta kyllä sit kestin tunnin penkissä.... Vanhuus ei tule yksin :)

2.2 pitäisi laittaa puolhihaa täyteen ja 12.2 varmaan Lapland Tattoo festareilla sivulle kaulaan jokin muistoteksti lähiomaisesta, odottavan aika on pitkä.:(

Mitäs porukka on yleensä ottanu mukaan evääksi sessioihin, jos ne on kestäneet esim 5-7h?
Riippuu pajasta, jos siellä on kunnon taukotilat niin otan jotain mikrossa lämmitettävää "oikeeta" safkaa mukaan. Jos ei ole sellaista mahdollisuutta, niin usein eväsleipä ja suklaata.
Kahvia saa yleensä pajaltakin, mutta jos on epävarmuutta sen saamisesta, niin energiajuomaa/kofeiinitabuja. Niin ja Buranaa. :D

Eka leima takana, nyt kuukauden vanha. Paraneminen meni tosi iisisti, huomenna näyttämään vielä tekijälle. Tuskin tarvii värejä lisäillä, hilseily oli tosi pientä eikä mitään rupia käytännössä tullut. Duck's Tattoossa kävin ja koko prosessi meni kiitettävästi, mikä tärkeintä lopputuloskin eli itse kuva on juuri sellainen kuin halusinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom