Tää on muuten pieni mysteeri mulle. Mulla takimmainen vessanpönttö tekee pari kertaa vuodessa tätä. En tiedä miten toi menee, mut mulla viemärin tuuletus ei ole viimeisessä nurkassa vaan toi pönttö on viemärituuletuksen jälkeen vielä putkistossa. Mut ei sinne katolle tarvii mennä kaatelee vettä:D. Mul o työvälineenä joustavaa sähkökaapeliputken. Sen työntää pöntöstä sisään ni pihahtaa kerran ja vedet humahtaa. Joku ilmalukon tyylinen sinne tulee. En vittu oo selvittänyt tuota. Mut Hupelle kylmiä väreitä niin ekan kerran ku teki ton ni pelkäsin vitusti mitä noi paskaputket talon alla oikein tekee onks siellä jotain häikkää. Miten tarkastat noi :D. Terveisiä rossipohja niin ryömin talon alle ja tsekkasin kyl heti putket onks ok. kyllä. Ei vuotanut liitokset eikä paskat ollu valunut alapohjaan :D.
Itse olen sitämieltä, että tuuletuksella ei ole tuohon kuitenkaan mitään tekemistä. En keksi mitään fysikaalista ominaisuutta miksi viemärituuletuksen tukkeutuminen katkaisisi paskan kulkemisen viemärissä. Mut Hupelle vinkki niin ei tarvii mennä katolle ku työntää tuollasen putken pöntöstä sisään ja antaa kyytiä paskoille:D. Kaupoista löytyy ihan viemärijousia niinku 10 metrii pitkiä, et sellanen vois olla myös asiallinen kodin perusvarustus.