Talvi

Helpottaisi ehkä jos hankkisin suosiolla auton, mutta tuskinpa se liukastelu siihenkään loppuisi.
Eipä ne talviongelmat siihen lopu. Mulla oli joskus opiskeluaikojen alussa pieni auto, mutta sen kaivaminen kinoksista, renkaiden vaihto ja muu talvimeininki oli kulujen ohella yksi syy, miksi luovuin siitä 1.5 vuoden jälkeen. Sen jälkeen olen autottomana pysytellyt, kun terve yksineläjä ei kaupunkialueella autoa tarvitse.

Tuollaiset koppuraiset ja syväuraiset jalkakäytävät tekevät kyllä pyöräilyn ja kävelynkin hankalaksi. Onneksi täysin ajokelvottomia päiviä sattuu vain muutama ja nekin keväisin. Silloin voi ottaa ihan hyvällä omallatunnolla taksin töihin. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Talvi vielä menee ihan OK, mutta kevään ja syksyn loskapaskakelit vituttaa.

Syystalvi ja kevättalvi on siistiä aikaa. Jotenkin kun ensilumet ja pikkupakkaset tulee, niin jostain kumman syystä sillä on rauhoittava vaikutus. Vaikka monia tuntuu vi*uttavan joulunalus hässäkät, niin mun mielestä sekin on parasta aikaa, kun on jotain mitä odottaa. Kunhan pysyy vain pakkasen puolella, eikä muutu paskakeliksi. Sitä minä vihaan.

Joulun jälkeen taas on pirun pimeää aikaa ihan luonnollisestikin, ja mulle se on talven masentavinta aikaa, kun tuntuu, että lumen tulolle ja -30 C pakkasille ei näy loppua. Sitten kun pääsee reilusti kevättalveen ja aurinko alkaa paistamaan, niin on taas mitä odottaa. Eli kesää:)

Tulisi nyt tuota lunta, Tampereella meinaa jo hieman hiipua.

Esteri, ekkö parempaan pysty. Lunta tänne perkele.

talvi on omalla tavallaan todella hienoa aikaa..ja ite aineskin oon tyytyväinen et täällä on vielä kunnon talvi..mut onhan siinä nuonotkin puolensa..niinkuin joka asiassa:lol2:

ei perse et tää talvi osaa vituttaa sekä riemusttumaan.
vituttaa se ku pakkasessa joutuu ulkona hommia tekemään.
talvessa taas riemustuttaa tuolla pimeällä liikkuminen ja sit saunaan.

Talvi on hianoo aikaa.:) Hetki sitten tuli mukavasti taas lunta, kun olin koiran kanssa ulkona. Kohta pääsee jo kolaamaan!:hyper:
e: Kieli oppi meinasi unhoittua mielestäni.

Talvi on ihan mukavaakin aikaa. On kiva katsella kun mopot ryssii ja autot kolaroi ja itsekkin pannuttaa :D Mukavaa lähteä salilta lämpöä hehkuen ja viiletä pihalla kävellessä kotiin:) Ja lisäksi on joulu, jolloin saa kaikkea sälää. Eniten vituttaa kyllä kovat pakkaset ja pakkaset yleensäkin.

eihän tässä mitään, kiva istuskella sisällä lämpösessä glögiä juoden ja kattoo ku hillitön lumimyrsky ulkona. Mutta aijajai ku toi tosta tyyntyy ja tulee joku 5-10 asteen pakkaset niin sit on ladulla mukavoo :)

itseasiassa eihän tänä syksynä ollu yhtään sellasta vesisade kura paskaa, ihanku syksyä ei edes olis vielä ollu :D

Elämä on kyllä paljon helpompaa ku ei saa stressiä siitä jos nyt sattuu tulemaan puol metriä lunta, ottakaa lunkisti vaan =)

Talvi on ihan mukavaakin aikaa. On kiva katsella kun mopot ryssii ja autot kolaroi ja itsekkin pannuttaa :D Mukavaa lähteä salilta lämpöä hehkuen ja viiletä pihalla kävellessä kotiin:) Ja lisäksi on joulu, jolloin saa kaikkea sälää. Eniten vituttaa kyllä kovat pakkaset ja pakkaset yleensäkin.

Mopot ryssii:D

Ite oon pari kertaa lipat vetäny ja vielä keskellä kylää:D

Arvatkaa nolottiko:nolo:

Mä diggaan talvesta n. 2kk ajan. Joulu on meikäläisen suosikkiaikaa vuodesta, mutta talvi alkaa kyllästyttämään pidemmän päälle. Pidän lumisateesta, pimeistä illoista, hohtavista hangista, takkatulesta ja kynttilöistä. Siitä ihanasta tunteesta kun ikkunasta loistaa kaunis näkymä ulos illan hämärtyessä.

Miinuksia sitten on auton ikkunoiden raappaaminen ja lumesta putsaaminen sekä palelu. Myöskään talvisin ei juurikaan tule ulkona oltua eikä tehtyä mitään erikoista. Sisätiloissa tulee vietettyä varmaan 90% ajasta.

Unelma olisi olla Suomessa aina johonkin tammikuun loppuun, siitä sitten helmi-, ja maaliskuu, ehkä huhtikuukin ulkomailla jotta voisi sitten palailla keväiseen Suomeen. Ne talven viimeiset kuukaudet ei paljoa nappaa... Silloin sitä vaan odottaa kesää.

Samantien tuli loskakeli tänne. :jahas:
Kesärenkaat alla, joten ei uskalla lähteä liikkeelle ennenkuin auraavat sitten joskus. Eipä taida kyllä parkkipaikalta päästä huomenna helpolla. Hiekottamaton jäinen tie.

Mielelläni skippaisin tämän talven jos olisi mahdollista. Hajoan aina viimeistään joulukuussa. Muutama poikkeuksellinen upea ilta ei pelasta koko kautta.

Olis mun puolesta tänä vuonna saanut jäädä tulematta koko paska vuodenaika. Varmaan 3 metriä lunta ja teitä oo aurattu niin pääse autolla mihinkään huomenna/tänään...:wall:
Edit: Eikun lumitöihin taas...:wall:

Mopot ryssii:D

Ite oon pari kertaa lipat vetäny ja vielä keskellä kylää:D

Arvatkaa nolottiko:nolo:

Jos vähänkin enemmän ajaa talvella niin on pakko kaatua, jossain vaiheessa. Oli ensimmäinen kerta kun sain pevukalla kiihdytettyä nelosen loppuun saakka paikoillani:hyper:

Oikeasti, koko kesä menee odotellessa, että loppuisi se saatanallinen kuumuus ja hikoilu.. Jos haluan lämmintä niin sitten vaan saunaan. Talvella on mukavampi ulkoilla, ei tule lähellekään niin kuuma kuin kesällä.

Talvi on parasta, syksy on ihan mukavaa kanssa, kevät on persiistä ja kesä kaikista pahin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom