Tanita-kehonkoostumusmittaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko muilla kokemusta tästä laitteesta? Itse kävin tänään mittauttamassa ja yllätyin rasvaprosentista 20! Vaikuttaneekohan kehon nestemäärä siihen että vehje näyttäis isompaa rasvaprosenttia.
Neljä tuntia piti olla syömättä ja juomatta ennen testiin menoa. Hintakaan ei ollut paha (15€)

"Eri asetukset normaalille ja urheilulliselle henkilölle"

"Eri tutkimuksissa on todistettu, että atleettisen (esim. huippu-urheilijan) henkilön
kehonkoostumus eroaa tavallisesta henkilöstä. Tanita kehonkoostumusanalysaattoreissa
käytetään seuraavia kriteerejä atleettiselle henkilölle.:
12 tuntia kovaa harjoittelua viikossa kymmenen vuoden ajan (tai on joskus ollut)
Lepopulssi alle 60 lyöntiä minuutissa

Varmistaaksesi oikeat tulokset, valitse aina se moodi, joka soveltuu parhaiten."
( http://elinvoimakeidas.net/?q=node/17 )

Saanko sanoa että lol? Veikkaisin että voi näyttää aika virheellisiä tuloksia.. Olisikohan se Inbody-mittaus kuitenkin tarkempi urheilullisellekin ihmiselle?

Punttia on tullu tehtyä sen kohta kymmenen vuotta ja alussa olin ruipelossa kunnossa about 5-6:sen rasvoissa. Kuitenkin tässä saatossa tuntuu ettei rasvaa ole mitenkään voinu silmämääräsestikään tulla noin helvetisti koska lihakset näkyy selvästi ja on kasvaneet todella huomattavasti, vyötärönympärys on jossain 90 cm:n paikkeilla ja kun vatsalihaksia jännittää ei maha juuri painu sisään.
Kuntosaliohjaaja sanoi että lihasta löytyy paljon ja kaikki on muuten tasapainossa, mutta tuo rasvaprosentti järkytti mua ja vaikee tosiaan uskoa paikkaansapitäviks edes kaikkia tuloksia.
Vai että on atleettisille vielä omat asetuksensakin, oliskohan mitään etua normijamppaan verrattuna, olis kiva verrata InBodyn tuloksiin.

Kannattaa pyytää pihtimittaus heti perään jos laitteen tulos arveluttaa. Jos se mittaa rasvan väärin niin koko mittaus on virheellinen eli turha

Kokeneen mittaajan tekemä esim. 7 pisteen pihtimittaus antaa varmaan aika tarkan tuloksen. Eräs tuollainen sähkövirtaan perustuva mittari antoi minulle tulokseksi järkyttävät 35% (kokeilin kun ilmaiseksi sai). Hieman hörähdin.

Niin tarkoitin tosiaan että jos kehonkoostumusmittari antaa väärän rasvaprosentin (ja -massan), niin silloin muutkaan arvot eivät ole todellisia suhteessa koko kehon massaan

Punttia on tullu tehtyä sen kohta kymmenen vuotta ja alussa olin ruipelossa kunnossa about 5-6:sen rasvoissa. Kuitenkin tässä saatossa tuntuu ettei rasvaa ole mitenkään voinu silmämääräsestikään tulla noin helvetisti koska lihakset näkyy selvästi ja on kasvaneet todella huomattavasti, vyötärönympärys on jossain 90 cm:n paikkeilla ja kun vatsalihaksia jännittää ei maha juuri painu sisään.
Kuntosaliohjaaja sanoi että lihasta löytyy paljon ja kaikki on muuten tasapainossa, mutta tuo rasvaprosentti järkytti mua ja vaikee tosiaan uskoa paikkaansapitäviks edes kaikkia tuloksia.
Vai että on atleettisille vielä omat asetuksensakin, oliskohan mitään etua normijamppaan verrattuna, olis kiva verrata InBodyn tuloksiin.

Pituus ja paino?

Ehkä sulla on sitä viskeraalista rasvaa?

Iteltäkin mitattiin joskus rasvat tommosella "haista paska" metodilla. Tulos oli 23%. Alle kuukauden päästä pihtimittauksessa 11%. Melko kummallista..

Pituus ja paino?

Ehkä sulla on sitä viskeraalista rasvaa?
Jos nuo sähkömittarit antaa kisarasvoissa olevalle kehonrakentajalle yli 30% lukemia (näin siis on käynyt), voisin veikata että laitteessa on vikaa, eikä omenalihavuudessa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kehonkoostumusmittarit ei oikein sovi "tiukassa" kunnossa oleville urheilijoille. Lisäksi ennen testiä tulisi olla levännyt (ei kovaa treeniä 24h) ja paastotilassa (eli aamulla). ja olosuhteet aina samat! Näyttää jokainen mittari epänormaaleja tuloksia (itselläni bodystat) jos olosuhteet ei ole nämä edellämainitut..

Seurannassa ihan hyvä esim. painonpudottajalle, mutta itsekin liputan ihan pihtimittauksen puolesta jos haluaa eliminoida kaikki nuo virheet. Tosin mittaajan pitää olla kokenut pihtien käyttäjä.

Jos nuo sähkömittarit antaa kisarasvoissa olevalle kehonrakentajalle yli 30% lukemia (näin siis on käynyt), voisin veikata että laitteessa on vikaa, eikä omenalihavuudessa..

Eihän noita voi hyvällä tahdollakaan sanoa tarkoiks, sen takia mä mittoja kyselinkin :)

Mun 180/83 93cm vyötäröllä oli nimittäin aika rujosti omenalihava...

e: ja jos kisarasvoissa ja kuivana antaa 30%, niin ei mikään ihme. Noi on aivan helvetin herkkiä nesteen määrälle.

Pituutta on 171 cm ja painoa 82 kiloa, ja lihakset kuitenkin erottuvat kohtuu selvästi. Kreatiinia on tullu kuuriteltua jo pidemmän aikaa, joten en ihmettele jos on hiukan nestepöhöä.

Missä te olette mittauttaneet pihdeillä??

Sitten kun naureskelee tulokselle niin vastaukseksi tulee "tämä mittaa myös sisäisen rasvan" LOOOOOOL

Anteeksi, mulla menee tän postin huumori ohi :(
Joo, oikeestihan noi laitteet on tosi tarkkoja, jos olet keskiläski, keskimittainen, keskilihaksikas, keskimääräisissä nesteissä.. ja mittaushetki keskimäärin oikea.:jahas: Mulla ei mennyt ohi, mutten olekaan noiden laitteiden käyttäjä/maahantuoja/jälleenmyyjä.

Pituutta on 171 cm ja painoa 82 kiloa, ja lihakset kuitenkin erottuvat kohtuu selvästi. Kreatiinia on tullu kuuriteltua jo pidemmän aikaa, joten en ihmettele jos on hiukan nestepöhöä.

Heh, itse olen sentin ja kilon tarkkuudella saman kokoinen, vyötärö on 88cm ja kyllä tähän ruhoon rasvaa mahtuu vielä ihan helvetisti ts. lihaserottuvuudesta ei vielä puhettakaan ja mahaa löytyy. Tuollainen kehonkoostumusvaaka antaa tulokseksi 20,5% rasvat ja kolmen pisteen pihtimittauksella saan 17,5-18,5%.

Kun meillä pituus, paino ja vyötärö ovat melkein identtiset niin eiköhän ne rasvatkin sovi suunnilleen samoille nurkille eli se 20% varmaan sinulle ole sula mahdottomuus. Suosittelen samaa kuuria kuin itsellenikin, eli tuollainen 10kg painoa pois niin eiköhän ne lihakset sieltä löydy.

No en kyllä ihan 20% usko, mut jos niin on, niin tosiaan kymmenisen kiloa raaskii melkein tiristää pois jos meinaa olla timmissä kunnossa. Kuitenkaan pöhöä ei ole niin paljon etteikö lihaksia alta erottuisi ihan kohtalaisesti. Tuntuis ihan helvetin isolta määrältä tiristää 10 kiloa pois. En usko ennenkö olen pihtimittauksen suorittanu prkl.

Joo, oikeestihan noi laitteet on tosi tarkkoja, jos olet keskiläski, keskimittainen, keskilihaksikas, keskimääräisissä nesteissä.. ja mittaushetki keskimäärin oikea.:jahas: Mulla ei mennyt ohi, mutten olekaan noiden laitteiden käyttäjä/maahantuoja/jälleenmyyjä.

Niinku mä sanoin, niin eihän noi todellakaan ole tarkkoja, mutta mikä estäis niitä mittaamasta sisäisiä rasvoja?

Noilla Omronin mittareilla aikanaan kokeilin, että miten se neste vaikuttaa tulokseen, niin litralla vettä putos tulos 14%>11%...

Back
Ylös Bottom