Tarviikos Exploreria mihinkään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orwelll
  • Aloitettu Aloitettu
Sorgen, ei ole ihan tän foorumin juttui, mut nettinörtit ei osaa vastata suomeksi.
Jos poistan Explorerin koneeltani, ni vaikuttaako se miten mun läbärin toimintaan?

MIten sen sitten viel voi poistaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sitä voi poistaa, Microsoftin kusipäiden takia. Jos poistat sen painamalla deleteä, poistat vain kuvakkeen, et ohjelmaa, eikä tuosta mitään haittaa ole.

Edit: Onnistuu tuo poistaminen, mutta helkkarin monimutkaista se on, eikä se onnistu jo asennetusta windowsista, tietääkseni.

Itellä toi on kyllä poistettu eikä siitä mitään harmia ole ollut. Siis jos nyt puhut Internet Explorerista etkä Explorerista.

Selvennetään vielä muillekkin, eli IE=selain, Explorer=resurssienhallinta. IEn kai pystyy jotenkin poistamaan. en sitten tiedä mikä hyöty tästä saadaan kun tämä poistetaan. Exploreria koneelta ei taida saada poistettua mitenkään, niin että windwows vielä toimisi...

iexplore(r?!?).exe = internet explorer - nettiselain
Explorer.exe = windowsin ikkunasysteemi (käynnistä-palkki, kansioidenhallinta jne jne)

Nuo molemmat Explorerit on aika tiukasti integroituna toisiinsa. Huomaat esim. siitä kun avaat jonkin kansion ja kirjoitat osoiteriville www-osoitteen. En edes ymmärrä miksi IE pitäisi poistaa, ei sitä ole pakko käyttää.

Nuo molemmat Explorerit on aika tiukasti integroituna toisiinsa. Huomaat esim. siitä kun avaat jonkin kansion ja kirjoitat osoiteriville www-osoitteen.
Mä olen ymmärtänyt asian myös näin. Internet Explorer on suuri osa Windows Exploreria, joten sitä ei voi poistaa.

Windows Explorerinkin voi kyllä poistaa. Itsellä on kokemusta aiheesta. :) On kyllä mielenkiintoista yrittää käyttää Wintoosaa ilman ikkunoita, kuvakkeita työkalupalkkia jne.

Joo, eli mulla on sellainen IE:n mukana tullut Dr.Watson ohjelma, joka ilmoittaa ain vähän väliä, kun yritän kattoa filkkaa koneelta, että "ohjelma ei vastaa ja se joudutaan sulkemaan". Sen jälkeen kone on jumissa ja vanha kunnon CTRL+Del kautta saa "jumiutuneen" TEMP-kansion sulettua.
Playeri kyl lähtee pyörii, mut kun lopettaa kattomisen, on ain laitettava C+D.
Ei siit ny hirveest harmia ole ja uus konekki pitäis ostaa koht, mut ajattelinpa vaan, että jos sen IE:n olis napannu widduun, kun en sitä käytä. Olen Firefox-miehiä.

Mikäs muuten on virtuaalimuisti? Mulla on kuulemma sekin vähissä. Mitä pitää poistaa, että sitä saa lisää.

ps. MOH rules.

Mitä vittua, mistä lähtien KDE:n on voinu asentaa winukkaan?

Tuskin tuo vitsikään on?

Ei ole vitsi. KDE-tiimillä on ilmeisesti tavoitteena tehdä 4. versiosta käyttöjärjestelmäriippumaton.
Nykyinen toteutus taitaa olla vielä aika rajoitettu, en tiedä kun en Windowsia käytä.

ja sitten seuraakin kysymys, miksi ei suoraan asenna linukkaa, jos KDEn haluu?

Tai *BSD:tä. Eikö se ole hyvä että tulee vaihtoehtoja Windows-maailmaankin?

Meikäläinen on näköjään tippunu tästä atk maailmasta kokonaan pois, tosin ei oo tullu kahmittuakaan tietoa vuoteen kahteen lisää..

Suhteellisen iso shokki oli tuo KDE winukkaan :D

ja orwell: En tiedä tuosta watsonista, mutta kuten mikä tahansa microsoftin "tarjoama" ohjelma on perseestä, ja jos se vielä tuurilla näkyy lisää tai poista sovelluksessa, kannattaa se poistaa heti. Mulla kävi aikoinaan defenderin kanssa samoin, kone jumi koko ajan, mutta poisto onneksi auttoi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom