Uskotko Powerhousu ,että nuo jutut on vitun vaikea saada ihmisille jakeluun. Joillekin 2.5 tuntuvat uskomattoman kovilta paineilta, jossa rengas saattaa kohta jopa räjähtää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On tullut huomattua. "Täällä oli kolme kiloo painetta, katsottu varmaan huonolla mittarilla." "Ai jaa, ohhoh, hyvä kun ei oo räjähtäny."Uskotko Powerhousu ,että nuo jutut on vitun vaikea saada ihmisille jakeluun. Joillekin 2.5 tuntuvat uskomattoman kovilta paineilta, jossa rengas saattaa kohta jopa räjähtää.
Hauska toteamus tämä "eivät pidä". Itse olen kokeillut kitkarenkaita kesällä, eivät ole huiput , mutta pitävät normaalissa ajossa aivan samalla tavalla kuin normaalit kesärenkaat.
Rata-ajo sitten erikseen, ja äkkijarrutukset.
Liian pienellä paineella ajaessa ja nimenomaan raskaassa ajossa, kuten moottoritie tai joku vaunun veto, alkavat vetävät renkaat kulua keskeltä. Se johtuu siitä, että löysän renkaan pinta alkaa ikäänkuin luistaa tienpintaa vasten, kun sen kautta siirretään tehoa.
Autossani yhdessä renkaassa ei pysynyt paineet ja viaksi todettiin vuotava venttiili. Venttiili vaihdettiin kokonaan auton takuun piikkiin. Nyt kävin huvikseni testaamassa rengaspaineita ja kyseisen pyörän venttiili ei tuntunut päästävän mitään sisään eikä ulos (painemittari näytti siis nollaa, paineet kuitenkin päällisin puolin näyttivät olevan ok). Onko jotain kikkavitosia mitä voisi itse koittaa tehdä? Ei luulisi pakkasienkaan tuollaista aiheuttavan, muut venttiilit toimivat ok. Ei jaksaisi taas kiikuttaa vehjettä huoltoon tuon takia.
Eihän tuohon tarvitse muuta kuin vaihtaa neula sen venttiilitapin sisään. Sellainen 10s homma missä tahansa. Vaikka huoltoasemalla. Tuskin veloittavat edes mitään.
Ok, kiitoksia, itse en venttiileistä sen enempää tiedä, mutta tuossa venttiilissä tuo neula näytti päällisin puolin olevan ok, mutta ilmaa ei mennyt vaikka aika voimalla painoin.
Tuo Nordman on jäänyt hieman arvoitukseksi. Eli millainen rengas se on? Sehän taitaa olla entinen hakka 4. Kun tässä olen touhunnut noiden renkaiden kanssa niin hakka 4 oli hieman sellainen "huono" maineeltaan. Ja nyt sitten 5 ja 7 varsin hyviä. Sekä contin renkaat ovat saaneet hyvää palautetta mutta tuosta nordmanista kun ei ole tullut mitään palautetta.
Mikä on nastarenkaiden käyttöikä suunnilleen? Mulla on nyt kolmatta talvea Bridgestonen Noranza 2:set eikä oo valittamista. Hiljanen rengas lumella ja pitoa löytyy omasta mielestä tosi hyvin myös jäisellä tiellä.