Tapaus: Malminkartanon täyttömäki (Helsinki)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä asun ihan tuon mäen lähellä, joten joku kerta täytyy mennä testaamaan. Tiedän olevani heikossa kunnossa, sillä mun treenaamiset ovat vasta alkumetreillä! Voin kyllä ajan infota tänne, mutta varmasti tulee pohja-aika! ;) Mutta täytyyhän jonkun sekin kunnia ottaa!

Joka päivä tuosta kävelen ohi, voishan sitä itekkin käydä testaamassa joku kerta jos sattuu niin ettei ole ketään näkemässä. Mullakin on niin huono tuo kunto että kävelyksi menee varmaan aika pian mutta ajan otan ylös ja laitan tänne.

Joko siellä alkaa rappuset olemaan sulat? Tulee varmasti käytyä viikottain näin dieetillä. Toi on siitä hyvä ettei siellä tarttekaan juosta, kävely on jo hyvin rankkaa.

Joko siellä alkaa rappuset olemaan sulat? Tulee varmasti käytyä viikottain näin dieetillä. Toi on siitä hyvä ettei siellä tarttekaan juosta, kävely on jo hyvin rankkaa.

Eivät ole vielä sulat, vaan ylhäällä aika pahassa kunnossa (lauantaina).

Testaamassa kävin ja hienosti tuli se pohja-aika sieltä! :D

2:43 nimittäin. Mä juoksin ehkä 1/3 matkasta ja loput kävelin. Ihan helvetillinen homma! Syke varmaan 300 ja henki vaan pihisi, mutta pysähtynyt en! Ylhäällä tunsin elämäni ensimmäistä kertaa oikeasti veren maun suussani.

Kirjoitin pienen pätkän blogiinikin tuosta säälittävästä yrityksestäni: http://minalupaan.blogspot.com/2012/03/695-688-kg.html

Mitä tästä kaikesta voimme päätellä? PASKA KUNTO! :D Nyt se on oikein todistamalla todistettu.

Mä olen käynyt tuossa juoksemassa pitkin talvea aina satunnaisesti ja rappuset ovat olleet minun makuuni ihan juoksukunnossa koko ajan, eli ei tässä mikään pakko ole sulamisia ja heinäkuuta odotella. Sinne vaan.

Portaat oli hyvässä kunnossa, omasta kunnosta ei samaa voi sanoa kyseisen urakan jälkeen :D ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua ja sai tosissaan tehä hampaat irvessä duunia että huipulle asti sai itsensä hilattua. Täytyy taas ens viikolla lähteä tonne itseään rääkkäämään :D

voi tsukka. oliko pakko revetä, sorry kun jätkä heitti lähes veivin... kävin kerran itsekin ja vedin niin piippuun että 10-15m ennen vika porrasta aika oli 1.15 enkä pysynyt enää pystyssä loppuun asti ja kontata ei viitsinyt että ei siis tullut enkkaa joka on 1.24 kun siihen mihin portaat loppuu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen itse palannut rikospaikalle jo useamman kerran tämän syksyn aikana. Täysillä en ole vielä kertaakaan "raaskinut" tuonne ylös asti repiä, mutta täytyy ottaa joku kerta tässä ihan sekkarin kanssa. Jos vaikka samalla lainaisi jostain GoPron tohon rinnuksille kiinni, niin voisi saada tuollaisen samantyylisen videon aikaiseksi. :D

Nyt on tosiaan menty rauhallisemmin, eli 5-6 nousua pääasiassa kävellen joka toiselle portaalle. Alas tultu kävellen/hölkäten hiekkatietä pitkin. Yhdellä kerralla ollut ~10kg reppu selässä mukana.

Onko kukaan laskenut montako porrasta tossa on? Jos joku on jo maininnut niin pahoittelen että olen missannut, yritin kyllä etsiä kyseistä tietoa. Tässä vain mietin josko löytyisi vastaavaa lähempää omaa sijaintia...

Möhömaha kävi vuoden sohvalla makoilun jälkeen raapasemassa portaat ylös. 3 kilsaa reipasta kävelyä paikan päälle ja korostetun hitaasti kävellen joka kolmannella portaalle astuen mäen päälle. Selvisin ylös asti vaikka tajunnan rajamailla olinkin, juosten kun tuon tänä vuonna selviän niin olen tyytyväinen.

Tuolla nyt muutaman kerran (=5) vierailleena oon mäkeä hinkannut 10x ylös ja hiekkatietä alas. Joka kerta yhden kerran oon koettanut täyttä rykäisyä. Alle kaksi lämmittelyä kävellen ja sitten kolmannella täysiä. Ajat on olleet (ei sekkarilla, vaan gepsillä stravan segmentti https://www.strava.com/segments/4671286?filter=overall koko listauksen nähdäkseen pitää rekata ) joka kerta alle 1:20. Keväällä on tavoite päästä 1:10 alle (nyt paras muutaman sekunnin tosta)... Toi segmentti on vähän koko pätkää lyhyempi. Mårten Boströmin segmenttiaika on 58s.

Täyden rykäisyn jälkeen on vähän puhaltamista, kun ei meinaa jalat kantaa alas kävellessä. Seuraava nousu onkin aina mennyt kävellen, mutta nousut 5-10 oon aina juossut vähintään ekalle tasanteelle (tavoite 150 kohdille). Mahtavaa maitohappotreeniä :)

Tuolla nyt muutaman kerran (=5) vierailleena oon mäkeä hinkannut 10x ylös ja hiekkatietä alas. :)

Paljonko on ollut jengiä? Kerran paikan päällä kävin ja vitutti suunnattomasti valtava ihmispaljous, joka trikoissaan portaita taapersi. Vaikka oma kondis on mitä on, niin silti joutui surffailemaan porukan ohi kuin aamuruuhkassa.. ;)

Paljonko on ollut jengiä? Kerran paikan päällä kävin ja vitutti suunnattomasti valtava ihmispaljous, joka trikoissaan portaita taapersi. Vaikka oma kondis on mitä on, niin silti joutui surffailemaan porukan ohi kuin aamuruuhkassa.. ;)
Vaihtelevasti. Viime sunnutaina pari hassua muuta klo 10 aikaan aamulla. Kolme viikkoa sitten lauantaina puoliltapäivin aikalailla jonoa... Mutta aina on sekaan mahtunut.

Tuli käytyä lomareissulla Malminkartano tsekkaamassa. Mahtavat portaat siinämielessä, että portaat on riittävän leveät ohituksiin, hyvässä kunnossa ja mukavalla askeljaolla. Lisäksi lopussa nousu hellittää, kun laktaatit alkavat menoa pahiten hyydyttää. Ilahduttavan naispainotteinen joukko kanssatreenaajia oli paikalla hölkkäämistä sulostuttamassa.

Lentokentälle mennessä tuli mieleen pienet pirut.:nolo: Toki tämmöiset hupsuttelut joutaisi jättää jo kevyesti nuoremmille mutta: Joko joku Pakkiksen karjuista/mimmeistä on juossut uudet lentokentän liukuportaat vastakarvaan ylös? Oliko niin, että ovat pisimmät maassamme. Aika hapokkaan näköinen ja pitkä nousu on edessä ja saattaahan sitä vaikka saada jonkun yli-innokkaan vartijajonnenkin kannoille kirittämään suoritusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom