Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Opinnäytetyö
Tekniikan ja liikenteen ala: Rakennustekniikan koulutusohjelma

TUULETTUVAN ALAPOHJAN TOIMIVUUS MUURAMETALOISSA Salainen 28.4.2013 saakka

http://batman.jamk.fi/~voyager/opin/index.php?nayta=6856

Mielenkiinnolla odottelen tuon julkaisua 1.5v päästä. Kaikkihan muistavat Muurametalojen homeongelmat? Google ainakin muistaa. Tosin uutiset aiheesta on jo sensuroitu, mutta keskustelua löytyy, vaikkapa tämä:
http://www2.aamulehti.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=94124

Huomioikaa että opinnäytetyö on tehty KAKSI VUOTTA ENNEN homeongelmien paljastumista.

Kalenterista pärähti muistutus. Mistähän toi löytys`?

Ei ainakaan Finndomo, koska siinä kaapelit ovat heti gyprocin takana ja tuo 5cm villakaistale puuttuu. Uutinen on sikäli väärin, että putkitettuna kaapelin saa vetää tonne villojen väliin.

Eikö kaikki talofirmat sitten putkita noita ulkoseiniä? Meillä ainakin elementeissä oli vaan ne putket, eli narut piti vedellä itse sinne sisään? Tämän ongelmat täytyy koskettaa vaan sitten jotain "avaimet käteen" vaihtoehtoja.

Olisko jossain Kastelleissa ja muissa precuteissa?

Mä vedin kyllä kiukaalle syötön ulkoseinän villojen sisään, syystä että ei kertakaikkiaan ollut muutakaan reittiä sille. Ja parempi sentään villoissa kuin saunan paneelin takana. Vituiks meni kuitenkin ja pian palaa talo.

Mä vedin kyllä kiukaalle syötön ulkoseinän villojen sisään, syystä että ei kertakaikkiaan ollut muutakaan reittiä sille. Ja parempi sentään villoissa kuin saunan paneelin takana. Vituiks meni kuitenkin ja pian palaa talo.

Juu. Ei muuta ku hyvä palovakuutus kehiin ...

Juu. Ei muuta ku hyvä palovakuutus kehiin ...

Joo sen siitä saa kun uskoo rakennusalan asiantuntijoihin, eli tässä tapauksessa sähkömieheen. Sama kaveri teki suunnitelmat, joten todennäköisesti nekin on päin persettä.

Vituiks män.

Ehkä ois parasta polttaa koko mökki samantien, eipähän tarvi oottaa stressissä että milloin syttyy, vai syttyykö.. Seuraavaan taloon tiedät sitten olla vetämättä sähköja ja vesiä, paljon vähemmän mahdollisuuksia tehdä kriittisiä virheitä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehkä ois parasta polttaa koko mökki samantien, eipähän tarvi oottaa stressissä että milloin syttyy, vai syttyykö.. Seuraavaan taloon tiedät sitten olla vetämättä sähköja ja vesiä, paljon vähemmän mahdollisuuksia tehdä kriittisiä virheitä!

Ei mulla mene piuhat villojen sisällä missään. Sähkäri kielsi laittamasta juuri tuon yllämainitun asian vuoksi.

Ei mulla mene piuhat villojen sisällä missään. Sähkäri kielsi laittamasta juuri tuon yllämainitun asian vuoksi.

Eiku yritin viitata tuossa just D.Yatesin taloon & sen vituiksi menemiseen. Tosin voithan säkin polttaa omas jo ennakoivasti, kun jossain vaiheessa kuitenkin tulee jotain, ja menee vituiksi. Esim. maanjäristys, tsunami tai tulivuorenpurkaus.. Ei sitten vituta niin paljoa kun on ainakin ite saanu raapasta tulitikun!

Mitenköhän muuten sisäseinissä? Mulla ainakin muutamassa kohdassa sisäseinissä johto vedetty johtonauloilla kiinni pystykoolaukseen. Siellähän ne on kanssa enemmän tai vähemmän "villoissa", vai liittyikö ongelma enemmän lämpötilan vaihteluihin, sisäseinissähän tuota on vähemmän? No kai tässä itsekin voisi hakea tulitikkuja Siwasta ja kysyistä saksalaista kaveria avuksi.

Eiköhän tehdä tässä nyt kollektiivinen päätös, että koko pakkiksen rakentajaraati polttaa talonsa. Vähän sama homma kuin sillon kun varoteltiin lumikuormista katoilla... kaikki pudottelijathan itse sitten menivät tipahtamaan.

Putkitin kaikki piuhat myös väliseinissä, mutta en todellakaan kuullut sähkäriltä mitään tuohon viittaavaakaan.

Olisiko olisiko.

Ei oo Kastellissa ainakaan.
Vaakakoolauksiin porataan reiät pystysuunnassa meneville piuhoille jotkä ohjataan villojenasennusvaiheessa villan ja gyprocin väliin.. väliseinissähän ne menee väkisinkin villan jommallekummallepuolelle.

Olisiko olisiko.

Ei oo Kastellissa ainakaan.
Vaakakoolauksiin porataan reiät pystysuunnassa meneville piuhoille jotkä ohjataan villojenasennusvaiheessa villan ja gyprocin väliin.. väliseinissähän ne menee väkisinkin villan jommallekummallepuolelle.

Ja elementtitaloissa on putket. Mistä vitusta lehdistö näitä juttuja keksii? Vai miten mahtaa olla tilaelementeissä?

Montako taloa on palanut villan sisällä olevan sähköjohdon takia?

Kun rakennetaan vähemmän on aikaa puuttua tällaisiin juttuihin.. tähän sopii myös pilkunu**iminen työsuojeluasioissa(tauolla ollessa suojalasit pidettävä rakennustyömaalla päässä).

Ja elementtitaloissa on putket. Mistä vitusta lehdistö näitä juttuja keksii? Vai miten mahtaa olla tilaelementeissä?

Montako taloa on palanut villan sisällä olevan sähköjohdon takia?

Ainakin Teri-Talojen tilaelementeissä on kaikki putkissa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom