Tatskat

Powerhousu sanoi:
Eikös rupi ole kiinni ihon pinnalla? Eli irti lähtiessään se ei vedä paljoa muuta mukanaan. Jos noita hoito ohjeita ei anneta haalistumisen takia, niin minkä takia? Jos rupi irti lähtiessään vetäisikin jotain mukanaan, ei kuvasta kaikki värit lähde, vaan se haalistuu siltä kohtaa. Näin mun järki sen sanoo. Eli siksi sanoin, että oma ei ole haalistunut enempää kuin kuuluisikaan.
No alkuvaiheessahan se rupi menee syvemmälle ja jos siihen rupea sattuu muodostumaan, niin sen pitää antaa lähteä itekseen ajan kanssa, ettei se revi mukanaan sitä solukkoa, mihin sen värin pitäisi jäädä.

En sit käytännössä tiedä miten todennäköstä toi on, mut oon ainaki lukenu jutun, missä joku heti tatuoinnin jälkeen joutu tyyliin kantamaan jotain laukkua, mikä aiheutti hikoilua ja hankausta tatuoinnin alueelle. Uusikshan se tatuointi meni.

Tosta hikoilustaki oon kuullu sen, että kun tatuointi ei oo vielä parantunu kunnolla, eli solukkoa on auki, niin hiki saattaa puskea sitä väriä ulos. Eli luultavasti hiki ja tatuointiväri hylkivät toisiaan.

Mä oon aina ollu tosi varovainen parantuvien tatuointien kanssa ja kaikki puutteet, mitä mun kuvissa on, johtuu tatuoijista. Treenaamaan oon yleensä ruvennu noin viikon päästä.

Imo noissa kannattaa mielummin olla liian varovainen ku liian vähä. Kuitenki pieneenki tatuointiin menee satoja euroja, ni pitää sit huolta siitä.

Edit: Siis alun perin mun piti tohon haalistumiseen kommentoida. Eli jos sen ruven mukana lähtee syvemmältä sitä kudosta, niin pahimmassa tapauksessa saattaa jäädä pieniä värittömiä läiskiä. Epätasainen väritys siis.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kyllä noudatan noita ohjeita kirjaimellisesti, ihan varmuuden vuoksi. Värit kuulemma haalistuu nyt kuukauden kuluessa jokatapauksessa muutenkin aika paljon. Tuntuu että tänään yrittää puskea rupea tohon iholle vaikka oon rasvannu ahkerasti kuvaa. Heti kun laittaa paidan päälle niin siinä paidassahan ne rasvat on ollut sen jälkeen. Nyt heitin sitä rasvaa siihen ja kelmua siihen niin turvotus alkoi laskemaan. Se kelmukin pysyy ittestään siinä iholla kiinni näppärästi. Mitäköhän tästäkin seuraa.

Inska sanoi:
Mä kyllä noudatan noita ohjeita kirjaimellisesti, ihan varmuuden vuoksi. Värit kuulemma haalistuu nyt kuukauden kuluessa jokatapauksessa muutenkin aika paljon. Tuntuu että tänään yrittää puskea rupea tohon iholle vaikka oon rasvannu ahkerasti kuvaa. Heti kun laittaa paidan päälle niin siinä paidassahan ne rasvat on ollut sen jälkeen. Nyt heitin sitä rasvaa siihen ja kelmua siihen niin turvotus alkoi laskemaan. Se kelmukin pysyy ittestään siinä iholla kiinni näppärästi. Mitäköhän tästäkin seuraa.

Mulle sanottiin, että aina ku mahollista ni hihat ylös et saa happee jne. parantuu kaiketi nopeemmin...eli kotonaki ku on ni hihatonta vaa päälle :)

Jonski sanoi:
Mulle sanottiin, että aina ku mahollista ni hihat ylös et saa happee jne. parantuu kaiketi nopeemmin...eli kotonaki ku on ni hihatonta vaa päälle :)
tässä tapauksessa kait napapaita ;)

huumor sanoi:
tässä tapauksessa kait napapaita ;)

Juu aivan siis näin juuri :D Tekee taas kellonaika tepposet...juu elikkä napapaitaa piälle vaa :whip:

En tiiä onko näistä kommenteista mitään hyötyä mutta niinq my two cents. Tatuointiväreissä on eroja, ja jotkut niistä voi sisältää vielä jotain ärsyttäviä ainesosia. Mulla punainen crimsom red aiheutti allergisen reaktion joka meni päivässä ohi eikä ole sen koommin vaivannut muuten kuin että auringossa ko. väri nousee koholle.

Parin kolmen päivän päästä tatskaamisesta nousee se rupi. Rupi on sen verran arka paikka siinä tatuoinnin päällä, että sitä kannattaa oikeasti varoa ja rasvailla kunnolla. Jos satut raapimaan tai lähtee vahingossa osia pois (siis rupea) niin voit olla varma että se vie väriä mukanaan ja väripinnasta tulee epätasainen.

Itse olen pitänyt yli-isoja ilmavia t-paitoja rupivaiheen ajan, eikä ole ollut ongelmia että olisi tarttunut paitaan kiinni tms. Eri rasvat toimii erilailla, että kannattaa kokeilla laittaako helosania, bepanthenia tai esim. tönkköä bacibactia (itsellä aiheutti vähiten rupea).

On varmaan jokaisen oma juttu millon haluu lähtee treenamaan, mutta mä en ainakaan ruven aikana treenais yhtään koska muuten se lohkeilee jne. Siinä kuvassa on kuitenkin aika paljon rahaa kiinni ja toisekseen se korjaileminen on jälkeenpäin vittumaisempaa kuin odottaa pari päivää lisää ennenkun menee salille.

Eilen Discoveryn Mythbustersissa testattiin mm. rautaoksidipitoisen tatskavärin käyttäytymistä magneettikuvauksissa. Kuulemma vanhoissa väreissä voi tuota olla enemmänkin, pitääpä jatkossa olla tarkkana ettei tule otettua. Magneettikuvauslaite ei tykännyt tuollaisista tatskoista ollenkaan. Tuskimpa on kovin terveellistäkään kantaa mukanaan metallihippusia ihossa.

exitusletalis sanoi:
Eri rasvat toimii erilailla, että kannattaa kokeilla laittaako helosania, bepanthenia tai esim. tönkköä bacibactia (itsellä aiheutti vähiten rupea).

Mulla taas Helosan aiheuttaa näppylöitä, Bepanthen ei. Tatskaaja sano että ne näppylätkin rasittaa ihoa, jolloin saattaa tatska parantua hitaammin.

Tatuoinnit

Mistähän löytäs sivuja jossa ois tatuoinneista kuvia?ku yleensä mitä löytyy niin ne on semmosia sivuja joissa on koko käsivarren/selän kokosien tatuointien kuvia.
Ja semmoset ei oikeen vielä iske...:hyper: ...Ku saan joululahjaks tatuoinnin ja tietäsin suurinpiirtein minkälainen sen pitäs olla mutta haluaisin nähdä vielä vähän
muunlaisiakin...:)

suunnitteleeko tatuoinnin tekijät sulle tatuoinnin jos sanoo minkälainen sen pitäs olla?ja jos suunnittelee niin ottaakohan ne siitä lisämaksua?ku nyt keksin minkälaisen haluan mutta en mistään oo löytäny semmosta kuvaa..:D

Please, älä sitten ota ainaskaan

a) perhosta alavatsaan
b) tribaalitatskaa olkapäähän

PS: Ex-muijani suunnitteli tatuoivansa IRC-NICKINSÄ alavatsaan :lol2: :wall:

SIC- sanoi:
PS: Ex-muijani suunnitteli tatuoivansa IRC-NICKINSÄ alavatsaan :lol2: :wall:

:D :D :D

pitäis käydä jossakin vaiheessa itekkin tatuoitavana, monta vuotta tehny mieli semmosta tähtiensota imperiumi logoa niskaan.

tämmönen

star wars to the grave! :rock:

Juup, omasta kokemuksesta voin sanoo et se väri voi todellaki lähtee ihan kokonaan joilain osin pois.. sattu pieni moka siinä parantumisvaiheessa. pelattii koulussa jotai korista ja kaveri onnistu potkaseen tohon jalkaan silleen et sitä rupee lähti irti. nyt on taskassa pari pientä kohtaa missä ei oo väriä ollenkaan. eipä tuo sinänsä haittaa, ajattelin et jos joskus kävis värjäämässä ne aukot tms :)

edit. quotet unohtu.. mihinkähän viestiin mä ees vastasin. joku vanha vissii :D

Ajattelin tuosta venymisestä laittaa kuvan.. Natikkatreeniä ennen ekaa kuvaa puolisen vuotta ja jälkimmäinen kuva about 2,5 vuotta myöhemmin. Näyttää tossa käsi vähän turvonneen, mut eipä toi nyt mitenkää muodottomaksi oo menny.

Tietenki joissain tapauksissa kasvu voi olla paljo isompaa, jos lähtötaso on paljo pienempi tai jos vaa onnistuu kasvamaa isommaks. Mut ei mua ainakaa toi venyminen pelota ja täysillä yritän kasvaa.

Edit. haha.. tai sit mun käsi vaan ei oo kasvanu

Liitteet

• tatver.jpg
    tatver.jpg
    54,5 KB · Katsottu: 1 936

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom