Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yllättävän moni myynnissä oleva 600-800ke talo näyttää sisältä Älväriltä... Ja ei meillä nyt ihan 600ke sentään mennyt...

Sehän asuntojen hinnoittelussa onkin kummallista että talon varustelutaso vaikuttaa kohtuuttoman vähän loppuhintaan. Sijainti, nelilöt ja ikä määrittää sen millä numerolla hinta alkaa. Jos taloa tekis myyntiin niin se kannattaakin olla Älvärivarustein.

Mäkin tuota mietein, mutta sitten ajattelin, että mulla on pienessä kylppärissäni aika paljon sitä pintavetoa ja se alkaa näyttää toden teolla hullulla, jos sitä kromia on määrällisesti paljon. Nyt putket hukkuu taustaan nätisti.

Kyllähän se vähän niinkin on, että 600 kilon talo ei oikein halvalta saakkaan näyttää. Mun 60 kilon pirtti, sen asukkaat ja se 50 euroa maksanut käytettynä ostamani Idon paskapytty eivät häpeä pintavetoja. :)

Just näin! MIettikääpä miltä näyttäis pintavedot tuossa Oddiksen suihkussa. Toimintavarmempi ja sitä kautta "laadukkaampi" teknisesti, mutta arvosta tippuis satatonnia laakista.

Kaikilla varmaan Abloy lukot ovissa vai onko jollain jotain speciaalia?

Tänään sapuu ulko-ovet ja aloin äkkiseltään soitteleen paikallsia lukkoliikkeitä läpi että saisin lukot heti paikoilleen. Tarvetta oli 3kpl Sento avainpesiä + 6kpl avaimia. Kolmeen liikkeeseen soitin ja hinnat oli 450€, 408€ ja 330€. Että tuli sit tienattua parilla puhelulla viikonlopun ruuat. Ja tämä edullisin liike sattui olemaan vielä lähimpänä ja lupasivat lukkopesät valmiiksi alle tunnissa!

Tänään sapuu ulko-ovet ja aloin äkkiseltään soitteleen paikallsia lukkoliikkeitä läpi että saisin lukot heti paikoilleen. Tarvetta oli 3kpl Sento avainpesiä + 6kpl avaimia. Kolmeen liikkeeseen soitin ja hinnat oli 450€, 408€ ja 330€. Että tuli sit tienattua parilla puhelulla viikonlopun ruuat. Ja tämä edullisin liike sattui olemaan vielä lähimpänä ja lupasivat lukkopesät valmiiksi alle tunnissa!

Kysyitkö ovitoimittajalta? Me saatiin sama sarja(paitsi 8 avainta) Tiivin kautta 170€. Ja lukot ja painikkeet olivat valmiiksi asennettuna.

Abloyn lukoissa hinta muodotunee kunkin liikkeen katetarve/asiakassuhteen mukaan ja isompi hintahaarukka tullee asennustöistä. Itse lukon hinta lie aika vakio varsinkin Sentossa joka on tuo uudempi ja patenttisuojat päällä. Vanhemmassa Execissä saattaa olla jo isompaa heiluntaa kun sen suojaus loppui. Yllättävän nopeasti sait, lieneekö liikkeessä ollut valmis sarja (ja sulla pieni tarve) koska Sentot sarjoitetaan tehtaalla ja yleensä pitää varautua jonkinlaiseen toimitusaikaan.

Meillä on lukot hankittu 2008 eli ovat Exec'iä ja silloinkin tilattiin etukäteen, tosin lukkoja tuli Stalan postilaatikon kanssa 7 kpl (avaimia sama 6 kpl) jota sittemmin laajennettiin vielä yhdellä lukolla autolämmitysrasiaan. Yksiavainsysteemi on kätevä...

Abloyn lukoissa hinta muodotunee kunkin liikkeen katetarve/asiakassuhteen mukaan ja isompi hintahaarukka tullee asennustöistä. Itse lukon hinta lie aika vakio varsinkin Sentossa joka on tuo uudempi ja patenttisuojat päällä. Vanhemmassa Execissä saattaa olla jo isompaa heiluntaa kun sen suojaus loppui. Yllättävän nopeasti sait, lieneekö liikkeessä ollut valmis sarja (ja sulla pieni tarve) koska Sentot sarjoitetaan tehtaalla ja yleensä pitää varautua jonkinlaiseen toimitusaikaan.

Meillä on lukot hankittu 2008 eli ovat Exec'iä ja silloinkin tilattiin etukäteen, tosin lukkoja tuli Stalan postilaatikon kanssa 7 kpl (avaimia sama 6 kpl) jota sittemmin laajennettiin vielä yhdellä lukolla autolämmitysrasiaan. Yksiavainsysteemi on kätevä...

Meillä on Abloyn Protec-avaimet, kun noihin metallioviin ei saanut muita lukkopesiä. Muistaakseni oli vähän muita kalliimmat.

Olen ihmetellyt, miksi postilaatikossa pitää olla lukko? Meillä ei ole koskaan ollut, enkä kyllä osaa kaivatakaan. Jos ois yksiavainsysteemi, miten hoituu pidemmän loman aikana laatikon tyhjennys? Itse olen normaalisti pyytänyt jotain naapuria tyhjentämään laatikon (ja sama toisinpäin). En kyllä kotiavainta antaisi naapurille. J

Sama juttu autolämmityksen kanssa. Miksi avaimella lukittava? Itse laitoin vain pistokkeet katokseen ja ohjaus talon sisältä (digitaaliset kellot muistipaikoilla sähkökaappiin ja eteiseen sitten on/off ohitukset).

Noi mun heittämät hinnat oli siis pelkistä hiluista ilman asennusta, meinasin itse ne taistella paikoilleen. Et on prosentuaalisesti aika isoa heittoa. Lukot se sanoi sarjoittavansa siinä liikkeessa ja ne + 3 avainta saa heti mukaan, mutta lopu 3 lisä avainta tulee jälkitoimituksena kun ne täytyy tilata tehtaalta.

- - - Updated - - -

Sama juttu autolämmityksen kanssa. Miksi avaimella lukittava? Itse laitoin vain pistokkeet katokseen ja ohjaus talon sisältä (digitaaliset kellot muistipaikoilla sähkökaappiin ja eteiseen sitten on/off ohitukset).

Hei! Meillä on kanssa kahden autolämityspaikan ohjaus piuhoitettu keittiöön kahdelle rasialle, mutta ollaan sähkärin kanssa sitä jo pitkään pahkäilty että millähän osilla ton saisi toimimaan järkevimmin.
Tarkoitus olisi siis juuri noin kun teillä ilmeisesti on että lämmityspistokkeet toimii viikkokellolla, mutta keittiöstä sais painonapista tuon kellon ohitettua kun haluaa lämmityksen päälle muina aikoina.

Pystytkö muistamaan että millä kalusteilla/releillä/kelloilla toi on teillä tehty ja onko toiminut niin kuin pitää?

Meillä on Abloyn Protec-avaimet, kun noihin metallioviin ei saanut muita lukkopesiä. Muistaakseni oli vähän muita kalliimmat.

Olen ihmetellyt, miksi postilaatikossa pitää olla lukko? Meillä ei ole koskaan ollut, enkä kyllä osaa kaivatakaan. Jos ois yksiavainsysteemi, miten hoituu pidemmän loman aikana laatikon tyhjennys? Itse olen normaalisti pyytänyt jotain naapuria tyhjentämään laatikon (ja sama toisinpäin). En kyllä kotiavainta antaisi naapurille. J

Stalan postilaatikon etuseinä ei oikein pysy kiinni ilman lukkoa ja kun se roikkuu kadun varressa niin ei ainakaan naapurin kakarat käy tutkimassa :) Postilaatikon tyhjentää lomien aikana vanhukset/jälkikasvu ja hoitaa samalla myös kukkien kastelun yms.

Lienee kai henk.kohtainen lähestymistapa jotta autokatoksesta saa sähköä silloin kun tarvitsee eikä tarvitse juosta jonnekin eteiseen kääntelemään kytkintä. Toisekseen Garon piharasia on muutenkin aika näppärä käyttää myös pimeällä ja kun nuo on totuttu pitämään lukossa aina...

Että tämä menee taas sinne "makuasia-puolelle" ;)

Hei! Meillä on kanssa kahden autolämityspaikan ohjaus piuhoitettu keittiöön kahdelle rasialle, mutta ollaan sähkärin kanssa sitä jo pitkään pahkäilty että millähän osilla ton saisi toimimaan järkevimmin.
Tarkoitus olisi siis juuri noin kun teillä ilmeisesti on että lämmityspistokkeet toimii viikkokellolla, mutta keittiöstä sais painonapista tuon kellon ohitettua kun haluaa lämmityksen päälle muina aikoina.

Pystytkö muistamaan että millä kalusteilla/releillä/kelloilla toi on teillä tehty ja onko toiminut niin kuin pitää?

Eli lämmityspistokkeet on ohjelmoitavilla kelloilla teknisessä tilassa. Ton näköiset ne on (en ole varma onko just noi):

http://www.asennustuotteet.fi/catalog/15983/2-kanavainen%20viikkokello_FIN1.html

Eli joka päivälle voi ohjelmoida erikseen tunnit milloin menee on / off.

Eteisessä on kytkimet ulko-oven vieressä (itse asiass vaatekaapin sisällä, ettei vieraat räpsi noita valoja etsiessään), mistä pitäisi saada ohitettua noi kellot. Noissa oli joku ongelma, eikä ne itse asiassa nyt toimi. Vasta viime viikolla huomasin... Kun noi kesällä laitettiin ja eipä ole ollut käyttöä. Sähkäri on itse asiassa tulossa ensi viikolla katsomaan.

Tällä hetkellä, jos haluaa ohittaa kellon, pitää käydä painamassa viikokellosta sähköt päälle. Edellisessä kämpässä oli vastaa systeemi, ja se toimi hyvin. Eli kait ton saa toimimaan... Its en ole sähköihin perehtynyt käytännössä mitenkään, eli palikoista ei mitään hajua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Stalan postilaatikon etuseinä ei oikein pysy kiinni ilman lukkoa ja kun se roikkuu kadun varressa niin ei ainakaan naapurin kakarat käy tutkimassa :) Postilaatikon tyhjentää lomien aikana vanhukset/jälkikasvu ja hoitaa samalla myös kukkien kastelun yms.

Lienee kai henk.kohtainen lähestymistapa jotta autokatoksesta saa sähköä silloin kun tarvitsee eikä tarvitse juosta jonnekin eteiseen kääntelemään kytkintä. Toisekseen Garon piharasia on muutenkin aika näppärä käyttää myös pimeällä ja kun nuo on totuttu pitämään lukossa aina...

Että tämä menee taas sinne "makuasia-puolelle" ;)

Juu, tietty, jos pitää olla Stalan laatikko ;) En vain ymmärrä mikä on lukon virka laatikossa? Vai varastetaanko jossain postia? Kaikenlisäksi noissa laatikoissa on usein ongmlmia, jos on muutamankin päivän poissa, niin tosta pienestä kolosta kun postipate tunkee hesarit sun muut, niin on kaikki aivan rutussa.

Meillä on kukat mallia "Kastele kun muistat" :D, eli tarvetta lomien aikaiselle kastelulle ei yleensä ole (pl. yli 2 viikon poissolot...). Tosiaan postit hoitaa joku naapureista.

Meillä on katoksessa pääkeskus, sieltä saa valovirtaa ja voimavirtaa 3m päässä noista autorasioista. Mietin vaan, miksi asentaa autoille tollainen rasia, kun paljon kehittyneemmän systeemin saa jopa halvemmalla... Noi kellot kun ei juuri mitään maksa ja kytkeminen on plug&play (paitsi kai toi ohitus, mutta sama juttu kyllä ton pihalla olevan kellon kanssa?)

Makuasioita juu.

Meillä on eteisessä tuollainen (tai jokin vastaava)

http://www.vallilanrauta.fi/theben-kellokytkin-timer-tr-030-s-top-1-kan.html

Siinä ainakin on kellokäytön lisäksi käsikäyttöinen päälle/pois

Juu, meillä siis koko 'kello' on nimenomaan eteisessä, ei teknisessä tilassa.

Sinänsä tuo nyt ei mikään 'yhdestä napista päälle' -systeemi ole, koska tuota vekotinta joutuu naputtamaan enemmänkin, mutta ei se silti 2 sekuntia kauempaa vie. Talon rakentaja tosin on fiksusti aikanaan asentanut tuon ohjaamaan vain toista autopaikkaa, ja toisessa on perinteinen ruuvattava kellopistorasia siellä ulkoseinässä.. :face: Sinänsä ei kauhea ongelma kun toisessa autossa on webasto, mutta kuitenkin..

Taas sarjassamme fiksuja virityksiä... Tosta meidän kellosta saa yhdellä painalluksella virrat päälle/pois.

Ainakin toi linkkaamasi kello toiminee samalla lailla. Paina yhtäaikaa kahta keskimmäistä nappia, niin virrat menee päälle/pois. Sitä toi kädenkuva meinaa alla (=käsikäyttö).

En vain ymmärrä mikä on lukon virka laatikossa? Vai varastetaanko jossain postia?
Tämä. En usko koskaan tarvitsevani lukittavaa postilaatikkoa. :D Hyvä tuo mun postilaatikko muutenkin. Meillä on kolmen naapurin kanssa laatikot samassa telineessä. Se teline on ekan rakentajan tekijä eli samaa tyyliä ja väriä kun on hänen pirttinsäkkin. Itse laatikko on suuri lukittava teräslaatikko. Toisen naapurin laatikko on sellainen koristeellinen puinen laatikko, jota bauhaussissa ja vastaavissa näkee. Värit siinä puisessa laatikossa on samaan tapaan kuin hänen pirtissäänkin. Mua jotenkin v*tutti tuokin, joten ostin sellaisen peltisen punaisen peruslaatikon. :D Siinä se on samassa rivissä naapureiden laatikoiden kanssa. :D

Mä olen vissiin ennätyslaiska ihminen kun en jaksa yhtään pelata noiden autolämppärijohtojen kanssa. Ennen oli eberi ja piti tulla seuraavaankin mutta nykyisessä ei ole mitään lämmitintä ja hyvin silläkin pärjää vaikka on dieseli. Vaimon autossa olis lohkolämppäri mutta ihan turha mun mielestä lämmittää jos ajaa 2,5km suunta töihin. Jos pakkaset menee yli viidentoista niin muutaman minuutin voi pitää pakaranlämmitintä päällä.

Kyllä mä ainakin tykkään, että postilaatikossa on lukko. Tietää ainakin ettei kukaan pölli sieltä mitään saati vakoile mitä postia tulee.

Juu, tietty, jos pitää olla Stalan laatikko ;) En vain ymmärrä mikä on lukon virka laatikossa? Vai varastetaanko jossain postia? Kaikenlisäksi noissa laatikoissa on usein ongmlmia, jos on muutamankin päivän poissa, niin tosta pienestä kolosta kun postipate tunkee hesarit sun muut, niin on kaikki aivan rutussa.

Meillä on kukat mallia "Kastele kun muistat" :D, eli tarvetta lomien aikaiselle kastelulle ei yleensä ole (pl. yli 2 viikon poissolot...). Tosiaan postit hoitaa joku naapureista.

Meillä on katoksessa pääkeskus, sieltä saa valovirtaa ja voimavirtaa 3m päässä noista autorasioista. Mietin vaan, miksi asentaa autoille tollainen rasia, kun paljon kehittyneemmän systeemin saa jopa halvemmalla... Noi kellot kun ei juuri mitään maksa ja kytkeminen on plug&play (paitsi kai toi ohitus, mutta sama juttu kyllä ton pihalla olevan kellon kanssa?)

Makuasioita juu.

Menee aika vitun Esson baari osastolle mutta menkööt ja sitten loppu :wtf:

Linkistä voit miettiä mitä virkaa lukolla on .... ja 600ke taloon sopiikin erinomaisesti perinteinen muovilaatikko, etenkin punainen ;)

http://www.stala.com/Suomi/Tuotteet/Postilaatikot_ja_jalat/Postilaatikot/PL-3

Kukkien määrää, kastelutiheyttä tms. ei liene Pakkiksellakaan normitettu ...? Vai olenko väärässä threadissa kenties :rolleyes:

Meillä keskus ei ole autokatoksessa, mutta kuitenkin 5m säteellä ja samat releet siellä on sisällä. Tiettävästi meillä on sähköä riittävästi ja normitaloihin verrattuna varmaan tuplasti. Miten toi systeemi on kehittyneempi tai halvempi vs. meidän systeemi varsinkin jos ohjataan kahta pistorasiaa erikseen. Ehken hituvirtasysteemillä KNX, EBTS jne. paitsi että ne maksaa jo lähdössä enemmän vs. normisähköt. Tietääkseni nuokaan ei tiedä etukäteen koska autoa tarvitaan, varsinkaan jos ei lähde säännöllisesti ma-pe 6.45, eli ohjelmoitava on joka tapauksessa. Sama se kait missä sen tekee. Samaan liittyen, osaako tuo sitten laittaa piuhan autoon jos se sattumoisin ei ole kiinni...

Suositut

Back
Ylös Bottom