Tapaus: Malminkartanon täyttömäki (Helsinki)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No joo. Kävin. Kintut oli ed. päivän reenistä kyllä pipit ja väsyneet, mutta voin kertoa, että vaikka jalat olisi ollu levänneet, niin kovaa hommaa tuo rappujen kiipeäminen on ja happi siinä loppuu ennemmin. Toki reidet ja pohkeetkin oli hapoilla, ja pohkeet on varsin kipeät tänään.

On v*ttumaisen korkuiset askelmat; liian matalat jos menee yksi kerrallaan ja kaksi kerrallaan etureiska on muutaman jälkeen hapoilla.

Ja on todella kova aika 1:15 :eek: propsit siitä kuitulalle :worship:

B.O.S.S. sanoi:
No joo. Kävin. Kintut oli ed. päivän reenistä kyllä pipit ja väsyneet, mutta voin kertoa, että vaikka jalat olisi ollu levänneet, niin kovaa hommaa tuo rappujen kiipeäminen on ja happi siinä loppuu ennemmin. Toki reidet ja pohkeetkin oli hapoilla, ja pohkeet on varsin kipeät tänään.

On v*ttumaisen korkuiset askelmat; liian matalat jos menee yksi kerrallaan ja kaksi kerrallaan etureiska on muutaman jälkeen hapoilla.

Ja on todella kova aika 1:15 :eek: propsit siitä kuitulalle :worship:

No paljox meni :)

Pertti 123 sanoi:
No paljox meni :)
En siis ottanu aikaa, aika turha homma kipeillä kintuilla. Lupaan kyllä jossain vaiheessa koittaa ja postata. :)

Nyyppärinä pari vuotta sitten syksyllä parin asteen pakkasessa 3'52" ylös JA alas. Tehoa sen verran että jo ylösmennessä piti viimeinen kolmannes vetää kaiteesta kun ei jalat kantaneet.

Pitäis käydä ottamassa uusiks "virallinen" aika vaan ylöspäin :D

Täytynee kesällä kokeilla tuota, koska kesätyöpaikkani on tuo koulutuslaitos, joka noissakin kuvissa näkyy.
Olin siellä viimekesänkin töissä ja yks maratoonari sanoi juoksevansa portaat 52 sekuntiin. täytyy ens tulevana kesänä varmistaa asia ja haastaa kaveri tuonne :)

eddy sanoi:
Täytynee kesällä kokeilla tuota, koska kesätyöpaikkani on tuo koulutuslaitos, joka noissakin kuvissa näkyy.
Olin siellä viimekesänkin töissä ja yks maratoonari sanoi juoksevansa portaat 52 sekuntiin. täytyy ens tulevana kesänä varmistaa asia ja haastaa kaveri tuonne :)

Kellota sen maratoonarin juoksu, muuten en usko 52 sekuntia :D

clogz sanoi:
Mitä se perttikin täällä länkyttää, missä on ajat? :D

Kyllä mäkin menen kokeilemaan kunhan olen siellä päin Suomea.

Länkytän täällä, että saatas lisää pakkislaisia mäkeen, että sais vertailupohjaa ja tulis kunnon "tilastot" :D

52s tekeepi muuten keskimäärin 8,9 porrasta sekunnissa. Tosin on tuo 1'15"kin jo yli 6 rappua/s.

E: Jaa mää luulin että oot pk-seudulta.. :D

clogz sanoi:
52s tekeepi muuten keskimäärin 8,9 porrasta sekunnissa. Tosin on tuo 1'15"kin jo yli 6 rappua/s.

E: Jaa mää luulin että oot pk-seudulta.. :D

Niin mä olinkin. Kyllä nytkin menee kesä siellä päin. 8,9 rappua sekunnissa on aika paljon, kun pitäs ottaa noin 4,5 askelta sekunnissa, oletan, että askel on 2 rappusta. Aika vaikee kuvitella, että tollasta tikittämistä vois pitää yllä 52 sekkaa, mutta mistä mä tiedän.

Kävipä allekirjoittanutkin kokeilemessa noita Malminkartanon rappusia kun tässä lähellä asustan. Ensin vajaa 3 km hölkkää rapuille ja siitä sitten ylös pinkomaan. Kuten ennalta arvelinkin, viimeisen kolmanneksen alussa iski hapot ja pahemman kerran, jonkin aikaa jaksoin sinnitellä mutta sitten joutui ottamaan muutaman kävelyaskeleen. Parin rapun jälken yritin jälleen juosta, ja pääsinkin jonkin matkaa, mutta reidet olivat aivan jauhelihaa joten juoduin jälleen ottamaan muutaman kävelyaskeleen. Siinä vaiheessa vilkaisin ylös todeten ettei ole enään pitkä matka ja ja päätin taistella lopun. Loput raput menivät lähestulkoon suorin jaloin "sivulta" heittäen jonkinlaista ihmeellistä konkkausta koska polvet eivät juuri taipuneet (mahto näyttää kummalliselta):D Lopulta jalka tapasikin ylimmän tasanteen ja sille onnellisena (ja aivan palasina fyysisesti) kaatuessani sekkari jäi näyttämään aikaa 1:28.

Olen todella tyytyväinen tuohon tulokseen. näin jälkeenpäin ajatellen aloitin liian lujaa. Luulen, että jos saisin jaettua vauhdin/tehot siten, ettei joutuisi ottamaan yhtäkään kävelyaskelta välissä ja kaikki menisi muutenkin nappiin niin nykykuntoni paras olisi 1:20 :david:

Kävin tänää "juokosemassa" ekan kerran noi portaat..
kuolema meinas tulla kun syke oli jossain 180 tienoilla..ja aikaakin kuluin huimat 2.42 :nolo:

Nojoo, piti nyt ihan tämän aiheen takia rekisteröityä.. Eli oon vuosien mittaan käynyt aika useinkin tuolla mäellä juoksemassa ikinä kuitenkaan aikaa ottamatta, joten tässä threadissa esitetty haaste pisti tarttumaan koukkuun.

Tavoitteena oli juosta yhteensä 6 vetoa, joista toinen nousu olisi varsinainen "ennätysyritys". Vedin kuitenkin jo ensimmäisen nousun hieman liian kovaa (aika 1min 15s), sillä vaikka en nousua tehnyt missään nimessä täysillä, ei toinen nousuni ollut kuin 4s nopeampi: 1min 11s. Seuraavat nousut olivat sitten luokkaa 1min 20s->1min 30s. Kellon pysäytin vasta "hiekalla", eli juoksin ne pari metriä leveätkin viimeiset "askelmat". Nousu tekniikkana oli joka toiselle askelmalle astuen.

Vaikka uskon että hyvällä taktiikalla ja hyvin valmistautuen ajasta saisinkin melko paljon pois, jäisi minuutin alitus jokatapauksessa varmaan haaveeksi. Pitää joskus ensi viikolla kokeilla uudestaan..

Minkäs lajin edustaja on paras noihin portaisiin? Joku 400 m tai 800 m juoksija? Kuulamiehet ei varmasti pitkälle pötkis ;-))

Miglaus sanoi:
Nojoo, piti nyt ihan tämän aiheen takia rekisteröityä.. Eli oon vuosien mittaan käynyt aika useinkin tuolla mäellä juoksemassa ikinä kuitenkaan aikaa ottamatta, joten tässä threadissa esitetty haaste pisti tarttumaan koukkuun.

Tavoitteena oli juosta yhteensä 6 vetoa, joista toinen nousu olisi varsinainen "ennätysyritys". Vedin kuitenkin jo ensimmäisen nousun hieman liian kovaa (aika 1min 15s), sillä vaikka en nousua tehnyt missään nimessä täysillä, ei toinen nousuni ollut kuin 4s nopeampi: 1min 11s. Seuraavat nousut olivat sitten luokkaa 1min 20s->1min 30s. Kellon pysäytin vasta "hiekalla", eli juoksin ne pari metriä leveätkin viimeiset "askelmat". Nousu tekniikkana oli joka toiselle askelmalle astuen.

Vaikka uskon että hyvällä taktiikalla ja hyvin valmistautuen ajasta saisinkin melko paljon pois, jäisi minuutin alitus jokatapauksessa varmaan haaveeksi. Pitää joskus ensi viikolla kokeilla uudestaan..
Noniin, löytyihän sieltä vihdoin se ensimmäinen, jolla on ihan oikeasti hyvä kunto. :) Mä pysäytin kellon siinä kun se ensimmäinen jalka osui ylimmälle rapulle, kuten Pertti123 tuolla ehdottikin. Oma 1min15sek aika oli niin rankka mulle, että oli tosiaan sen nousun jälkeen pakko vetästä välikuolemat. :rolleyes:

Eli kuitula lopetti ajan vikalle portaalle ja Miglaus otti askeleen tai kaksi hiekalle? Eli Miglaus ei noussut enempää rappuja vai nousiko???

En ole ite ikinä nähnyt rappuja.

Pertti 123 sanoi:
Eli Miglaus ei noussut enempää rappuja vai nousiko???
Juoksi selityksensä mukaan pari-kolme metriä tasaista "laituria" edemmäs.

Kova aika, Miglaus :thumbs: :rock: Minkä alan miehiä?

Laittakaas muutkin juosseet jotain taustaa itsestänne (jos ootte jonkun lajin spesialisteja) ja esim. pituus/paino.

Wintikka, ite veikkaan täydellisen maallikon varmuudella, että joko 800m tai joku 1500m juoksija olisi paras. 400 metrin juoksijat on liian painavia, tuossa on kuitenkin keveydestä hyötyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom