Tatskat

Eihän se pahalta tuntunut ollenkaan. Pari kertaa niitä ääriviivoja tehtäessä tuntui vähän vittumaiselta pistämiseltä kun piti yrittää hengittää samalla rauhallisesti. Pahemmalta tuntui kun mun käsi ja jalat puutui kun piti olla paikallaan. :)
Se värittäminen ei tuntunut oikeastaan miltään.
Turhaan jännitin operaatiota.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tommonen siitä sitten tuli insomnia inskalle. Ei siis mitään verisiä pääkalloja. Omasta mielestä onnistu paremmin mitä kuvittelen. Pieni kuva ja paljon varjostuksia/häivytyksiä silti. Sitten vaan miettimään koska seuraavaa otetaan :evil:

Inska sanoi:
Tommonen siitä sitten tuli insomnia inskalle.:

Eikös tuo pukki hiimaillut unissaan taustalla aina näissä maurikunnaksen teoksissa? :D Meinaatko jatkaa samalla aihepiirillä jatkossa?

keijo s sanoi:
Eikös tuo pukki hiimaillut unissaan taustalla aina näissä maurikunnaksen teoksissa? :D Meinaatko jatkaa samalla aihepiirillä jatkossa?

Kyllä ne lasten kirjat voi jatkossa lukea jostain muualta kun mun iholta :D
Joo, ei tuota nyt ihan hetken mielijohteesta lätkästy vaikka joku niin voisi luulla. Todellakin mietin jo usemman vuoden tuota. Ja kyllä sitä merkitystä juuri tuolle kuvalle todellakin löytyy jos mut tuntee. Henk. koht. juttuhan nämä on.

thymorg sanoi:
http://img3.exs.cx/img3/6456/eddie-black.gif

Jotain ton tyylistä olen ajatellut selkään/käsivarteen. Lipuksi tulisi tietysti Suomen lippu. Pidempään olen harkinnut jo tuota, ehkä ensi kesänä otan. Arveluttaa vain se, että tahdonko oikeasti näyttää lapsenlapsille tatuointia, jossa irvistää tuon näköinen kaveri kuin Eddie. Olisi tuo kyllä omaperäisempi kuin suomileijona ja korostaisi omaa musiikkimakua. Katsotaan nytten löytyykö toisia vaihtoehtoja.
Joo iteki joskus haaveilin tuosta trooperikuvasta. Mietin iha samaa, et siinä voi olla sit vanhana äijjänkäppyränä selittelemist :) .. muistaakseni steve harrisilla on tuommone kuvatus forkussa..

Powerhousu sanoi:
Joo, eli se on niin kuin luulinkin sen olevan. Eli "varmuuden vuoksi" -juttuja.

Kyllä mun mielestä nämä "varmuuden vuoksi"-jutut ovat paikallaan, kun on lätkäisty useampi sata euroa nahkaan kiinni. Mä ainakin pystyn hahmottamaan varsin helposti, miten sellainen puudelin paskan kokoinen rupi irti lähtiessään nyhtäisee puolet kuvasta mukanaan - ja sen ehkäisemiseksi näitä hoito-ohjeita annetaan. Ei minkään haalistumisen.

Inska sanoi:
...Ja kyllä sitä merkitystä juuri tuolle kuvalle todellakin löytyy jos mut tuntee. Henk. koht. juttuhan nämä on.

Näin minäkin olen sen ajatellu.
Tekeekö tatuointipuljut muuten mielellään suunnittelutyötä asiakkaan
toivomuksen mukaan, ja tuplaantuuko hinta sen myötä?
Esim. jos antaa ohjeiksi suunnitella kalevalahenkisen tribaalin,
ja pyytää sisällyttämään siihen pari kuvaa/symbolia.

Olen parivuotta keränny rohkeutta ottaa tatskan, sen vaan pitäs olla
henkilökohtanen.

Mulla on nyt tälläinen todella :david: kysymys...
Eli, pidempään on jo kiinnostanut ottaa tatuointi, johonkin hauis-olkapää välille. Yksi asia joka siinä on mietityttänyt on se, että nyt kun treenaaminen tosissaan kiinnostaa niin tuo käsikin tuossa varmaan pikkuhiljaa kasvaa. Minkälainen kuva olisi sellainen, joka ei alkaisi näyttämään hölmöltä, jos käsi vähän vahingossa sattuu tosiaan kasvamaan? Ehkä jonkinlainen itämainen/tribaali/joku muu vastaava kuvio?

Modsognir sanoi:
Ittelläni on vasemmassa haukassa/hartiassa yötaivalla oleva vuono, palava viikinki vene, kaks korppia liihottamassa siinä kuun sisällä, tatskan yläsosassa Sankarihauta teksti riimuilla ja alaosa loppuu n.10cm paksuun kelttinauhaan jossa on koristemuotoon taivutetltu kaksi joutsenta ja sutta... alkuunsa ei tajuasi että elukoita ovat mutta tarkemmalla katselulla ymmärtää. 12 ois tarkotus hakata lisää.. päähän selkään kädet rintalihakset ja molemmat jalat.

Sulle kun noita riimuja on hakattu, niin mistä sä katsoit nuo merkitykset/käännökset? Eli oliko tatuoijalla itsellä "suomi-riimu aakkoset" vai kuinka? Olisi kiva tietää mistä nuo voi varmistaa ettei tule sitten hakattua mitään väärää tekstiä.

Nikodemus sanoi:
Näin minäkin olen sen ajatellu.
Tekeekö tatuointipuljut muuten mielellään suunnittelutyötä asiakkaan
toivomuksen mukaan, ja tuplaantuuko hinta sen myötä?
Esim. jos antaa ohjeiksi suunnitella kalevalahenkisen tribaalin,
ja pyytää sisällyttämään siihen pari kuvaa/symbolia.

Kyllä mun kokemuksen mukaan tekee asiakkaan toivomusten mukaan. Ja riippuu varmaan tatskaajasta ja kuvan koosta se hinta.

Mä otin viimeisimmän kuvani sillä tavalla, että ei ollut valmista kuvaa (en osaa piirtää ajatuksiani paperille) mukana vain oma mielikuva minkälaisen kuvan haluan. Selityksen jälkeen ja parin lehdistä haetun mallikuvan jälkeen, hän piirsi mulle mallia ja sitä muokattiin mun toivomusten mukaan.

Mulla ainakin suunnittelu kuului siihen hintaan, vajaa 2 tuntia sitä sitten tuohon selkään hakattiin ja on mulle mieleinen ja tärkeä kuva. Ei muuta kuin sinne tatskapaikkaan puhumaan sen tatskaajan kanssa suunnittelemaan kuvaa ja varaamaan aikaa. Tietenkin jos on valmis malli niin voihan sitäkin muokata sen tatskaajan kanssa, kyllä suurin osa niistä mielellään esittelevät omia malleja ja muokkavat kuvia.

Mulla kaksi, kummassakin olkavarressa, tribalit+peuran pääkallo ja tribaalit+inkkari pariskunta. Lisää tulee jahka Bandidoksen pojat uskaltaa ajella ilman luotiliiviä, mun tatuoija tekee niitten liikkeessä töitä.(Ovi lukossa ja koputa lukee lapussa). Näin meillä päin.

Jouhana sanoi:
Sulle kun noita riimuja on hakattu, niin mistä sä katsoit nuo merkitykset/käännökset? Eli oliko tatuoijalla itsellä "suomi-riimu aakkoset" vai kuinka? Olisi kiva tietää mistä nuo voi varmistaa ettei tule sitten hakattua mitään väärää tekstiä.

http://www.sunnyway.com/runes/meanings.html
http://www.journey-to-self.com/stone meanings.htm

Sitten on sellainen että ottaa omat nimikirjaimensa ja tekee niistä yhdistelmä-riimun. Tossa siitä enemmän:
http://www.runemaker.com/wares/personals.shtml

Yleensä ottaen toi runemaker.com on paras paikka mistä minä olen riimu-juttuja ja -tietoutta ammentanut.

Pitääpä kysyä, että voiko tatuointi ja tatuoinnin otto ärsyttää ihoa liikaa. Toisin sanoen onko esim. ihosyövän vaaraa siinä. Itsellä noita luomia on, niin arveluttaa ja ennen kaikkea äitihän se on asiaa siunaillut. En tietenkään luomien päälle ottaisi, mutta onko vaikutusta?

NatuSan sanoi:
Pitääpä kysyä, että voiko tatuointi ja tatuoinnin otto ärsyttää ihoa liikaa. Toisin sanoen onko esim. ihosyövän vaaraa siinä. Itsellä noita luomia on, niin arveluttaa ja ennen kaikkea äitihän se on asiaa siunaillut. En tietenkään luomien päälle ottaisi, mutta onko vaikutusta?
Ei pitäis ärsyttää ihoa ihmeemmin. Mun mielestä noi nykyään käytettävät värit on semmosia, ettei ne aiheuta lähes olleen allergisia reaktioita. Ja toi lähes sen takia, et never say never... Aiemmin käytettiin tiettyjä värejä, joissa oli jotain syövän riskiä mahdollisesti lisääviä aineita, mut niitäkään ei enää käytetä. Luomet yleensä kierretään tai jätetään värittämättä.

Sit jos joku vielä arvelluttaa, niin kannattaa mennä rohkeesti juttelemaan tatuoijille niiden puoteihin. Suurin osa niistä ihan mielellään kertoo asioista, eikä ollenkaan tuputa, et nyt pitäis ottaa.

NatuSan sanoi:

Mulla on vähän sama homma eli luomia on vähän p**keleesti ja nuorempana kun tatuointihommista vielä viisari heilahti, niin otin asioista vahvaa mutu selvää:

1) jos on paljon luomia, niin on todennäköisempää sairastua elinaikanaan pahanlaatuiseen melanoomaan, koska ko. tauti usein lähtee pienestä tummasta pistemäisestä luomesta liikkeelle
2) tatuoidusta ihosta on vaikea nähdä jos siinä on haitallisia muutoksia
3) luomia räpläämällä on mahdollista käynnistää kohdan 1 hallitsemattomasti monistuva luomimöykky eli melanooma
4) jotkut tatuointivärit ovat karsinogeenisiä eli nostavat jo itsessään syövän riskiä - ei mitään hajua miten on Suomessa käytettävien värien laita. Käsittääkseni tatuoija voi tilata värinsä mistä indointiasta tykkää, eikä noilla ole sen kummempaa kontrollia.

Johtopäätös: olet melanooman riskiryhmää ja luomien jyräys nostaa riskiä ja mikäli saisit melanooman muuten vain, niin et välttämättä huomaisi asiaa ennenkuin on myöhäistä, koska alkuvaiheessa kasvain ei välttämättä niin mahdottomasti kuvastasi erottuisi.

Vielä vahvempaa mutua: se että melanooma lähtisi helpommin terveeltä iholtasi ei välttämättä ole kovin todennäköistä.

Samuli-1 sanoi:
Ei pitäis ärsyttää ihoa ihmeemmin. Mun mielestä noi nykyään käytettävät värit on semmosia, ettei ne aiheuta lähes olleen allergisia reaktioita. Ja toi lähes sen takia, et never say never... Aiemmin käytettiin tiettyjä värejä, joissa oli jotain syövän riskiä mahdollisesti lisääviä aineita, mut niitäkään ei enää käytetä. Luomet yleensä kierretään tai jätetään värittämättä.

Sit jos joku vielä arvelluttaa, niin kannattaa mennä rohkeesti juttelemaan tatuoijille niiden puoteihin. Suurin osa niistä ihan mielellään kertoo asioista, eikä ollenkaan tuputa, et nyt pitäis ottaa.
Kiitoksia vastauksesta. Pitäis joskus piipahtaa jossain liikkeessä. Harmi vaan että lähin tatuointiliike taitaa olla 120 kilometrin päässä. Mutta onhan puhelin ja sähköposti niin voi ainakin kysyä :)

edit. IronMind... tuo mainitsemasi lienee turhankin totta :( no saa nähdä. Tosiaan turhankin stressaavaa olisi kyllä pelätä. Kerran kävin ultrassa jonkun niskapalleron takia... ei oikein ollut iloisia päiviä ennen kuin kuuli, ettei ollut mitään vakavaa.

Tartsan sanoi:
Mä ainakin pystyn hahmottamaan varsin helposti, miten sellainen puudelin paskan kokoinen rupi irti lähtiessään nyhtäisee puolet kuvasta mukanaan - ja sen ehkäisemiseksi näitä hoito-ohjeita annetaan. Ei minkään haalistumisen.
Eikös rupi ole kiinni ihon pinnalla? Eli irti lähtiessään se ei vedä paljoa muuta mukanaan. Jos noita hoito ohjeita ei anneta haalistumisen takia, niin minkä takia? Jos rupi irti lähtiessään vetäisikin jotain mukanaan, ei kuvasta kaikki värit lähde, vaan se haalistuu siltä kohtaa. Näin mun järki sen sanoo. Eli siksi sanoin, että oma ei ole haalistunut enempää kuin kuuluisikaan.

training_day sanoi:
Mulla on nyt tälläinen todella :david: kysymys...
Eli, pidempään on jo kiinnostanut ottaa tatuointi, johonkin hauis-olkapää välille. Yksi asia joka siinä on mietityttänyt on se, että nyt kun treenaaminen tosissaan kiinnostaa niin tuo käsikin tuossa varmaan pikkuhiljaa kasvaa. Minkälainen kuva olisi sellainen, joka ei alkaisi näyttämään hölmöltä, jos käsi vähän vahingossa sattuu tosiaan kasvamaan? Ehkä jonkinlainen itämainen/tribaali/joku muu vastaava kuvio?

Kasvaa kuva siinä mukana tasasesti...näin oon ainaki lukenu :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom