tanko rinnalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vatta
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli homman nimi olis tämä: Penkki max. tällähetkellä 155 kg ja ollut jo pidemään aikaa. Aina kun yrittää vaikka 160 kg niin tanko jää yksinkertaisesti rinnalle eikä siitä liiku. Siispä eikö tämä tarkoita että rintalihaksissa ei ole tarpeeksi voimaa? Ja miten pystyisin treenamaa niitä siten, että saisin enemmän ns. "räjähtävyyttä" rinnalta lähtöön? Danke vast. :kippis1:

Mä olen ehkä huono neuvomaan kun oma penkkimaksimini on mitä on, mutta kannattaa kokeilla tehdä tuota "kuollutta" kohtaa erikseen.. eli tee suht. raskailla painoilla n. 10-15 sentin liikerataa siitä rinnan päältä, ja pyri tekemään tuo mahdollisimman räjähtävästi. Normaalin penkkitreenin lisäksi tällaisia muutama sarja, niin se saattaisi auttaa.

Niin..eikös se sitä meinaa että paukku puuttuu tisseistä jos moiseen kohtaan jää. Ja jos paukku loppuu niin päästään siihen varmaan kysytyimpään kysymykseen:mistä lisää voimaa?

Lisää voimaa saa varioimalla ja sarjatuloksista. Eli ei muuta kuin se ykkösen kokeilut 0.5-1 vuodeksi unholaan ja haet kovia 12, 10, 8, 5, 3 toiston sarjatuloksia tuon ajan. Tee ½ vuoden ohjelma tyyliin 1kk 12toistoa, 1.5kk 10 toistoa, 1kk 8 toistoa, 2kk 5 toistoa ja 0.5kk 3 toistoa. Yrität saada toiston-pari sarjoihin lisää ja jokusen kilon korotuksia/kirejä niihin. Kuvitellaan esim. että olet aikaisemmin saanut 120kg 8 toistoa, jos siihen saat 1-2 toistoa lisää ja kiloihin femma lisää niin ykkönen on varmasti parantunut. Se iän-ikuinen ykkösen kokeilu ei kehitä lopulta muuta kuin loukkaantumisen riskiä.

Toinen on variointi, unohda koko penkki vähäksi aikaa ja ota kovia reenejä käsipainoilla. Jos vain salilta löytyy tarpeeksi isoja käsipainoja niin niillä saa todella hyvin piristystä kovaan penkkitulokseen. Käsipainoilla reenaaminen on mitä parhaita kehityspohia punnerruksen tukilihaksiston kehitykseen, näin ollen koorfinaatio vahvistuu ja saat enemmän irti itse tisseistä. Käsipainoilla saa myös suuremman supistuksen lihakseen laajemman liikeradan ansiosta.

Toki löytyy muitakin, muttä nämä on ne perusjutut millä meikäläinen on saanut "ihmeitä" aikaan.

Mulla on vähän sama ongelma vaikkakin painot huomattavasti pienemmät. Odottelen muiden kommentteja, mutta itse ainakin olen olettanut että ongelmana on nimenomaan rinnan heikkous, ja olen tehnyt nyt erityisesti käsipainopenkkiä elbows-out -tyyliin. Se ainakin rinnassa tuntuu, saa nyt nähdä sitten auttaako.

jos rinta on tukkoinen ja kankea, venyttely auttaa tehostamaan.
Joo mutta, rinnasta loppuu potkut ilmeisesti, (jos nyt se sun asentorakennelma pysyy muuten kasassa, ettei lavat lähe kuleksimaa yms.)

Tehosta sen rinnan treenaamista: Vieraile Pehkosen sivuilla : http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki/

-Toivottavasti sieltä löytyy jotain apua...

se voi johtuu henkisestä puolesta. Jos uskot et 160 on mahdoton paino niin siltä se tuntuukin. Tai sit jos koitat lisätä vaan 2,5kg .Eikä 5kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom