Tatskat

Herra on hyvä ja käy leimaamassa kylkensä, kysyn sit sattuiko. ;) Tässä on varmaan kyse samasta ku siinä, että naiset hankkii useampia lapsia vaikka se yhdenkin ulospukkaaminen tuntuu pahalta. Unohtuu se kipu, ku lopputulos on hieno. :D

Mä otin leiman kylkeen kesälle eikä voi sanoa, että olis sattunut sen kummemmin.
Tietysti meitä on moneen junaan....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä otin leiman kylkeen kesälle eikä voi sanoa, että olis sattunut sen kummemmin.
Tietysti meitä on moneen junaan....
Oli mullakin toi pääasiassa ihan siedettävää ja välillä ei tuntunut missään. Mut hetkittäin teki hyvin kipeää. Pysyin kuitenkin paikallani, joten jos se kipu ihan järkyttävää olis ollut, niin tuskin se olis ollut mahdollista. :) Ja kun tatskaajankin mukaan "se pahin paikka on nyt tehty", ni voi hyvillä mielin pohtia uutta kuvaa ja sen paikkaa.. :D Se myös kertoi pari viikkoa aiemmin tehneensä kylkitatuoinnin tytölle, joka oli kärsinyt tuskaisena koko sen ajan, ku kuvaa tehtiin. Meitä on tosiaan moneen junaan.

Onko taalla ketaan jolla on iso/nakyva tatuointi ja joka on sellaisessa duunissa missa moiset eivat saisi nakya?

Mulla on isohko leima olkapaasta kyynarpaahan (kuvia loytyy tastakin thredista jos kiinnostaa) ja nyt on alkanut huolettaa miten perseesta sen peittaminen tulee olemaan. Pitaa vissiin kesallakin pitaa joko bleiseria tai 3/4 hihaisia paitoja koko ajan koska tuskin sita uskaltaa nayttaa ennen kuin on ollut firmassa tyyliin kymmenia vuosia ja ansainnut paikkansa ja uskottavuutensa. Mietinkin, etta mitenkohan tyoajan ulkopuolella. Jos lahtee vaikka drinkille duunin jalkeen, onko ok nayttaa tatuointi kollegojen seurassa? Enta pomojen? Tatuointini on tosi natti ja neutraali kukkakoynnos eli sen ei pitaisi loukata ketaan.

Onko taalla ketaan jolla on iso/nakyva tatuointi ja joka on sellaisessa duunissa missa moiset eivat saisi nakya?

Mulla on isohko leima olkapaasta kyynarpaahan (kuvia loytyy tastakin thredista jos kiinnostaa) ja nyt on alkanut huolettaa miten perseesta sen peittaminen tulee olemaan. Pitaa vissiin kesallakin pitaa joko bleiseria tai 3/4 hihaisia paitoja koko ajan koska tuskin sita uskaltaa nayttaa ennen kuin on ollut firmassa tyyliin kymmenia vuosia ja ansainnut paikkansa ja uskottavuutensa. Mietinkin, etta mitenkohan tyoajan ulkopuolella. Jos lahtee vaikka drinkille duunin jalkeen, onko ok nayttaa tatuointi kollegojen seurassa? Enta pomojen? Tatuointini on tosi natti ja neutraali kukkakoynnos eli sen ei pitaisi loukata ketaan.

Mä en oikeen tiedä missä töissä ei sais näkyä tai no joo. Riippuu paljon työnantajasta, mut voiko tollasta oikeen kieltääkään. Nimimerkillä useempikin leima näkyvillä jos ei pidä pitkähihaista paitaa : )

Mä en oikeen tiedä missä töissä ei sais näkyä tai no joo. Riippuu paljon työnantajasta, mut voiko tollasta oikeen kieltääkään. Nimimerkillä useempikin leima näkyvillä jos ei pidä pitkähihaista paitaa : )

No esimerkiksi meikalaisen alalla eli lakitoimistoissa ollaan tosi konservatiivisia tatuointien ja lavistysten suhteen. Varsinkin isoissa firmoissa asiakastapaamiset ovat niin isossa roolissa etta esim. kaulasta tatuoitua henkiloa ei edes palkattaisi toihin. Englannissa varsinkin ollaan tosi jaykkia tatuointien suhteen koska niiden ajatellaan olevan junttimaisia ja epaammattimaisia...

Mä luotan siihen että asenteet muuttuu monellakin alalla ja pikkuhiljaa näkyvät kuvat ainakaan käsivarsissa eivät ole tabu.

nimim. myös pakko pitää täysin pitkähihaista paitaa jos haluaa pitää kuvat piilossa

Sita odotellessa... Mua tavallaan harmittaa etta oli pakko ottaa nainkin iso kuva. Tykkaan kylla kuvasta ja tietyissa tilanteissa kannan sita ylpeana, mutta toisaalta taas niissa tapahtumissa missa pitaisi olla vahan edustavampi, minua lahinna nolottaa.

Nyrkkisääntö:

D610TwkxVEe9wvHXxWEsXw2.jpg

...ja joo, joskus näissäkin asioissa poikkeus voi vahvistaa säännön.

No kun on täällä juttuja lukenut niin 650 euroa (tai dollaria sen verran lähellä kurssi on ) tuollaisesta tatuoinnista mikä tuossa on, on aivan liian vähän, kyllä se ainakin 3 tonttua pitää tuollaisesta maksaa.

Luulisi että siististi tehty kuva jossain olkavarressa-kyynärpäässä ei olisi kovin big deal, eri juttu sitten jos kuvat on nistityylistä soherrusta niitä on esim kaulassakin.

Itse mietin tuota kyynärtaipeen/kyynärpään alapuolelle tatuoimista hetken, mutta totesin sitten että kuvaa tulee. Ja niin on tullut, lisää on puskettu tänä syksynä useamman kerran.

Joo se on kylla tosi natti kuva ja siististi tehty, kaikki kommentit ovat olleet positiivisia ja niita on tullut yllattavilta tahoilta. Nolous johtuu lahinna yleisesta asenteesta niissa snobipiireissa missa toisinaan pitaa pyoria. Seuraava dilemma onkin joulukuussa jarjestettavat yliopiston oikisjarjeston jouluillalliset mihin tulee isoista firmoista edustajia networkkaamaan ja missa pitaisi laittaa cocktailmekkoa/iltapukua paalle. En ole viela paattanyt uskallanko olla hihattomassa vai pelaanko varman paalle ja pidan jakkua koko illan.

Mita sa Sumu teet tyoksesi jos saa kysya?

Noniin ja taas huomenna maalia nahkaan, rinta tällä kertaa vuorossa. Jänskättää pirusti, kun en kuvaa vielä olen nähnyt, ja tiijän, että se tulee olemaan pirun siisti. Ja saanpahan laittaa fb:iin ilman paitaa kuvan,jollain tekosyyllä, ilman että oon omahyväinen spede..:)On muutes 5. kuva tälle vuotta, 1 vielä tulossa..:)

itellä on toista kymmentä "kuvaa" kehossa jotka on tehty valtion laitoksessa. Nyt kun tuo elämä on mennyttä niin lähes kaikki kuvat kaduttaa ja jos pystyis luopuisin niist heti. Sanotte mitä sanotte mutta niillä on merkitystä esim töitä hakiessa.

Yhdessä entisessä turva-alan yrityksessä, jossa työskentelin eivät saaneet tatuoinnit näkyä. Piti pitää paitaa, jolla ne saa piiloon. Ongelmahan tulikin siinä vaiheessa kun kollegoilla oli esimerkiksi kaulassa tatskoja. Milläs niitä alat peittelemään muutakuin kaulahuivilla.

Multa isossa turv.alan firmassa kysyivät vaan onko jengitatuointeja, vastasin ei oo. Kaula siis kuvitettu ja toinen kämmen. Ei tosin oo mitää VHL kuvia, vaan ihan taiteilijoilla teetettyjä. Tosin tuonne firmaan en mennyt, palkka olis ollu niin naurettava. Nyt ihan muissa hommissa, eikä tuollakaan ainakaan tähän mennessä oo kuvat ketään haitannut. Ja ymmärrän kyllä täysin että Linnakuvat harmittaa, ohan ne aivan järkyttävän rumia. Ja varmasti haittaavat töitä hakiessa. Mutta saahan ne aika ybin laserilla positettua nykyään, tai ainakin häivytettyä, että voi uutta kuvaa tehdä päälle. tosin linnakuvat on yleensä nii arpeutuneita, että peittäminen voi olla hankalaa.

Jumalauta kun tekis mieli päästä taas neulan alle, ottaisin vasempaankin käteen jotain tekstiä latinaks, oikeeseen tuli reilu kuukaus sitte. Ei vaan keksi mitään mitä ottais :D http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Latin_phrases_(full) Tämän sivun lukenut moneen otteeseen yrittäen etsiä jotain itelle sopivaa tekstiä, mutta silmään ei oo pistäny vieläkään mikään muu ku se mikä löytyy jo tosta oikeesta kädestä.

Aah vkloppuna pääsee taas neulotuttaan nahkaa..:) Vanhan korjailua ku ruven mukana lähti väriä. Tekis kyllä mieli samalla ottaa toiseenki kämmeneen kuva. Ja kaulaki tekis mieli raapustuttaa umpeen, nyt on molemmilla puolilla kämmenen kokonen kuva. En vaan keksi, miten nuo sais järkevästi yhistettyä, on nii erityyliset kuvat, ja toisessa vielä selkeät ääriviivat. Pari viikkoa sitte tehtiin toinenki tissi täytee, oon kyllä enemmän kun tyytyväinen. Koukuttavaa paskaa, alkaa ukko oleen kohta melkko täynnä jo.:P

Itelläkin renteeseen asti kuva toisessa kädessä ja eipä ole haittaa ollut, kun toimistolla sama vaikka olisi munareissa. Asiakkaiden luona kauluspaita/takki, niin jemmassa pysyvät. Myyntihommia teen ja nykyisessä, sekä viime duunimestassa
toimaratkin erikseen kehottaneet kuvat jemmaamaan. Aika vaikeeta olla tosin piilottamattakaan, jos nyt ei satu pitämään lyhythihasista kauluspaidoista, tai ole lärvi ja kämmenet hakattuina.

Oon saanut yllättävän paljon kehuja mun ekasta tatskasta, vaikka olinkin ajatellut että se saattais muille vaikuttaa ihan idioottimaiselta ja tyhmältä tatskalta, kun eivät tiedä sen tarkoitusta. Kuitenkin moni on tullut sanomaan että on aivan törkeen tyylikäs ja taidolla tehty vaikka onkin vaan tekstiä kädessä, ja kun ovat kysyneet tarkoitusta niin reaktiot on ollut tyyliin ''Toi onkin tosi järkevä juttu ja tosi hyvä idea'' eikä sellaisia ''jaa/aijaa'' reaktioita mitä odotin kuitenkin ajatellen että ei kiinnosta mitä muut ajattelee :D
Hitsi kun keksis pikkuhiljaa jotain tekstiä tohon vasempaankin käteen niin pääsis taas leiman alle, ennen kun on rahaa ottaa half-sleeveä..

Tertsi kaikille!

Otin eilen 28.11 ensimmäisen tatuointini. Hakkaaminen kesti 11h (Viimeiset 3h olivat aika ikimuistoiset). Maorikamaa, eli ankarasti mustaa oikeaan käteen. Trapetsista melkein kyynärvarteen ja vähän jäi kesken.

Tilanne on se, että 20h tatuoimisen jälkeen käteni punoittaa ja on turvonnut. Punaisuus näyttäisi leviävän vielä hauiksen sisäpuolelle, vaikkei sinne leimattu. Tarviiko huolestua?

Suorittamani jälkihoito:
Tatuoinnin lopettamisen jälkeen pidin kelmua n. 2h kädessä, jonka jälkeen poistin kelmun, pesin vesi+mietosaippua-yhdistelmällä. Annoin kuivua luonnollisesti, jonka jälkeen levitin bepanthen punaista päälle. Nukuin ilman kelmua sohvalla (oma valinta :D) kyljelläni ja nyt oon tän päivän mittaan rasvaillu ahkerasti lukuunottamatta 4h väliä, jolloin en kyennyt rasvaamaan tatskaa laisinkaan. Nyt tuntuu "kuumottavaa" tunnetta, vähän on turvonnut sekä hieman arka (ei paljoa)

Onko syytä huolestua? Ystäväni, jotka ovat ottaneet 1-5h tatuointeja, eivät ole kokeneet samaa. Kerrotanee vielä, että kotiin päästyäni väristeln aiak paljon, ja epäilen, että oli hieman kuumetta.

Tilanne on se, että 20h tatuoimisen jälkeen käteni punoittaa ja on turvonnut. Punaisuus näyttäisi leviävän vielä hauiksen sisäpuolelle, vaikkei sinne leimattu. Tarviiko huolestua?
Normaalia. Mulla itellä punoitti hauiksen kohdilla vajaan viikon verran ja punaisuus levis vielä muutaman päivän jälkeen.

Kerrotaan nyt tuoreimmasta omastakin, eli full sleeveä tekeillä. Noin 13h takana ja oiskohan vajaa 10 vielä edessä. Kuvia saattaap tulla kunhan on jotakin näytettävää.

Tertsi kaikille!

Otin eilen 28.11 ensimmäisen tatuointini. Hakkaaminen kesti 11h (Viimeiset 3h olivat aika ikimuistoiset). Maorikamaa, eli ankarasti mustaa oikeaan käteen. Trapetsista melkein kyynärvarteen ja vähän jäi kesken.

Suorittamani jälkihoito:
Tatuoinnin lopettamisen jälkeen pidin kelmua n. 2h kädessä, jonka jälkeen poistin kelmun, pesin vesi+mietosaippua-yhdistelmällä. Annoin kuivua luonnollisesti, jonka jälkeen levitin bepanthen punaista päälle. Nukuin ilman kelmua sohvalla (oma valinta :D) kyljelläni ja nyt oon tän päivän mittaan rasvaillu ahkerasti lukuunottamatta 4h väliä, jolloin en kyennyt rasvaamaan tatskaa laisinkaan. Nyt tuntuu "kuumottavaa" tunnetta, vähän on turvonnut sekä hieman arka (ei paljoa)

Onko syytä huolestua? Ystäväni, jotka ovat ottaneet 1-5h tatuointeja, eivät ole kokeneet samaa. Kerrotanee vielä, että kotiin päästyäni väristeln aiak paljon, ja epäilen, että oli hieman kuumetta.

Keho reagoi kun on ollut kova tikkaaminen ja kestänyt noinkin kauan. Itselle tullut joskus kuumetta kun on ollut pidempi tatuointi sessio tai sellanen paikka mikä on ollut kivuliaampi. Ja jos paljon mustaa / isolle alueelle lyöty niin saatta olla aika kipeä ja arka reilun viikon.

Kylkeen tehty melkein kokonaan tausta. Tammikuussa tausta loppuun ja sit harmaata. Lopuksi värit :) .. Wuhuu !

Suositut

Back
Ylös Bottom