Anteeksi otsikko, varmasti alkaa tappelu jo pelkästään tuolta pohjalta. Olen toki tottunut jo, olenhan tällainen oman tieni kulkija, laatikon ulkopuolelta ajatteleva hylkiö ;)
Mutta, asiaan.
Olen nyt keskittynyt lähiaikoina lähes 100% vain muutaman eri liikkeeseen:
1. Kulmasoutu (joskus myös varioiden yläselälle)
2. Mave (joskus sjmv, Pienillä painoilla polviin. Useita sarjoja ja paljon toistoja)
3. Etunojapunnerrukset (volyymityyppisesti, paljon sarjoja useilla eri tekniikoilla, mutta useimmiten kapealla otteella jotta osuisi ojentajillekin)
4. Pystypunnerus (lähiaikoina hyvin harvoin)
5. Lankkupidot (tavoitteena lähes joka päivälle edes yksi pito)
6. Kyykky (Lähtökohtaisena ajatuksena 20 toiston systeemillä)
USEIMMITEN TEEN SIIS VAIN 1-2 LIIKETTÄ PÄIVÄSSÄ. Toisto- ja sarjamäärät ovat toki suuria.
Kädet näköjään kasvavat erittäin hyvin ihan näinkin.
Tämä tuskin toimii isoilla romuilla tehden, mutta kun tekee suht pienillä painoilla ja älyttömän paljon sarjoja ja toistoja, siirtyy esim kulmasoudussa työt jossain kohtaa hauiksillekin. Varsinkin kun siihen tarkoituksella olen pyrkinytkin.
Keskimäärin kerran viikossa tulee tehtyä lisäksi jotain nitkutusliikkeitä, tuntuman ja peilikuvan antamien vihjeiden perusteella.
Pyrin treenaamaan edes jotain joka päivä. Kevyet päivät ilmoittaa kroppa.
Joskus teen paljon rest-pauseja, joskus taas kevyempää sarjaa pidempään pumppaillen.
Peilikuvan perusteella otan toki hauista mukaan jos alkaa näkymään kuihtumisen merkkejä. Toistaiseksi vain kasvua, kun viimeiset pari viikkoa tehnyt lähes pelkkää kulmasoutua, ja lähes jokaikinen päivä.
Ja sitten itse ketjun aiheeseen:
Onko täällä paljonki jannuja jotka eivät käsiä erikseen treenaa? Kuvia? Kokemuksia?
Pieni muistutus vielä: Kurinalaisten bodareiden tai isojen voimapuolen mörssäreiden kannattanee siirtyä johonkin järkevämpään ketjuun.. :D
Volyymitreenaajat, omalla painolla treenaavat, street-workouttaajat, kamppailijat jne saattavat jopa taikoa tähän ketjuun jotain järkevääkin.
Mielenkiintoisena pidän aihetta ja kaikkea mitä tämän ympärille luulisi syntyvän. Suurin osa pakkiksen ketjuista kun tahtoo olla yhtä ja samaa vääntöä.
Olisi mukava jos toisinaan mietittäisiin vähän muistakin näkökulmista näitä juttuja.
Kaikki tällainen vähän erilainen treenaminen ja jengin kokemukset kiinnostaisi kovasti.