Tatskat

Tatuoijilta on turha kysyä. Jos ne ovat tätä koulukuntaa jonka mielestä rasvankäyttö on pakollista (joita itse myyvät), niin kaikki muu toiminta on "tatuoinnin täyttä pilaamista". Jos taas kysyt tatuoijilta jotka ovat havainneet rasvattoman parantamisen paremmaksi niin he liputtavat sen puolesta.

Jenkeissäkin on käsittääkseni tullut yleisemmäksi tuo rasvan käyttö / hyvin vähäinen käyttö. Siellä kun ollaan hyvin herkästi oikeudessa jos joku menee vituiksi (ylihoitaminen rasvalla), niin ohjeet muutuu.

Suomessa tosiaan monessa paikkaa laitetaan ihmiset ylihoitamaan ja nimenomaan rasvaamaan, kun taas maailmalla ohjeet on enemmän tällaisia: Tattoo Aftercare ? The best damn tattoo aftercare guide ever! | Ratdog Tattoo

Oma artistini kehoitti olemaan ylihoitamatta. Ei kuitenkaan suositellut olemaan kokonaan rasvaamatta, mutta kerran-pari päivässä hyvin kevyt kerros oli suositus. Itseäni vielä mietityttää, että mikä olisi paras ratkaisu ensimmäisinä päivinä nukkumiseen ja vaatteiden alle. Kelmu pitää kyllä kuvan kosteana, eikä plasma pääse näin kuivamaan pintaan kiinni, mutta ei liene se hygieenisin vaihtoehto. Ilman mitään, tihkuva plasma kuivuu takuulla vaatteisiin / lakanoihin kiinni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tatuoijilta on turha kysyä. Jos ne ovat tätä koulukuntaa jonka mielestä rasvankäyttö on pakollista (joita itse myyvät), niin kaikki muu toiminta on "tatuoinnin täyttä pilaamista". Jos taas kysyt tatuoijilta jotka ovat havainneet rasvattoman parantamisen paremmaksi niin he liputtavat sen puolesta.

Jenkeissäkin on käsittääkseni tullut yleisemmäksi tuo rasvan käyttö / hyvin vähäinen käyttö. Siellä kun ollaan hyvin herkästi oikeudessa jos joku menee vituiksi (ylihoitaminen rasvalla), niin ohjeet muutuu.

En ole itse kuullut tämmöisestä trendistä mitään, mutta onneksi kuitenkin tunnen monia ammattilaisia joilta kysyä, ja tämmöisiä jotka kiertelevät maailmalla messuilla, joten eiköhän niiltä aika hyvin saa tietoa tästäkin asiasta. Ja mitä tulee tuohon ylihoitamiseen, niin se ei tee todellakaan hyvää tatuoinnille. Liika rasvaaminen ja peseminen vain ärsyttää ihoa, mutta hygieniasta täytyy kuitenkin pitää huolta, ja itse suosin juurikin tuota mahdollisimman ohutta kerrosta rasvaa siihen pintaan. Mutta tosiaankin näissä hoito-ohjeissa tuntuu olevan eri koulukuntien edustajia ja jotkut liputtaa henkeen ja vereen jonkun puolesta ja toiset taas jonkun toisen. Tärkeintä on löytää se itsellä parhaiten toimiva tapa. Rasvaaminen toimii mulla, joten sitä jatkan.

Suomessa tosiaan monessa paikkaa laitetaan ihmiset ylihoitamaan ja nimenomaan rasvaamaan, kun taas maailmalla ohjeet on enemmän tällaisia: Tattoo Aftercare ? The best damn tattoo aftercare guide ever! | Ratdog Tattoo

Oma artistini kehoitti olemaan ylihoitamatta. Ei kuitenkaan suositellut olemaan kokonaan rasvaamatta, mutta kerran-pari päivässä hyvin kevyt kerros oli suositus. Itseäni vielä mietityttää, että mikä olisi paras ratkaisu ensimmäisinä päivinä nukkumiseen ja vaatteiden alle. Kelmu pitää kyllä kuvan kosteana, eikä plasma pääse näin kuivamaan pintaan kiinni, mutta ei liene se hygieenisin vaihtoehto. Ilman mitään, tihkuva plasma kuivuu takuulla vaatteisiin / lakanoihin kiinni.

Kyllä sitä kelmua voi pitää sen ensimmäisen yön jos siltä tuntuu, mutta eipä juuri enempää kannata. Turha sitä kuvaa on siellä kelmun alla hauduttaa. Yrittää vaan nukkua semmoisessa asennossa että tatuointi ei osu lakanoihin, ja se taas on helpommin sanottu kuin tehty. :D

Vähän nyt ollaan tekemässä turhan vaikeaa tatuoinnin jälkihoidosta :) Toisten iho tarvii sitä rasvaa, joidenkin taas ei. Kunhan muistaa olla raapimatta sitä tuoretta kuvaa, niin sillä pääsee jo pitkälle.

keskiviikkona oli kuuden tunnin setti, tänään pääsin jo treenailee.. vaikka tiettyjä liikkeitä täytyy hieman vältellä. Kuusi samanlaist settii pitäis ainakii vielä olla edessä.. :)

Mulle ei tulis mieleenkään olla rasvaamatta tatskaa kun ne tuntuu keräävän aika paljon sitä rupea ja se sillai alkaa halkeilemaan ja kiristämään. kokeillut olen siis päivän kerran. ei ollut hyvä.

ite hoidan lähinnä. 1. päivä: Kelmut heti pois, pesu, vähän bepanthen punaista. illal pesu ja rasva. 2. - 7. päivä. pari kertaa pesu ja kolme - neljä kertaa rasvaa. ja näinä päivinä ei saunaa, ei salia, ei mitää muutakaa välttämätöntä kikkailua. Ja sitten viikon jälkee kuva onkin yleensä ihan ok jo, välillä voi vähän rasvata kerran päiväs jo jaksaa.

Tästä rasvaamisesta on tässäkin ketjussa jauhettu moneen kertaan kymmenien postien verran.
Niin, että jos ei taas aloitettaisi.

Pikkasen meinaa mennä hermot tuohon kutinaan, kun viime viikolla hakattiin puoliselkää kuvaa ja nyt alkaa parantuminen.. Millainenkohan tuska mahtaa olla, kun tuo kuva väritetään kuukauden päästä..

Pikkasen meinaa mennä hermot tuohon kutinaan, kun viime viikolla hakattiin puoliselkää kuvaa ja nyt alkaa parantuminen.. Millainenkohan tuska mahtaa olla, kun tuo kuva väritetään kuukauden päästä..

joo, kutina on kyl ärsyttäny muakii täs parin päivän aikana.. :D

Mulla olis Xylocain 2,5% liuosta. Ajattelin laittaa seuraavaan sessioon, kun paikka on aika vittumainen ja tuollaiset viiden tunnin sessiot ei oikein enää maistu. Kyllä se kolmen-neljän tunnin jälkeen alkaa jo niin puulta maistumaan. Runttaan sen siis 30min. ennen kuvan nakuttelua ja kelmutan. Ok, mutta pestäänkö se jotenkin pois juuri ennen kuvan nakuttamista ja miten lisääminen käytännössä toimii, voiko sitä heittää pelkästään tatuoimattomalle alueelle vai levitellä ihan hakattuun kohtaankin? Ja tarvitseeko lisäillessäkin kelmutella?

Runttaa 1h ennen nakutuksen aloittamista et on kunnolla puutunut. Ei pesua. Pelkkä desifiointi mikä aina tehdään ennen nakutuksen aloitusta. Nakutettu tai tatuoimaton iho = sama vaikutus. Jos puudutus on hävinnyt niin aine kelmun alle ja 15min tauko.

Useammassa paikassa rupee onneksi olemaan jo talon puolesta puudutusaineet, näin ainakin omien ja kavereiden kokemusten perusteella...

tuli mieleen, että jos joku on tuota emlaa hommaamassa, niin kannattaa hankkia Englannista. Tulee halvemmaksi, ei tarvitse reseptiä ja on vielä puolet voimakkaampaa.. Itse tilasin eilen.. Vielä jännittää tuleeko perille ennen tatuointiaikaa, joka on ensi viikolla..

Itselläni ei ole yhtään, mutta nykyään kun tatuoinnit on yleistyneet, niin on aika paljon myös tyylittömiä junttileimoja ihmisillä. Osa on tietysti todella hienojakin. Voisin itsekin ottaa. Se mitä en ottaisi, on esim:

- Carpe diem
- Only god can judge me
- Tähdet
- Kaikki tribalit
- Piikkilangat hauberin ympäri
- Suomileijona
- Nyrkkirauta
- Karppitatskat
- Kiinalaiset merkit, ehkä ok jos on joku ninja

Naisilla typeryytensä voi helposti osoittaa esim:

- Eläimen tassut, pahimmillaan olen nähnyt tisseissä nämä
- Tramp stamp alaselkään

Muutenkin todella huonoa jälkeä näkee usein ja junttimaisia leimoja, jotka saavat vain kantajansa näyttämään naurettavalta. Tuossa esim. oikeasti hienoja tatuointeja, joskin jonkun makuun ehkä liian taiteellista: http://imgur.com/gallery/h9M3r

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom