mites täällä ootte tehny kun ootte paketin ottanu ni miten ootte kokenu eri vaiheeseen tekemiset...itellä pohdinnan alla (Kastelli) mihin vaiheeseen tekisi..listankin jo eri vaiheen hinnoista sain ja siis ainakin Kastellilta saa tosi moneen vaiheeseen tehtynä ja siitä sitten ite jatkaa...
tossa pitäs osata taktikoida että osahan noista hommista on aika törkeen hintasia tyyliin ulkoverhouksen asennus..okei, ei mitään maailman helpointa mutta ei vaikeintakaan hommaa...
tuttu teki rungon pystytyksestä jälkeen ite ja olihan noita vaiheita mutta suht hyvin meni..auttelemassa olin...mm. ilmanvaihtoputkien asennus hirvitti itseäni mutta niin ne vaan asentui...
lienee kullanarvoinen apu jos joku joka on ite tehny on siinä neuvomassa yms.
taustaa itsellä että kesällä tein kylppärin/saunan purun ja uuden teko...
hintaa omalle ajallekin pitää miettiä jne...
kokemuksia pliis![]()
Kun alkaa miettimään että mitä hommia pystyy ja kannattaa tehdä itse niin ensimmäiseksi tulisi lähteä liikkeelle siittä että kuinka paljon omaa aikaa on varata siihen. Kun tuo tieto on selvillä niin vähintäänkin puolita se aika. Seuraava vaihe sitten miettiä mitä hommia pystyy itse tekemään ja kuinka paljon, tämän vaiheen jälkeen on syytä puolittaa nuo omat arvioidut työsuoritukset. Nyt ollaan aika lähellä todellisuutta oman työn osalta urakassa...
Kannattaa myöskin huomioida se että onko tuo rakentamiseen käytetty aika pois palkkatöistä ja mikäli näin on ja palkka on kohtuullinen niin monesti taloudellisempaa on olla sillä työpaikalla tienaamassa niitä euroja ja ottaa rengit työmaalle...
Töistä sen verta sitten että iv-eristykset ja levyseinien/kattojen tasotukset on sieltä vittumaisemmasta päästä, ulkovuoraukset, kattojen paneloinnit, lattian laitot ja kalusteasennukset on taas sieltä mukavemmasta päästä...