taskulämmintä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin kylmää kun vaan hanasta tulee!! En jaksa tehdä kaikkea kuten ¨pitäisi¨.

Originally posted by jpm
ei kai sitä happea ole lämpimässäkään vedessä sen enempää?? siis jos vettä seisotetaan, niin eiköhän sille käy aivan samoin oli se kylmää tai lämmintä...? ero ei mahda kovinkaan merkittävä olla....:)

Ei se hapen määrä riipukkaan tuossa tapauksessa veden lämpötilasta, vaan siitä, että vesijohtoverkossa vesi on melko korkean paineen alaisena, jolloin siihen liuenneena on huomattavasti enemmän ilmaa kuin ilmakehän paineessa.

Kun lasket vettä lasiin, voit nähdä kuinka ylimääräinen kaasu alkaa vapautua pikkuruisina kuplina paineen muutoksen myötä.

Enpä ota aiheeseen muuten kantaa... Menee mielestäni enemmän kuin vähän sarjaan "jäätelöä voi syödä lihomatta, koska sen lämmittäminen ruoansulatuksessa kuluttaa vastaavan määrän energiaa" - Heh

Originally posted by Kerpele
Ilmeisesti treenatessa kehonlämpöisen veden juonti on suositeltavaa, koska kylmä vesi pitää lämmittää -> mahalaukun verenkierto lisääntyy ja ei välttämättä hyvä jutska kesken treenin? Jotain tälläista lukenut...

Kyllähän tuo pitää paikkansa että se vesi pitää lämmittää mahassa ruuminlämpöiseksi ennenku se alkaa sieltä imeytymään. Se että onko tuolla nyt sitte paljoakaan merkitystä on ihan toinen juttu....
Itse juon semmoista haalea vettä ku reenailen.

Originally posted by Max Powers
Enpä ota aiheeseen muuten kantaa... Menee mielestäni enemmän kuin vähän sarjaan "jäätelöä voi syödä lihomatta, koska sen lämmittäminen ruoansulatuksessa kuluttaa vastaavan määrän energiaa" - Heh

Kyllä toi ylläoleva pitää paikkaansa jäätelön energiamäärästä vähän riippuen. Sellerihän on esim. miinuskaloriruokaa: sen sulatus kuluttaa enemmän energiaa kuin mitä siitä saadaan imeytyneenä takaisin.

Itse otan kraanasta niin kylmää vettä kuin mitä sieltä tulee. Suomessa kylmävesijohdosta tuleva vesi on miltei steriiliä, lämmin vesi sisältää paljon enemmän bakteereja.

Semmosta vettä juon kuin hanasta tulee. Joskus kylmää, joskus haaleaa - so not. Kunhan reeni kulkee.

Siinä vaiheessa kun pitää olla lämpömittari kädessä vahtaamassa optimaalista juomaveden lämpötilaa - vaihdan lajia.

Re: Lämmintä

Originally posted by JJJ
Mä tykkään myös juoda huoneen lämpöistä vettä, sitä pystyy juomaan enemmän ja ei mee pakki sekaisin. Jos juon kylmää, pitää sitä juoda useimmin ja vähän kerrallaan. En yksinkertaisesti pysty...

Yhdyn tähän täysin.

Itse sekoittelen palautusjuomat aina suht lämpimään veteen.. Siis lähes kädenlämpöiseen. Tuntuu imeytyvän masusta pois huomattavasti paremmin, kuin kylmään sekoitettu. Kylmään sekoitettu jää vellomaan pakkiin ja tulee huono olo. Lämpimän veden kanssa samaa en ole huomannut, mutta ero palautusjuoman kanssa on huomattava.

Originally posted by tormave
Kyllä toi ylläoleva pitää paikkaansa jäätelön energiamäärästä vähän riippuen. Sellerihän on esim. miinuskaloriruokaa: sen sulatus kuluttaa enemmän energiaa kuin mitä siitä saadaan imeytyneenä takaisin.

Jäätelön "lämmitykseen" kuluva energia on minimaalinen verrattuna siihen energiaan mitä jäätelöstä itsestään kertyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuten tuossa jo ainakin kahteen kertaan todettiin, se vesi joka menee kylmänä vatsaan pitää lämmittää. Veri tulee siis pois muusta verenkierrosta esim. lihaksista. Normaalisti kun hikoillaan ja juodaan kylmää vettä, on ongelma ilmeisesti se, etttä hiki poistuu nimenomaa pintaverenkierrosta vatsaan lämmittämään sitä vettä. Pintaverenkierrossa oleva verihän puolestaan parhaiten hien kanssa jäähdyttää kehoa. Ts. jos on kuuma ja juo kylmää vettä, niin energian kulutus kasvaa ja myös se teennäinen "viileys" voi ollakin ihan huuhaata koska haihtuminen iholta pienee.

Mikä merkitys tällä sitten käytännössä on... ei ilmeisesti kovin suuri, kun harva siitä valittaa tosissaan. Jos kylmän veden juominen aiheuttaisi "vakavaa" lämmönnousua muussa ruumissa, olisihan se jo huomattu aikoja sitten. Optimaalisen treenin kannalta ehdottomasti pitäisi juoda lämmintä vettä - olisi se sitten pahan makuista tai ei. :thumbs:

Itse pyrin säätämään veden lämpötilan oman sormenlämpöiseksi. Jotenkin luontevampaa juoda kehonlämpöistä vettä kuin jääkylmää. Olut tietysti kylmänä :kippis1:

Haaleaa vettä juon. Kylmää en saa oikein alas ja se vihloo hampaita.:(

Huoneenlämpöistä koska saan kylmästä vedestä heti kurkun kipeäksi!

Mä juon lämmintä, melkein jopa kuumaa vettä. En ainakaan vielä ole kuollut putkistobakteereihin :D Jos juon kylmää vettä, niin ainakin näin talvisin tulee kylmä. Kesällä tietenkin kylmää vettä!:kippis1:

Kylmää. Koska haalea vesi ei ole hyvää. Tosin kun reenaa kovaa se on aika sama minkä lämpöstä se vesi on kunhan on.

Kylmää tietenkin. On se nyt helvetti jos nykyään ei saa juoda edes raikasta vettä!
Salilla ollessa ainakin mulla toi vesi lämpenee melkeimpä huoneenlämpöseksi, kun hypistelee juomapulloa käsissä.

Kylmä vesi on kyllä puhtaampaa, mutta liikuntasuorituksen aikana yritän välttää, juomapullossa se on yleensä ehtinyt lämmitä. Vähän sama juttu kuin että saunasta ei saisi hypätä suoraan järveen. Kun syke on kolminkertainen lepotilaan verrattuna ja keho käy kierroksilla, ei välttämättä tee hyvää aiheuttaa sisuskaluille shokkia heittämällä sinne kylmää nestettä. Vaikka järveen hyppätessä tuon eron huomaakin selkeämmin, niin juodessa kylmä neste tupsahtaa kuitenkin suoraan sisäelinten keskelle. Tuskinpa tuosta terve ihminen kuitenkaan suuremmin kärsii, välittäköön ken tahtoo.

Niin kylmää kun hanasta tulee...lämmintä vettä ei saa alas kun pakon edessä!!

Jostakin muistan kuulleeni, että jos pakkasella urheilee ja silloin juo jääkylmää vettä, kuluttaa keho "paljon" energiaa sen lämmittämiseen kehon lämpöiseksi...sitä en sitten tiedä mitä merkitystä tällä on ja mitä perää yleensäkään. Itse en mitään hiihtoa tai vastaavaa oo koskaan harrastanu...eli ei oo omakohtasta kokemusta asiasta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom