Tasavero ehdottomasti.
Ongelmana on nykyään se, että keskiluokka ei onnistu kumuloimaan minkäänlaista vaurautta itselleen. Siksi onkin kyseenalaista, että sitä perinteistä keskiluokkaa kutsutaankaan keskiluokaksi.
Eli, jos molemmat, sekä mies että nainen, ovat töissä, oletetaan vielä että kohtuullisen hyvissä töissä, niin ei silti kumuloidu rahaa. Verotus vie kaiken, kun lasketaan muut verot mukaan, autoverot, alvit jne.. rahaa ei jää säästöön ylimääräistä siten, että sitä voisi esimerkiksi sijoittaa. Suomalaiset ovat tässä suhteessa Euroopan köyhimpiä, ei niinkään palkkatuloissa, vaan varallisuudessa. Ei ole rahaa jäljellä enää kun palkka on tilille kilahtanut.
Kyseessä on ongelma, sitäpaitsi kun varallisuutta ei ole, niin palveluita ei voida käyttää, ja siinä on omat kierteensä.
Kyllähän ne todelliset ruikuttajat ovat juuri niitä, jotka sanovat että "olkaas riistäjät hiljaa, jos tienaat kaksi kertaa enemmän ku minä, niin se on väärin se, ja jäähän sulle senkiun jälkeen kuitenkin vähän enemmän käteen kun mulle.".. juuri tällaiset runkkarit, ja todelliset häviäjät, ryöstävät ja käyvät kaikkien jääkaapilla, ja laittavat arvoa "omaan hommaan", josta markkinat tai työnantajat tai muu oikea maailma perusta.
Voinhan minäkin olla ammattikakkaaja. Kukas sinä olet arvoa siihen laittamaan? Enköhän minä ole yhtä arvokas kuin sinäkin, joten miksi sinä saat enemmän rahaa kuin minä, koska se luo eriarvoisuutta?
Nämä ympyräpäättelyn mestarit pitäisi kyllä viedä takaisin kouluun, tai ainakin pois johtotehtävistä, jossa edellytyksenä pitäisi olla ideologisen meuhkaamisen sijaan todellisuudentaju.