Talonrakentajan pahimmat vitutukset - miksi ei kannata rakentaa taloa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Enpä kyllä toista taloa aio rakentaa. Ensimmäinen ja viimeinen on nyt nitoutumassa samaan pakettiin. Tähän topiciin voisi kirjoittaa romaanin. Toisaalta ihan kivojakin asioita ja tekemisiä ollut aina välillä.

Paljonko pitäisi laittaa euroja tiskiin että lähtisit tekemään saman uudestaan mutta jollekkin toiselle?

Kylläpä täällä tehdään rakentamisesta vaikeaa.

Ei kyllä tuollaista vastaavaa ole mielekästä palkata, ei se kilpailuttaminen nyt niin vaikeaa ole. Vastaava on mies paikallaan sellaisessa konsultoivassa roolissa. Häneltä voi tarkistaa jos tekee mieli vaikka soveltaa jotain, eli kysyä "voinko tehdä tämän näin" Samoin vastaava on oikea mies tarkastamaan ulkopuolisilla teetettyjen töiden laatu, mikäli rakennuttajalla itsellään ei näkemys riitä. Vastaavalla on oletettavasta kokemuksesta johten tieto tieto millaista työnjälkeä yms. voi vaatia. Itsellä oli pääsuunnittelija ja vastaava sama henkilö, ja homma toimi. Samoin kokeneella vastaavalla on laaja kontaktiverkko, josta ainakin itselle oli hyötyä.

Meillä meni / menee tällasen rintamamiestalon peruskorjauksessa kans hyvin hommat kun vastaava on enemmänkin konsultoivassa roolissa. Kysellään vaan siltä että kannattaako näin tehä ja et voiko noin tehä. Sama ukko piirtää myös kuvat, meidän toiveiden mukaan tietty.. Se on antanu myös hyviä vinkkejä tekijöistä joille ollaan sit ite soiteltu. Eihän tää ihan sama asia ole kun koko talon rakennus, mut paljon on hommaa tässäkin.

Itse jos alkaisin rakentamaan taloa, se rakentaminen tapahtuisi niin, että muut tekee ja mä sanon vaan mitä tehdään. Oon tässä remontoinnin yhteydessä huomannu et mieluummin mä maksan jollekki x määrän rahaa et se tekee jonku homman ku alan tekee sitä ite.. Siinä menee vaan hermot :) Mulla on aika selkee kuva koko ajan mielessä millasen lopputuloksen haluun niin jakelen vaan ohjeita.. Tottakai jonkun asiastatietävän pitää sit kattoo et laatu on ok, muuten mulle on ihan sama miten se toteutetaan, kunhan se lopputulos on sitä mitä mä haluun. Tälleen meillä homma etenee ihan kivasti ja tulee hyvää jälkee. Hävettää kattoo noita osioita mitä ite tein :)

Ehkä pitäs tehdä se Timban ehdottama "rakentaminen on niin törkeän siistiä" ketju.
Meille tuli kastellin vesikattopäälle-asennnus 2004 ja siitä jatkettiin itte, ulkopuolinen timpuri oli 2kk.
Ja minä tykkäsin rakentaa vaikka ei ollu minkäänlaista kokemusta ja rakentaisin toisenkin jos olisi tarve, onneksi ei ole.
Olihan meilläkin välillä ongelmia ja pari reklamaatio juttua, mutta niistä selvittiin yleensä soittamalla ja asiosta selvää ottamalla. Puolet päivästä käytiin palkkatöissä ja toinen puoli raksalla, välillä iltamyöhään ottalampun valossa. Ja voin sanoa että parisuhde vain lujittui, luultavasti siksi koska olimme melkein joka päivä yhdessä raksalla.

Ehkä pitäs tehdä se Timban ehdottama "rakentaminen on niin törkeän siistiä" ketju.
Meille tuli kastellin vesikattopäälle-asennnus 2004 ja siitä jatkettiin itte, ulkopuolinen timpuri oli 2kk.
Ja minä tykkäsin rakentaa vaikka ei ollu minkäänlaista kokemusta ja rakentaisin toisenkin jos olisi tarve, onneksi ei ole.
Olihan meilläkin välillä ongelmia ja pari reklamaatio juttua, mutta niistä selvittiin yleensä soittamalla ja asiosta selvää ottamalla. Puolet päivästä käytiin palkkatöissä ja toinen puoli raksalla, välillä iltamyöhään ottalampun valossa. Ja voin sanoa että parisuhde vain lujittui, luultavasti siksi koska olimme melkein joka päivä yhdessä raksalla.

Talo olisikin paras rakentaa silloin kun ei ole vielä lapsia (oletan että KjL:llä ei tuolloin ollut).

Talopaketti kun tuli tontille niin ei ole päivääkään ollut ettei uutta puutetta/virhettä ja vitutuksen aihetta tulisi.
Nyt määrämittaiset ja "valmiit" ikkunanpuitteet ovat jostain toisen ihmisen talosta. Yksikään lauta ei käy juuri meidän taloon vaan ne ovat kaikki vääränmittaisia, pääsääntöisesti liian lyhkäsiä.

Talopakettia en ottaisi enää vaikka maksettaisiin, ainoa vaihtoehto olisi pre-cut jos joltain talotehtaalta pitäisi jotain ostaa.

Talo olisikin paras rakentaa silloin kun ei ole vielä lapsia (oletan että KjL:llä ei tuolloin ollut).

Joo no se voi olla yks asia.
Nyt kun tarkemmin ajattelee niin olisi aika mielenkiintoista rakentaa taloa nyt kun jaloissa juoksee 3v ikiliikkuja ja vaimo viimesillään raskaana..... ne mielialan muutokset yms. :)
Mutta kumminkin, mulla ei tuu rakennusajasta muutakuin hyviä muistoja mieleen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vittu mua vituttaa niin vitusti. Talokauppias kusettaa ja kaikki menee vituiks. Nyt on lattialämmitys asennettu eikä kestä paineet sisällä ja lattia pitäisi valaa.
Jos joku saatanan urpo aikoo rakentaa taloa niin se on mielenvikainen hullu!

Mä meinasin kertoo tarinan aiemmin ku kävin frendin raksalla ja ihmettlin ku se oli heittänyt hirveen kiepin putkea pihalle, ihmettelin et mikä toi on...vuotava lattialämmitysputki(ei kestänyt paineistuista). Sillon päätin, et mulle ei tuu yhtään ylimääräistä putkea, jossa vesi kulkee. Oikeestaan rakensin kämpän niillä ehdoilla, et jos sähkö loppuu ja vesikatkeaa, ni sytytän takan ja nostan kaivosta veden ja pistän kynttilän palamaan ja hymyilen vienosti. Näin myös tein. Aika harvalla on nykyään kaivoa uudiskohteessa ja pääkaupunkiseudulla varsinkaan, mut mä ootankii ydinsotaa ja maailmanloppua:). Ikuinen pessimisti.

Et Huppe. Toi on ihan normaalia, et sieltä löytyy yks kieppi, joka ei kestä paineita. Toivo kuitenkii, et ne muut jotka kesti paineet kestää myös seuraavat 25 vuotta.

Vittu mua vituttaa niin vitusti. Talokauppias kusettaa ja kaikki menee vituiks. Nyt on lattialämmitys asennettu eikä kestä paineet sisällä ja lattia pitäisi valaa.

Oliko selkeesti vuotoa, eli laskiko paine samantien? Muistaakseni siinä oli joku paljonko paine saa laskee tietyssä ajassa.

Eniten olen nähnyt perheriitoja toimiessani sähkärinä omakotitalo työmailla. :)

Eihän tuossa ole vielä mitään hätää jossei lattiaa ole valettu, sieltä vaan ettimään vuotava piiri ja se vaihtoon...

Eikö suurimpia vitutuksen aiheita pitäis olla se 20-30 vuoden laina joka siitä monille päsähtää. Hullua koko talonrakennus bisnes. Nimimerkillä: vaikkei kokemusta olekaan.

Eikö suurimpia vitutuksen aiheita pitäis olla se 20-30 vuoden laina joka siitä monille päsähtää. Hullua koko talonrakennus bisnes. Nimimerkillä: vaikkei kokemusta olekaan.

Sehän on vitutuksista pienin. Itse asiassa mikä tahansa vitutus ei ole mitään kun taloa alkaa rakentamaan. Koko vitutuksen skaala saa aivan uuden asteikon ja maksimaalinen vitutuksen huippu on aivan infernaalisen korkealla, niin korkealla että vaikka otettaisiin kaukaisin tähti linnunradalta 149 galaxin päästä ja dinosaurukset olisivat lähteneet ajamaan avaruusaluksella miljardi vuotta sitten sieltä miljoona kertaa valonopeutta vielä eteenpäin ja vedettäisiin viiva sinne päätepisteeseen niin silti sen viivan pituus olisi tällä asteikolla lyhyempi kuin yksi pixeli maailman tarkimmalla monitorilla.

Sehän on vitutuksista pienin. Itse asiassa mikä tahansa vitutus ei ole mitään kun taloa alkaa rakentamaan. Koko vitutuksen skaala saa aivan uuden asteikon ja maksimaalinen vitutuksen huippu on aivan infernaalisen korkealla, niin korkealla että vaikka otettaisiin kaukaisin tähti linnunradalta 149 galaxin päästä ja dinosaurukset olisivat lähteneet ajamaan avaruusaluksella miljardi vuotta sitten sieltä miljoona kertaa valonopeutta vielä eteenpäin ja vedettäisiin viiva sinne päätepisteeseen niin silti sen viivan pituus olisi tällä asteikolla lyhyempi kuin yksi pixeli maailman tarkimmalla monitorilla.

Et olis myynyt sitä kapiokirstua. Oisit nyt saanut purkaa stratosfääreihin kasvaneen vitutuksen siihen saatanan kirstuun :D

Onneksi itsellä ei isompia ongelmia ollut, mitä nyt alussa teki mieli polttaa koko paska maan tasalle, kun tajusi vanhaa taloa purkaessa, mikä homma tämän uudelleen rakentamisessa vielä onkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom