Tarvitaanko sitä proteiinia yli 2 g per painokilo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
NGV sanoi:
En tarkoitanut tavallista riisiä vaan sokeria, lukisit nuo viestini. Ei vaalea riisi ole läheskään niin paha kuin sokeri. Ja peruna ei ole muistaakseni niin nopea kuin tavallinen riisi eikös se ole semmoinen ns. keskinopea hiilari? Ja bulkilla tuo peruna menee ihan hyvin, mutta sokerista tuossa puhuin, perunassa sentään on tavaraa jolla kroppa tekee jotain, kun taas sokerilla ei ole minkään näköistä tarkoitusta, tai on, mutta mitään suurta hyötyä siitä ei ole.
[offtopic]Yritän kyllä parhaani mukaan kaikkien noiden IMO sanojen ja kirjoitusvirheiden keskeltä lukea viestisi. Mutta jos puhuit sokerista koko viestisi ajan, niin aika vaikeaksi sen ymmärtämisen lukijoille kyllä teit
NGV sanoi:
Mutta yksi kysymys heräsi, eikös makarooni ja riisi ole suhteelisen nopeata hiilaria? Siis IMO on, mutta taas tummat vaihtoehdot sopivat IMO paremmin bodaukseen, voimanostoon ja puntaukseen. Siis totta kai sitä hiilaria pitää syödä ja paljon, mutta se on eri asia mistä lähteistä sen ottaa. Kaikella kunioituksella, mutta että voi mitenkään väittää, että sokerista saaduissa hiilareilla tekee jotain
Bisley ei maininnut sokeria, vaan riisin, makaroonin ja perunan. Sinäkin mainitset aluksi riisin ja makaronin. Sitten muutaman IMO sanan jälkeen puhut sokerista. Minä ainakin sain sellaisen kuvan että tarkoitat sokerilla makaronia ja riisiä :hyper:

Anteeksi, että ymmärsin väärin :piis: [/offtopic]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bisley, eikä sua häiritse, että NGV teitittelee sinua. Olen myös huomannut, että NGV teitittelee Boogieta?!?!?!?IMO netissä ei tartte ihmisiä teititellä IMO. ;)

Samo sanoi:
Bisley, eikä sua häiritse, että NGV teitittelee sinua. Olen myös huomannut, että NGV teitittelee Boogieta?!?!?!?IMO netissä ei tartte ihmisiä teititellä IMO. ;)
Katos vaan kyllähän tuo näyttää teitittelevän!:hyper:
Ja ihan hyvä vaan. Kaikki muutkin sopis teititellä meikäläistä, olenhan Pohjoismaiden Kehonrakennuksen Alle 70-kiloisten Voittaja/Mestari ja luonteeltani erittäin ylpeä, kukkoileva ja itserakas! Kruunaamaton kuningas!!;) :D :D

KSENA sanoi:
HUOMAATTEKO EDES, kun syötte makaroonia tai riisiä, niin sen insuliinin heittämisen? itse en ainakaan, mutta jo karkkia vetää, niin huomaa.

Sama juttu itselläni, juuri missään muussa kuin karkkia ja muuta paljon sokeria sisältävää isompia määriä syödessä en huomaa mitään insuliinipiikkejä. Esimerkiksi 200g karkkia syödessä sen piikin sitten huomaakin jo todella selvästi ja aiheuttaa ainakin itselläni mm. pahoinvointia. Siksi ei tule kovin usein suuria määriä karkkeja syötyäkään. Ja hyvä niin :)

NGV sanoi:
mutta jos verrataan tavikseen joka kuluttaa rahansa tupakkaan ja alkoholiin ja kehonrakentajaan joka tuhlaa rahansa lisäravinteisiin ja proteiini pitoisiin ruokiin, niin kumpi on teidän mielestänne parempi, ostaa tavaraa joka pilaa elämänne vai tavaraa joka voi tehdä elämästä elämisen arvoisen, okei vähän vitsiä tähän joukkoon, että ei olisi niin totinen.:D

Todellakin vitsiä, itselläni ainakin elämä menisi pahemmin pilalle jos jäisin aina kaverien pyytäessä ottamaan kuppia kotiin syömään ja lepäämään, jäisi monta hauskaa reissua ja kokemusta kokematta.

Katabolic sanoi:
Todellakin vitsiä, itselläni ainakin elämä menisi pahemmin pilalle jos jäisin aina kaverien pyytäessä ottamaan kuppia kotiin syömään ja lepäämään, jäisi monta hauskaa reissua ja kokemusta kokematta.
Jää nyt ihmeessä kotiin lepäämään ja syömään!! Jos sitä meikäläinen saisi harrastaa niin silloin tiedän kuolleeni ja päässeeni taivaaseen!!

Kilo irtokarkkia ja 3-litraa pepsi-maxia ja juustohampurilaisia 20kpl! Pari kolme hyvää leffaa ja sohvalle pötköttää mamman kanssa. Mikään kaveri ja kuppi-ilta ei saisi meikäläistä siitä liikahtamaankaan! Ja se on FAKTA!!!:rolleyes: :)

Bisley sanoi:
NGV taitaa olla aika vähillä hiilareilla? tai sitten hän vetää sokeria niin että nenä on valkoinen. :D :D :D :D
En oo vähillä, mutta en oo myös nopeatakaan vetänyt.

Samo sanoi:
Bisley, eikä sua häiritse, että NGV teitittelee sinua. Olen myös huomannut, että NGV teitittelee Boogieta?!?!?!?IMO netissä ei tartte ihmisiä teititellä IMO.
No miten muuten voit sanoa sen, että arvostat heitä? Minusta se olisi jo häpeälistä jos ei noita miehiä teititelisi, koska he ovat sen ansaineet ja kunnioitan heitä sen verran paljon ja on siinä myös toinenkin syy. Se toinen syy on se, että olen asunut noin 5 vuotta Intiassa ja siellä oli häpeä olla kunioitamatta vanhempaa henkilöä esim. reilusti vanhempaa piti sanoa Uncle tai Anty ja vähemmän vanhempaa Baih tai Diidii, eli veli tai sisko, tosin ei mun ois ollut pakko, mutta maassa maan tavalla. Tuolta jäi semmoinen kunnioitus juttu päälle.

Bisley sanoi:
Katos vaan kyllähän tuo näyttää teitittelevän!
Ja ihan hyvä vaan. Kaikki muutkin sopis teititellä meikäläistä, olenhan Pohjoismaiden Kehonrakennuksen Alle 70-kiloisten Voittaja/Mestari ja luonteeltani erittäin ylpeä, kukkoileva ja itserakas! Kruunaamaton kuningas!!
Tuossa on yksi monista syistä miksi teitittelen, kuka ei muka häntä teitittelisi? :confused:

Ksena sanoi:
HUOMAATTEKO EDES, kun syötte makaroonia tai riisiä, niin sen insuliinin heittämisen? itse en ainakaan, mutta jo karkkia vetää, niin huomaa.
Itse huomaan, varsinkin joskus koulussa 15km hiihdon jälkeen kun syö vaaleta makaroonia niin olo on kuin olisi nuortunut 12 vuotta.:lol2:

Shammer sanoi:
Tehdäänpä pieni laskelma.

Käteen jää opintotuesta vuokran jälkeen n. 150€. Siitä netti 10€, hesari 5€, bussikortti 33€. Rahaa jäljellä rontti 100€. Siihen vielä sitten jotain satunnaisia maksuja, kuten kuntosalimaksut (onneksi halpoja, kun käy koulun saleilla: vain n.50€/vuosi), vakuutukset (70€/vuosi) jne jne. niin rahaa jää ruokaan keskimäärin selvästi alle 100€/kk.

Siihen kun mätkäyttää 200€ ruokalaskun päälle, niin tili meneekin miinukselle noin 100€/kk! No, onneksi rahaa saa pankista ja korot ovat pienet. :rolleyes: )

Olet aivan oikeassa, mutta itse en kavahda vähääkään lainanottamista. Itsellä menee rahaa opintotuki+200e/kk, tuo hieman yläkanttiin. Vuodessa saa sitten ottaa lainaa lähemmäs 2000e. Tosin oletuksena on, että kesällä säästetään kesätöistä mahdollisimman paljon, kuten jo sanoitkin. Eli loppujen lopuks lainaa ei välttämättä tarvi edes ottaa, riippuu kesätöistä ja omista tarpeista ja kulutustottumuksista.

KSENA sanoi:
....ite pyrin vetää joka aterialla hiilaria....ja katkaskaa treenin jälkeen hiilareiden saanti, tietysti palkkariin se malto

wtf dude? Voisko tähän saada joltain toiseltakin vahvistusta. Ite oon täältäkin saanu lukea että just treenin jälkeen kuuluis hiilareita vetää. Tottakai sillä on väliä mihin aikaan reenaa, eli jos ekan aterian jälkeen meen reenaa niin en todellakaan jätä hiilarin syöntiä siihen, mut noin muuten, mihin toi juttu perustuu?

Periaate on ns. "carbo cut off" jolla kontrolloidaan hiilarin saantia aikana jolloin sillä on hyvin vähän hyötyä ja käyttöä.

NGV sanoi:
Siis totta kai sitä hiilaria pitää syödä ja paljon, mutta se on eri asia mistä lähteistä sen ottaa. Kaikella kunioituksella, mutta että voi mitenkään väittää, että sokerista saaduissa hiilareilla tekee jotain, ne antavat mukavan insuliini piikin ja läskiä tulee tuutin täydeltä?

Se läskin kertyminen riippuu energiamäärästä, ei insuliinipiikeistä. Eli voit ihan hyvin vaikka syödä sokeria (sakkaroosihan ei ole edes kovin korkealla GI-taulukossa) pelkkänä hiilarinlähteenä, jos energiamäärä on kohdallaan ja et saa lisää ihraa kroppaasi. :thumbs:

NGV sanoi:
Mutta onhan proteiini kallista, mutta jos verrataan tavikseen joka kuluttaa rahansa tupakkaan ja alkoholiin ja kehonrakentajaan joka tuhlaa rahansa lisäravinteisiin ja proteiini pitoisiin ruokiin, niin kumpi on teidän mielestänne parempi, ostaa tavaraa joka pilaa elämänne vai tavaraa joka voi tehdä elämästä elämisen arvoisen, okei vähän vitsiä tähän joukkoon, että ei olisi niin totinen.:D
Prodeko tekee elämästä niin ihanaa :D

Rööki ja viina ovat nautintoaineita (:kuola: )

btw. Rauhoitu ny NGV oikeesti vähän, jätkä on bodybuilding-burnoutissa ennen kaljanostoikää tota vauhtia pian.

anatoli^ sanoi:
Olet aivan oikeassa, mutta itse en kavahda vähääkään lainanottamista. Itsellä menee rahaa opintotuki+200e/kk, tuo hieman yläkanttiin. Vuodessa saa sitten ottaa lainaa lähemmäs 2000e. Tosin oletuksena on, että kesällä säästetään kesätöistä mahdollisimman paljon, kuten jo sanoitkin. Eli loppujen lopuks lainaa ei välttämättä tarvi edes ottaa, riippuu kesätöistä ja omista tarpeista ja kulutustottumuksista.

No niin, oltiin siis samoilla linjoilla kumminkin. Kyse on siis siitä suhteellisuudesta. Mun mielestä ruoka on kallista, koska minulla ei siihen ole varaa ilman, että otan lainaa. Jos sä et koe sitä kalliina, niin hyvähän se vaan on.

En minäkään sitä lainanottamista kavahda, mutta ei se myöskään mukavaa ole. Lainaa otin tänä lukuvuonna 1200€, ensi vuonna en tarvitse luultavasti sitäkään. Eli kyllä ilman lainaakin on tosiaan mahdollista tulla toimeen, kuten sanoitkin.

themastodontti sanoi:
No kerropa mulle samalla miks treenin jälkeen hiilarista on hyvin vähän hyötyä?

siis taisin kirjottaa epäselvästi, mutta oletetaan, että treenaat klo 18, tuut salilta pois klo 19.30 ja oot vetäny palkkarin. tämän jälkeen et syö enää hiilaria, koska sillä ei sinänsä tee enää mitään, koska se varastoituu rasvaksi helposti ja yöllä menee kasvuhormoonin eritys? pilalle, jos on liikaa hiilihydraattia kehossa. joten jos treenaat aamulla, niin sitten vaan hiilaria päivän aikana, mutta itse vedän viimeisellä aterialla niin pelkkää proteiinia, kuten rahkaa

NGV sanoi:
Tuossa on yksi monista syistä miksi teitittelen, kuka ei muka häntä teitittelisi? :confused:

No esimerkiksi minä en teitittele täällä ketään, koskaan, oli mitä meriittejä hyvänsä. On eriasia teititellä vanhuksia kuin kolmekymppisiä ihmisiä vaikka nuori Bisleyhin verrattuna oletkin. Mutta teitittele vaan jos haluat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom