taskulämmintä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juoko porukka todella huoneenlämpöistä vettä, kuten suositellaan? Itse juon kylmää, mieluiten jäillä. Yks terveysintoilija väitti, että kylmän veden juonnista on enemmän haittaa kuin hyötyä ja silloin ajattelin, että jos kuolen kylmän veden juontiin, niin enpähän sitten ainakaan kuole viinaan.

No en todellakaan juo huoneenlämpöistä vettä. Mihin tuo terveysintoilija perusti väitteensä? Uskon kyllä että huoneenlämpöinen vesi on hieman parempi vaihtoehto mutta että kylmästä vedestä olisi jopa haittaa?! Kyllä nautintokysymys menee tässä (minimaalisen) terveyshyödyn edelle.

En muista perusteluja tarkkaan, mutta oli ainakin, että kylmä vesi ei imeydy kunnolla, rasittaa elimistön lämpötasapainoa ja hidastaa ruoansulatusta viilentäessään mahalaukun sisältöä.

"on vain yksi juoma, mikä on hyvää taskulämpimänä"

En nyt tajunnu tarkalleen mitä meinaatte mutta kylmä ja lämmin vesi "imeytyy" yhtä hyvin, sitä meinaan että kun treenatessa pitäisi juoda lämpöstä vettä...

Ilmeisesti treenatessa kehonlämpöisen veden juonti on suositeltavaa, koska kylmä vesi pitää lämmittää -> mahalaukun verenkierto lisääntyy ja ei välttämättä hyvä jutska kesken treenin? Jotain tälläista lukenut...

No huhhuh! Eiköhän tää mee pilkun, eiku siis mikrofraktioiden nussimiseksi. Liekö kovin oleellinen asia ravinnon kokonaisuuden kannalta.

juu, minä ainakin juon sellasta vettä, mitä salin juoma-automaatista tulee! elikkä yleensä haaleaa...ja palautusjuomankin sotken hieman haaleaan veteen, eli en 'jääkymään'..

No mä ainakin juon niin perkeleen kylmää ku hanasta tulee! Mitä lämpimämpi vesi on sitä enemmän se irrottaa haitallisia aineita putkistoista, ja toi on totta. Kun keittää vettä, niin ei kannata kyllä ottaa niin kuumaa vettä kun hanasta tulee, että sais veden nopeammin kiehumaan, nimittäin jos noin kuumaa vettä sieltä tunkee kehoonsa niin siitä voi pitemmän päälle olla oikeesti haittaa.... Mutta ei toi oo se syy miks kylmää joisin. Ja kylmä vesi kuluttaa energiaa (tosi paljon varmaanjoo, mut kuluttaa kuitenkin.) :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taitaa tää juttu kuulua samaan sarjaan ku, että runkkaamisesta tulee sokeeks...:p

Mulla on systeemi se, että otan niin kylmää kuin hanasta tulee valmiiksi pulloon n. tuntia ennen esim. kuntopyöräilyäni. Ei satu kylmyys kurkkuun enää juodessa, mutta jotenkin maistuu vesi paremmalta kuin jos ottaisi suoraan sopivaa.

Kuulostaa typerältä, mutta näin se mulla menee. En edes oo suunnitellu sitä mitenkään, se vain on muotoutunut tämmöinen tapa.

Ja taas näitä minun terveystietoja:Pullotettu Lähdevesi ei ole pullotettuna enää niin hyvää kuin pullotusvaiheesa,enemmän bakteerikantoja kuin vesijohtovedessä.Koska vesi "seisoo" siellä pullossa.Ja mitä tulee lämpöiseen veteen,niin suositelvampaa juoda lähempänä omaa ruuminlämpöä olevaa vettä,esim kun itse käyn talvisin avantouintia harrastamassa,niin Piru jos menee juomaan kylmää vettä saunomisen yhteydessä,niin ei vittu mitä happovikoja tulee...:mad:

Lämmintä

Mä tykkään myös juoda huoneen lämpöistä vettä, sitä pystyy juomaan enemmän ja ei mee pakki sekaisin. Jos juon kylmää, pitää sitä juoda useimmin ja vähän kerrallaan. En yksinkertaisesti pysty...

Re: Lämmintä

Originally posted by JJJ
Jos juon kylmää, pitää sitä juoda useimmin ja vähän kerrallaan. En yksinkertaisesti pysty...

saat anteeksi.......TÄLLÄ KERTAA:D .....

Reenin aikana tulisi juoda kylmää tai viileää vettä koska se jäähdyttää elimistöä...tämä on kaiketi ihan järkevä syy?

Noista vesiputkista (ou jee): ei tietenkään oteta hanasta lämmintä vettä vaan kylmää ja annetaan sen seistä (siis ei pullossa vaan kannussa) ja hapettua, niin se hapettuminen oli pointsi, että kylmässä vedessä ei olisi sitä happea.

ei kai sitä happea ole lämpimässäkään vedessä sen enempää?? siis jos vettä seisotetaan, niin eiköhän sille käy aivan samoin oli se kylmää tai lämmintä...? ero ei mahda kovinkaan merkittävä olla....:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom