Tatskat

Äläs nyt. 15 vuoden kuluttua joku sanoo täällä "pliis, älä ota japskityylistä". Muodit tulee ja menee.

Mä teen piikkilankaa tuohon isompaan kokonaisuuteen.

Nyt selailen nettiä ja mietin jotain pientä testattavaksi roaccutan kuurilla. En mä jaksa puolta vuotta odottaa.. Pikkutattoo johki testimielessä ja maltan taas odottaa jonkin aikaa.

Vuosi sitten oli 0 tatuointia, nyt on oikeastaan 3, mutta 6 eri kertaa.. Yhteensä ~12h tehty.

viivakoodi jossa alla mun syntymäaika vois olla bueno.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
viivakoodi jossa alla mun syntymäaika vois olla bueno.

Piikkilankaa, viivakoodii, tekstii old englishil...
...back to 90's!

Toki jokainen ottaa mitä tykkää ja totta on, että isommat kuvat ja varsinkin japskityyli on ollut jo monta vuotta todella in pitkälti Miami Inkin ja muiden samanlaisten realityjen takia ja ehkä niille naureskellaan sitten 5-10v sisällä, mutta mutta...
...nuo piikkilangat ja pikkutribulit on usein niitä, joita sitten 5-10v päästä peitellään sillä isommalla japskikuvalla tai oldschoolilla. Nuo tyylit ovat kuitenkin olleet "aina" ja tulevat aika varmasti olemaankin, joten ihan pelkästä trendijutusta ei voi mielestäni puhua.

Jos se oma tyyli on ja on ollut ns. aina kalju, nappiverkkarit, addunlenkkarit ja Kiitos/leijona-huppari, niin noi piikkilangat ja sun muut on varmasti hyvä valinta, mutta muuten miettisin. Tribalitkin voi olla hienoja ja jos kokoa on tarpeeksi ja istuvat kantajalleen hyvin, niin todella hienoja. Se piikkilanka on sitten taas vaan niin nähty juttu, mut jos otat, niin ota ainakiin sillai, ettei mene koko käden ympäri vaan on auki sieltä käden sisäpuolela ;)

Jokainen tietysti tykkää eri jutuista ja on ihan vapaa tatuoimaan itseensä ihan mitä tahtoo, mutta nykyään pystytään tekemään jo niin käsittämättömän hienoja juttuja, että toivois että ainakin enenkun sitä piikkilankaa ja viivakoodia käy hakemassa, niin tietäisi mitä kaikkea on mahdollista nykyään ihoon hakkauttaa.

Vaikka ton viivakoodihomman tilalle joku hieno vanhan koulun kuva, jossa se oma syntymäaika?

Piikkilankaa, viivakoodii, tekstii old englishil...
...back to 90's!

Toki jokainen ottaa mitä tykkää ja totta on, että isommat kuvat ja varsinkin japskityyli on ollut jo monta vuotta todella in pitkälti Miami Inkin ja muiden samanlaisten realityjen takia ja ehkä niille naureskellaan sitten 5-10v sisällä, mutta mutta...
...nuo piikkilangat ja pikkutribulit on usein niitä, joita sitten 5-10v päästä peitellään sillä isommalla japskikuvalla tai oldschoolilla. Nuo tyylit ovat kuitenkin olleet "aina" ja tulevat aika varmasti olemaankin, joten ihan pelkästä trendijutusta ei voi mielestäni puhua.

Jos se oma tyyli on ja on ollut ns. aina kalju, nappiverkkarit, addunlenkkarit ja Kiitos/leijona-huppari, niin noi piikkilangat ja sun muut on varmasti hyvä valinta, mutta muuten miettisin. Tribalitkin voi olla hienoja ja jos kokoa on tarpeeksi ja istuvat kantajalleen hyvin, niin todella hienoja. Se piikkilanka on sitten taas vaan niin nähty juttu, mut jos otat, niin ota ainakiin sillai, ettei mene koko käden ympäri vaan on auki sieltä käden sisäpuolela ;)

Jokainen tietysti tykkää eri jutuista ja on ihan vapaa tatuoimaan itseensä ihan mitä tahtoo, mutta nykyään pystytään tekemään jo niin käsittämättömän hienoja juttuja, että toivois että ainakin enenkun sitä piikkilankaa ja viivakoodia käy hakemassa, niin tietäisi mitä kaikkea on mahdollista nykyään ihoon hakkauttaa.

Vaikka ton viivakoodihomman tilalle joku hieno vanhan koulun kuva, jossa se oma syntymäaika?

En tiedä, en näe itseäni japsityylissä. Lohikäärmeitä, nyrkki, miekka, ketjua, risti, sisiliskoa, tekstit old english molemmat (acta non verba ja reality is overrated) ja kaikki mustalla.. Jotkin fotorealistiset kuvat en tiedä mihin hittoon laittaisin.

Siis tuo piikkilanka tulee semmoseen kokonaisuuteen mikä menee hauiksen puolivälistä yläselkään/niskaan asti eli se on pieni siinä. Alkaa piikkilangasta, jatkuu nyrkki, pitkä tribaali miekka /acta non verba teksti, lohikäärme. En mä pelkkää piikkilankaa yksistään siis laittaisi.

Pitää miettiä tuo pikkukuva ja paikka sille tai laitan jonkin vanhan kuvan rinnalle jotain uutta pientä. Viivakoodi sinänsä on aika hölmö kun se on niin pieni, tuli vaan se mieleen.

Jokanen saa tatuoida mitä haluaa kunhan on ite tyytyväinen mutta älkää nyt silti rinnastako satoja vuosia tehtyjä TYYLIsuuntia kuten vaikka noi japsikuvat ja sitten jotain piikkilankaa joka kuvastaa lähinnä Pamela Anderssonia Barb Wire leffassa. Muodit tulee ja menee mutta kyllähän noi isoimmat tyylisuunnat säilyy aina. Eihän tosta kauaa oo kun noi maorit oli se kovin muotisana, mutta nyt kun japsi on tullu siitä ohi niin tuskimpa ne uusi-seelantilaiset tai ne jotka on ottanut noi muusta kun muotisyystä paljon siitä harmistuu. Vois kuvitella että japsikuvan kanssa sitä ois vaan ilosempi kun toi lähtee muodista.

edit. Turistihan tossa oli melkein saman kirjottanu jo hetkeä aiemmin. Meni jostain syystä silmien ohi.

Ja Hkujalle: Tosta tulee varmasti hyvä kuva jos ite diggailet. Vittuako sitä tatuoinneissa muitten mielipiteitä kyselemään:). Imo ainot mistä voi vittuilla jonkun toisen tatuoinnissa on jos se on tehty huonosti. Kuvavalinta on jokasen oma päätös ja ainakin ite ymmärrän että ei moni varmaan diggaa munkaan leimoista eikä se mua haittaa mitenkään.

Ja Hkujalle: Tosta tulee varmasti hyvä kuva jos ite diggailet. Vittuako sitä tatuoinneissa muitten mielipiteitä kyselemään:). Imo ainot mistä voi vittuilla jonkun toisen tatuoinnissa on jos se on tehty huonosti. Kuvavalinta on jokasen oma päätös ja ainakin ite ymmärrän että ei moni varmaan diggaa munkaan leimoista eikä se mua haittaa mitenkään.

Joo no en mä kenenkään mielipiteestä mitään piittaa ainakaan tuollaisissa asioissa.

Vaimokin sanoo että alkaa riittää, mutten piittaa. Anoppi ja ukki inhoaa tatuointeja ja mä oon ainut tatuoitu koko suvussa. En piittaa siitäkään, ekana näytin ukolle. Se vaan tokaisi että jahas.. Muttei ole muuten puuttunut mihkään. Eihän mussa ole mitään sanomistakaan ;)

Oon tykästynyt tän tyyppisiin kuviin: http://putka.galleria.fi/kuvat/J-P/IMG_0702.JPG Ja toihan on Putkan J-P:n tekemä tampreelta. Niin itse kysymys, että osaako kukaan neuvoa ketään tatuoijaa pääkaupungin ympäriltä joka duunaa samantyyppisiä kuvia? Vai onko se tampereen reissu tiedossa, ois vaan mukava jos ois lähellä helsinkiä nin vois käydä suunnittelemassa sitä helpommin, ym.

Oon tykästynyt tän tyyppisiin kuviin: http://putka.galleria.fi/kuvat/J-P/IMG_0702.JPG Ja toihan on Putkan J-P:n tekemä tampreelta. Niin itse kysymys, että osaako kukaan neuvoa ketään tatuoijaa pääkaupungin ympäriltä joka duunaa samantyyppisiä kuvia? Vai onko se tampereen reissu tiedossa, ois vaan mukava jos ois lähellä helsinkiä nin vois käydä suunnittelemassa sitä helpommin, ym.

Käy kurkkaa Ronin tuotoksia Damnation Inkissä. www.damnationink.fi
Pulju sijaitsee Sörkässä, kurvin lähettyvillä.

Onks tietoo minkälaiset jonot mahtaa olla tonne?

No clue whatsoever. Kandee laittaa meiliä tai käydä mestoilla kuikuilemassa. Ronin mesta kun toi enempi taitaa olla, niin luulisin sille olevan eniten kysyntää ja sitten kuvan koko jne vaikuttaa jonotusaikaan.

Käy kurkkaa Ronin tuotoksia Damnation Inkissä. www.damnationink.fi
Pulju sijaitsee Sörkässä, kurvin lähettyvillä.

Mielestäni nuo Ronin kuvat oli snadisti keskinkertaisia, ei säväyttäneet.

Itse katsoiin Ducksin Jartsan kuvat, mielestäni hän on tehnyt enemmän tuota mallikuvaa muistuttavia leimoja, eli tuollaisia kovan kontrastin snadisti jopa "trash polka" tyylisiä virityksiä.

...oho, Jartsa ei olekaan enää ducksissa duunissa, mutta kannattaa katsoa jostain miehen tekemiä kuvia ja etsiä mies käsiin jos tuota tyyliä tahtoo.

Tässä yksi Jartsan duuni, jossa mielestäni samaa toteutustyyliä kuin tuossa esittämässäsi kuvassa, vaikka aihe onkin erilainen:

http://www.tattoofestiasi.ro/schedule/tattoo-artists/jartsa.html#

J-P käy välillä heittää keikkaa ltattoossa Helsingissä.. www.ltattoo.fi

Tsekkaapa se.

Kysymys. Ekan tatuoinnin oisin ottamas tänään ja tulos tohon kämmenselkään peukun ja etusormen väliin. Estääkö treeniä? Jos niin kuinka pitkään pitäs olla treenaamatta. Sinäänsä tatuoitu kohta ei koske tankoon tai mihinkään missään liikkeessä.

Kysymys. Ekan tatuoinnin oisin ottamas tänään ja tulos tohon kämmenselkään peukun ja etusormen väliin. Estääkö treeniä? Jos niin kuinka pitkään pitäs olla treenaamatta. Sinäänsä tatuoitu kohta ei koske tankoon tai mihinkään missään liikkeessä.

Huilaat sen muutaman päivän niin eikai siinä muuta. Tossa tuskin on niin paljoa pinta-alaa että värit vois pahemmin kärsiä. Älä käytä hanskoja äläkä hikoile kämmenistä hirveästi. Rasvaa ennen ja jälkeen treenin äläkä anna sen hiertää mihinkään. Äläkä tatuoi siihen kannabislehteä.

En mä meinannu mikskää käveleväks kliseeks ryhtyä. Musta ympyrä ympyrä jossa nuoli tulee siihen. Halkasija noin 2cm.

Oma mielipiteeni (joka tuskin ketään kiinnostaa) on, ettei todellakaan ensimmäiseksi kämmenselkiä alettais tatuoimaan. Kämmenselät, sormet ja kaula sitten kun on kuvaa jo raskaasti muuallakin ja ikää jonkin verran. Tämä on myös monen arvostetun tatuoijan mielipide ja monen arvostetun tatuointistudion mielipide.

Tuossa peukun ja etusormen välissä on usein myös ne tatuoinnit, joiden kantaminen sulkee monia ovia elämässä, kuten kolme pistettä tuossa kys. paikassa.

"Another common tattoo in American prisons and jails, especially for Hispanic inmates, is three dots on the top of the hand between the index finger and thumb, similar to what is described for French criminal tattoos below. The trio is meant to symbolize alternately the Trinity (Catholic & Christian imagery is common in the US penal system) or 'Mi Vida Loca.' (My Crazy Life in Spanish)"

http://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_tattoo

Ja itse kysymykseen, ehkä olisin tatuoimispäivän treenaamatta tai kävisin hölkällä ja seuraavana päivän varmaan jo sitten ihan normaalisti. Aika hyvin on omat leimat parantuneet, vaikka niitä on tullut paranneltua välillä aika epämääräisestikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom