Tarkastutanpa reeniohjelman

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
Liittynyt
25.8.2002
Viestejä
2 730
Olen nyt kieli solmussa kasannut tämmöisen "ensimmäisen" treenitaulukkoni kasaan ties mistä lähteistä revittynä, mutta sanokaapas, onko taulukko kuin sylvin perseestä, vai kelpaako se?

taulukko.jpg


On mahdollista, että kuva ei näy kaikilla teillä, koska se sijaitsee Geocitiessin serverillä ja niillä paskiaisilla on tapana sulkea sivusto tilapäisesti, jos siinä käy liikaa vierailijoita.


-Mixu
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turhan paljon treenaat, itse ottaisin kevyen päivän pois. Treenijaosta.. jos tuo toimii sulla niin mikä ettei. Noi ylätaljan painot vähä kummastuttaa, teet sitä isommilla painoilla mitä kyykkyä ?? Nojuu, nuo jotkut liikkeet on vähä kummallisessa järjestyksesä, esim perjantaina ensin alaselkää, sitten rintaa ja sitten vielä yläselkää. Kannattaa treenata ensin vaikka rinta ja sitten selkä kokonaan.
 
Originally posted by Hapero
Toimii toi kun laittaa copy&pastella.
Geocitiesin kautta linkittäminen ei taida onnistua...

Joo noin toimii.
Mixu: Miksi teet vatsat joka treenissä?? Vieläpä samalla liikkeellä! 1-2xvko riittää, ne ovat samanlaiset lihakset siinä missä muutkin. Voit jakaa vaikka kyljet ja suorat vatsat eri päiville niin saat enemmän vatsatreenejä mutta älä nyt istumaannousuja joka treenissä tee. Ja toi 1-3 toiston viikko taitaa olla vatsoille vähän turha. Oletko kauan treenannut? Onko noi 1-3 toistoa maksimipainoilla vai? Aika rankka josset ole kokenut hemmo, siis ajatellen loukkaantumisriskiä jne.
 
miksi et jaksota treenejäsi selkeesti massa ja voima kausiin vaan yrität hakea kaiken kerralla...?
ja muutenkin en jaksa uskoa että kerkeet palautua tuommoisissa jaksotteluissa tarpeeksi..
vielä kuin mainitsit:
"Olen nyt kieli solmussa kasannut tämmöisen "ensimmäisen" treenitaulukkoni kasaan ties mistä lähteistä revittynä,mutta sanokaapas, onko taulukko kuin sylvin perseestä, vai kelpaako se?"
niin oletan ettet ole kovin kokenut ja rutinoitunut salilla kävijä vielä?
 
Ehdottaisin, että ottaisit esim tältä palstalta jonkin ohjelman, joita täällä on ollut rutkasti esillä. Miksi treenaat tukilihakset aina reenin alussa?

Treenaat alaselän peräkkäisinä päivinä... ei hyvä. Ja vatsoista sanottiin jo. Nämä lihakset rasittuvat muutenkin treeneissä, joten anna niidenkin levätä. Mikäli haluat pitää jaon tuollaisena, poista siitä toi eka "kevyt" päivä pois, kuten jo mainittiinkin.

Voisit myös karsia ns "hilavitkutinkitkutin"-liikkeitä vähemmälle: loitontajat-lähentäjät. Kyykky jalkapäivälle. Näin sinulla olisi 3-päiväinen ohjelma, ja tällöin kannattaisi jakaa esim ma,ke,pe
 
Ihan mutuna: Tuossa ohjelmassa on päällekkäisyyksiä/hiluvitkutusta sen verran paljon,että en itse rupeasi tuolla pohjalla treenaamaan eli mun mielestä on vaikka sitten sieltä Sylvin perseestä.
Jos on eka ohjelma suosittelisin melkein silti raakaa jakoa:

1.päivä
Rinta/ojentajat/hartiat

2.päivä
Selkä/hauis

3.päivä
Kintut
 
Jos haluat treenata neljänä päivänä viikossa, niin treenijako voisi olla vaikka seuraava:

Ma: Selkä,(epäkkäät, pohkeet)
Ti: Rinta, olkapäät
To: Jalat, pohkeet
Pe: Kädet

Mutta jos pääset myös viikonloppuna treenaamaan, niin sitten muuttaisin tuota ohjelmaa.
Kolme kovaa viikkoa ja sitte yks kevyempi. Vatsat treenaisin aina viimeiseksi, korkeintaan kaks kertaa viikossa. Tommonen 3*1-3 systeemi on aivan turha, noh kyykyssä ja penkissä vois käyttää jos maksimivoimaa haetaan...
Reiden lähentäjä/loitontaja hilavitkutin liikkeet jättäisin pois.

edit: säätöö
 
Viimeksi muokattu:
Originally posted by Olbe
Ihan mutuna: Tuossa ohjelmassa on päällekkäisyyksiä/hiluvitkutusta sen verran paljon,että en itse rupeasi tuolla pohjalla treenaamaan eli mun mielestä on vaikka sitten sieltä Sylvin perseestä.
Jos on eka ohjelma suosittelisin melkein silti raakaa jakoa:

1.päivä
Rinta/ojentajat/hartiat

2.päivä
Selkä/hauis

3.päivä
Kintut

Jos tuolla jaolla haluaa treenata, on yksi muutos paikallaan:
jos olkapäät ei ole valmiiksi geneettisesti loistavat luomukset, ei ole järkevää treenata niitä ojentajien jälkeen, vaan järjestys rinta-olkapäät-ojentajat. Jää olkapäille tehtävästä punnerrusliikkeestä karmea määrä tehoa muuten pois.
 
Originally posted by S225T


Jos tuolla jaolla haluaa treenata, on yksi muutos paikallaan:
jos olkapäät ei ole valmiiksi geneettisesti loistavat luomukset, ei ole järkevää treenata niitä ojentajien jälkeen, vaan järjestys rinta-olkapäät-ojentajat. Jää olkapäille tehtävästä punnerrusliikkeestä karmea määrä tehoa muuten pois.

Juuri näin,latasin nyt vaan tollasen työntö/veto/jalat raakahässäkän...
 
Toi veto työntö zydeemi vaatii musta kovan kunnon. Siinä kun pakkaa tulemaan sarjoja niin prkuleesti. Muuten kyllä eri hyvä zydeemi, varsinkin jos rasituksen kohdistamisen kanssa on ongelmia. Ittellä jää kyllä esim. hauis ja ojentajat helposti lapsipuolen asemaan.
 
No niin, tulihan se sieltä

Vastauksina kysymyksiin:
- en todellakaan tiedä tarpeeksi kehonrakennuksesta (tai kuntosalitreeneistä), jonka takia sitten tuo ohjelma teille näyttää idioottimaiselta, itsestäni se oli oikein hieno :)
Olen kesän tehnyt salilla erilaista, pienempää ohjelmaa, yksi liike / lihas, jalat - rinta/selkä - kädet/hartiat

No, perehdyn syvemmin tänne viestien sekaan, tuo kevyt viikko - raskas viikko - systeemin löysin täältä jonkun viestistä ja otin heti käyttöön, ilman kokemusta tosin. Ne muutamat kirjat, mitä olen lukenut, ovat olleet aika ympäripyöreitä; tietoa liikunnasta, mitkä lihakset ovat missä ja sitten paljon eri liikkeitä kuvitettuina. Mitään kehonrakentajan kirjaa en ole lukenut.
 
Originally posted by Dolph Lunkreeni
Toi veto työntö zydeemi vaatii musta kovan kunnon. Siinä kun pakkaa tulemaan sarjoja niin prkuleesti. Muuten kyllä eri hyvä zydeemi, varsinkin jos rasituksen kohdistamisen kanssa on ongelmia. Ittellä jää kyllä esim. hauis ja ojentajat helposti lapsipuolen asemaan.

Vittu,että on ärsyttävä "sana" zydeemi...prkl! Niin ja asiaan.
Ei tee niitä sarjoja niin perkeleesti tartte tehdä esim. työntöpäivänä ei penkin ja vinopenkin jälkeen ole mitään järkeä ottaa punnerruksia olkapäille ainakin itelle vipunostot riittää.Toi lapsipuolen asema on kakspiippuinen,mulla kasvaa kädet kolmeen jaetulla ohjelmalla ihan hyvin,vaikka teen(pakosta) paljon pienemmillä painoilla kun esim. jos otan käsipäivän erikseen.Nyt on menossa WB-treenikierto ja yleensä,jos olen jotain erilaista ottanut on aika nopeasti ollut paluu vanhaan "paikallaan".Tohon voi luottaa,kun vuoreen se ei petä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom