Tatskat

Mun iho ei tykkää bepanthenista kun tatska o tuore, kuplii väri vaan. Helosanilla ei mitään ongelmaa mutta joku kumma reaktio tossa on.
Itse käyttänyt tatskaliikkeestä ostettua Easy Tattoo Cremeä, kaikkeista paras mun iholle. Bepanthen ei sovi lainkaan, ja Helosanista tulee järkyttävästi rupea ja väritkin jää jotenkin haaleemmaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse käyttänyt tatskaliikkeestä ostettua Easy Tattoo Cremeä, kaikkeista paras mun iholle. Bepanthen ei sovi lainkaan, ja Helosanista tulee järkyttävästi rupea ja väritkin jää jotenkin haaleemmaksi.

Mulla sama. Tosi hyvää tavaraa eikä oo kallista. Juhannusviikolle on varattu tatuointi, tarkoitus pistellä komiaa kuvaa kätöseen. Valitettavasti just sama käsi menossa kohta leikkaukseen joten saas nähdä. Mitään Granlundia en oo ottamassa vaikka se onkin jäätävän kova jätkä!

Tottakai sitä väriä lähtee kun iho paranee, se on normaalia. Pesun aikana sitä väriä lähtee kans, mutta ei niin paljon että kuva kärsii ja jos kärsii niin sitten uudelleen väritykseen.
Toki tuo on normaalia tiedän sen mut näyttäisi et silmän alalaidasta olisi lähteny väriä. Sanohan tuo Tino et tuu näyttää kuvaa jos liikut täälläpäin, pitää käydä kuhan on sinnepäin asiaa.. Tuo voide mitä oon nyt käyttäny on tuollainen erisan merkkinen pumppupullo.
Vois laittaa jossakin vaiheessa kuvan, tuskin kukaa ainakaa samanlaista ottaa:lol2:

Siis luuletko oikeesti että joku tulee ja ottaa samanlaisia leimoja mitä sulla on? Kamoon hei...:rolleyes:

Tuskin. En vaan katso sitä tarpeelliseksi :)

Tarkoitus olisi tehdä jonkinlainen polynesian aiheinen tatuointi tai vastaava, missä sanoille tai lauseille olisi olemassa omat symbolinsa.
Ajattelin muutamaa iteslleni tärkeätä sanaa esim. rehellisyys, kunnioitus... kun tuollaisiin sanoihin löytäisi jostain sopivat symbolit/kuvat, niin ne voisi sitten viedä näytille jollekkin tatuoijalle joka voisi niistä sitten suunitella hienon kuvan.
En ole varma että suunitellaanko noita tatuointeja noin, netistä kyllä varmaan löytyy tietoa miten noita suunitellaan, mutta kun itselleni englanti on vähintäänkin hankala kieli, niin siitä ei ole itselleni niin suurta apua.

Eli jos jollain on tietoa miten tuommoista suunitellaan, niin kuulisin mielelläni. Myös jos jollakin olisi linkkiä mistä löytää mitä nuo eri symbolit tarkoittavat.
Tärkeintä kun minulle olisi tuossa tatskassa se että se tarkoittaa jotain henkilökohtaista, eikä vaan ole hieno kuva...

Jotain tämän tyylistä kuvaa varmaan olisi hakusessa: http://www.robdeut.com/marquesan/marquesan.htm

koitas haku sanoilla polynesian tattoo meanings.ittelle tulossa kilpikonnia tuolla tyylillä rintaan,kyljen teetin tammikuussa,kuva löytyy kun kelaat takasinpäin.tai hae checkoutmyink sivulta,sieltä löytyy ainaskin kuvia,selityksiä ei

Peitättekö tatskan ensimmäisten päivien aikana esim. elmukelmulla ja alle rasvat jos pitää pitää vaatetta päällä ja kuinka pitkään? Vai annatteko vaan olla paidan päällä ja välillä rasvaa kuvalle heittäen?

Peitättekö tatskan ensimmäisten päivien aikana esim. elmukelmulla ja alle rasvat jos pitää pitää vaatetta päällä ja kuinka pitkään? Vai annatteko vaan olla paidan päällä ja välillä rasvaa kuvalle heittäen?

En peitä, happea sille pitää antaa, ekana yönä saa muhia kelmuun paketoituna. Jos työ vaatii kelmua niin ostaa sit sitä gore tex settiä jostain.

Tosi mukava tyyppi. Onko Tinon galleriassa jotai sun kuvia tai laitatko kuvia näytille?

Miten muuten yleisesti ottaen niin onko tatuoinnin laatuun vaikutusta rasvaako millä rasvalla? Rasvasin päivän bebantteenilla kun oli vähän pötkössä ja sit rupesin rasvaa normi perus voiteella niin tuntuu et olis väriä lähteny jostai kohdista? Vai kuvittelenkohan..

Rasva kanssa parannellessa aina lähtenyt omista kuvista väriä veks. Ilman rasvaa ei. Parantuikin vaivaiset puolet nopeammin.

Nimim. Ei enää koskaan rasvaa tatskoihin.

e: jos jotain pitää lotrata, niin sitä kaikista vähärasvaisinta bepanthenia vain niin usein ettei kuva tunnu liian kuivalta.

Rasva kanssa parannellessa aina lähtenyt omista kuvista väriä veks. Ilman rasvaa ei. Parantuikin vaivaiset puolet nopeammin.

e: jos jotain pitää lotrata, niin sitä kaikista vähärasvaisinta bepanthenia vain niin usein ettei kuva tunnu liian kuivalta.

Täysin samaa mieltä!

Just 5 päivää sitten otettu isoon tribaaliin litroittain lisää väriä ja alkuun ei tippaakaan rasvaa. Ekalla pesukerralla vähän hajustamatonta saippuaa, että sai töhryt veke. Sen jälkeen pelkkää vesipesua 1-2 kertaa päivässä ja nyt kuva on melkein kokonaan parantunut.
Välillä meinasi pesun jälkeen pikkuisen kuivata jolloin sipasin ohuen kerroksen kevyempää Bevitaa. Muuten ihan kuivana.

Helvetin siistiä kun kuva on selässä ja rinnassa, niin tällä tavalla se ei tartu lakanoihin, eikä vaatteisiin vaan pysyy kokoajan "kuivana". Eikä väriä ole irronnut so far murustakaan.

Tuo Bevita on muuten ilmeisen toimivaa tavaraa jos meinaa kuivata. Sisältää keramideja, sekä samaa dexpantholia kuten bepanthenkin ja on tosi värärasvaista. (öljypitoisuus ehkä 10% max)

Jos haluaa tatskastaan irtoavan väriä ja vitunmoisen ruven siihen päälle, niin Helosanilla tai punaisella Bepanthenilla se onnistuu :thumbs:

Vihdoin sain fontin päätettyy pitkän etsinnän jälkeen ja kesäkuussa sitten hakemaan mustetta lisää ihoon :D Ei malttais oottaa yhtään :dance:

Täysin samaa mieltä!

Jos haluaa tatskastaan irtoavan väriä ja vitunmoisen ruven siihen päälle, niin Helosanilla tai punaisella Bepanthenilla se onnistuu :thumbs:

Niinpä niin :D Tai sitten ihot on vaan niin erilaisia.. Bepanthen kuplii mulla kyllä sairaannäkösesti mutta helosan toimii, ei tule rupea ja parantuu helposti, parantelen sillä jatkossakin ihan varmasti, niin hyvin on iso sleeve parantunut.

Tj24 :dance2:

Ja tosta voiteesta. Kyllä se on varmaan hyvin paljon omasta ihotyypistä kiinni, että mikä rasva siihen tatskahaavan paranemiselle on kaikkein otollisin. Itsekin olen Helosanilla lätrännyt alusta loppuun, eikä oo tullut rupia ja on parantunutkin nopeasti. Tuosta värien lähtemisestä onkin sitten vaikea sanoa..mulle on kyllä kans viimeksi tänään suositeltu tuota kevyttä Bepanthenia, voisin seuraavalla kerralla rasvaillakin kokeilumielessä sillä.

En peitä, happea sille pitää antaa, ekana yönä saa muhia kelmuun paketoituna. Jos työ vaatii kelmua niin ostaa sit sitä gore tex settiä jostain.
Niin oon mä kyl kotona koko ajan ilman paitaa mut en kehtaa esim. töissä olla:D

Eikö se iho kuivu ja sit ruven mukana lähtee maalit, tosin riippuu niin paljon iho tyypistä tuokin

Lähtipä tästä uudesta tatskasta VITUSTI väriä.

Kuuden päivän ajan parani oikein mainiosti, mutta seittemäntenä alko lähtemään väriä aika perkeleesti ja joistain kohdista ääriviivat kulu melkeen kokonaan poies.

Perseestä tää kun joka tatskasta lähtee tota mustetta sen verran paljon, et on pakko mennä tatuoimaan toiseen kertaan, ehkä pitäis koittaa tota ettei rasvaa juuri olleskaan?

Nooh viikon tai kahden päästä uudestaan värittämään kuvaa... Varmaan samalla kerralla tehdään sormet + loput kämmenestä valmiiks.

Niin oon mä kyl kotona koko ajan ilman paitaa mut en kehtaa esim. töissä olla:D

Eikö se iho kuivu ja sit ruven mukana lähtee maalit, tosin riippuu niin paljon iho tyypistä tuokin

Jos iho on sellaista että tahtoo kuivua niin laittaa sitten sitä kepeintä bepanthenia. Mutta ei TODELLAKAAN pehmennä sitä millään rasvaisella mössöllä.
Mulla lähti ilman rasvaa parantamalla kolmen päivän päästä siitä pinnalta vain sellainen 0.000001mm paksu valkea rupi jossa ei ollut väriä yhtään. Ja se oli sillä hyvä.

Jos iho on sellaista että tahtoo kuivua niin laittaa sitten sitä kepeintä bepanthenia. Mutta ei TODELLAKAAN pehmennä sitä millään rasvaisella mössöllä.
Mulla lähti ilman rasvaa parantamalla kolmen päivän päästä siitä pinnalta vain sellainen 0.000001mm paksu valkea rupi jossa ei ollut väriä yhtään. Ja se oli sillä hyvä.

Just tuosta tiedän itsekin aina, että parantelu on mennyt nappiin, kun rupea ei lähde - koska sitä ei edes tule. Vajaan viikon sisällä siitä vain lähtee sellainen ohkanen nahkakerros pois, just niinkuin auringon polttamasta ihosta. Sellaista höttöstä vaaleeta paperia vain.

Kantsii oikeasti kokeilla sitä Bevitan voidetta. Se oli itellekin ihan uus tuttavuus, mutta aion jatkossa käyttää sitä ehdottomasti! Toimii ainakin mulla parhaiten, tosin sitä käytin nytkin vasta siinä vaiheessa kun iho rupesi just tuollai "kesimään" ja pari kertaa suihkun jälkeen, kun kiristeli. Muuten ilman voiteita kokonaan.

By the way, aikoinaan kävin uudelleen värittämässä rinnassa ollutta isoa kuvaa 1.5 viikon päästä, voi v#%"#u, että se sattui! Vaikka kuinka ei malttais odottaa, että saa lisää väriä päälle jos vanhat on irtoilleet, niin suosittelen oikeasti sen 2-3 viikkoa pitämään hepat tallissa ja menemään vasta sitten, muuten on tiedossa kidutusta!

Voin kokemuksesta kertoa. Mulla on itselläni tatskoja siellä-sun-täällä pitkin kroppaa, eikä mikään satu yhtä paljon kuin liian tuoreen tatskan uudelleenväritys. Huh...

Joo pitää seuraavilla kerroilla vissiin kokeilla tuota rasvatonta hoitoa tai vähän pitää kyllä suihkun jälkeen laittaa mut ei muuta jos ei kiristele pahasti. Oon nyt suihkun jälkee laittanu tuota punasta bebaa tosi ohkasen kerroksen kun tuli sitä ostettua ja en nyt kehtaa jättää käyttämättä. Eikai tuo punanen bebantteeni ole niin huonoa jos vetäsee vaan tosi ohkasen kerroksen eikä tosiaankaan läträä sillä?

Suositut

Back
Ylös Bottom