Viissataa, kuussataa, kuka näitä nyt laskee... :DJa ei meillä nyt ihan 600ke sentään mennyt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Viissataa, kuussataa, kuka näitä nyt laskee... :DJa ei meillä nyt ihan 600ke sentään mennyt...
Yllättävän moni myynnissä oleva 600-800ke talo näyttää sisältä Älväriltä... Ja ei meillä nyt ihan 600ke sentään mennyt...
Mäkin tuota mietein, mutta sitten ajattelin, että mulla on pienessä kylppärissäni aika paljon sitä pintavetoa ja se alkaa näyttää toden teolla hullulla, jos sitä kromia on määrällisesti paljon. Nyt putket hukkuu taustaan nätisti.
Kyllähän se vähän niinkin on, että 600 kilon talo ei oikein halvalta saakkaan näyttää. Mun 60 kilon pirtti, sen asukkaat ja se 50 euroa maksanut käytettynä ostamani Idon paskapytty eivät häpeä pintavetoja.
Kaikilla varmaan Abloy lukot ovissa vai onko jollain jotain speciaalia?
Tänään sapuu ulko-ovet ja aloin äkkiseltään soitteleen paikallsia lukkoliikkeitä läpi että saisin lukot heti paikoilleen. Tarvetta oli 3kpl Sento avainpesiä + 6kpl avaimia. Kolmeen liikkeeseen soitin ja hinnat oli 450€, 408€ ja 330€. Että tuli sit tienattua parilla puhelulla viikonlopun ruuat. Ja tämä edullisin liike sattui olemaan vielä lähimpänä ja lupasivat lukkopesät valmiiksi alle tunnissa!
Kaikilla varmaan Abloy lukot ovissa vai onko jollain jotain speciaalia?
Tänään sapuu ulko-ovet ja aloin äkkiseltään soitteleen paikallsia lukkoliikkeitä läpi että saisin lukot heti paikoilleen. Tarvetta oli 3kpl Sento avainpesiä + 6kpl avaimia. Kolmeen liikkeeseen soitin ja hinnat oli 450€, 408€ ja 330€. Että tuli sit tienattua parilla puhelulla viikonlopun ruuat. Ja tämä edullisin liike sattui olemaan vielä lähimpänä ja lupasivat lukkopesät valmiiksi alle tunnissa!
Abloyn lukoissa hinta muodotunee kunkin liikkeen katetarve/asiakassuhteen mukaan ja isompi hintahaarukka tullee asennustöistä. Itse lukon hinta lie aika vakio varsinkin Sentossa joka on tuo uudempi ja patenttisuojat päällä. Vanhemmassa Execissä saattaa olla jo isompaa heiluntaa kun sen suojaus loppui. Yllättävän nopeasti sait, lieneekö liikkeessä ollut valmis sarja (ja sulla pieni tarve) koska Sentot sarjoitetaan tehtaalla ja yleensä pitää varautua jonkinlaiseen toimitusaikaan.
Meillä on lukot hankittu 2008 eli ovat Exec'iä ja silloinkin tilattiin etukäteen, tosin lukkoja tuli Stalan postilaatikon kanssa 7 kpl (avaimia sama 6 kpl) jota sittemmin laajennettiin vielä yhdellä lukolla autolämmitysrasiaan. Yksiavainsysteemi on kätevä...
Abloyn lukoissa hinta muodotunee kunkin liikkeen katetarve/asiakassuhteen mukaan ja isompi hintahaarukka tullee asennustöistä. Itse lukon hinta lie aika vakio varsinkin Sentossa joka on tuo uudempi ja patenttisuojat päällä. Vanhemmassa Execissä saattaa olla jo isompaa heiluntaa kun sen suojaus loppui. Yllättävän nopeasti sait, lieneekö liikkeessä ollut valmis sarja (ja sulla pieni tarve) koska Sentot sarjoitetaan tehtaalla ja yleensä pitää varautua jonkinlaiseen toimitusaikaan.
Meillä on lukot hankittu 2008 eli ovat Exec'iä ja silloinkin tilattiin etukäteen, tosin lukkoja tuli Stalan postilaatikon kanssa 7 kpl (avaimia sama 6 kpl) jota sittemmin laajennettiin vielä yhdellä lukolla autolämmitysrasiaan. Yksiavainsysteemi on kätevä...
Sama juttu autolämmityksen kanssa. Miksi avaimella lukittava? Itse laitoin vain pistokkeet katokseen ja ohjaus talon sisältä (digitaaliset kellot muistipaikoilla sähkökaappiin ja eteiseen sitten on/off ohitukset).
Meillä on Abloyn Protec-avaimet, kun noihin metallioviin ei saanut muita lukkopesiä. Muistaakseni oli vähän muita kalliimmat.
Olen ihmetellyt, miksi postilaatikossa pitää olla lukko? Meillä ei ole koskaan ollut, enkä kyllä osaa kaivatakaan. Jos ois yksiavainsysteemi, miten hoituu pidemmän loman aikana laatikon tyhjennys? Itse olen normaalisti pyytänyt jotain naapuria tyhjentämään laatikon (ja sama toisinpäin). En kyllä kotiavainta antaisi naapurille. J
Sama juttu autolämmityksen kanssa. Miksi avaimella lukittava? Itse laitoin vain pistokkeet katokseen ja ohjaus talon sisältä (digitaaliset kellot muistipaikoilla sähkökaappiin ja eteiseen sitten on/off ohitukset).
Hei! Meillä on kanssa kahden autolämityspaikan ohjaus piuhoitettu keittiöön kahdelle rasialle, mutta ollaan sähkärin kanssa sitä jo pitkään pahkäilty että millähän osilla ton saisi toimimaan järkevimmin.
Tarkoitus olisi siis juuri noin kun teillä ilmeisesti on että lämmityspistokkeet toimii viikkokellolla, mutta keittiöstä sais painonapista tuon kellon ohitettua kun haluaa lämmityksen päälle muina aikoina.
Pystytkö muistamaan että millä kalusteilla/releillä/kelloilla toi on teillä tehty ja onko toiminut niin kuin pitää?
Stalan postilaatikon etuseinä ei oikein pysy kiinni ilman lukkoa ja kun se roikkuu kadun varressa niin ei ainakaan naapurin kakarat käy tutkimassa Postilaatikon tyhjentää lomien aikana vanhukset/jälkikasvu ja hoitaa samalla myös kukkien kastelun yms.
Lienee kai henk.kohtainen lähestymistapa jotta autokatoksesta saa sähköä silloin kun tarvitsee eikä tarvitse juosta jonnekin eteiseen kääntelemään kytkintä. Toisekseen Garon piharasia on muutenkin aika näppärä käyttää myös pimeällä ja kun nuo on totuttu pitämään lukossa aina...
Että tämä menee taas sinne "makuasia-puolelle" ;)
Hei! Meillä on kanssa kahden autolämityspaikan ohjaus piuhoitettu keittiöön kahdelle rasialle, mutta ollaan sähkärin kanssa sitä jo pitkään pahkäilty että millähän osilla ton saisi toimimaan järkevimmin.
Tarkoitus olisi siis juuri noin kun teillä ilmeisesti on että lämmityspistokkeet toimii viikkokellolla, mutta keittiöstä sais painonapista tuon kellon ohitettua kun haluaa lämmityksen päälle muina aikoina.
Meillä on eteisessä tuollainen (tai jokin vastaava)
http://www.vallilanrauta.fi/theben-kellokytkin-timer-tr-030-s-top-1-kan.html
Siinä ainakin on kellokäytön lisäksi käsikäyttöinen päälle/pois
Tämä. En usko koskaan tarvitsevani lukittavaa postilaatikkoa. :D Hyvä tuo mun postilaatikko muutenkin. Meillä on kolmen naapurin kanssa laatikot samassa telineessä. Se teline on ekan rakentajan tekijä eli samaa tyyliä ja väriä kun on hänen pirttinsäkkin. Itse laatikko on suuri lukittava teräslaatikko. Toisen naapurin laatikko on sellainen koristeellinen puinen laatikko, jota bauhaussissa ja vastaavissa näkee. Värit siinä puisessa laatikossa on samaan tapaan kuin hänen pirtissäänkin. Mua jotenkin v*tutti tuokin, joten ostin sellaisen peltisen punaisen peruslaatikon. :D Siinä se on samassa rivissä naapureiden laatikoiden kanssa. :DEn vain ymmärrä mikä on lukon virka laatikossa? Vai varastetaanko jossain postia?
Juu, tietty, jos pitää olla Stalan laatikko ;) En vain ymmärrä mikä on lukon virka laatikossa? Vai varastetaanko jossain postia? Kaikenlisäksi noissa laatikoissa on usein ongmlmia, jos on muutamankin päivän poissa, niin tosta pienestä kolosta kun postipate tunkee hesarit sun muut, niin on kaikki aivan rutussa.
Meillä on kukat mallia "Kastele kun muistat" :D, eli tarvetta lomien aikaiselle kastelulle ei yleensä ole (pl. yli 2 viikon poissolot...). Tosiaan postit hoitaa joku naapureista.
Meillä on katoksessa pääkeskus, sieltä saa valovirtaa ja voimavirtaa 3m päässä noista autorasioista. Mietin vaan, miksi asentaa autoille tollainen rasia, kun paljon kehittyneemmän systeemin saa jopa halvemmalla... Noi kellot kun ei juuri mitään maksa ja kytkeminen on plug&play (paitsi kai toi ohitus, mutta sama juttu kyllä ton pihalla olevan kellon kanssa?)
Makuasioita juu.