Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meniköhän itellä 10-15k putkaritöihin ja 4-5k (? ei muista enää) ilmanvaihtohilppeisiin. Ei tossa isoa eroa mutta tietty ihmeellistä jos on budjetoitu jotain ihan muuta. Oliko hupella maalämpö?
Ei noita LTO koneita kauheastin alle 1500€ edes saa:jahas:Eihän toi mahoton jos on kaikki LVI-hommat (liittymästä -> paskahuusinpöntön kiinnitämiseen) ja tarvikkeet mukana. Hupen kirjotuksesta saa vaan sen käsityksen että budejin ylitys olisi syntynyt nimenomaan ilmanvaihtotouhuissa. 4 - 5 donaa ilmanvaihtohilppeisiin kuullostaa järkevämmältä, koska ilmanvaihtomasina maksaa jo helposti sen 1500€. Huppe teki kuitenkin itse eristyksen. Mulla olisi ilmanvaihtourakka (siis pelkkä työ) ilman eristystä ollut 800€ ilman kuittia.
Ei noita LTO koneita kauheastin alle 1500€ edes saa:jahas:
Muistaakseni maksoi: Porakaivo, maalämpöpumppu , lattialämmitys asennettuna (talo ja talli), iv-kone, muoviset iv-kanavat kaikkine vermeineen, kaikki viemäri ja vesijohtoputket n. 30k€.
Putket asensin itse ja eristin.
Maalämpöpumppu tuli kytkettynä porakaivoon valmiiksi ilmattuna. Käyttöveden & viemäriputket vedin itse, putkari-kaveri vaan kytki ne ja koeponnisti.Oliko lämmitysjärjestelmä (maalämpö + lattiakierto) avaimet käteen? Kuinka paljon muissa LVI-hommissa on työn osuus?
Takana noin 8 tuntia miettimistä, suunittelua ja piirtämistä ja ensimmäinen kunnollinen pohjakuva tulevasta talosta alkaa olla valmiiksi piirretty. Kiitoksia Huppelle linkistä josta löysin hyvän piirustusohjelman..
Mikäs tuon softan nimi on, millä Huppe ja Tauros on pohjapiirustuksiaan piirrellyt? Koitin selailla aiempia sivuja, mutta eipä sattunut silmään tuon nimeä...
sellaseen paikkaan kannattaa yksikkö sijoittaa mistä se pääsee puhaltamaan mahdollisimman esteettä laajalle alalle.