Tankkaus sotilaspenkkikisaan

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kannattaakohan sotilaspenkki TOISTOmaksimikisaan tankkailla esim.hiilareita tai kreatiinia?Tuntuisi vaan siltä,että jos lihakset ovat "täynnä",ne myös hapottavat helpommin.Onko kellään hyviä/huonoja kokemuksia?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kreatiinia en ainakaan itse ottaisi kun menee paikat niin äkkiä pumppiin sen kanssa. hiilareita varmasti kannattaa tankkailla.

no... kyllä se kreatiini toistomaksimeja parantaa... lähinnä tossa kannattaa mitata se aika, mikä suoritukseen menee... se ratkasee, kannattaako mitään käyttää.

yks, mikä vois auttaa, ois happobufferit eli ruokasoodaa apteekista ja 20-30g tuntia ennen. suosittelen kiivaasti, että mokoman aineen testaa muualla kuin kisatilanteessa, sillä se on vatsalle erittäin tylyä soosia. jotku laattaa lusikallisesta, jotku ei sangollisestakaan. :urjo:

parhaiten auttaa kyllä lajinomainen voimakestävyysharjottelu...

Siis normaalia soodaa jauheena,ja 20-30 GRAMMAA...?Kuulostaa paljolta,sehän on varmaan n.5 teelusikallista.Olen soodaa jo kokeillut,mutta vain teelusikallisen verran.Se kannattaa ilmeisesti sotkea veteen,ei suoraan suuhun?:D Itse saan 95:llä 25-30 päivästä riippuen,eli näin lyhyessä sarjassa kreatiini voisi ilmeisesti vielä toimia?

jos sarjan pituus jää alle minuuttiin, kreatiini toimii vielä hyvin. varsinkin jatkuvissa syklisissä suorituksissa. parhaiten homma toimis, jos kreatiinifosfaattipumppua ois treenattu, eli että saatas ylivarastoitua sitä kreaa hieman. mutta uskosin, että toimii. paremmat vaikutukset haponsietoon on tolla soodalla.

juu krealla saa toki voimaa mutta edelleen olen sitä mieltä että jos samoja kokemuksia kuin itselläni krean kanssa että voimaa tulee mutta pumppi myös nopeesti niin en kyllä suosittelis tuohon sotilaspena hommaan(sori jto:D), jos taas krea ei sulla vaikuta pumpin tuloon niin naamaan vaan.

No entäs nämä "hot powerit",jotka lämmittävät ja lienee parantavat verenkiertoa?Onkohan niillä vaikutusta lihaksen haponsietokykyyn?

neutraali:
ei mitään sori. mitäpä mä henk. koht. kokemuksiin pystyn vastustaan. yksilöllisyys taas rulaa... varmaan mun eniten käyttämä sana täällä :D

eetvartti:
ei. lähes ainoo tutkittu laillinen värkki on toi sooda. jos kisaan on kuukausi, ehdit hyvin testata, lentääkö laatta vai ei. ole mies... nojoo...ja ota pikkuhiljaa runsaan veden kanssa vaikka 5g/2-3dl kerralla tappiin asti. siitä tunti ja testi. vertaa ilman bufferia testiin ja näät, auttaako. ne kokemukset, mitä itellä ja tutuilla on, on kyl hyviä.

itellä laatta lensi muuten 30g:ssä. ;) siihen asti aika ok. mittasin määrättyä kiipeilyreittiä, joka kesti n. 3 min. (30 otetta) täysin opeteltuna. vaikutus oli hyvin selkee. punteilla oon testannu prässissä. ilman bufferia tasan 30*300kg ja soodalla 42*320kg. testien välillä 2 vkoa.

Tuo on kyllä pakko testata jo maanantaina.Aikaisemmin Mike tuolla sanoi,että ei stimulantteja, koska syke nousee.Mutta olen itse ainakin siinä uskossa,että kofeiini ainakin antaa potkua ja sarjakestävyyttä.Tuskin ainakaan kofeiini nostaa sykettä niin paljon,että se vetäisisi hapoille.Ellei ihan tolkuttomasti vedä.Viimeinen 5 päivää ennen kisaa kannattaa ilmeisesti pelkästään levätä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jto sanoi:
neutraali:
ei mitään sori. mitäpä mä henk. koht. kokemuksiin pystyn vastustaan. yksilöllisyys taas rulaa... varmaan mun eniten käyttämä sana täällä :D

eetvartti:
ei. lähes ainoo tutkittu laillinen värkki on toi sooda. jos kisaan on kuukausi, ehdit hyvin testata, lentääkö laatta vai ei. ole mies... nojoo...ja ota pikkuhiljaa runsaan veden kanssa vaikka 5g/2-3dl kerralla tappiin asti. siitä tunti ja testi. vertaa ilman bufferia testiin ja näät, auttaako. ne kokemukset, mitä itellä ja tutuilla on, on kyl hyviä.

itellä laatta lensi muuten 30g:ssä. ;) siihen asti aika ok. mittasin määrättyä kiipeilyreittiä, joka kesti n. 3 min. (30 otetta) täysin opeteltuna. vaikutus oli hyvin selkee. punteilla oon testannu prässissä. ilman bufferia tasan 30*300kg ja soodalla 42*320kg. testien välillä 2 vkoa.
ohhoh...melko iso ero :eek:

sydämen syke sinänsä ei nosta maitohappotasoja. esim. formulakuskeilla saattaa paukuttaa läpi kisan lähellä maksimia, mutta se ei johdu lihastyöstä, vaan monista muista tekijöistä, mm. g-voimista. jos lihastyö on se, mikä sykettä nostaa, sillon kertyy maitohappoa. siinä mielessä kofeiini on ok.

huumor:
jep. kyllä mulla ainakin mokoma yrjötyssoosi toimi.

kokeilin tänään 30g soodaa ja 10g kreaa fun lightiin sekoitettuna. aamulla tyhjään mahaan ja treenaamaaan. hyvin toimii jos puhutaan suoliston tyhjentämisestä. en yrjöö vaan vaikutus sama kuin klauber-suolalla. oon ravannu veskissä nyt 6 tuntia ja edelleen kaikki tulee läpi vetenä. kannatti kokeilla nyt eikä vasta kisaan. aikasemmin olen kisoihin kokeillu tankata suolalla n.10g ja helkutisti hiilareita ja kreaa huonolla menestyksellä. itelläni parhaiten kulkee tyhjällä vatsalla ja pannulla kahvia. 100kgx36toistoa treeneissä. ja oma paino jonkun verran vähemmän.

sydämen kohdalla noi stimulantit just heikoimmillaan onkin. efe varsinkin on aika ikävää tavaraa. voimailijoiden aerobinen kunto ei ole yleensä kovin hyvä ja sit ku lähdetään tekemään pitkää, todella hapollista sarjaa joihin ei olla totuttu, on pumppu erittäin kovilla... saati sitten, jos pelissä on ruisleipää väkevämpää.

Kerääkö tuo NaHCO3 nestettä vai millä tavalla se estää maitohappoa? happotasapainolla?
Onko mitään haittaa jos tälläistä soveltaisi joka treenissä? tippuuko hampaat ja surkastuuko kivekset?

Taas suollan kliseitä mutta tärkeää on myös psyykkinen valmistautuminen. Kunnolla keskittymällä ja käymällä suorituksen läpi mielessään voi auttaa kummasti. Itellä jos on suorituspaineita ja jännitystä niin pakkaa menemään suoritukset poikkeuksetta ketuiksi - oli sitten kyseessä pena tai jokin motoriikkaa vaativan liikkeen suoritus.

Olen kyllä ollut paikalla,kun kyseinen suoritus tehtiin.Pitää paikkansa!Taitaisi kisasuorituksena olla uusi SE.
Nyt on soodat kokeiltu,30grammaa 10:ssä minuutissa.Ei tullut paha olo,pari röyhtäystä ja sinne meni!Mut oon ilmeisesti liian heikko,että siitä olisi erityistä apua.Alle 30:en sarja on liian lyhyt,siinä ratkaisee puhdas voima.Ja kreatiini TOIMII ainakin mulla.Pitää varmaankin sarjapituus olla 40-50,että tilanne on päinvastainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom