Tatskat

Tanu sanoi:
Sanat olis, kärsivällisyys-kestävyys-sitkeys. Eli patience, durability tai resistance (kumpi sitten on parempi?) ja toughness.

Kato nyt noi ihan englanniksi vielä uudelleen, jos tuon mukaan jotain hakkautat. Mielummin tietty vilautat niitä lippuja jollekin kiinan taitajalle, koska yhdistelemällä merkkejä fiilispohjalta voi hyvinkin a) tulla yhdistelmä joka tarkoittaa jotain ihan muuta kuin aioit tai b) yhdistelmä joka on niin epälooginen alkuperäiskielellä, ettei tarkoita yhtään mitään.

Durability on kestävyys enemminkin siinä mielessä kuin jotkut kumisaappaat kestävät kulutusta. Resistance ei oikein ole sinne päinkään. Stamina voisi olla vähän lähempänä sitä mitä haet. Ja toughness on sekin enempikin kovuus kuin sitkeys.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niksipirkkaniksi: Kiinalaiset merkit on kätevä tarkistaa josssain kinkkiruokapaikassa. Itsellä vilahti kerran tatskaa hihan alta kesken kiivastahtisen puikotuksen ja myyjätär tunnisti heti symbolin.

Päättelin tämän siitä kun hän toi eteeni kanakeiton kun olin kättä vahingossa heilauttanut :jahas:

IronMind sanoi:
Kato nyt noi ihan englanniksi vielä uudelleen, jos tuon mukaan jotain hakkautat. Mielummin tietty vilautat niitä lippuja jollekin kiinan taitajalle, koska yhdistelemällä merkkejä fiilispohjalta voi hyvinkin a) tulla yhdistelmä joka tarkoittaa jotain ihan muuta kuin aioit tai b) yhdistelmä joka on niin epälooginen alkuperäiskielellä, ettei tarkoita yhtään mitään.

Durability on kestävyys enemminkin siinä mielessä kuin jotkut kumisaappaat kestävät kulutusta. Resistance ei oikein ole sinne päinkään. Stamina voisi olla vähän lähempänä sitä mitä haet. Ja toughness on sekin enempikin kovuus kuin sitkeys.

Jep tätä samaa minäkin tuolla yritin jo aikaisemmin sanoa. Ei se nyt ole ihan mustavalkoista katsoa sanakirjasta sana ja kääntää se. Niksipirkkana voisi sano, että kannattaa etsiä mieluummin kiinan/japanin kielisiä sanoja ja niihin sitten hommata käännös eikä päin vastoin. Itsellä oli selkeä japanilainen lause josta oli sitten helppo hakea oikea merkitys. Sillä on aika suuri merkitys missä yhteydessä niitä sanoja käytetään ettei tule how moon bone, mitä kuu luu-englantia. :thumbs:

LuomuPorkkana sanoi:
tatuoija yritti varmaan 10min taivutella, että laitettais johki muualle:tais äijää ahistaa...sitte se vaan tuhahti, että no laitetaan sitte sinne privapaikkaan.

mulla on tuossa munasarjojen kohdalla, peittyy just... mä en oikeen innostu siitä et ne olis kauheesti näkyvillä. ne on vähän sellanen henk. koht. juttu... ajattelin mennä laittaan taas vähän ennen kesää kolmannen... :D

Kuvia on toistakymmentä, viimeisimmät paranee par'aikaa - otin kyynärvarsiin eloni iskulauseen: Contra Mundum.

Mullakin on kolme kipaletta :) Lisää tatskoja varmaan ei enää tartte laittaa... kai :D Mutta kovasti huvittais laittaa napakoru kun on navan ympärillä tatuointikin. Ois hienoo kun tatskan keskellä ois sit joku hieno koru :)
Oon vaan saanut paljon sellasia kommentteja joka suunnalta, että pitäs kuulemma nyt jo käyttäytyä niinku aikunen ja lopettaa tollaset vouhotukset :rolleyes:
Heh, mä sit kai oon ikuinen lapsi :hyper: Mä ainakin oon sitä mieltä, että välillä pitääkin vähän "lapsettaa"... Elämä ois tylsää, jos pitäs aina käyttäytyä kuin aikuinen :D

Ripe sanoi:
Jep tätä samaa minäkin tuolla yritin jo aikaisemmin sanoa. Ei se nyt ole ihan mustavalkoista katsoa sanakirjasta sana ja kääntää se. Niksipirkkana voisi sano, että kannattaa etsiä mieluummin kiinan/japanin kielisiä sanoja ja niihin sitten hommata käännös eikä päin vastoin. Itsellä oli selkeä japanilainen lause josta oli sitten helppo hakea oikea merkitys. Sillä on aika suuri merkitys missä yhteydessä niitä sanoja käytetään ettei tule how moon bone, mitä kuu luu-englantia. :thumbs:

Mä tein niin että annoin oman sukunimeni japanialaiselle joka kirjoitti sen kahdella eri merkistöllä paperille hienosti. Kyseisen sukunimen omaavia löytyy japaniasta useita, joten sille oli ihan oikeat markit valmiina.
Se kirjoitti sitten niihin merkkien viereen vielä jokaisen merkin yksilöllisen tarkoituksen ja vielä sen mitä kyseinen sukunimi tarkoittaa japaniaksi.
Tarkistin merkkien aitouden vielä toiselta taholta koska halusin varmistaa asian.
Sitten vaan pohkeeseen nimi pystyyn niin isolla kun mahtu...noi ei nyt ihan, mut melkein...
Ainakin suhteellisen henkilökohtainen ja tuskin se oma sukunimi alkaa kaduttaan missään vaiheessa.:piis:

Nonni!
Nyt on sit kuva lavassa.Viime erjantaina kävin ristin ottamassa ja ihan hyvin on mun mielestä parantunut. Ehkä nyt vähän on väriä lähteny, mut käydään korjaamassa si jossain vaiheessa. Semmosta vaan tässäs miettiny, et koska sitä uskaltais esim. penkkiä ottaa, ettei se si vahingoittais tatskaa???

Miikkah sanoi:
Mä tein niin että annoin oman sukunimeni japanialaiselle joka kirjoitti sen kahdella eri merkistöllä paperille hienosti. Kyseisen sukunimen omaavia löytyy japaniasta useita, joten sille oli ihan oikeat markit valmiina.
Se kirjoitti sitten niihin merkkien viereen vielä jokaisen merkin yksilöllisen tarkoituksen ja vielä sen mitä kyseinen sukunimi tarkoittaa japaniaksi.
Tarkistin merkkien aitouden vielä toiselta taholta koska halusin varmistaa asian.
Sitten vaan pohkeeseen nimi pystyyn niin isolla kun mahtu...noi ei nyt ihan, mut melkein...
Ainakin suhteellisen henkilökohtainen ja tuskin se oma sukunimi alkaa kaduttaan missään vaiheessa.:piis:

Mulla on kans oma etunimi... Kreikaksi tosin.

ÄnKs sanoi:
Nonni!
Nyt on sit kuva lavassa.Viime erjantaina kävin ristin ottamassa ja ihan hyvin on mun mielestä parantunut. Ehkä nyt vähän on väriä lähteny, mut käydään korjaamassa si jossain vaiheessa. Semmosta vaan tässäs miettiny, et koska sitä uskaltais esim. penkkiä ottaa, ettei se si vahingoittais tatskaa???

Riippuu koosta. Niin kauan ku siitä väriä lähtee (mikä on ihan normaalia, ei tarvi käydä korjaamassa, ne on vaan sitä ylimäärästä väriä) ei kannattais penkille mennä. Mulla on pari pientä kuvaa ja kuvan laittaja sanoi että n. viikkoon ei sain ihan kauheesti hikoilla tai hiertää sitä. Älä nyt kuitenkaan vielä penkkaa, oottele muutama päivä.

Ajattelin viimeistään kesällä käydä laittamassa ainakin yhden tatskan vielä tai ehkä toisenkin koska se tulis olemaan niin pieni et melkeen pitäis laittaa toinen pikkunen samalla. Pitäis vaan keksiä mikä ja mihin...

LuomuPorkkana sanoi:
tatuoija yritti varmaan 10min taivutella, että laitettais johki muualle:tais äijää ahistaa...sitte se vaan tuhahti, että no laitetaan sitte sinne privapaikkaan.

Kai se nyt ahistaa jos kaunotar pyytää suorittamaan vaativan operaation mahdottomissa olosuhteissa. Tarkoitan väistämätöntä käsien tärinää, ajatuskatkoja ja pakotusta nivusissa. Varmaan helppo olla ammattimaisen korrekti. :D

Feikkiedit: Niitä :kuvia:
:nolo:

Natu79 sanoi:
Kai se nyt ahistaa jos kaunotar pyytää suorittamaan vaativan operaation mahdottomissa olosuhteissa. Tarkoitan väistämätöntä käsien tärinää, ajatuskatkoja ja pakotusta nivusissa. Varmaan helppo olla ammattimaisen korrekti. :D

Feikkiedit: Niitä :kuvia:
:nolo:
hyvin se hommansa hoiti.:piis: värit ja ääriviivat on edelleen priimakunnossa.ei siinä kaikkea levitelty kuitenkaan. kun ammattilainen tekee työtään, -ihan mitä tahansa- se tekee sen ammattitaidolla ja jättää nivusten pakotukset vapaa-ajalle:evil: tai näin mä kuvittelen.:rolleyes:

Hihat täyteen vaan! Mutta älkää ottako niitä kiinalaisia merkkejä ja hauistribaleja. Ne alkaa vituttaa ennen pitkää.

Henkäys sanoi:
Hihat täyteen vaan! Mutta älkää ottako niitä kiinalaisia merkkejä ja hauistribaleja. Ne alkaa vituttaa ennen pitkää.

Näin o! Harmi kun ei ole ihan ilmasta toi tattoon hakkaaminen. :whip:

Kohta se on pakko päästä neulan alle taas, siihen tulee himo :D Noin 500e vuodessa palaa tohon helpooosti.

skorpioni löytyy vasemmasta olkapäästä.

Henkäys sanoi:
Mutta älkää ottako niitä kiinalaisia merkkejä ja hauistribaleja. Ne alkaa vituttaa ennen pitkää.
Kiva kun kerroit. Osaatko yhtään sanoa missä vaiheessa? Onko kyseessä niin laaja empiirinen tutkimus että sen tulos voidaan yleistää vai luitko Internetistä? Mites tuollainen lohikäärme hauiksen kohdalla tai perhonen lavassa, onko kyseessä ikuinen onni vai varma kadotus?

Missä vaiheessa kannattaa ottaa tatska..
Meinaten sitä että mikä oisi paraskehonkunto sillä hetkellä ?
Lihaksikas laiha läski ??? mitäs jos kokee muutoksia ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom