No alkuvaiheessahan se rupi menee syvemmälle ja jos siihen rupea sattuu muodostumaan, niin sen pitää antaa lähteä itekseen ajan kanssa, ettei se revi mukanaan sitä solukkoa, mihin sen värin pitäisi jäädä.Powerhousu sanoi:Eikös rupi ole kiinni ihon pinnalla? Eli irti lähtiessään se ei vedä paljoa muuta mukanaan. Jos noita hoito ohjeita ei anneta haalistumisen takia, niin minkä takia? Jos rupi irti lähtiessään vetäisikin jotain mukanaan, ei kuvasta kaikki värit lähde, vaan se haalistuu siltä kohtaa. Näin mun järki sen sanoo. Eli siksi sanoin, että oma ei ole haalistunut enempää kuin kuuluisikaan.
En sit käytännössä tiedä miten todennäköstä toi on, mut oon ainaki lukenu jutun, missä joku heti tatuoinnin jälkeen joutu tyyliin kantamaan jotain laukkua, mikä aiheutti hikoilua ja hankausta tatuoinnin alueelle. Uusikshan se tatuointi meni.
Tosta hikoilustaki oon kuullu sen, että kun tatuointi ei oo vielä parantunu kunnolla, eli solukkoa on auki, niin hiki saattaa puskea sitä väriä ulos. Eli luultavasti hiki ja tatuointiväri hylkivät toisiaan.
Mä oon aina ollu tosi varovainen parantuvien tatuointien kanssa ja kaikki puutteet, mitä mun kuvissa on, johtuu tatuoijista. Treenaamaan oon yleensä ruvennu noin viikon päästä.
Imo noissa kannattaa mielummin olla liian varovainen ku liian vähä. Kuitenki pieneenki tatuointiin menee satoja euroja, ni pitää sit huolta siitä.
Edit: Siis alun perin mun piti tohon haalistumiseen kommentoida. Eli jos sen ruven mukana lähtee syvemmältä sitä kudosta, niin pahimmassa tapauksessa saattaa jäädä pieniä värittömiä läiskiä. Epätasainen väritys siis.