Tankkauksista pidempien treenien aikana

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tavoite: Rasvanpoltto.

Reilu pari kuukautta salia takana ja rasvaa on palanut 7 kiloa. Olen pitänyt salitreenini varsin
lyhyinä, perusrungon ollessa kutakuinkin näin: 20 minuuttia fillaria keskiraskaalla vastuksella,
pulssi noin 130-140. Hiki on irronnut hyvin ja kroppa lämmennyt. sitten noin 30-40 minuuttia
itse salitreeniin. Tällä hetkellä teen kahta eri päivää, alakroppa ja yläkroppa erikseen. En pidä
juurikaan taukoa sarjojen välillä, toistot noin 12-15 ja aika usein supersarjoina kahta liikettä.
Pulssi pysyy suht korkealla koko ajan. Väliin teen salitreenin 8-10 toistoilla ja hieman pidemmillä
palautuksilla ihan vaan ärsyttääkseni lihaksia. Lopuksi tiukkaa kävelyä matolla 10 minuuttia,
suht kovalla vauhdilla 7,5 km/h ja pienellä ylämäellä. Pulssin nostan välillä lopuksi noin 150
lyöntiin. Toi on tuntunut hyvältä setiltä, enkä ole paljoa noista ajoista vaihdellut.

Koko salitreeni kestää siis 60-70 minuuttia ja intensiteetti on kova koko ajan. Salia tulee
2 krt/vko koko kropalle eli 4 treeniä, lisäksi pari kertaa sulkista/juoksua viikossa.

Kysymys/-ksiä:
Mitä jos haluan väliin tehdä pidempiä salitreenejä vaihtelun vuoksi, koska huvittaisi tehdä
enemmän. Kannattaako vetää kaksituntisia lainkaan? Ja jos kyllä, niin millä kannattaa tankata
pidempien treenien aikana, ettei paukut lopu? Ihan vaan normi palkkarilla, jossa protskua ja
hiilaria? Vai pelkällä proteiinijuomalla ilman hiilaria? Vai tuhoanko vaan lihasta jos teen parituntisia?

Kiitokset taas avusta ja tiedosta jo etukäteen.

W.W.

en oikein jaksa uskoa että kahdessa tunnissa alkaa minkään valtakunnan katabolia, itselläni ei ainakaan ja palkkarin otan kun pääsen himaan.

Yli tunnin harjoittelussa voi hiilareitten tankkauksesta olla hyötyä.
Urheilujuomat ovat tähän hyviä, aloita juominen jo ennen itse harjoittelua.

Mulla vähän sama tilanne, treenit tuppaavat venymään lämppäreiden kanssa siihen 1.5-2h. Yleensä tuossa tunnin kohdalla iskee hirveä nälkä ja silloin tiedän et nyt on kiire, koska tämän nälän tunteen jälkeen voimatasot ja jaksaminen alkaa olemaan vähän niin ja näin. Muutaman kerran kuussa tulee salilla heiluttua ns. valkoisena zombina kun tankkaus ennen salia on epäonnistunut ja treenit venähtänyt.

Olen dieetillä, enkä käytä palkkaria tai muita lisäravinteita mutta pitäs vissiin alkaa käyttämään jotain laturia tjsp. treenin aikana.

Pidemmissä treeneissä (tarkoittaa minulla selvästi yli tuntia lämmittely mukaanlukien) teen hieman isomman palkkarisatsin ennen treeniä ja vedän siitä noin puolet 20-30 minuutin kohdalla, kun pääliike on kokonaan tai melkein paketissa. En tiedä onko totta vai placebo-vaikutus, mutta on aivan älyttömän selvä vaikutus treenin loppuosion sujumiseen. Melkeinpa varovaisesti väittäisin, että tämä saattaisi toimia muillakin. Tänään menen tekemään raskaan selkäpäivän ja maven jälkeen ennen leukoja kiskaisen taas puolet sisään. Mulla palkkari on 50-50 hera-malto.

Tietysti voisi ajatella, että kohdallani tuo puolikkaan palkkarin tarve viittaa energiatankkauksen vähyyteen. Näin ei kuitenkaan ole. Syön hyvin 3-4 tuntia ennen treeniä (suoraan töistä salille klo 16) ja kevyen välipalan noin tunti ennen treeniä.

OK, tattis. Hyvää vinkkiä, eiköhän näillä pärjää. Testaan tuota normipalkkarin tekoa juomapulloon salille mukaan jos tiedän, että treeni venyy.
Mulla on salilta himaan muutaman minuutin kävely, joten tykkään vetää varsinaisen palkkarin (mulla Starin 100:sta heraa 1 dl ja vajaa 0,5 dl Maltoa
noin 0,5 litraan tasvatonta maitoa) vasta himassa, kun se maito pitää olla tykkikylmää mulla.

Satuin mainoksena klikkaamaan tuon allaolevan esille, ja vaikutti sekin salijuomana ihan kelpo tuotteelta:
Workout Intra | Fast Sports Nutrition

W.W.

Suositut

Back
Ylös Bottom