Tatskat

Täällä on jo monesti kysäisty hinnoista ja tinkimisestä yms.

Tällä kertaa mielessäni olis vähän toisen suuntainen kymysys. Eli jos olet ollut todella tyytyväinen artistin duuniin ja lopputulokseen, niin oletko koskaan "tipannut" eli maksanut ekstraa, tarjonnut safkaa tai jotain?

Tuolta "alan-foorumilta" löytyi kyllä jotain keskustelua asiasta, mutta itse artistien mielipiteitä ei oikein ollut esillä. Jenkeissä tämä on kai ihan normi tapa ja ennemminkin kyse on lähes pakollisesta maksusta, kuin ylimääräisestä palkkiosta.

Itse vaan ajattelin, että kun noita tatskoja ei varmaan tule enää hirveästi tämän seuraavan jälkeen otettua, niin voisin hyvinkin tipata artistia jos lopputulos on juuri sitä mitä haen. Onko se jotenkin noloa tai kiusallista vastaanottajalle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei siinä mitään outoa ole, mukavahan se on tatskaajallekkin kun saa ylimääräistä kiitosta työstään. Yksi oma tatuointi maksoi 300e ja annoin viissatasen ja kun rupesi kaivamaan vaihtorahoja niin sanoin vaan että se on kyllä tasan. Hymy nousi korviin asti ja nyt löytyy vapaita aikojakin ihan eri tavalla. Se tatuointi kuitenkin on siinä sen loppuelämän niin ei kannata saitailla sen kanssa, se tatuoija teki sinulle taidetta joka kestää ja jos siihen on tyytyväinen niin raha ei saa olla este.

Hymy nousi korviin asti ja nyt löytyy vapaita aikojakin ihan eri tavalla. Se tatuointi kuitenkin on siinä sen loppuelämän niin ei kannata saitailla sen kanssa, se tatuoija teki sinulle taidetta joka kestää ja jos siihen on tyytyväinen niin raha ei saa olla este.

Joo, juurikin noin ajattelen itsekin.

Eli sitten jos haluaa lisää väriä elämään, niin ehkä se vapaa aika löytyy tippaamisen jälkeen vähän helpommin, mutta pääasiassa pointti olisi kyllä vaan kiittää hyvin tehdystä työstä ja vaivannäöstä.
Korviinnoussu hymy on myös siisti juttu.

Tällä kertaa mielessäni olis vähän toisen suuntainen kymysys. Eli jos olet ollut todella tyytyväinen artistin duuniin ja lopputulokseen, niin oletko koskaan "tipannut" eli maksanut ekstraa, tarjonnut safkaa tai jotain?

25e annoin, luulin oikeasti että menee ainakin 2 tuntia mutta aikaa meni varmaan sellaset 25 minuuttia :P

E: Joku anto 200e nii kai sitä ois voinu loputki antaa (rahaa oli 50e josta puolet annoin), mutta tarvitsin sillä hetkellä tota 25e.

Joulun jälkeen käyn ottamassa forkkuun tekstiä, osaako kukaan sanoa et sattuuko paljonkin? Enemmän kun rintaan?

Onko sillä oikeasti väliä? Tekstin tekee niin äkkiä että ei ehdi edes huomata. Mulla tulee tässä kuussa forkku täyteen todella tarkkaa "piiperrystä" ja aikaa menee helvetin monta tuntia.

Täällä on jo monesti kysäisty hinnoista ja tinkimisestä yms.

Tuolta "alan-foorumilta" löytyi kyllä jotain keskustelua asiasta, mutta itse artistien mielipiteitä ei oikein ollut esillä. Jenkeissä tämä on kai ihan normi tapa ja ennemminkin kyse on lähes pakollisesta maksusta, kuin ylimääräisestä palkkiosta.

Itse vaan ajattelin, että kun noita tatskoja ei varmaan tule enää hirveästi tämän seuraavan jälkeen otettua, niin voisin hyvinkin tipata artistia jos lopputulos on juuri sitä mitä haen. Onko se jotenkin noloa tai kiusallista vastaanottajalle?

Mä tarjoan joka kerta kun käyn kahvit, yleensä kun alotetaan ja kun lopetetaan. Joskus oon myös safkat tarjonnut kun on lopetettu.

Mulla on tilanne sellainen että varailen aikoja useita (5-10) pitkin vuotta, eli 4-10kk päähän. Yleensä aina mun ajat on lauantaisin (eikä hän yleensä muita asiakkaita ole samalle päivälle ottanut) siksi riittää aikaa myös muuhun kuin piikkaamiseen. Vuosien varrella äijästä on tullut mulle tosi hyvä ystävä. Mukava istua alas välillä muutenkin ku vaan "työhommissa". Koska kuitenkaan muuten ei kovin usein nähdä virka-ajan ulkopuolella välimatkoista johtuen.

Joulun jälkeen käyn ottamassa forkkuun tekstiä, osaako kukaan sanoa et sattuuko paljonkin? Enemmän kun rintaan?

Ei satu.

Onko äidiltä lupa? :D

Eilen kävin jatkamassa hihaa, nyt on käsi niin hellänä et taju meinaa lähtee.

Yep yep, pistäppäs kuvaa näytille. Onko se siis jo valmis, vai onko sulla vielä istuntoja eessä? Mulla on ainakin odotukset tosi korkeella sun kuvan suhteen :) On varmaan superhieno!!

Torstaina kävin pistää aluille ensimmäisen leiman, tulossa oriental-kuvaa rinnasta aina kyynerpäähän asti:)

Mitäs porukka on muuten siitä mieltä, että onko jotenki väärin ottaa eri teemalla kroppaan tatuointeja???
Elikkäs jos on vaikka oriental-hiha oikeessa, niin tekeeks se must pellen jos otankin horror kuvaa toiseen käteen?? Ei ollu kyllä itellä suunnitelmissa, mut kunhan mielenkiinnosta kyselen.

Ehkä hiukan tyhmä kysymys, mut mielipiteitä vaan kehiin...:)

Torstaina kävin pistää aluille ensimmäisen leiman, tulossa oriental-kuvaa rinnasta aina kyynerpäähän asti:)

Mitäs porukka on muuten siitä mieltä, että onko jotenki väärin ottaa eri teemalla kroppaan tatuointeja???
Elikkäs jos on vaikka oriental-hiha oikeessa, niin tekeeks se must pellen jos otankin horror kuvaa toiseen käteen?? Ei ollu kyllä itellä suunnitelmissa, mut kunhan mielenkiinnosta kyselen.

Itsellä on niin paljon eri teemaista tavaraa ympäri kroppaa että olen ehkä vähän jäävi sanomaan, mutta:

Tatuoinnit ovat yksityisasioita, joilla lienee merkitystä lähinnä kantajalleen (vaikkakin ne ovat kauniita ja tuovat yleisestikin iloa katukuvaan). Uskoisin kuitenkin lähinnä sen tekevän ihmisestä pellen, että hänellä on aikaa arvioida muiden leimoja ja besserwissata aiheeseen liittyen. Väriä vaan hihaan muista välittämättä - ne ovat itseäsi eikä pelleksi luokittelijoita varten!

Ei todellakaan tee. Mulla on toinen käsi normaalia mustaa tribaalia ja toinen käsi biomekaniikkaa. Muut ihmiset saa olla ihan mitä mieltä tahansa, pää asia et iste tykkää.

Yep yep, pistäppäs kuvaa näytille. Onko se siis jo valmis, vai onko sulla vielä istuntoja eessä? Mulla on ainakin odotukset tosi korkeella sun kuvan suhteen On varmaan superhieno!!
Ei oo viel valmis, helmikuus taas jatkuu ja sillon saadaan valmiiks. Pistän kuvia sit

Voi hevon vittu:D
Lueskelin just tuolta noita teidän kommentteja pitkistä tatuointisessioista ja 3 tunnin jälkeen porukka on luovuttanut, prkl itse pitäis kärvistellä n. 9(!!!) tuntia (sisältää piirtämisen) ens torstaina, rupes jo hieman jännittämään:D Suunnittelin jo jotain nuijanukutusta tjsp :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom