Enerventin EDA-ohjauksessa se ylipaineistus = takkakytkin ja löytyy ohjauspaneelin pikavalikosta (jos ei ole erillistä kytkintä laitettu). Sen käyntiajan ja ylipaineistussuhteen (tulo- ja poistopuhaltimen tehon) voi itse määritellä tarpeen mukaan. Minä en viitsisi juosta saunan venttiiliä ropaamaan kun napista saa homman hoidettua. Sitä varten se on (toinen ohjain takan lähellä) ja sitä käytetään .... meillä lienee siis passiivitalon luokkaa tiiveys kun sitä oikeasti tarvitsee sytytysvaiheessa ja piippukin on vain 7m.
Ihan sillai btw. että jos jotain remonttiparkkia pyörittää jne. niin kannattaisi kyllä tutustua niihin koneisiin yms. toimintoihin. IMO jotenkin särähtää korvaan (tai silmään näitä lukiessa)....
No IMO remonttiparkilla ei liene mitään merkitystä LTO koneen ohjaamisen kanssa, vai onko? Särähtää korvaan vähän tällainen jo...
Minä kerroin OMAN kokemukseni, en mitään yleistä totuutta. Yritin sen ihan tuossa tekstissäkin mainita, mutta näköjään tarvii lopettaa tähänkin ketjuun kirjoittelu kun täällä ei ole kuin joku ylin totuus sallittu. Ei saa kertoa miten asiat käytännössä menee ettei joku ole lynkkaamassa ja menemässä henkilökohtaisuuksiin.
Minä en ole ikinä esittänyt mitään IV puolen ammattilaista, en todellakaan enkä varmasti ole sellaista antanut ymmärtää. Sanoin voin että jumalauta toimii vaikka ei ole erillisiä tuloilmoja takkaan, eikä tarvitse sitä takkakytkintä roplailla tai saunan venttiileitä availla kuin äärimmäisillä keleillä. Varmaan ollut ehkä 2 kertaa 2 vuoden aikana tuollaiset kelit.
Vissiin talo vuotaa vaan niin vitusti että toimii siksi.
- - - Updated - - -
Toimii varmaan, mutta fakta on että se repii korvausilman jostain sokkelin raosta taikka ikkunan tiivisteen välistä, eli 30 asteen pakkasella vetää kuutiokaupalla raakaa ilmaa sisään ja hönkii puolestaan piipun kautta ulos lämmintä sisäilmaa. Ei tuo toki montaakaan haittaa käytännössä, mutta esim mua ei muutenkaan nappaa energian säästö viimeisen päälle ja jotkut pumppujen asetusten kanssa pelaamiset. ;)
Varmasti vetää esim. ovien tiivisteiden välistä. Entä sitten?
Ja jos nyt tässä parin muun kanssa innostuttiin noita pumpun säätöjä hieromaan käyttöönottovaiheessa, niin mitä sitten? Siitä sinäkin jaksat joka toisessa viestissä vikistä.
Minä en ole pumpun säätöihin koskenut sitten viime alkutalven kun muutin sen käyrän ja täällä mainitsin. En ole enää jaksanut seurailla edes käyttötunteja, enkä käynnistyksiä. En ole koko konetta roplannut ollenkaan. Kehrää kuin kissa ja alle kymppitonnin vuosikulutuksilla mennään.
Vissiin sinulta pois että OMAKSI mielenkiinnoksi ja parin muun innoittamana noita seurasin ja jopa tänne pistin. Jatkossa tiedän olla laittamatta näitäkään, keksikööt jokainen omat säätönsä.
Kiinnosta oikeasti enää vittuakaan tämä ABC meno miksi tämä todellakin on mennyt.
- - - Updated - - -
Toihan on ihan leikkiä kun pystyy kuitenkin lapioimaan, oli sitten multaa tai sepeliä. Tuli (taas) leviteltyä yksi sepelikuorma eikä se nyt ihan mahoton homma ole.
Sittemmin tuli 40T seulanpääkiveä pihaan, sen kanssa saakin jo hetken jumpata
Pakko se kai on tähänkin vielä tarttua nyt samalla vaivalla kun tänne kirjautui. Joo joo, leivittää varmasti lapiolla. Mutta ihan täyttä paskaa että sen NUPPIKUORMAN arki-illassa lapio kärryyn ja kärrää ja levittää. Ihan sama onko yksin vai kaksin. Siis lapio kärryyn ja levittää eikä vain levitä. Ja arki-illassa. Tietty taas pakkiksella se arki-iltakin on venyvä käsite ja se saattaa olla jotain väliltä 2 tuntia ja 2 vuorokautta ja kahden miehen sijaan saattaa olla kuusi miestä jne.
Se on ihan sama keskustellaanko sitä mullan lapioimisesta vai munan mitasta. Täällä kaikilla on 25 sentin muna ja parikytäkuutiota multaa lapioi, levittää ja tasaa tunnissa.
Sitten voi jokainen taas ryömiä koloonsa imemään peukkua ja miettimään että olikohan tämä nyt taas sittenkään ihan näin.
Näillä vauhdeilla talon pohjatkin tekee lapiolla viikossa.