Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikös nuo rengastestit tehdä aika lailla samalla tavalla joka vuosi? Ja tarkoitan esim. ABS jarrutusta jäällä. Eli testejä mitkä on helppo toistaa vuodesta toiseen. Pientä hajontaa tietty on, mutta jos jossain Lapin perukoilla testataan niin luulisi sään olevan aina suht sama.

Mutta tuskin mitään mielenräjäyttävää kehitystä on tapahtunut. Jos 10v sitten renkaat olivat vaarallisia niin eihän täällä olisi enää kukaan hengissä. Suurin vaikutus lienee kasvaneella koolla. Nykyään 205/55 on jo perusrengas. Ekan auton kun ostin niin 155 oli yleisin koko :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Menee vähän offtopic kun kysyn kesänakeista:

Onko Michelinin Energy Saverit mistään kotoisin?
 
Laatuunsa nähden ylihintaiset. Taksikuskit laittoi muna ojossa alle ja palauttivat kyrpiintyneenä. Toki niillä nyt ajaa mutta samalla rahalla saa kyllä parempiakin.
 
Sain tänään uudet WinterViking kakkoset alle. Varasin Automaasta Konalasta ajan S-bonus tarjouksen vuoksi. Menin sovittuna aikana paikalle. Renkaanvaihdon vastaanotossa asiakaspalvelijarouva kysyi: "jäätkö odottamaan?". Olin hieman ??? ja sanoin jääväni. "Joo, tässä menee semmoinen kaksi tuntia." Minä: :wtf: "KAKSI TUNTIA???, tossa Vianorissa ne tekee sen 10 minuutissa!"

Se nainen oli kuin se olisi täysin normaalia, että renkaita vaihdetaan koko aamupäivä. Ja kyseessä oli sentään varattu aika. Tosin ne renkaanvaihtajat oli jotain koulupoikia, että ehkä se onkin normaalia. Lopullinen aika 1,5 tuntia. Loppu hyvin, kaikki hyvin - nyt on taas huippurenkaat.
 
Pirelli on yksi markkinoiden äänekkäimmistä renkaista ja kyseiset renkaat josta puhuit olivat eurooppakitkat eli ei tee suomessa hevon vittua:D Gislavedin NF5 taas on markkinoiden hiljaisin nastarengas.

Kyllä mä niillä Pirelleillä viime talven ajelin, ei tosin tainut täällä stadissa kovinkaan montaa oikeasti vaikeaa keliä ollakaan. Pääasiassa vesisadetta. Nyt kun vaihdoin ne alle, niin alkuviikko meni koko ajan kylki edellä mutkissa. Ajattelin antaa luistoestolle vähän hermolepoa ja laitoin paremmat renkaat alle...
 
ja nyt on sitten bridgestonet alla. mallista ei ole tietoa, kaveri sanoi kuitenkin että hyvät on.:hyvä: hintaa tuli 340€ ja kokona 195/60.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa-a??
Tuohon voisi vastata vissiin joku joka on jääradalla ajellut, ei ole kyllä hajuakaan paljo jääradalle pitäs laittaa rengaspaineita, eihän nuo mitään siellä kyllä pidä ainakaan kovassa vauhdissa ,mutta kyllä sen rengaspaineen pitää vissiin olla pienempi ku normiajossa.
 
Jaa-a??
Tuohon voisi vastata vissiin joku joka on jääradalla ajellut, ei ole kyllä hajuakaan paljo jääradalle pitäs laittaa rengaspaineita, eihän nuo mitään siellä kyllä pidä ainakaan kovassa vauhdissa ,mutta kyllä sen rengaspaineen pitää vissiin olla pienempi ku normiajossa.

Mikä on sopiva paine normaaliajossa? Kysyin kauppoja tehdessä rengasmyyjältä ja unohdin heti kun liikkeestä astuin ulos.
 
Mikä on sopiva paine normaaliajossa? Kysyin kauppoja tehdessä rengasmyyjältä ja unohdin heti kun liikkeestä astuin ulos.

Useimiten löytyy autosta ohjekirja jossa suositus paineet tai sitten auton oven karmissa tai polttoaine luukussa. Siihen kun lisää jonkun 0,2-0,3 lisää talvelle niin se on siinä. Myös tuokin lisäys on jo monessa uudessa autossa merkitty. Ja noihin valmistajan paineisiin kannattaa luottaa sillä ihan oikeasti ne valmistajat testaavat autonsa ihanne ominaisuuksille.

ps. kaikki kunnia rengasmyyjille jos muistavat jokaisen auton paineet ulkoa ja jaksavat vastata syksystä toiseen tähän yksinkertaiseen kysymykseen.

pss. itse laitan kesät ja talvet omaan autoon samat paineet ja tiellä olen pysynyt sekä en ole huomannut mitään erityistä kulumista tai muutakaan ongelmaa.
 
Useimiten löytyy autosta ohjekirja jossa suositus paineet tai sitten auton oven karmissa tai polttoaine luukussa. Siihen kun lisää jonkun 0,2-0,3 lisää talvelle niin se on siinä. Myös tuokin lisäys on jo monessa uudessa autossa merkitty. Ja noihin valmistajan paineisiin kannattaa luottaa sillä ihan oikeasti ne valmistajat testaavat autonsa ihanne ominaisuuksille.

ps. kaikki kunnia rengasmyyjille jos muistavat jokaisen auton paineet ulkoa ja jaksavat vastata syksystä toiseen tähän yksinkertaiseen kysymykseen.

pss. itse laitan kesät ja talvet omaan autoon samat paineet ja tiellä olen pysynyt sekä en ole huomannut mitään erityistä kulumista tai muutakaan ongelmaa.

Mutta eivät kaikille renkaille ;)
Erothan on kai marginaalisia mutta joihinkin renkaisiin kuulemma (asiakkaiden mielestä) sopii eri rengaspaineet. Ei nyt mitään isoja heittoja mutta kyllähän se kuulostaa loogiselta kun miettii vertailuna vaikka michelinin ja vaikkapa bridgestonen runkoa.
 
Zone-sarja -42%
Mutta eivät kaikille renkaille ;)
Erothan on kai marginaalisia mutta joihinkin renkaisiin kuulemma (asiakkaiden mielestä) sopii eri rengaspaineet. Ei nyt mitään isoja heittoja mutta kyllähän se kuulostaa loogiselta kun miettii vertailuna vaikka michelinin ja vaikkapa bridgestonen runkoa.


Joo, mutta se ajatus siitä että joka autossa on ne suuntaa antavat arvot niin silti sitä kysytään vuodesta toiseen. Ja sitten jos veikko 55v ihan oikeasti huomaa toyota corollassaan 0,1 eron niin se on tarkkaa puuhaa:rolleyes:
 
Ite laitoin täksi talveksi uudet nordman +:t. Makso 300e asennuksineen vanteisiin. Ihan hyvät renkaat.

edit: kesärenkaina menee legendaariset ekoturbot :D
 
Olikos se niin, että nastarengas ei ole sakkokumi vaikka siinä ei ole nastoja? Ainoastaan pinnan "syvyys" on se joka ratkaisee?

Ei kai siitä sakkoja saa, mutta mulla jäi katstastustodistukseen merkintä, että NASTAERO liian suuri.
Vituttaa tollanen pilkun nussiminen, eli pitääkö nyppiä toisesta nastoja pois vai ostaa uudet ?

Mielessä pyörii, että mitkähän sitä ostais, kun kuitenkin ois tarkoitus autoa pitää 2-3v, niin kai ne uudet ois laitettava.

Kitkat vois olla mun käyttöön parhaimmat, kun kuitenkin paljon isompia teitä ajelen ja en kaupungeissa pahemmin pyöri. Pitää kävästä kurkkaamassa TM:n testi ja valita Bridgestonen- hakkapeliitta 2:n nastan ja sitten jonkun kitkan välillä.

Ois mukavaa, jos ois hiljaiset ja pitävät, mutta saako tuota komboa samassa paketissa ?

Rengaskoko on 195/55/15, joten mitä tuohon on tarjolla ja mihin hintaan ?
 
Ei kai siitä sakkoja saa, mutta mulla jäi katstastustodistukseen merkintä, että NASTAERO liian suuri.
Vituttaa tollanen pilkun nussiminen, eli pitääkö nyppiä toisesta nastoja pois vai ostaa uudet ?

Mielessä pyörii, että mitkähän sitä ostais, kun kuitenkin ois tarkoitus autoa pitää 2-3v, niin kai ne uudet ois laitettava.

Kitkat vois olla mun käyttöön parhaimmat, kun kuitenkin paljon isompia teitä ajelen ja en kaupungeissa pahemmin pyöri. Pitää kävästä kurkkaamassa TM:n testi ja valita Bridgestonen- hakkapeliitta 2:n nastan ja sitten jonkun kitkan välillä.

Ois mukavaa, jos ois hiljaiset ja pitävät, mutta saako tuota komboa samassa paketissa ?

Rengaskoko on 195/55/15, joten mitä tuohon on tarjolla ja mihin hintaan ?

Joo eli renkaiden nastoissa pitää olla suunnilleen samanlainen lukumäärä jokarenkaassa. Sillä nimittäin on merkitystä jos eturenkaissa ei oo yhtään ja takana sitten on lähes kaikki jne. Tai jos oikean puolen renkaista puuttuu nastat ja vasemmanpuolen renkaissa ne on niin jokainen voi kuvitella lukkojarrutuksen jäätiköllä... TLP mikä auto sulla on? Tuo 195 55 15 on kaikkein kallein 15" koko mitä ylipäätään löytyy, 50 profiilinen on halpa 60 on halpa, 55 kallis.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom