Tatskat

Jos lykkää kuvan ottoa vanhan kansan takia kannattaa se jättää ottamatta kokonaan. Itsellesi sä sen teet, et muille. Kuvan kantaminen ei nimenomaan saa olla raskasta.

Mä kannan omat kuvani ylpeänä. Omia valintoja joiden takana seison.

Ei jää ottamatta. Se on varma;). Ihan ohimeneviä ajatuksia ne vaan on ollut. Itelläkin on ikää kertynyt tosiaan pitkälti yli kolmenkympin, mutta silti tulee mietittyä ihan liikaa mahdollisia tulevia työhaastiksia ym muita tilanteita, jolloin törmää rasismiin. Kuten sanoit, niin itelleni tosiaan otan kuvani, ja ylpeänä niitä kannan. Ei siinä mitään. Pointti olikin siinä, että kun sitä ekaa kuvaa ottaa, niin ei varmaankaan kannatta aloittaa kaulasta tai kämmenselästä. Jos vaikka menee vituiks tai muuten vaan kuva ei olekaan sitä mitä piti, niin kusessa ollaan.

Niin... Ja omatkin sessioni ovat viimeaikoina olleet kolmen tunnin luokkaa. Itse olisin voinut istua pidempäänkin, mutta tatskaajallani on ollut viimeaikoina sen verran monta rautaa tulessa, joten näillä on menty. Eipä ole mun miehuuteeni vaikuttanut millään lailla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Esikoiseni valmistui eilen. Kuva otettu heti valmistumisen jälkeen, joten punottaa... Noin puolet on vanhaa ja puolet uutta eli näyttää vielä vähän typerältä. Kahdessa erässä tehtiin ja aikaa meni yhteensä vajaa 8 tuntia. Eikä kenenkään juntin tarvi kysellä, että miksi kahdessa erässä... Voin laittaa uutta kuvaa muutaman viikon päästä, kun on parantunut. Tekijä Toni Kosketus / Ink Pistols. Mies osaa hommansa ja on muutenkin hyvä tyyppi. Suosittelen.

biomech.jpg

kyseiseen postaukseen oli tarkoitettu; " Eikä kenenkään juntin tarvi kysellä, että miksi kahdessa erässä." Pisti vaan kommentti naurattamaan. Tatskaaja joka on tykittänyt kuvaa nahkaan 15 vuotta ja palkittu lukuisia kertoja suomen parhaana. Naureskeli, et mitähän artisti on puuhannut ku väsäs kuvaa yhteensä 8h ja vielä kaiken lisäksi 8h! Tuon kuvan olisi voinut tehdä 6h,jos artisti olisi ollut tarpeeksi hyvä, mut it´s not my problem! Kukin tyylillään. :thumbs:

Ja sit siihen istumiseen. Parempi saada kuva kerralla valmiiksi. Perse kyllä puutuu, mut mitäs sillä on väliä ku tikkaaminen ei tunnu missään!

Mut tästä asiasta on turha jatkaa vääntämistä.

P

kyllä kirjottajat pienistä asioista murehtii..
mitäkä sitte jos tehty xx tuntia ja xx tuntia jotain kuvaa..ja muutamalla eri kerralla..
pääasia, että ottaja on tyytyväinen.. :D

Mielipiteitä?

Kuvaa alettiin tikkaamaan viime keskiviikkona ! Rajat vedetty ja pirun hyvältä näyttää. Kuvaan tulee ns. neljä kerrosta! Ranteesta kaulaan.. jatkuu lokakuussa! Jäljellä vielä n.15h, kyseessä kuitenkin koko käsi. Omaa ihoa jää näkyviin suunnilleen 2%! :D

kyseiseen postaukseen oli tarkoitettu; " Eikä kenenkään juntin tarvi kysellä, että miksi kahdessa erässä." Pisti vaan kommentti naurattamaan. Tatskaaja joka on tykittänyt kuvaa nahkaan 15 vuotta ja palkittu lukuisia kertoja suomen parhaana. Naureskeli, et mitähän artisti on puuhannut ku väsäs kuvaa yhteensä 8h ja vielä kaiken lisäksi 8h! Tuon kuvan olisi voinut tehdä 6h,jos artisti olisi ollut tarpeeksi hyvä, mut it´s not my problem! Kukin tyylillään. :thumbs:

Ja sit siihen istumiseen. Parempi saada kuva kerralla valmiiksi. Perse kyllä puutuu, mut mitäs sillä on väliä ku tikkaaminen ei tunnu missään!

Mut tästä asiasta on turha jatkaa vääntämistä.

P

Siis tossa on virhe !! :D "Naureskeli, et mitähän artisti on puuhannut ku väsäs kuvaa yhteensä 8h ja vielä kaiken lisäksi 8h! " eli väsäs 8h ja vielä kaiken lisäksi kolmessa erässä.. Pieni virhe.

Mitä järkeä tehdä 6 ja 2?
4 ja 4 käy järkeen paljon paremmin.
Jotenkin tuntuisi typerältä pelata jalkapallossakin 70 min ja 20 min.

Mut miksi ei voisi tehdä koko kuvaa 6h tunnissa ja se olisi kokonaan valmis! Ja vielä kerralla. Ei vaan jaksa ymmärtää! :hyper::hyvä:

Mut miksi ei voisi tehdä koko kuvaa 6h tunnissa ja se olisi kokonaan valmis! Ja vielä kerralla. Ei vaan jaksa ymmärtää! :hyper::hyvä:

Varmaankin siksi, että "tikkaajakin" on ihminen, joka väsyy...näin ollen jälki saattaa hiukan kärsiä.
On tietenkin eri asia puhutaanko tribaalista tahi jostain monimutkaisesta biomekaanisesta kuvasta.

Tatskaajalla ei ole kuuden tunnin aikoja? Varsinkin hyvät tuppaavat olemaan kiireisiä. Tai asiakkaan on helpompi järjestä duunin ja muun puolesta kaksi lyhyempää pätkää.

Kyllä on pienestä näköjään ammattitaito joidenkin mielestä kiinni. Onkohan munkin kuvat ihan paskoja, kun on välillä jauhettu sontaa ja huidottu muuta tekemisen ohessa niin ei ole joka sekunti tikattu? Nyyh.

Varmaankin siksi, että "tikkaajakin" on ihminen, joka väsyy...näin ollen jälki saattaa hiukan kärsiä.
On tietenkin eri asia puhutaanko tribaalista tahi jostain monimutkaisesta biomekaanisesta kuvasta.

Tribaalin tekemiseen kuluu siksi aikaa, koska se on tikattava pirun tiukkaan et siitä tule hyvä! Biomekaniikka perustuu sävyttämiseen ja ei tod. niin monimutkaista niinkuin sanoit... Mulle tehtiin 40 x 20 biomekaniikka kyynärvarteen. Kesto 4h, josta 1h piirtämiseen. Muikku ei ilmoittanut kauan kesti piirtämisessä! Artisti kokoajan katsoo jälkeään, jos jälki kärsii vilkaisu peiliin riittää! Ei kukaan tasokas tikkaaja tee paskaa jälkeä. Tuon pitäisi olla jo sanomattakin selvää.

Tatskaajalla ei ole kuuden tunnin aikoja? Varsinkin hyvät tuppaavat olemaan kiireisiä. Tai asiakkaan on helpompi järjestä duunin ja muun puolesta kaksi lyhyempää pätkää.

Kyllä on pienestä näköjään ammattitaito joidenkin mielestä kiinni. Onkohan munkin kuvat ihan paskoja, kun on välillä jauhettu sontaa ja huidottu muuta tekemisen ohessa niin ei ole joka sekunti tikattu? Nyyh.

Löytyy vaikka 12h aikoja, jos vaan sopii! Niin sehän on valinnasta kiinni. Yleensä tatska liikkeiden aukioloajat ovat 11-17, eikös siitä tule jo 6h? Voi nyyh! ... Paskaahan voi jauhaa vaikka kuvaa tekee.. ihme jätkiä!

Löytyy vaikka 12h aikoja, jos vaan sopii! Niin sehän on valinnasta kiinni. Yleensä tatska liikkeiden aukioloajat ovat 11-17, eikös siitä tule jo 6h? Voi nyyh! ... Paskaahan voi jauhaa vaikka kuvaa tekee.. ihme jätkiä!

No voi vittu, kaikilla tatuoijilla ei ole niitä vapaita aikoja heittää ihan miten tahansa. Joillain on päivät täynnä jo valmiiksi, ja sitten saattaa olla vain se kolmen tunnin rako siellä. Itse valitsen tatuoijan taitojen ja yhteisymmärryksen perusteella, en sen saanko juuri mieleiseni pitkän ajan joskus tällä vuosituhannella. Se on ihan paskan hailee moneenko liike on auki jos tatskaajalla on kalenteri täynnä.

Tribaalin tekemiseen kuluu siksi aikaa, koska se on tikattava pirun tiukkaan et siitä tule hyvä! Biomekaniikka perustuu sävyttämiseen ja ei tod. niin monimutkaista niinkuin sanoit... Mulle tehtiin 40 x 20 biomekaniikka kyynärvarteen. Kesto 4h, josta 1h piirtämiseen. Muikku ei ilmoittanut kauan kesti piirtämisessä!

No, mulle tikkaaja ilmoitti, että keskiverto biomekaanisessa kuvassa menee 2-3 kertaa kauemmin kuin saman kokoisessa tribaalissa...mut mulle on aivan sama kun en asiasta mitään ymmärrä.

Artisti kokoajan katsoo jälkeään, jos jälki kärsii vilkaisu peiliin riittää! Ei kukaan tasokas tikkaaja tee paskaa jälkeä. Tuon pitäisi olla jo sanomattakin selvää.

Ja tämän takia varmaankin halutaan tehdä parissa erässä...

Oos ny. Ei siellä nyt helevetti soikoon aleta tatskaajille mesoamaan, että pitäs saada yhdellä istumisella valmiiksi tai tees nyt sitä duunia samalla kun höpöttelet. Ajat on just sen pitusia mitä niillä on kalenterissa ja mitä niitä kiinnostaa tehdä.

edit: äärettömän hidas, lol.

Itse valitsen tatuoijan taitojen ja yhteisymmärryksen perusteella, en sen saanko juuri mieleiseni pitkän ajan ...
Näinpä.

Hupsista, oon unohtanut kokonaan laittaa kuvat niistä uusista, vaikka lupasin :rolleyes:
Huomenna päästään värittämään lisää, ehkä sitten muistan kuvata kun ne ovat siitä parantuneet.

No voi vittu, kaikilla tatuoijilla ei ole niitä vapaita aikoja heittää ihan miten tahansa. Joillain on päivät täynnä jo valmiiksi, ja sitten saattaa olla vain se kolmen tunnin rako siellä. Itse valitsen tatuoijan taitojen ja yhteisymmärryksen perusteella, en sen saanko juuri mieleiseni pitkän ajan joskus tällä vuosituhannella. Se on ihan paskan hailee moneenko liike on auki jos tatskaajalla on kalenteri täynnä.

Elämä on valintoja täynnä! Missä käyt ottaa kuvia?

Oos ny. Ei siellä nyt helevetti soikoon aleta tatskaajille mesoamaan, että pitäs saada yhdellä istumisella valmiiksi tai tees nyt sitä duunia samalla kun höpöttelet. Ajat on just sen pitusia mitä niillä on kalenterissa ja mitä niitä kiinnostaa tehdä.

edit: äärettömän hidas, lol.

Näinpä.

Kukas niin on väittänyt? Jopas jotakin.. :hyper: Kerro missä käyt ottaa kuvia?

No ootpa sä kova jätkä. Mä voin rehellisesti sanoa että 3-4h päästä alkaa sattumaan ihan saatanan vitusti kun samaa kohtaa jauhaa eli istun mielummin erissä esim. ääriviivat ja väritys seuraavalla kerralla.

Ei ole koskaa käyny mielessä leijua sillä miten kauan jaksaa istua kerralla tikattavana :D

No ootpa sä kova jätkä. Mä voin rehellisesti sanoa että 3-4h päästä alkaa sattumaan ihan saatanan vitusti kun samaa kohtaa jauhaa eli istun mielummin erissä esim. ääriviivat ja väritys seuraavalla kerralla.

Ei ole koskaa käyny mielessä leijua sillä miten kauan jaksaa istua kerralla tikattavana :D

Samaa kohtaa? Jalassa on iso väri kuva ja sen tekeminen sattu kyl ihan vitusti vaikka siihen ei menny ku 5h. Iho kerkes puutumaan ja sit jätettiin tunniksi rauhottuu ja taas tikataan.... Vittu sitä kipua!

Ei se kovaa jätkää tee! Tribaalia tehdessä ei tikkaus paikkaa missään vaiheessa vaihdeta vaan mennään koko ajan ns. eteenpäin! Eri asia ku väri kuvissa..

Eri tatska vaiheet on eri tuntusia. Kaikista vittumaisin on ääriviivat. Se ei satu vaan viiltää ärsyttävästi! Mulle tehtiin viime viikolla niskaan kuva, 15x25.. Voi vittu sitä kipua! Niska taitaa olla herkin paikka. Moni sanoo et kainalon alueet on kivuliaita. Monen mielestä voi olla, mut ei tuntunu miltään!

Vittu tässä mitään leijua. Asiallista keskustelua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom