Tatskat

Onko väliä kaupungilla ?

- - - Updated - - -

Injektionestettä ei määrätä, sillä sen ottaessa pitää olla lääkäri/sairaanhoitaja läsnä. Xylocain suihketta kyllä voidaan määrätä. 50ml / 17€. Hieno aine !
Emla on paskaa. Kylkeen laitoin kolme tuubia 45min ennen tatskaamista. Tatskaaja pyyhki ihon ja puudutus hävis kokonaan. Xylocaiinilla iho pysyy melkein tunnottomana 2-3h.

- - - Updated - - -

Tuotetta on injektiona,suihkeena ja geelinä. Injektion muodossa ei määrätä. Tatskaamiseen sumute paras vaihtoehto. Reseptillä 17€/kpl.

http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humpil/8/1076198.pdf

- - - Updated - - -

Viime viikolla tehtiin reiden taustaa 3h ja huomenna tulee tausta valmiiksi.

Mua kiinnostaisi miten toi sumute toimii,suihkutellaanko sitä samalla kun lyödään leimaa vai ennen sitä?antaako lääkäri kuinka helposti reseptin siihen ,kelasin kokeilla kun selkää pitäis jatkaa.on muuten mulla selkä pahin paikka mitä on,rinta ja kyynärpäät ei ollu niin pahoja...

Info kiinnostais kiitti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käden tekeminen aloitettiin eilen ja sellainen viitisen tuntia jaksettiin itse kuvaa tehdä + valmistelut. Aika paljon valmistakin saatiin, vaikka taitaa väkisinkin venyä kolmeen sessioon. Äkkiseltään tuntuu, että käsi on melko paljon helpompi paikka kuin selkä. Tosin ojentaja oli aika mielenkiintoinen sekä hauiksen olkapään pää. Ojentaja oli vain herkkä ja siinä hauiksen nurkilla on näköjään aika paljon hermoja. Sen verran säteili eri paikkoihin.

Käytin ensimmäistä kertaa viime yönä kelmua kuvan ympärillä ja sehän toimi loistavasti. Ei ollut paikat kiinni lakanoissa eikä lakanat väriä täynnä. Kuvakin oli mukavan kostea vielä aamulla. Suosittelen, vaikka noita tatskojen hoito-ohjeita tuntuukin olevan yhtä monta kuin on tatuoijaakin. Urheilemisessa ja saunomisessa mä olen noudattanut sellaista nyrkkisääntöä, että kun se rupi lähtee, niin molempiin vasta sen jälkeen.

no niin nyt on hommattu reseptit, geeliin ja sumutteeseen .en vaan tiedä vielä kumpaa käytän vai otanko kuitenkin ilman...

Onko väliä kaupungilla ?

- - - Updated - - -

Injektionestettä ei määrätä, sillä sen ottaessa pitää olla lääkäri/sairaanhoitaja läsnä. Xylocain suihketta kyllä voidaan määrätä. 50ml / 17€. Hieno aine !
Emla on paskaa. Kylkeen laitoin kolme tuubia 45min ennen tatskaamista. Tatskaaja pyyhki ihon ja puudutus hävis kokonaan. Xylocaiinilla iho pysyy melkein tunnottomana 2-3h.

- - - Updated - - -

Kyllä tuo Emla on kuitenkin tehokas ja hyvä puudustusaine, mutta tosiaankin, jos sen pyyhkii pois, niin sen vaikutus lakkaa aika nopeasti. Tästä syystä suositeltavaa onkin, että kun laittaa rasvat pintaan ja kelmun päälle, niin avaa kelmua sitä mukaan kun kuvan teko etenee, jolloin puuduttava vaikutus kestää pitempään. Kerran olen Emlaa käyttänyt ja oli varmaan yksi leppoisimpia tatuointisessioita mitä mulla on koskaan ollut. Peukku sille!

hahaha söpö! Mä olen tuollaisesta näköiskuvasta unelmoinut, mutta pelkään liikaa että se menee jotenkin pieleen.
Päädyn ehkä vain tatuoimaan tyttären ja koiran nimet jotenkin fantsusti.

Kyllä niistä saa hyvät, tarttee vaan kohteen kuva olla sellainen jossa vahvat kontrastit

Eipä oikeataan, viime susikin on jyväskylästä haettu vaikka pk seudulla asun. Onkos jotain ehdotuksia?

Schwarz, Helsink.

- - - Updated - - -

Itse jättäisin suosiolla kaiken maailman puudutusvoiteet/nesteet väliin. Se tikkaamisen kipu on kuitenkin täysin kestettävissä ja kuuluu siihen kuvan ottamiseen.
On vaan jotain asioita jonka puolesta on kärsittävä.

Jätä suosiolla väliin. Saat niin tehdä. Kokeile kerran ja paluuta ei enää ole.

- - - Updated - - -

Kyllä tuo Emla on kuitenkin tehokas ja hyvä puudustusaine, mutta tosiaankin, jos sen pyyhkii pois, niin sen vaikutus lakkaa aika nopeasti. Tästä syystä suositeltavaa onkin, että kun laittaa rasvat pintaan ja kelmun päälle, niin avaa kelmua sitä mukaan kun kuvan teko etenee, jolloin puuduttava vaikutus kestää pitempään. Kerran olen Emlaa käyttänyt ja oli varmaan yksi leppoisimpia tatuointisessioita mitä mulla on koskaan ollut. Peukku sille!

Tuhlasin kerran emlaan rahaa turhaan ja se riittäköön. Hyvä et toisilla toimii :)

- - - Updated - - -

Mua kiinnostaisi miten toi sumute toimii,suihkutellaanko sitä samalla kun lyödään leimaa vai ennen sitä?antaako lääkäri kuinka helposti reseptin siihen ,kelasin kokeilla kun selkää pitäis jatkaa.on muuten mulla selkä pahin paikka mitä on,rinta ja kyynärpäät ei ollu niin pahoja...

Info kiinnostais kiitti

Lääkärit määrää mitä vaan jos hyvin perustelet / näytät toteen et tarvitset tuotetta. Sumutellaan iho märäksi 2h ennen sessioo ja laitetaan kelmu päälle. Näin iho puutuu tunnottomaksi :)
Voi lisäillä tarvittaessa. Sisäreidessä on kivoja paikkoja.

- - - Updated - - -

Vaikuttaako nuo puudutusnesteet itse tatuoimiseen mitenkään, värin pysyvyyteen, laatuun?

Ei millään tavalla. Kokeile !

- - - Updated - - -

no niin nyt on hommattu reseptit, geeliin ja sumutteeseen .en vaan tiedä vielä kumpaa käytän vai otanko kuitenkin ilman...

Sumute hyvissä ajoin iholle ja kelmu päälle.

mites porukka on sauna hommat hoitanu kuvan oton jälkeen? nyt viikon vanha kuva josta vielä nahat irtoilee. Mitä mieltä olette, uskaltaako saunaan mennä?

mites porukka on sauna hommat hoitanu kuvan oton jälkeen? nyt viikon vanha kuva josta vielä nahat irtoilee. Mitä mieltä olette, uskaltaako saunaan mennä?

Anna kuvan rauhassa parantua.

Itse itseäni viime sivulta lainaten.

Viimeisin kuva tuli kyynärvarteen 22.12.2013, kävin jo jouluna saunassa. Pyyhe kylmään veteen ja sen jälkeen käden ympärille, kun alkaa lämpenemään niin pyyhkeen uudelleen kastelu.

Tietysti rippuu siitä missä tatuointi on että voiko peittää..

Entäs jos heittää kunnolla rasvaa ja kelmut päälle :D

Jos on ihan pakko saunoa, niin odota ainakin viikko jolloinka yleensä se kuollut iho tatuoinnin päältä on lähtenyt pois ja tatuointi ei enää vuoda mitään nesteitä, mutta eipä se siltikään kovinkaan mukavalta tunnu, kun iho on vielä silloin aika arka.

Mulla on ollut hyvä keino mennä vaikka seuraavana iltana saunaan, laittamalla just kunnon kerros rasvaa päälle ja löylyihin. Suihkussakin suojaa vielä, sit kun on puhdas niin voi huljutella ne rasvat pois ja antaa paljon happea kuvalle.

Mulla on ollut hyvä keino mennä vaikka seuraavana iltana saunaan, laittamalla just kunnon kerros rasvaa päälle ja löylyihin. Suihkussakin suojaa vielä, sit kun on puhdas niin voi huljutella ne rasvat pois ja antaa paljon happea kuvalle.

Eikä ole tuntunut ollenkaan ikävältä? Eihän sitä saunomista kukaan voi kieltää, mutta suositeltavaa se ei kuitenkaan ole, varsinkaan tuoreen tatuoinnin kanssa.

Eikä ole tuntunut ollenkaan ikävältä? Eihän sitä saunomista kukaan voi kieltää, mutta suositeltavaa se ei kuitenkaan ole, varsinkaan tuoreen tatuoinnin kanssa.

Ei tunnu ikävältä. Ei ne suosittele tatuoinnin parantamista (paitsi nykyään moni alkaa jo suositella) ilman rasvaakaan, mutta parhaiten on mulla niin parantuneet.

Ei tunnu ikävältä. Ei ne suosittele tatuoinnin parantamista (paitsi nykyään moni alkaa jo suositella) ilman rasvaakaan, mutta parhaiten on mulla niin parantuneet.

Taitaa olla aika yksilöllistä, sillä itte en vois kuvitellakaan tatuoinnin parantelua ilman rasvausta. Muutenkin värien pysymisen kannalta rasvaaminen on erittäin suositeltavaa/tärkeetä, sillä näitä tapauksia on nähty, missä tuoreen tatuoinnin hoito on laiminlyöty ja sen kyllä näkee siitä kuvasta.

Tästä on tässäkin ketjussa väännetty jo vaikka kuinka paljon, mutta kerrotaan nyt tää oma stoori (johon on moni samaistunut ja ihmiset jotka olen saanut käännytettyä, menevät tällä samalla jatkossakin).

Otin ensimmäiset 2 tatskaani ja paranetelin ne rasvan kanssa. Paranemisessa kesti, tatuointiin tulleen ruven mukana lähti paljon väriä. Seuraavilla kerroilla en käyttänyt rasvaa enää ollenkaan, paranemisajat putosivat noin puoleen ja rupea ei tullut. Tatuoinnin päältä lähti vain paperinohut valkoinen kuiva kerros nahkaa, jossa ei väriä ollut mukana ollenkaan. Värit näyttävät edelleen kuin vasta nakutetuilta.

Ja tuohan vain käy järkeen, haavakin paranee hyvin kun sille antaa paljon happea, eikä marinoi sitä missään rasvassa.

En tiedä itseasiassa ketään joka olisi liian vähällä rasvaamisella kuvansa pilalle saanut, mutta näitä jotka ovat sen rasvalla saaneet vituiksi (ylihoidettua) on huomattavasti enemmän. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä millä tavalla tärkeää se rasva siinä värin pysyvyyden kannalta on.

Mulla olis Xylocain 2,5% liuosta. Ajattelin laittaa seuraavaan sessioon, kun paikka on aika vittumainen ja tuollaiset viiden tunnin sessiot ei oikein enää maistu. Kyllä se kolmen-neljän tunnin jälkeen alkaa jo niin puulta maistumaan. Runttaan sen siis 30min. ennen kuvan nakuttelua ja kelmutan. Ok, mutta pestäänkö se jotenkin pois juuri ennen kuvan nakuttamista ja miten lisääminen käytännössä toimii, voiko sitä heittää pelkästään tatuoimattomalle alueelle vai levitellä ihan hakattuun kohtaankin? Ja tarvitseeko lisäillessäkin kelmutella?

Tästä on tässäkin ketjussa väännetty jo vaikka kuinka paljon, mutta kerrotaan nyt tää oma stoori (johon on moni samaistunut ja ihmiset jotka olen saanut käännytettyä, menevät tällä samalla jatkossakin).

Otin ensimmäiset 2 tatskaani ja paranetelin ne rasvan kanssa. Paranemisessa kesti, tatuointiin tulleen ruven mukana lähti paljon väriä. Seuraavilla kerroilla en käyttänyt rasvaa enää ollenkaan, paranemisajat putosivat noin puoleen ja rupea ei tullut. Tatuoinnin päältä lähti vain paperinohut valkoinen kuiva kerros nahkaa, jossa ei väriä ollut mukana ollenkaan. Värit näyttävät edelleen kuin vasta nakutetuilta.

Ja tuohan vain käy järkeen, haavakin paranee hyvin kun sille antaa paljon happea, eikä marinoi sitä missään rasvassa.

En tiedä itseasiassa ketään joka olisi liian vähällä rasvaamisella kuvansa pilalle saanut, mutta näitä jotka ovat sen rasvalla saaneet vituiksi (ylihoidettua) on huomattavasti enemmän. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä millä tavalla tärkeää se rasva siinä värin pysyvyyden kannalta on.

Pakko sanoa että aika mielenkiintoinen juttu. Pitääpi oikein kysyä noilta alan ammattilaisilta että mitä mieltä ne tuosta on. Itte oon käyttäny rasvaa menestyksekkäästi jälkihoidossa melkein 15 vuotta, ja ei multa kyllä sen takia ole musteet lähtenyt. Toisaalta tuossa ajassa ehtii kyllä oppiin mikä itsellä toimii parhaiten.

Tatuoijilta on turha kysyä. Jos ne ovat tätä koulukuntaa jonka mielestä rasvankäyttö on pakollista (joita itse myyvät), niin kaikki muu toiminta on "tatuoinnin täyttä pilaamista". Jos taas kysyt tatuoijilta jotka ovat havainneet rasvattoman parantamisen paremmaksi niin he liputtavat sen puolesta.

Jenkeissäkin on käsittääkseni tullut yleisemmäksi tuo rasvan käyttö / hyvin vähäinen käyttö. Siellä kun ollaan hyvin herkästi oikeudessa jos joku menee vituiksi (ylihoitaminen rasvalla), niin ohjeet muutuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom