Tangon paikka kyykyssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tänään aloin tekemään kyykkyä suuremmilla romuilla mitä ennen eli laitoin tankoon jopa muutaman levyn(ennen olen tehnyt pelkällä tangolla) ja näin ollen tangon paikalla niskassa ei ole ollut niin väliä.Mutta nyt kun tangossa on jo enemmän painoa alkaa tanko painaan ikävästi, olen yrittänyt etsiä oikeaa paikkaa tangolle,mutta ei.:rolleyes: Nyt tarvisin vähän jelppiä et missä kohdassa sitä kannattas pitää ja missä te pidätte sitä

siinä vaatimattomien epäkkäiden kohdalla...epäkkääthän siinä nousee kun on ote tangosta, mutta käytän kyllä aina pehmustetta jonka saa tarralla kiinni tangon keskikohdan ympärille...

No ei sitä tankoa pidä niskassa pitääkään, vaan runttaat sen mahdollisimman alas. Eli mitä alemmaksi saat sen niin sitä optimaalisempi painopiste kyykkyyn. Itsellä on about 10cm hartialinjan alapuolella, alemmaksi ei pysty laskemaan kun ei enää paikat veny enempää.

Tuossa lapaluiden ja olkapäiden välissä on sellainen "kuppi" johon tanko tulisi laittaa. Toki se alkuun painaa sielläkin, mutta kyllä siihen tottuu. :)

Lapojen ja olkapäiden väliin tulee tosiaan kuppi joka on ainoa järkevä paikka missä tanko pysyy, mutta epäkkäisiin se sattuu vähän perhanasti ja jättää aina painaumat / mustelmat kun kyykkyä tekee isoilla painoilla.

Originally posted by turre101
Lapojen ja olkapäiden väliin tulee tosiaan kuppi joka on ainoa järkevä paikka missä tanko pysyy
Ei se ainoa toimiva paikka ole; mä ainakin olen tehnyt kyykyn viimeiset pari vuotta tanko aika ylhäällä muttei kuitenkaan ihan niskassa vaan epäkkäiden ja takaolkapäiden päällä.

Originally posted by edelbrock
No ei sitä tankoa pidä niskassa pitääkään, vaan runttaat sen mahdollisimman alas. Eli mitä alemmaksi saat sen niin sitä optimaalisempi painopiste kyykkyyn. Itsellä on about 10cm hartialinjan alapuolella, alemmaksi ei pysty laskemaan kun ei enää paikat veny enempää.

Ai sen voi pitää vaikka alaselän päällä, jos paikat venyy? ;)

Originally posted by Raven
Ai sen voi pitää vaikka alaselän päällä, jos paikat venyy? ;)

Joo, varför inte.. ;) No varmaan kaikki kuitenkin tajusivat, mitä tarkoitin. Tietenkin jos joku kumikäsi sen sinne saa niin joo..

No anyway, se oikea kohta löytyy hakemalla. Nää on taas näitä tottumiskysymyksiä ja yksilöllisiä juttuja. Sama oteleveyden kanssa. Jotkut pitää kädet leveällä, mä taas itse tykkään pitää kapeana niin pysyy kroppa paremmin kasassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite tykkään pitää tankoa aika alhaalla selässä. Jotkut eivät pidä siitä, kun se tuppaa vähän vääntämään käsiä pahaan asentoon..

Originally posted by turre101
Lapojen ja olkapäiden väliin tulee tosiaan kuppi joka on ainoa järkevä paikka missä tanko pysyy, mutta epäkkäisiin se sattuu vähän perhanasti ja jättää aina painaumat / mustelmat kun kyykkyä tekee isoilla painoilla.
Kun tanko on kunnolla selässä (ei niskassa), niin kipu epäkkäiltä siirtyy kokonaan pois ja tuntuu enää koko selässä tasaisesti painona. Jos sinua sattuu kyykyssä epäkkäisiin, niin tanko on liian ylhäällä. Kun tanko on oikein, niin ei todellakaan tarvi käyttää kahta college-paitaa tai mitään muutakaan pehmikettä.

Jees, kun paikka löytyy niin voi kyykätä vaikka ilman paitaa:david:. Alussa se tuntuu helvetin oudolta ja jopa kipeältä mutta siihen tottuu ja kipukin häviää muutaman kerran jälkeen, nykyään menee selkä enää ruvelle.

Originally posted by Stalker
Alussa se tuntuu helvetin oudolta ja jopa kipeältä mutta siihen tottuu ja kipukin häviää muutaman kerran jälkeen, nykyään menee selkä enää ruvelle.

Ai se ilman paitaa treenaaminen. :)

Originally posted by Raven
Ai se ilman paitaa treenaaminen. :)
No joo, ehkä vähän huonosti ilmaistu, kyllä meikä kyykkää ihan paita päällä.;)

Originally posted by edelbrock
J
No anyway, se oikea kohta löytyy hakemalla. Nää on taas näitä tottumiskysymyksiä ja yksilöllisiä juttuja. Sama oteleveyden kanssa. Jotkut pitää kädet leveällä, mä taas itse tykkään pitää kapeana niin pysyy kroppa paremmin kasassa.

Minulla on juuri päin vastoin, aloin pitämään käsiä kyykätessä mahdollisimman leveällä, pikkusormet laakeroinneissa kiinni. Nyt tanko asettuu hartioille huomattavasti paremmin kuin ennen, eikä tunnu enää niin raskaaltakaan.
Eli kannattaa tosiaankin kokeilla, mikä itselle tuntu parhaalta.

Minulla on sellainen asento missä vien tangon mahdollisimman alas niin että kyynärpäät on kuitenkin lähellä kroppaa ja sitten pusken tankoa ranteilla selkää vasten, ts. käsillä lukitsen tangon siihen korkeuteen missä se on jalkakyykyn aloitusasennossa. Isoilla painoilla kannattaa käyttää pehmusteita ellei halua selkään "voimamiesfritsuja"......

:david: :thumbs: :kippis1:

Itse suosittelen ja teen kyykkyä niin, että on tanko melko takana ja alhaalla. Koskee etenkin isompia romuja.

Mikäli tanko on korkealla niin ovat selkään kohdistuvat voimat suuremmat. Tuntuu että selkä pysyy paremmin kun on tanko alhaalla VS. epäkkäillä. + on epämiellyttävää pitää tankoa epäkkäillä.

Ja vielä, aloitusasennnosta tulee (IMHO) luonnollisesti paremmin kun on tanko alhaalla VS. epäkkäillä... Koskee selkää, polvia, vartalon asentoa ym. Selkä kun jo valmiiksi rasittuu kun on tanko korkealla.

Suositut

Back
Ylös Bottom