Talvi

kun tossa ruokkiksella huomasin että tänne helsingin suunnallekkin tota lunta alko satamaan!:hyper:

Wooot?? Espoossa tulee vaan vettä/räntää ihan vitun kovaa ja tuulee noin 1000m/s. Oli kiva kävellä salilta ja kohta pitäisi koululle lähteä.

Hieman vituttelee kun säätiedotus lupasi että illalla alkaa lunta tulemaan ja sitä tulee sellasta 20cm kerralla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olipa muuten jännä kokemus kun tuossa hetki sitten heräsin yövuoron jäljiltä ja vilkaisin unenpöpperöisillä silmillä ulos ja kavahdin. Lunta sataa! Nyt se talvi sitten alkoi. Onkohan mulla talvi-takki, -kengät yms. kunnossa.. Sinällään huvittavaa kun koko viime yön luin avoimia työpaikka-ilmoituksia Australiasta. Nyt alkoi polttelemaan kahta kauheammin. Hitto kun vaan valmistuisi tosta koulusta että sais karistaa pariksi vuodeksi Suomen tomut jaloistaan.
Mut ei talvessa mitään suurempaa vikaa ole, kunhan vain lumi pysyisi lumena eikä muuttuisi siksi loskapaskaksi..

Rakastan kaikkia vuodenaikoja. Kyllähän sitä kesää jo riittikin joten ei muuta, ku lisää lunta, pimeyttä ja pakkasta! Hurjassa nuoruudessa ajelin aina pyörällä töihin talvella, vaikka tommonen pienimuotonen pakkanen ja lumi vähän hidastaaki matkan kulkua.

Nykyään oon liian nautinnonhalunen tommoseen, mut en haluais asua paikassa jossa on lämmintä tai kylmää vuoden ympäri. Suomi o just hyvä.

Edit. Niinno teillä siellä etelämmässä taitaa olla jonkin sortin paskatalvi.

Talvihan on ihan hienoa aikaa, kun vaan olis perkele sitä kunnon talvea. Tällainen lounaisen Suomen vesiräntäloskapaskakelitalvi vituttaa ihan sutena. Mulle sopis hienosti 30 astetta pakkasta ja metri lunta, kun vaan ei olis sitä loskakeliä.

Mulle taas pohjoisesta tulleena sopii varsin hyvin loskapaskakeli. Olen saanu ihan tarpeekseni -30-40 pakkasista ja lumi kinoksista. Talven voisi mun puolesta lakkauttaa.

Minun mieleen on kevättalvi.. Pohjoisen ihmisenä se on kohta parasta aikaa. Arska paistaa ja saa keväthangilla kelkalla tykittää..

Viime vuonna olikin ideaalitilanne, johon vois pyrkiä myös tulevaisuudessa. Nimittäin olin paskamaisimman osan talvea Australiassa ja kotiudun maaliskuun puolessa välissä. Näin ollen skippasin kovimmat pakkaset ja syksyn sateet..

Wooot?? Espoossa tulee vaan vettä/räntää ihan vitun kovaa ja tuulee noin 1000m/s. Oli kiva kävellä salilta ja kohta pitäisi koululle lähteä.

Hieman vituttelee kun säätiedotus lupasi että illalla alkaa lunta tulemaan ja sitä tulee sellasta 20cm kerralla...

Tampereella sama juttu. Uhkaavasti näyttää että se luvattu 20 cm tulee oikeesti kerralla tuolta taivaalta :jahas:

Turussa loppu jo lumisade.. :(

Mä oon varmaan jotenkin yksinkertainen, mutta olen ihan tasaisen tyytyväinen (vittuuntunut?) ympäri vuoden. Ei paljon hetkauta mitä sataa jos on sataakseen niin kauan kun on suunnilleen säähän sopivat vaatteet.

Mulla on oma vuodenaika päässä.

Talvi on iha ok aikaa.. Saisi vaan kestää sen muutaman kuukauden ja ilman niitä loskailmoja. Ja itse tykkään ottaa taas ne puntin kangistaneet kädet esiin ja mennä ulkojäille pelailee lätkää kuuman sumpin kera :thumbs:

Tää talven alku on kyllä perseest ku lumet tulee ja lumet lähtee. Ei kiva kävelle.

Mua ei kans haittaa sade tai lumi. Ainoa mikä vituttaa on pimeys. Yöllä toki ok, mutta jos 17-09 aika on säkkipimeetä ni ei oo mulla kivaa.

Terveisiä Thaimaasta sinne loskapaskaan. Surffaan partsilla netissä pelkissä kalsareissa. On muuten ruma näky, mutta aijai tätä lämpöä...

Terveiset Vantaalta Tikkurilasta

Tilanne 30min sitten, nyt jo paljon pahempi!
terassi.jpg

Voi ristus sitä ketutuksen määrää kun toissaperjantai valkes. Voi helevetin 16 ! Valkoista pskaa taas maassa ja kylmä. Ensimmäisen kerran kun piti kaivaa auto hangesta niin johan pisti niinmaanperusteellisesti vihaksi.

Viimeviikon perjantai se vasta ehanaa olikin, räntää tuli vaakatasossa ja tuuli aivan perkeleesti. Jopas oli kiva kävellä sohjossa ja tuulessa ja räntäsateessa salille ja takas. Kengät niin mukavan märät ja housunpultut. Niin ja puhumattakaan siitä ettei meinannut eteensä nähdä kun räpäskää silmät täynnä. Onneksi oli tuttu reitti ettei eksynyt. Ah ihanaa tätä Suomen neljää vuodenaikaa :curs: ^10tsiljoonaa.

Ei tarvi pihalle mennä kuin pakolla. Happihyppelyt jää minimiin tuon kylmyyden takia. Mitä puuta koputtais, en vielä oo kaatunu vaikka lähellä ollutkin. Tänään meinas mennä firman autolla jarrutus pitkäksi ja edessä olevan perään vaikka jarruttelin jo kaukaa. Onneksi lähelle ei lasketa.

Vois ruveta karhuksi, pääsis talviunille ja nukkuis tän kaikistapaskimman ajan yli :zzzz: . Ensin sais syödä ittensä kipeeksi :kuola: ja sitten paiskata maate, keväällä heräis kun linnut laulaa ja hiirenkorvat puskee puihin ja lumi olis pois ja olis lämmintä ja aurinko paistais.

Luojankiitos ei oo enää koulussa, niiden suksienperkeleitten ja luistimien kanssa hääräämistä, never again !!

Talvi ois ihana sellasena, että ois aina vain pari astetta pakkasta, paljon lunta ja tyyni sää.

Toisaalta mä odotan kunnon pakkasia. Onko mikään ihanampaa kuin oikein kirpeä pakkaspäivä. Aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja hengitys höyryää. Siihen vielä lumen narske kengän alla, niin eipä oo mitään mieltä avartavampaa olemassa. Tulis jo pakkaset ja kunnon lumi.

Sen sijaan kaikki tuiskut, loskat ja liukkaudet on omiaan nostamaan vitutuskäyrää.

noniin, on vittu syksyn ekat lumityöt tehty. Tulos: himasta kola paskana, joten lumityöt taittu sitten harjalla :curs: . Kun pääs pihan toiseen laitaan, ni ovella on taas semmonen saatanan kinos ettei se ovi meinaa aueta. Taivas on harmaa ja kohta on jo vittu säkkipimeä, kiitos lähestyvän/läsnäolevan talven. Vitutusta maksimoidessa... :wall:
Riihimäellä muuten tällä hetkellä about 10- 15 senttiä lunta, huomenna aamulla varmaan puol metriä jos tätä tahtia tiputtaa.. kyllä talvi :rock: tai sitten :david:

Talvella ylivoimaisesti suurimman vitutuksen aiheuttaa se, että säät vaihtelevat pakkasen ja plussakelien välillä jatkuvasti. Ensin pakastaa ja sataa lunta. Sitten menee pari päivää ja on taas keväiset +5 astetta. Lumi sulaa ja sohjoontuu, kengät kastuu ja kura lentää. Sitten tulee taas pakkaset, tiet jäätyvät luistinradoiksi joilla kävellessä on perseellään maassa harva se kerta. Lenkkeily ja pyöräily ei tule kuuloonkaan. Vielä kun sataa vähän pakkaslunta siihen jään päälle, niin ei tiedä yhtään mihin astua.
Vaikka olen talven vihaaja ollut koko ikäni, niin pimeyden, pakkasen ja lumen vielä kestäisin. Mutta jumalauta kun vituttaa se, että tiet ovat jäistä koppuraa ja ulkona liikkuminen, työmatkat ja kauppareissut kasvattaa kyrvän otsaan. Helpottaisi ehkä jos hankkisin suosiolla auton, mutta tuskinpa se liukastelu siihenkään loppuisi.
Niin joo, ja mainittakoon vielä että tuulinen talvi-ilma varsinkin kovilla pakkasilla on todella :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom